یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مهر سحرخیزان (مجموعه مقالات در نکوداشت استاد ایرج کاظمی)مهر سحرخیزان (مجموعه مقالات در نکوداشت استاد ایرج کاظمی)
به اهتمام: حمید ایزدپناه، سیدیدالله ستوده
قطع: وزيري
تعداد صفحات: 430
جلد: گالینگور
ناشر: شاپورخواست
نوبت چاپ: اول، شهريور 1394
شمارگان: 1000 نسخه
شابك: 6-204-260-600-978
قيمت: 25 هزار تومان
 
سنت ديرپا و پسنديده‌ي پاسداشت عزيزاني كه در راه اعتلاي فرهنگ ملي و هويت قومي گام برداشته و برمي‌دارند، ديربازي است در سرزمين ما به ارزش‌هاي معنوي خود رسيده است.
جهانِ امروز با همه‌ي سختي‌ها و مصائب موجود و تلاش انسان‌هاي اين عصر براي تنازع بقا و در كنار آن سامان يافتن در حفظ و حراست از معادلات زندگي اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي چيزي نيست كه بشود به سادگي از كنار آن گذشت.
انسان‌هاي اين روزگار تفاوت‌هاي موجود در زندگي‌شان نسب به نسل‌هاي گذشته بسيار است. از هر سو و از هر زاويه‌ي خاص كه به آن و آن‌ها بنگريم مي‌بينيم دشواري‌هاي امروز به مراتب از گذشته و گذشته‌هاي پشت سر نهاده بيش‌تر است.
در بسياري موارد غوغاي تكنولوژي به پا خاسته و شرايط اجتماعي زندگي ماشيني متكي به آن به حق امانِ انسان‌هاي روزگار ما را بريده و انديشه‌ي حفظ تنازع بقا و ثبات نسبي معيشت و ساير مشكلات به آسودگي خيال پايان داده و انسان در تكاپوي حيات و رسيدن به مرزهاي محدود از زندگي، همه‌ي تلاش و كوشش براي خودباوري و اعتماد به نفس پيدا كردن براي ادامه‌ي زندگي است.
مجموعه يا آن‌چه كه در اثر هست، بازتاب انديشه و تأمل فرهيختگان و عزيزاني است كه به پاسداشت و حرمت نهادن به تلاش چندين و چند ساله‌ي يك محقق و پژوهنده‌ي فرهنگ ملي و قومي به رشته‌ي تحرير درآمده و اكنون در معرض قضاوت شما عزيزان خواننده است.
اميد است كه اين سنت پسنديده و ديرپاي، همان‌گونه كه در سرآغاز و پيشاني اين مختصر، قلمي و رقمي گرديد و به آن اشاره رفت، همچنان پايدار و مانا و گويا باشد.
قابل ذكر است در اين كتاب 34 نفر از اهل قلم لرستان به احترام ايرج كاظمي و تلاش‌هاي در عرصه فرهنگ لرستان، اقدام به نوشتن مطالبي در ارتباط با شخصيت وي و يا ارائه مطالبي پژوهشي براي همكاري در اين اثر نموده‌اند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 صادق از کوهدشت 1394-07-16 15:39
خیلی خوبه اگه فرهنگ کتاب خوندن تو جامعه رواج بیشتری داده بشه
نقل قول کردن
#2 صادق از کوهدشت 1394-07-16 15:41
کتاب دوست و یار مهربان و ضد :roll: :roll: . :zzz
نقل قول کردن
#3 محمد‌رضا دست افشان 1394-09-12 10:03
درود وسلام به استاد گرانقدرم اقاي ايرج كاظمي آرزوي سلامتي وطول عمر ارزنده برايشان دارم . از دانش اموزان استاد بودم در دبيرستان مهرگان سالهاي ٤٧ تا ٥٠ اشنايي با ادبيات را مديون اموزشهاي بي دريغ ايشان هستم .
نقل قول کردن
#4 بهشار 1395-05-12 01:58
خدا استاد را خیر بدهد.بعضی وقتها مقالاتی مینویسد که مورد سؤ استفاده لرستیزان قرار میگیرد.بعدش اومدن حدود ۵۰ جلد کتاب قطور دارن در مورد دلفان مینویسند هرجلدیم ۱۰۰۰صفحه پول از کجا بیاریم بخریمش استاد گران
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا