یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چپ‌پاي خوش‌تكنيك لرستاني فوتبال را در تيم‌هاي رده‌های سنی مختلف طي كرد و خیلی زود خود را به بازیکنان تراز اول کشور رساند.
 تکنیک فردي و تاكتيك‌پذيري تيمي از خصوصیات بارز هافبك توانمندي است كه فصل گذشته يكي از ستون‌هاي باصلابت خيبر در راه صعود به ليگ دسته اول كشور به مشار مي‌رفت.
 به هنگام ضربات ایستگاهی هواداران دوست دارند او شلیک نهایی را انجام دهد چه را كه ضرباتش به شكلي دقيق همانند راكت‌هايي سنگين بر تور دروازه حريفان بوسه مي‌زند و اين فصل چند بار از ضربات ايستگاهي و روي نقطه كرنر به حريفان قدري همچون آلومينيوم اراك و سپيدرود رشت گل زد.
علي صدرا كاپيتان دوم خيبر خرم‌آباد "علي صدرا" در هر تیمی بوده تاثیر‌گذار و مفید بازي كرده است. او متولد 1362 در خرم‌آباد، متاهل و دانشجوی مقطع کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشي نيز هست.
صحبت‌هاي وي را در پي مي‌خوانيد:
 
 فوتبال را از چه زماني شروع کردی؟
سال 72 و در رده سنی نونهالان
 
مي‌دانيم كه علی صدرا در تیم‌های مختلف لرستان به میدان رفته، سوابق خارج از استانت را هم براي خوانندگان بگو.
سال‌هاي 85 تا 88 براي سرخ‌پوشان دلوارافزار تهران، شهاب زنجان و اتکا گرگان در ليگ دسته اول كشور بازي كردم.
 
در تيم‌هاي ملی هم حضور داشتی؟
دو دوره عضو تیم ملی فوتسال جوانان بودم. سال‌های 79 و 81. البته سال 1378 هم به اردوي تیم ملی نوجوانان دعوت شدم.
 
در خاطرم هست مقطعی به پرسپولیس تهران پیوستی. چرا عضو اين تيم نشدي؟
سال 85 زمان مديريت انصاری‌فر، باشگاه پرسپولیسبدنبال جذب من بود. توافقات اولیه مالی و مذاکرات را انجام داديم و چند روز با تیم که "مصطفي دنیزلی" مربی آن بود تمرین کردم اما چون با سرخ‌پوشان قرارداد داشتم، مسوولان اين باشگاه رضایت‌نامه‌ام را برای پرسپولیس صادر نکرده و اجازه ندادند از تیم جدا شوم.
 
و بعد؟
مجبور بودم با سرخ‌پوشان تا پایان قراردادم بمانم و همین طور هم شد اما در ادامه راه، دچار مصدومیت شدیدی شدم كه باعث شد یک سال از فوتبال دور باشم.
 
اگر در پرسپولیس می‌ماندی امكان پیشرفت بيش‌تري داشتي ...
صد درصد! زندگی‌ام تغییر می‌کرد اما مسوولان سرخپوشان این فرصت را از من گرفتند.
 
علی‌آقا شده از جایگاه مدیریتی دایی‌ات (همایون بهاروند رئيس هيدت فوتبال لرستان) در فوتبال استان و کشور برای پیوستن به تیم‌های بزرگ استفاده کني؟
خیر؛ حضور ایشان در فوتبال بهترین انگیزه برایم شد تا جذب اين رشته ورزشي شوم اما این که بخواهم از موقعیت او استفاده کنم نه اصلاً این طور نیست.
 
چرا آن موقع که قرار بود به پرسپولیس بپیوندی از ایشان استفاده نکردی؟
همیشه سعی کردم خودم در فوتبال رشد کنم. اتفاقاً زمانی که خواستم با سرخ‌پوشان قرارداد یک ساله ببندم، "امير عابدینی" مدیر عامل باشگاه اصرار داشت قرارداد 3 ساله تنظیم شود اما من قبول نکردم. آقاي عابديني گفت زنگ می‌زنیم دایی‌ات (بهاروند) هر چی او گفت قرارداد می‌بندیم! من هم به خیال این که دایی‌ام روی یک سال اصرار خواهد داشت قبول کردم که آقای عابدینی وقتی با وی تماس گرفت او هم گفت 3 ساله تنظیم کنید! من خیلی تعجب کردم (با خنده).
 
حضور مستمر در فوتبال کشور از نظر مالی برایت رضایت مالي داشته؟
در تیم‌های خارج استان راضي کننده بود اما در استان که فوتبال کردیم هیچ‌وقت مسائل مالی راضی کننده نبود!
 
قراردادت با سرخ‌پوشان چقدر بود؟
 سال 85  که عضو سرخ‌پوشان بودم 40 میلیون تومان با باشگاه قرارداد داشتم که در مقایسه با فوتبال امروزی بیش از 300 میلیون تومان مي‌ارزيد.
 
از خیبر بگو و صعود معجزه‌وار امسال، آیا انتظار داشتید به لیگ يك صعود کنید؟
با رایزنی‌هایی که مسوول هیات فوتبال استان داشت خوشبختانه امتیاز لیگ دو برای استان جذب شد. در ابتدا به دلیل مشکلات مالی هیچ کس فکر نمی‌کرد حتی از دور اول مسابقات هم صعود کنیم. حتی خیلی‌ها معتقدبودند که تیم ما به دسته سوم سقوط مي‌كند، اما بچه‌ها همه یک هدف را دنبال می‌کردند و آن هم موفقیت تیم بود. خوشبختانه با تمام سختی‌ها و کمبودهای مالی و مصدومیت بازیکنان، با زحمات کادر فنی و سرمربی تیم سعید سپهوند از دور اول مسابقات صعود کردیم و به جمع تیم‌های برتر لیگ دو راه یافتیم.
 


راستي چرا مربی‌اي که نتیجه گرفته بود در ادامه مسابقات تیم را رها نمود؟
انصافاً سعید سپهوند و کمک‌های ایشان برای تیم زحمات زیادی کشیدند. اگر زحمات آن‌ها نبود قطعاً از دور اول هم صعود نمی‌کردیم. او همیشه به ما اطمینان می‌داد تیم صعود می‌کند و همین طور هم شد. در این فرصت از سعید سپهوند‌، بهمن موسوی و ساير مربيان تيم نهایت تشکر را دارم. آقاي سپهوند با توجه به مشکلات شخصی و خانوادگی‌اي که داشت نتوانست تیم را همراهی کند و از تیم جدا شد.
 
و حضور نیکبخت؟
حضور یک مربی باتجربه در این مقطع برای ما یک ضرورت اساسی بود.
 
بیش‌تر توضیح می‌دهی؟
بعد از این که سپهوند از تیم جدا شد افت محسوسی داشتیم و در رشت بازی را پنج به یک باختیم. بیش‌تر فوتبالی‌ها فکر می‌کردند تیم به نیم‌فصل نمی‌رسد اما بهاروند رییس هیات فوتبال خیلی در تلاش بود تا بهترین گزینه مربی‌گری را به تیم اضافه کند تا این که علی نیکبخت که تجربه کافی مربی‌گری را داشت سرمربی تیم شد. ایشان سال‌ها در کنار محمد مایلی‌کهن و مجید جلالی بوده و کارنامه موفقی در مربی‌گری دارد. با تلاش‌های فراواني که داشت توانست نتیجه زحمات خود و تیم را بگیرد.
 
شيوه مربي‌گري نيكبخت چطور بود؟
 ببینید نیکبخت روزانه 14 ساعت برای تیم وقت می‌گذاشت. تمام تیم‌های حریف را آنالیز می‌کرد و خصوصيات بازي تک‌تک بازیکنان تیم‌های مقابل ما را پيدا مي‌كرد. تمام هفته در اختیار تیم بود در لحظاتی که فکر می‌کردیم صعود نخواهیم کرد ایشان با اطمینان کامل روحیه برد و پیروزی را به بچه‌ها ترزیق می‌کرد و به نظرم حضور نيكبخت برای خیبر بسیار اثرگذار و مفید بود. در تمرینات، با جدیت از کادر فنی می‌خواست که کار کنند.
 
شما در لیگ دسته دوم امسال، سومين گلزن برتر مسابقات شديد. درست است؟
بله من در لیگ دو 11 گل زدم به رغم این که در پست هافبک دفاعی بودم توانستم این موفقیت را کسب کنم. رسانه‌ها به آن نپرداختند و جا دارد این گله‌مندی را از آن‌ها داشته باشم. (قابل ذكر است "اميد ميرجوان" مهاجم سپيدرود رشت با 18 گل و "جواد مولايي" از آلومينيوم اراك با 12 گل در رده‌هاي اول و دوم بهترين گلزنان اين مسابقات قرار گرفتند).
 
پس بايد پيشنهادهاي هم براي اين فصل داشته باشي؟
بله چند پیشنهاد دارم و ولي فقط به خیبر فکر می‌کنم.
 


رمز موفقیت خیبر را در چه می‌دانی؟
در  مدیریت قوی‌، دانش سرمربی و تلاش بازیکنان.
 
پس نقش هواداران؟
در مرحله اول تماشاگر زیادی از مسابقات ما ديدن نمی‌کرد اما رفته رفته با نتیجه‌گیری خوب تیم‌، هواداران با فوتبال آشتی کرده و با حضور پرشور خود باعث دلگرمی و روحیه تیم شدند. به خصوص در چند بازی اخیر که تعداد زیادی از تماشاگران بازی‌های خارج استان را برای حمایت تیم می‌آمدند و سنگ تمام گذاشتند. می‌توانم بگویم هواداران نیز در این موفقیت سهم زیادی دارند. در این‌جا لازم می‌دانم از تک تک تماشاگران تشکر کنم. همچنین جا دارد از زحمات سید حسین طاهری پیشکسوت فوتبال، فیروز گندابی، محمد رحمانی  که همیشه در کنار فوتبال استان بوده و هستند تشکر ویژه داشته باشم. از زحمات بهروز وثوقي‌راد که دلسوزانه خیبر را همراهی و حمایت کرد نيز تشکر می‌کنم. از اصحاب رسانه نيز كه يار و ياور ما بودند تشكر مي‌كنم.
 
الگوی فنی علی صدرا كيست؟
علی دایی به خاطر اراده سخت، موفقیت و اخلاق جدي او
 
بهترین مربی؟
[مرحوم] ناصر میرزایی
 
ناگفته‌اي مانده؟ بفرما.
جا دارد در این فرصت از همایون بهاروند که بهترین الگو و انگیزه برای فوتبالم و همچنین از بازیکنان قديمي خیبر بوده و نقش زیادی در موفقیت اين فصل ما داشت تشكر كنم.  همچنین زحمات ولی خسروی، مجید یاراحمدی‌، کادر فنی تیم خصوصاً نیکبخت، وحید فاضلی، کیانوش کهزادی و کاظم بهاروند‌، فیزیوتراپ، دکتر فرهمند قاسمی که مجاناً در خدمت بازیکنان تیم بود تشکر مي‌كنم. از کارکنان ورزشگاه كربلايي مراد حسین‌پور و پسرش سجاد، اکبر دولتشاه و محمد دالوند که زحمات زیادی برای تیم کشیدند و نيز  کلیه اعضای خانواده‌ام به خصوص برادر كوچكم حسن صدرا که از بازیکنان خوب است ولی مدتی است به دلیل بی‌‌مهری‌ها از فوتبال دور شده تشکر و قدردانی ویژه داشته باش. امیدوارم حسین بهاروند که می‌تواند لز بهترین بازیکنان باشد به حق خود برسد. همچنین لازم دانم تشکر ویژه‌ای را هم از همسرم داشته باشم که در سختی‌های فوتبال در کنارم بوده و زحمات زیادی را در این خصوص متحمل شد.
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مسعود میر 1394-04-07 12:17
واقعا اقای صدرا یکی از بهترین بازیکنان کشور بودن و هستن من از سال 81 ایشون رو میشناسم واقعا کارش عالیه حیف که مصدومیت مانع از درخشش در سطح ملی شد
نقل قول کردن
#2 محمد زارع 1394-04-07 13:02
سلام مرسی از سایت یافته مصاحبه جالبی بود
چقدر بدشانس بوده واقعا یک فوتبالیست استثنایی و فوق العاده ای هستش حقش خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست ایشالا که امسال خیبر با رازیهای خوب امثال علی صدرا و بقیه بچه های باغیرتش باعث خوشحالی شهرمون بشن
نقل قول کردن
#3 پرتوی 1394-04-09 01:55
دمت گرم شبر مرد لر ممنون از بازیهای عالی و گلهای خیلی زیبایی که زدی
نقل قول کردن
#4 کیومرث بیرانوند 1394-04-09 13:14
فوتبالش حرف نداره پاسهایی که میده خیلی خیلی دقیق هستن و شوتها و ضربات ایستگاهیش بی نظیره بدون شک یکی از بهترین ایستگاهی زنهای ایرانه
نقل قول کردن
#5 محسن امرایی 1394-04-18 16:01
مصاحبه جالبی بود بسیار پسر خوش اخلاق و فوتبالیست فوق العاده ای هست همیشه عالی کار میکنه ایشالا که موفق باشه
نقل قول کردن
#6 قدرت عباسی 1394-05-26 20:26
علی آقا سلطان پاس :-* :-*
نقل قول کردن
#7 مازی 1398-10-15 17:04
او مربی من در مدرسه فوتبال بوده او از دانش بالایی برخوردار است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا