یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نوجوان فوتباليست لرستاني معتقد است وجود رابطه‌بازي در فوتبال باعث خارج شدن استعدادهاي ورزشي از استان شده است.
توجه و اهميت به رشته‌هاي ورزشي، استعدادپروري و نگه‌داري ظرفيت‌های ورزشي در استان، حمايت از ورزشكاران نوجوان و مهيا كردن بستري مناسب براي پرورش استعدادهاي ورزشي؛ نقش موثري در شكوفايي جامعه ورزشي استان و حفظ سلامت جوانان دارد.
محمدرضا نظرياين در حالي است كه ورزش لرستان نيز مانند صنعت، كشاورزي و ديگر بخش‌ها مورد بي‌مهري قرار گرفته و همين امر سبب شده است كه بسياري از سرمايه‌هاي ورزشي به ديگر استان‌ها مهاجرت كنند.
"محمدرضا نظري" معتقد است نبود امكانات مطلوب، مكان‌هاي مناسب براي ورزشكاران، اختصاص نيافتن اعتبارهاي مورد نياز براي حمايت از ورزشكاران استان و همچنين بي‌توجهي مسوولان از جمله چالش‌هاي ورزش استان است.
هر چند رسيدگي به وضعيت ورزش استان با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود در زمينه ورزشي يكي از اقداماتي است كه مي‌تواند لرستان را به يك قطب ورزشي در كشور تبديل كند ولي تا كنون اقدام موثري در اين زمينه صورت نگرفته است. بي‌مهري به ورزش استان باعث شده كه بسياري از استعدادهاي ورزشي در اين زمينه دلسرد شوند و تمايلي براي شكوفايي و بروز توانايي خود نداشته باشند. 
عنوان‌های کسب شده
اين نوجوان خوش‌آتيه فوتبال لرستان مي‌گويد: فوتبال را از سن 9 سالگي در كوچه‌ها و خيابان‌هاي شهر با كودكان همسن و سال خود آغاز كرده‌ام، به صورت جدی از سن 10 سالگي در مدرسه فوتبال ثبت‌نام کرده و مدت 2 سال و نيم آموزش دیده‌ام.
نظري مي‌افزايد: در سن 13 سالگي وارد ليگ دسته يك نوجوانان تهران شدم. مشوق اصلي خانواده‌ام بوده‌اند. پدرم يكي از افرادي است كه هميشه همراه و مشوق من بوده و پس از عضويت در تيم‌هاي فوتسال و فوتبال، مربيانم نيز مشوق من بوده‌اند.
اين فوتباليست نوجوان خرم‌آبادي با اشاره به مقام‌هاي كسب كرده در رشته ورزشي فوتبال مي‌افزايد: قهرمانی در فوتبال شهرستان و استان به همراه سایپا و آروین قهرماني فوتسال در 2 دوره (سایپا‌)، 3 دوره اعزام به مسابقات كشوري و عضويت در تيم دانش‌آموزي استان از جمله مقام‌هاي كسب شده است و هم‌اکنون هم با تیم جوانان آروین در صدر گلزنان لیگ هستم و در رده اول لیگ استان در پایان هفته ششم قرار داریم.
مهيا نبودن بستر براي پيشرفت
نظري از مهم‌ترين چالش‌ها و مشكلات پيش روي ورزش استان از جمله رشته دوست داشتني فوتبال را؛ نبود امكانات و همچنين نبود مكان‌هاي مناسب در همه رشته‌های ورزشی استان مطرح مي‌كند.
وي معتقد است كه مسوولان ورزش استان جهت رفع مشكلات استان تلاشي را انجام نداده‌اند.
نظري ادامه مي‌دهد: جوانان و نوجوانان استان زمينه را براي پيشرفت استعداد و توانايي خود مهيا نمي‌بينند و همين امر موجب شده است كه به شهرها و استان‌هاي ديگر مهاجرت كنند.
مشكلات مالي مانع پيشرفت ورزشكاران استان
نظري با بيان اين مطلب كه براي رسيدن به موقعيت ورزشي كه در حال حاضر در آن قرار دارد مشكل مالي وجود نداشته، مي‌گويد: اين در حالي است كه بسياري از بازيكنان را مي‌شناسم كه به دليل مشكلات مالي نتوانسته‌اند استعداد و توانايي خود را شكوفا كنند.
به گفته وي مسوولان  ورزش استان هيچ‌گونه حمايتي در جهت رفع مشكلات مالي ورزشكاران استان صورت نداده‌اند.
اين فوتباليست نوجوان خرم‌آبادي معتقد است كه مشكلات مالي باعث پيشرفت نكردن استعدادهاي درخشان در زمينه‌هاي ورزشي در استان است.
ضرورت ساماندهي رشته هاي ورزشي
وي يكي از راه‌كارهاي برطرف كردن مشكلات ورزش استان را ساماندهي مطلوب رشته‌هاي ورزشي از جمله فوتبال عنوان مي‌كند.
به گفته اين نوجوان فوتباليست اگر وضعيت مديريت فوتبال استان به همين منوال پيش برود پيشرفتي در اين زمينه عايد ورزش استان نخواهد شد.
مهاجرت ورزشکاران لرستانی
وي مي‌گويد: زماني كه فوتباليست‌ها از استان خارج مي‌شوند به رقيب ورزشي استان تبديل مي‌شوند و اين موضوع تبعات منفي در پي خواهد داشت.
نظري معتقد است اگر زمينه و بستر مطلوب براي ورزشكاران فراهم شود جوانان و نوجوانان استان را رها نخواهند كرد.
به گفته اين فوتباليست نوجوان نگه‌داري استعدادهاي ورزشي، نقش مهمي در پيشرفت ورزش استان خواهد داشت.
وجود رابطه‌بازي، ظلم به ورزشكاران
وي وجود رابطه‌بازي را نيز از ديگر چالش‌هاي برخي رشته‌هاي ورزشي در استان به ويژه فوتبال عنوان مي‌كند و مي‌گويد: وجود اين رابطه بازي موجب شده است كه برخي ورزشكاران استان مورد ظلم واقع شوند.
نظري همچنين معتقد است كه برخي مربيان فوتبال استان از سواد و اطلاعات به روز محروم و از دانش مورد نياز در اين زمينه بي‌بهره هستند.
تحميل هزينه‌هاي سنگين
وي با اشاره به هزينه‌هاي سنگين براي استفاده از مكان‌هاي ورزشي مي‌گويد: مربي‌ها با كرايه كردن سالن‌هاي ورزشي براي تامين مبلغ مورد نياز از بازيكنان شهريه سنگين دريافت مي‌كنند و اين در حالي است كه برخي از ورزشكاران استان، توانايي پرداخت هزينه‌هاي سنگين را ندارند.
استفاده از مديران كارآمد
اين فوتباليست نوجوان از راه‌كارهاي رفع مشكل ورزشي استان به استفاده از مديران كارآمد و دلسوز در حوزه ورزشي استان عنوان مي‌‌كند و مي‌افزاید: اگر مديران دلسوز و آگاه در عرصه ورزشي استان فعاليت داشته باشند، برخي از چالش‌ها‌ي موجود در ورزش استان رفع خواهد شد.
منبع: روزنامه همشهري (ضميمه استان لرستان)
 محمدرضا نظري
 
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا