یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كتاب سرگذشت اسرارآميز جوانان غار كهفسرگذشت اسرارآميز جوانمردان غار كهف

نويسنده: اسدالله صحت

قطع: رقعی

تعداد صفحات: 87 ص

ناشر: شاپورخواست (خرم‌آباد)

شمارگان:  1000 نسخه

نوبي چاپ: اول 1393

شابك:  1- 126 – 260 – 600 – 978

قيمت: 4 هزار تومان

در بخشي از مقدمه اين كتاب كه به بيان داستان اصحاب كهف بر اساس منابع مختلف از جمله قرآن كريم مي‌پردازد، آمده است:

اسلام يك سلسله قوانين مترقي و عالي است كه مردم را به راه سعادت و خوشبختي هدايت مي‌كند و از كج‌روي‌ها و انحرافات باز مي‌دارد. بشر بدون قانون نمي‌تواند زندگي كند، زيرا امنيت و آسايش خود را از دست مي‌دهد. اجتماعي كه بدون قانون زندگي مي‌كند نمي‌تواند دوام بياورد، زود از هم گسيخته و پاشيده مي‌‌گردد. اسلام به معناي تسليم در برابر فرمان خداست.

تنها قانوني كه راه بهتر زيستن را به پيروان خود تعليم می‌دهد دستورات قرآن است. اين همه دزدي‌ها و دشمني‌ها و كينه‌توزي‌ها و نا امني‌ها از اشخاص بي‌قانون سر مي‌زند. پس بياييد چنگ به اين ريسمان محكم الهي بزنيم تا رستگاري را از آن خود كنيم. قرآن كتاب نور و هدايت است، چنان‌چه جوانان مملكت با آياتش آشنا شوند به دامن مكتب‌هاي فاسد نمي‌افتند.

بارها ديده شده در مجالس و محافل ديني كه به مناسبتي تشكيل مي‌شود آيات را با صداي زيبا و دل‌نشين مي‌خوانند، اما تفسير و ترجمه‌ي فارسي را براي شنوندگان بيان نمي‌كنند. هدف و مهم اين است كه شنونده معناي قرآن را درك كند تا با شناخت دقيق‌تر آيات و فرمان‌هاي آن بتواند سعادت خود را در اين كتاب آسماني بيابد.

بي‌ترديد انديشه و تفكر در آياتش اثر مثبت و سازنده‌اي در برنامه‌ي زندگي جويندگان راه حق و حقيقت دارد. قرائت صحيح و زيبا، كافي نيست، بلكه تدبر و عمل در آن لازم است.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا