یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این برای نخستین بار است که یک مربی خارجی در تیم ملی والیبال ژاپن فعالیت می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین؛ احمد مساجدی دستيار سابق خوليو ولاسكو در تيم ملي واليبال كشورمان، مربی تیم ملی والیبال ژاپن شد.
وي  که 3 سالی کنار خولیو ولاسکو روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران و از نیم‌فصل دوم سال قبل، سرمربی شهرداری تبریز يك بروجردي سرمربي تيم ملي واليبال ژاپن شد/ اولين مربی خارجی در سرزمین آفتابشد، حالا روی نیمکت تیم ملی ژاپن می‌نشیند. مساجدی سال آینده در قهرمانی آسیا، جام واگنر و ورلد کاپ کنار تیم ژاپن است.
خودش در اين باره می‌گوید: «یک هفته‌ای است که من رسما مربی تیم ملی والیبال ژاپن شده ام. البته قبل از این هم مشاور تیم بودم.»
او به خاطر همسر ژاپنی‌اش "میچیکو یاماشیتا" عضو سابق تیم ملي واترپلوي بانوان ژاپن، سال قبل راهی این کشور شد و از همان موقع  درکادر فنی تیم ملی ژاپن جا گرفت‌. اگر رئیس تیم‌های ملی ژاپن تغییر نمی‌کرد از همان پارسال اسمش در لیست کادر فنی ژاپن نوشته می‌شد.
مساجدي مي‌گويد: «من از همان پارسال که به ژاپن آمدم‌، قرار شد  مربی تیم ملی ژاپن شوم و حتی کارهایم برای همراهی تیم در لیگ جهانی و بازی‌های آسیایی هم انجام شد‌. وقتی ویزایم هم ok  شد رئیس تیم‌های ملی ژاپن تغییر کرد و رئیس جدید هم به خاطر عدم شناخت این اجازه را نداد، با این که نامبو ماساشی سرمربی تیم ملی ژاپن اصرار زیادی داشت اما به هر حال ژاپن است و سخت‌گیری‌های خاص آن اجازه حضور در تيم را نيافتم. در این مدت من مشاور تیم بودم و مدام در تمرینات  و اردوها هم کنار آن‌ها. چون هنوز حکم نداشتم دلم نمی‌خواست اعلام شود، اما یک هفته‌ای است که حکمم را گرفته‌ام و حالا مربی تیم ملی ژاپن هستم.»
 او از طولانی شدن پروسه کارهایش ناراحت نیست و مي‌گويد: «ژاپنی‌ها سیستم خاصی دارند. رئیس فدراسیون هم نقشی در انتخابات ندارد. بلکه باید قسمت‌های مختلف افراد را تایید کنند. حتی وقتی قرار بود ولاسکو سرمربی ژاپن شود هم قضیه خیلی مشکل بود. ژاپنی‌ها شرایط سختی برای قبول خارجی‌ها دارند. سرمربی قبلی هم دو رگه بود. ژاپن برای اولین بار در تاریخ ورزشش رسماً با حضور یک مربی خارجی برای تیم ملی واليبالش موافقت کرد.»
او البته اصرار به نشستن روی نیمکت ندارد. در اين زمينه اظهار مي‌كند: «من برای نشستن روی نیمکت فشار نیاوردم. هر چند سرمربی تیم اصرار دارد، اما من آمده‌ام تا کمک کنم و سطح والیبال ترقی کند. من با تیم ژاپن برای قهرمانی آسیا به تهران می‌آیم. هر چند طرحی داریم که یکی از مربیان از پشت زمین تیم حریف را آنالیز کند. بنابراین برایم مهم نیست روی نیمکت گزارش تصويري: فرزندان دورگه‌ ملي‌پوش بروجردي و ژاپني - مساجدي واليبالباشم یا پشت زمین‌. من دنبال جایگاه و اسم خاصی نیستم. ذهنیت برای نشستن من روی نیمکت هست. به هر حال شرایط جور باشد روی نیمکت می‌نشینم نباشد نه،در بیرون کمک می‌کنم. من آمده‌ام تا خودم را ثابت کنم. با تجربیاتی که از بودن با ولاسکو و بانیولی گرفته‌ام.» ایرانی بودن هم یکی از فاکتورهایی بود که ژاپنی‌ها سخت به او اعتماد کردند: «به هر حال آسیایی‌ها این جوری هستند. مخالفان حضور من فکر می‌کردند نکند من جاسوس و نفوذی تیم ایران باشم. به خاطر همین موافق نبودند. حرف‌هایی پیش آمد سرمربی تیم ملی ژاپن را آزار می‌داد. از طرفی بعضی‌ها معتقد بودند به خاطر شناختی که از تیم یاران دارم کمک بزرگی می‌توانم به آن‌ها بکنم. آن‌ها معتقد بودند من راه ترقی را می‌دانم و این یک امتیاز بزرگ بود.»
مساجدی مربی‌گری تیم ملی ژاپن را ریسک نمی‌داند: «ریسک نیست. من 3 سال تمام کنار ولاسکو بودم. خیلی‌ها دوست دارند بگویند من مترجم بودم، در حالی که مترجم روی نیمکت نمی‌نشیند. من من برای رسیدن به این‌جا بهای زیادی داده‌ام. من کنار ولاسکو تجربه بزرگی گرفتم. خیلی فشار تحمل کردم اما حالا نتیجه‌اش مربیگری در ژاپن است. من اولین مربی ایرانی هستم که در سطح بالایی برای ژاپنی‌ها کار می‌کنم.»
مربی تیم ملی ژاپن از کارش خوشحال است: «‌خوشحالم به هر حال تیم کمی نیست. تیم ملی والیبال ژاپن است. اعتبار خاص خودش را دارد. ما دوبار در آسیا قهرمان شده‌ایم اما ژاپن 10 بار! کار در این شرایط خوشحال کننده است.»
قابل ذكر است احمد مساجدي متولد سال 1355 در بروجرد و بازيكن سابق تيم‌هاي واليبال جوانان و آموزشگاه‌هاي لرستان در اواسط دهه 70 اينك از همسر ژاپني خود 2 پسر 7 و 5 ساله به نام‌هاي "كارن" و "اران" دارد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 ف.س 1393-12-08 01:15
به جامعه ورزشی استان و کشور به خاطر حضورآقای مساجدی به عنوان مربی تیم ملی ژاپن تبریک میگویم . امیدوارم جوانان با استعداد استانمان به خود باوری لازم دست یافته و در عرصه های بین المللی بدرخشند.
نقل قول کردن
#2 علی 1393-12-08 09:37
آفرین به لرستان و آفرین به لرها که اگر بخواهند به همه چیز می رسند. زنده باد لر و لرستان
نقل قول کردن
#3 reza.sh 1393-12-09 12:15
از اون خبرها بود که به ادم حس خوبی میده
سپاس از یافته
نقل قول کردن
#4 فريد 1393-12-09 18:03
شما الان خوش حاليد يه بروجردي شده كاره؟؟؟
________________________
يافته: از روشنايي كلبه ي همسايه خوش‌حال باش، چون نور آن به تو هم مي‌رسد
نقل قول کردن
#5 Hamed 1394-02-27 17:25
من به دايي عزيزم تبريك ميگم همچنين به جامعه واليبال و واليبال دوستان و اميدوارم در راهى كه قدم گذاشته موفق باشه و سربلند همانند هميشه..من افتخار ميكنم به دايي عزيزم كه هميشه باعث خوشحالى ما بوده و هست..
نقل قول کردن
#6 امیر 1394-05-14 15:30
سلام من امیر ترابی هستم من والیبال دوست دارم
نقل قول کردن
#7 ساسان 1395-03-12 13:03
سلام احسنت به آقای مساجدی عزیز باعث غروره
نقل قول کردن
#8 اشکان ازخرم اباد 1395-03-15 15:24
آفرین این شیرمردایرانی وغیرت لری
نقل قول کردن
#9 حمید سلطانی بروجرد 1398-06-24 19:47
در سالهای۶۹تا ۷۳در دبیرستان در کنار احمد مستجدی هزیز بازی میکردیم والان خوشحال هستم از اینکه احمد عزیز موفق شده است روح برادر عزیزت شاد احمد جان
نقل قول کردن
#10 حمید سلطانی بروجرد 1398-06-24 19:49
احمد جان همیشه موفق باشی وخوشحال
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا