یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خانم رحمان‌شاهیدر یک روز سرد پاییزی شنونده‌ي صحبت‌هاي یکی از دلسوزان عرصه ورزش بانوان خرم‌آباد شديم.
‌مینا رحمانشاهی سال‌هاست با عشق و علاقه در باشگاه‌های مختلف سطح شهر فعالیت داشته و هم‌اکنون سرپرست و مربی باشگاه ستارگان خرم‌آباد می‌باشد. خواندن این گپ دوستانه خالی از لطف نیست:
خانم رحمان‌شاهی براي خوانندگان ما قدري در مورد سوابق ورزشي‌تان صحبت كنيد.
حدود 25 سال است که در عرصه ورزش فعالیت دارم. عضو هیأت کوهنوردی استان هستم و به قلل مختلف کشور صعود داشته‌ام. با ارگان‌هایی همچون بنیاد جانبازان، جهاد کشاورزی، بانک سپه، شهرداری و لشگر 84 لرستان به عنوان مربی ورزش بانوان همکاری داشته‌ام. همچنین 10 مدال قهرمانی کشور را كسب كرده‌ام. نفر اول 3 کیلومتر کشور نیز هستم. در حال حاضر به عنوان مربی ایروبیک فعاليت مي‌كنم.
 
از چه زمانی باشگاه تاسیس کردید و در چه زمینه‌هایی مشغول به فعالیت هستید؟
مرداد سال 92 باشگاه ستارگان تاسیس کردم و در زمینه‌های آمادگی جسمانی، ایروبیک، ووشو، ژیمناستیک، جودو و زومبا فعالیت داریم. صبح‌ها و بعداز‌ظهرها در ساعات مشخص به تمرين در رشته‌هاي مختلف می‌پردازیم.
 
از متخصصان ورزش به عنوان مربی استفاده می‌كنيد؟
بله. همه‌ي مربیان این باشگاه دارای کارت مربی‌گری هستند و دارای عناوین قهرمانی متعدد می‌باشند. در بخش ووشو خانم قیصری که مربی تیم جودوي استان هم هستند فعالیت می‌کنند و خانم موسوی هم مربی هستند که در سال 85 عضو تیم ملی و در سال 92 سرپرست تیم ملی بوده‌‌اند. در قسمت زومبا خانم جهان‌شاهی فعالیت می‌کنند که عضو تیم ووشو استان و همچنین مربی شنا هستند و خودم هم مربی ایروبیک و آمادگی جسمانی هستم و مربی ژیمناستیک این باشگاه خانم عزیزی هستند.
 
حمایت مسوولان به خصوص اداره کل ورزش و جوانان از باشگاه‌های خصوصی چگونه است؟
اداره کل ورزش و جوانان هیچ‌گونه حمایتی از باشگاه‌های خصوصی نمی‌کند، به جز دادن مجوز هیچ‌گونه اقدامی در جهت بهبود وضع باشگاه‌ها انجام نگرفته است. چند بار درخواست وام داده‌ام اما پی‌گیری از جانب آن‌ها نشده است و با هزینه‌ي شخصی این باشگاه را تاسیس کرده‌ام.
 
عمده مشکلات باشگاه‌های خصوصی به‌خصوص در حوزه بانوان از نظر شما چيست؟
متاسفانه نرخ‌های شهریه برای هر کدام از رشته‌ها نامشخص هستند و باشگاه‌ها به دلخواه خود نرخ را تعیین می‌کنند. از اداره ورزش و جوانان انتظار دارم حداقل در این مورد دخالت کرده و یک نرخ مصوب را تعیین کنند تا هم بانوان عزیزی که دوست دارند ورزش کنند و هم مسوولین باشگاه‌ها با مشکل روبه‌رو نشوند. درخواست دیگر من از اداره ورزش و جوانان این است که در دادن کارت مربی‌گری به علاقه‌مندان مربی‌گری دقت بیش‌تری به خرج دهند تا ما در آینده مربی‌هایی با دانش بیش‌تر و همچنین عملکرد بهتر داشته باشیم.
 
خانم رحمان‌شاهی، مربی‌ها و ورزشکاران مشغول در این باشگاه بیمه هستند ؟
بله، همه بانوان و مربی‌ها از بدو ورود به باشگاه بیمه ورزشي می‌شوند ولی بیمه خیلی اوقات بابت حوادث پیش آمده جوابگو نیست و یا مبلغ خیلی ناچیز به عنوان کمک به مصدومان می‌پردازد. تقريباً مي توان گفت به جاي اين كه بيمه به كمك ورزشكاران بيايد، اين ورزشكاران هستند كه دارند به هيأت‌ها و فدراسيون پزشكي ورزشي كمك مي‌كنند!
 
آیا این باشگاه قهرمانی هم پرورش داده است؟
ما در مسابقات جودو استانی شرکت‌کنندگانی داشتیم و خانم‌ها کیانا و کیمیا قربانی و یلدا سبزواری موفق به کسب مقام شدند و قرار است ورزشکاران ما در مسابقات کشوری جودو در زمستان آتی شرکت کنند.
 
وضعیت درآمدی باشگاه به چه شکل است؟ آیا می‌توان به آن به عنوان یک شغل و تامین معاش نگاه کرد؟
متاسفانه اکثر بانوان فقط در ایام تابستان از باشگاه‌ها استقبال می‌کنند و در بقیه ایام سال باشگاه‌ها خلوت هستند. من به شخصه فقط به خاطر علاقه‌ای که به ورزش دارم این کار را ادامه می‌دهم و به آن به عنوان ابزاری برای درآمد نگاه نمی‌کنم.
 
به نظر شما  چه راه‌هایی برای جذب هر چه بیش‌تر بانوان به ورزش وجود دارد؟
در وهله اول معرفی فوائد ورزش و تاثیر مثبت آن بر بدن که کم و بیش رسانه‌ها به این امر می‌پردازند، دوم استفاده از امکانات روز در باشگاه‌ها برای جذب هر چه بیش‌تر بانوان، استفاده از مربی‌های کارآمد، محیط مناسب و رعایت بهداشت در باشگاه‌ها از عوامل موثر بر ادامه فعالیت ورزشکاران در باشگاه‌ها است.
 
در پایان اگر سخنی باقی مانده بفرمائید.
ما تصمیم داریم در آینده نزدیک در یک مکان بهتر مستقر شویم تا بتوانیم خدمت‌رسانی بیش‌تر و بهتری به همشهری‌های‌مان ارائه دهیم. امیدوارم آقای عزیز‌پور که یک مدیر لایق هستند با مساعدت‌های مالی یا وام به تجهیز باشگاه‌ها کمک کرده و به مدد بانوان ورزشکار این استان بشتابند. همچنین از خانم‌ها محمدزاده و غیاثوند کمال تشکر و سپاس گزاری را دارم.
 

توضيح: این مصاحبه در شماره 104 ضميمه روزنامه "خبر ورزشی" ویژه لرستان منتشر شد.

دیدگاه‌ها  

#1 مری 1396-03-18 23:04
ادرس باشگاه تو رشته ی زومبا میخوام میشه بگین کجا؟
نقل قول کردن
#2 مری 1396-03-18 23:05
باشگاه زومبا مینا رحمانشاهی کجا هستش؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا