یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستان‌پژوهي, سيد فريد, قاسمي, يافتهلرستان‌پژوهي

به كوشش: سيدفريد قاسمي

سال انتشار: 1377

تعداد جلد: 2 جلد

ليتوگرافي و چاپ: دانش(خرم‌آباد)

ناشر: شقايق

تعداد صفحات جلد يك: 464

تعداد صفحات جلد دو: 432

قيمت: 1500 تومان (سال 1377)

قيمت كنوني: -   ناياب(!)

 

"سيدفريد قاسمي" محقق و پژوهشگر لرستاني، پس از انتشار مجموعه "لرستان‌نامه" در سال 1375 و 3 جلد نشريه "شقايق" در سال 1376 كه شامل مجموعه پژوهش‌ها، تصاوير و اسناد از نقاط مختلف لرستان بود، در سال 1377 خدمت نوين ديگري به مجموعه تاريخ و فرهنگ لرستان كرد و در قالب 2 جلد(4 شماره) كتاب لرستان‌پژوهي، مجموعه‌اي بي‌نظير از اطلاعات مربوط به اين خطه را مكتوب نمود.

در اين كتب، اكثر پژوهشگران و محققان لرستاني دست به قلم برده و يافته‌اي نو از تاريخ، فرهنگ و سنن لرها را به ثبت كرده يا به تصوير كشيده‌اند.

با مهاجرت سيدفريد قاسمي به تهران، جاي خالي چنين آثاري در استان به وضوح مشاهده مي‌شود.

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي از سال 1376 براي مدتي دست به انتشار نشريه "يافته نو" با صورت و سيماي كتاب‌هايي شبيه لرستان‌نامه و لرستان‌پژوهي زد اما در سال 1387 به دستور مدير كل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامي، انتشار اين مجموعه، پايان پذيرفت!

به هر حال، هر آن كس كه ادعاي پژوهش و يا قصد آشنايي با بخش‌هاي مهم تاريخ و فرهنگ لرستان را دارد، در صورت دست‌رسي نداشتن و استناد به 2 جلد كتاب حجيم و ارزشمند لرستان‌پژوهي، تقريباً كاري عبث انجام داده است!

مطالعه اين 2 اثر ارزشمند را به علاقه‌مندان تاريخ و فرهنگ لرستان توصيه مي‌نماييم اگر چه ممكن است به دليل عدم چاپ مجدد اين اثر و معدوم شدن فيلم و زينك آن، دست‌رسي به كتاب دشوار باشد اما برخي كتابخانه‌هاي استان لرستان هنوز نسخه‌اي از آن را در دل خود جاي داده‌اند.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 سیامک 1393-12-11 23:23
بادرودبه اقای سیدفریدقاسمی پژوهشگرخرم ابادی،ایکاش ازایشان اجازه نشر این کتاب رابصورت الکترونیکی میگرفتیدکه علاقمندان باتوجه به نایاب بودن کتاب ازان نسخه استفاده کنند.باتشکر اززحمات شما
__________________________
يافته: سلام. شنيده‌ايم ايشان اعلام رضايت كرده‌اند اما فايل اصلي كه در اختيار چاپخانه بوده يافت نمي‌شود
نقل قول کردن
#2 زنده باد قوم بزرگ لر 1395-05-12 12:29
خدا خیرشان بدهد…نمیشود نسخه pdf آنرا در دسترس عموم بگذارند…بازم دم سید گرم خیلی آقاست اگه خرم آباد و لرستان چنتا مث سید داشتن الان وضع ما خیلی بهتر از اینها بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا