یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كتاب خواندني هاي شطرنجخواندنی‌های شطرنج

تالیف و گردآوری: مجید کرامتی‌مقدم

ناشر: سیفا (خرم‌آباد)

نوبت و سال چاپ: اول 1389

تیراژ: 1000 نسخه

طراح جلد: یاسر دلفان

صفحه آرا: لیلا وفادار

 

این اثر به آمار و ارقام، بهترین‌ها و بیشترین‌های دنیای شطرنج می‌پردازد. اسامی تمامی قهرمانان شطرنج جهان به همراه سال قهرمانی، سن قهرمانی و کشورشان در این اثر آورده شده است.

این کتاب با توجه به مطالب آموزنده و جالب شطرنج اگر نگوییم بی‌نظیر، قطعاً کم‌نظیر است.

مولف در مقدمه كتاب "خواندنی‌های شطرنج" آورده است:

بی‌شک هیچ رشته‌ای هم‌چون شطرنج در طول تاریخ در بین جوامع بشری مورد توجه نبوده است. کتاب‌های فراوانی که در این زمینه تا به حال چاپ شده خود مؤید این نکته است. شطرنج در ایران و در پی فتوای تاریخی حضرت امام(ره) رشد چشم‌گیری داشته است و در حال حاضر ایران جزو قدرت‌های شطرنح قاره کهن به شمار می‌رود.

هدف از گردآوری مطالب خواندنی شطرنج، در اختیار قرار دادن مطالب خواندنی شطرنج، یک‌جا و در یک اثر بوده چرا که برای اکثر افراد پیدا کردن همه منابع یا وقت‌گیر بودن آن خود مشکل بزرگی در ارتباط برقرار کردن آنها با این مطالب است وگرنه اساتید محترم و صاحبان قلم هر یک به نوعی در لابه‌لای ترجمه و تألیف آثار خود از آوردن برخی نکات خواندنی و جذاب غافل نبوده‌اند که در این بین می‌توان به آثار زنده یاد عبدالرحمان صادق‌رحمانی، رضا رضایی، محمدکاظم مرتضوی، علی‌رضا شفیعی، خشایار بهاری، قربان‌ یوسف‌پور، عزیز‌الله صالحی‌مقدم، هادی مؤمنی و ... اشاره کرد که به زیبایی و قلمی شیوا مطالبی را در این زمینه به رشته تحریر درآورده‌اند. جا دارد به نوبه خود از کوشش و همت این عزیزان در رشد و توسعه این رشته تشکر کنم.

نکات خواندنی شطرنج همیشه نه تنها برای داوران، مربیان، بازیکنان و علاقه‌مندان به این رشته جذاب بوده است بلکه برای دیگر افراد نیز شنیدنی است، هرچند پیش از این تفسیرهای طولانی و چند صد صفحه‌ای کتاب‌های شطرنج خود مانعی برای ارتباط برقرار کردن خواننده با مطالب خواندنی این رشته بود. در این اثر سعی شده ضمن ارضاء حس زیباشناسی و کنجکاوی شطرنج‌بازان، باعث آشنایی و ارتباط بیش‌تر این رشته در بین همه‌ی اقشار شود.

از همه اساتید و خوانندگان عزیز تقاضا دارم نظرات، پیشنهادات و اشکالاتی که در امر گردآوری و چاپ ممکن است به وجود آمده باشد، ضمن پوزش به آدرس اینترنتی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید جهت اطلاع و اصلاح ارسال نمایند.

مجید کرامتی- زمستان 88

 

* توضيح اين كه كرامتي نويسنده اين اثر متولد 1362 در خرم‌آباد، خبرنگار ورزشي و دبيري تربيت‌بدني آموزش و پرورش در شهرستان دورود مي‌باشد.

 

مراکز عمده پخش اين كتاب:

بامداد کتاب/ تهران/ خیابان انقلاب

کتاب‌فروشی فرزین/ تهران/ خیابان انقلاب/ خیابان دانشگاه

کتاب‌فروشی فتحی/ لرستان/ خرم‌آباد/ بین چهارراه‌بانک و میدان شهدا

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا