یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خاطرات من از شكار و طبیعت لرستانخاطرات من از شكار و طبیعت لرستان

تالیف: محمدحسین والی‌زاده‌معجزی - 1315

ويراستار: محمود گرجي

طرح جلد: ياسر دلفان

شماره شابک:  978-600-5673-73-9

شماره کتاب‌شناسی ملی:  ۲۲۸۰۳۸۲

ناشر:  انتشارات شاپورخواست

مشخصات ظاهری:    ‏‫‏۴۹۴ صفحه، مصور

نوت چاپ: اول 1392

بها:  20 هزار تومان

 

شرح خاطرات نیم قرن زندگی با طبیعت به قلم نویسنده لرستانی

این کتاب شامل خاطرات بیش از نیم قرن زندگی محمدحسین والی‌زاده‌معجزی با طبیعت است.

معجزي در خصوص اين كتاب مي‌گويد: از دهه 1330 تا کنون به علت حضور در جنگل‌های لرستان، با طبیعت خاطراتی داشتم و از چندي قبل تصمیم گرفتم خاطرات و اتفاق‌های جالب آن دوران را به رشته تحریر درآورم.

وی اضافه کرد: از اوایل سال 1390 تدوین و آماده‌سازی این کتاب را آغاز کردم و اکنون این اثر از سوی انتشارات «شاپورخواست» خرم‌آباد منتشر شده است.

این نویسنده اضافه کرد: در بخشي از كتاب به خاطراتم در زندان رژیم گذشته که حدود 2 سال نیم به طول کشید نیز اشاره‌ شده است.

محمدحسین والیزاده‌معجزی فرزند علي‌مردان‌خان والي‌زاده متولد خرم‌آباد لرستان و از خانواده‌اي سرشناس است. وی سال 1341 در رشته جنگل‌داری مدرک کارشناسی گرفت و از چند سال پیش از تحصیل در این رشته تا کنون، فعالیت خود را در زمینه طبیعت و جنگل‌داری در لرستان ادامه داده است.

اين كه كتاب كه به تصاوير بسياري از طبيعت لرستان و نمونه‌ي شكارها مزين است، در دو مركز توزيع اصلي: شهر كتاب خرم‌آباد واقع در خيابان علوي و دفتر انتشارات شاپورخواست در ميدان شهدا خرم‌آباد به علاقه‌مندان عرضه مي‌شود.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد دالوندی 1394-03-17 13:55
من افتخار داشتم در یک سفر کوهنوردی یک روزه در خدمت ایشون باشم و مطالب زیادی از ایشون بیاموزم .در نوع خودشون در عرصه طبیعی و محیط زیست فرد بی نظیری هستند
نقل قول کردن
#2 چش وه ره 1396-03-10 22:35
متاسفانه در کتاب ایشان به دفعات به شکارهای بیش از سه چهار و حتی پنج شکار دریک سفر شکار اشاره شده و حتی کشتن بز و بزغاله. باید بگویم جناب والی زاده شما هم کم در حق طبیعت لرستان ظلم نکردی به شدت در تعداد شکار زیاده روی داشتین. در حای که زدن یک شکار در هر سفر هن گوشت فراوانی نصیب شما میکرده و هم اگر توسط شما و دیگر افراد مسلح رعایت میشد شاید همچنان شاهد گله های کل بز در طبیعت لرستان بودیم. این در حالی هست که شما مدام دیگران را عانل نابودی جمعیت کل بز ها میدانید و خودتان را مبرا از هر گونه تقصیر می بینید. در صورتی که شما میتوانستید به قانون پای بند باشید و در هر سال نهایتن چهار راس شکار کل بز یا قوچ میش بزنید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا