یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روزگاری قوی‌ترین مرد لرستان بود. اين جوان تنومند توانست در برخی از آیتم‌ها، رکورد جهان را ارتقا دهد، به طوری که هنوزم کسی نتوانسته آبه آن ركوردها دست يابد. حامد امیری/ پاراالمپیک و مردان آهنین
به گزارش پايگاه خبري ورزش لرستان، حامد امیری قوی‌ترین مرد لرستان در يك سانحه رانندگی كه اواخر آذر 1391 در جاده بروجرد به خرم‌آباد از مسير چغلوندي(بيران شهر) روي داد، قطع نخاع شد، مدت‌هاست ویلچر‌نشین شده است، اما هنوزم دست از ورزش کردن بر نداشته و توانسته در رشته‌ي پرتاب وزنه جانبازان و معلولین، مدال نقره‌ی مسابقات بین المللی دوبی را کسب کند.
گفتگویی با امیری انجام داده‌ایم که مشروح آن را از نظر می‌گذرانید:
 
خودت را برای مخاطبان معرفی کن.
حامد امیری هستم، متولد سال 1361 در خرم‌آباد که در سن 19 سالگی وارد عرصه ورزش شدم و تا زمستان 91 در رشته مردان آهنین فعالیت می‌کردم، اما بعد از سانحه رانندگی که منجر به قطع نخاعم گردید، به ورزش‌های جانبازان و معلولین روی آوردم و الآن نیز برای کسب مدال طلای پارالمپیک برزیل تمرین می‌کنم.
 
شما 11 سال در رشته مردان آهنین فعالیت داشتید، عنوانی نیز کسب کردید؟
چند دوره در مسابقات مردان آهنین کشوری و صداوسیما شرکت کردم و در رشته‌های حمل چمدان و اسکات تعادلی رکورد جهان را ارتقا دادم که با گذشت چند سال، هنوز کسی نتوانسته آن‌ها را جابه‌جا کند. البته در بسیاری از مسابقات استانی، کشوری و بین المللی نیز حضور داشتم که عناوین مختلفی را کسب کردم.
 
از روز تصادف بگویید، تصادف شما چطور اتفاق افتاد؟
خودم را برای حضور در مسابقات کشوری آماده می‌کردم؛ متاسفانه در خرم‌آباد فضا و امکاناتی که بخواهیم خود را برای مسابقات آماده کنیم، در اختیار نداشتیم و علی‌رغم پی‌گیری‌های ما، مسئولان ورزش استان نیز با ما همکاری نکردند و مجبور شدیم به پیشنهاد یکی از دوستان تمرینات‌مان را در بروجرد برگزار کنیم و در یکی از روزها که پس از تمرين خسته از بروجرد برمي‌گشتم، دچار سانحه و قطع نخاع شدم.
 
از شرایط جسمانی‌تان بعد از تصادف بگویید.
من بعد از تصادف اوضاع خوبی نداشتم؛ مردم لطف زیادی داشتند، طبق گفته نزدیکان روزی چندین نفر برای ملاقات من به بیمارستان توحيد خرم‌آباد می‌آمدند که باعث بروز مشکلاتی برای بیمارستان نیز شده بود. وزنم قبل از تصادف 170 کیلوگرم بود که بعد از تصادف تا 85 کیلوگرم آمدم، لطف خدا و دعای خیر مردم باعث شد که من زنده بمانم که خدا را بی‌نهایت بابت این موضوع شاکرم.
 
حامد امیری قبل تصادف و بعد تصادف چه تغییری کرده است؟
خب ببینید من قبل از تصادف توان حمل 500 کیلو گرم را داشتم، اما الآن حتی قادر به حمل پاهای خودم نیز نیستم، دچار محدویت شده‌ام، که اگر خانواده‌ام در کنارم نبودند، واقعا نمی‌دانستم چکار کنم. ولی از این موضوع اصلاً ناراحت نیستم، چرا که خدواند در یک برهه زمانه به من توانایی بالایی داد که 12 سال قوی‌ترین مرد لرستان بودم و الان هم خودش صلاح دانسته که از من آن توان را بگیرد. من راضی‌ام به رضای خدواند...
 
بعد از آن که از بیمارستان ترخیص شدی، دوباره به سمت ورزش رفتید؟
بعد آن که از بیمارستان مرخص شدم، هنوز بخیه‌هایم را باز نکرده بودم، شروع به وزنه زدن کردم. تا این یک روز دکتر مصطفي بهرامی مربی لرستانی تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین به ملاقات من آمد و پیشنهاد داد که به ورزش‌های جانبازان و معلولین روی بیاورم و من نیز پذیرفتم.
 
الان با رفتن به تیم جانبازان و معلولین چه هدفی را دنبال می‌کنید؟
به فضل خدا توانستم در این یک سالی که به ورزش جانبازان و معلولین روی آوردم با لطف آقای بهرامی و دیگر دوستان، در مسابقات بین‌المللی دوبی که با حضور ورزشكاران 54 کشور برگزار شد، مدال نقره کلاس54 F را برای کشورم کسب کنم. البته قصد دارم در مسابقات جهانی قطر که به زودی برگزار می‌شود شرکت کنم تا بتوانم جواز ورود به پارالمپیک برزیل را کسب کنم.
 
پس به صورت جدی دنبال ورود به پاراالمپیک نیز هستید؟
بله، دارم تمام تلاشم را انجام می‌دهم که بتوانم با حضور پارالمپیک برزیل برای استان و کشورم مدال طلا را کسب کنم، چرا که الآن رکوردار آسیا هستم و با قهرمانی جهان تنها یک متر فاصله دارم.
 
حرف آخر...
از تلاش‌های پدر و مادرم بی‌نهایت سپاس‌گزارم، از آقای مصطفي بهرامی نیز تشکر می‌کنم که زحمات زیادی را برای من متحمل می‌شوند. امیدوارم روزی برسد که جواب محبت آنان را بدهم.

 
عيادت استاندار لرستان از حامد اميري (يك‌شنبه 19 مرداد 93)

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 بب 1394-05-28 12:35
ای حامد :-| :-|
نقل قول کردن
#2 هادی 1394-07-12 15:30
دمت گرم پهلوان ... موفق باشی...
نقل قول کردن
#3 جواد 1394-12-27 12:39
مطمنم میتونی مدال طلای المپیک را برای کشورمون بدست بیاری.موفق باشی
نقل قول کردن
#4 یوسف 1396-04-07 07:51
سلام حامد جان انشاءالله که میخونی متن منو اول اینکه عیدت مبارک ونمازوروزه ات قبول درگاه حق من نمیدونستم که شما تصادف کردین خیلی خیلی ناراحت شدم هرچی صلاح ومصلحت خدا باشه همونه انشاءالله که به همقامی تو کشوری وجهانی که میخوای برسی .
نقل قول کردن
#5 یوسف 1396-04-07 07:56
سلام حامد جان عیدت مبارک نمازوروزه ات قبول درگاه حق خوبی من نمیدونستم که شما تصادف کردین حالا فهمیدم درماه عسل امسال فهمیدم خیلی خیلی ناراحت شدم خداشاهده اینشاءلله به هرمقامی چه کشوری وچه جهانی که میخوای بهش برسی
نقل قول کردن
#6 محمد لر 1396-05-05 13:24
سلام حامد عزیز چطوری پهلوان.شاید جالب باشه براتون اما خداشاهده که حامدمرد واقعیه.یادش بخیرتوکلوب باهاش اشنا شدم شمارشوگرفتم چندبارم حرف زدیم به شوخی میگفت باهم بریم نیجریه زن سیاه پوست بگیریم.اخه بیشتردوستام افریقایین.
نقل قول کردن
#7 دخی لر 1397-01-15 22:22
سلام پهلوان _همشهری گرامی امیدارم در تمام مراحل زندگی موفق باشی و به هر آرزویی داری برسی همیشه تنت سالم لبت خندون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا