یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حميدرضا باقري‌طولابي- يافتهاز فوايد دنياي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي، پيدا كردن كساني است كه در شرايط عادي، امكان دست‌رسي به آن‌ها دشوار است‌.

با جست‌وجو در شبكه اينترنت كه به واقع جهان را به دهكده‌اي بدل نموده، به صورت اتفاقي با يكي از فوتباليست‌هاي خوب دهه‌ي 60 خرم‌آباد در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي هم‌كلام شدم.

سپس از چند پيشكسوت نيز در خصوص كيفيت فني و اخلاقي وي پرسيدم كه همگي‌، "حميدرضا باقري‌طولابي" را يكي از بهترين‌هاي فوتبال خرم‌آباد در دهه‌ي 60  معرفي كردند‌.

در حالي كه حميدرضا سال‌هاست از ايران مهاجرت كرده است، ولي هنوز هم دلش اين‌جاست و با حسرت و بغض از خرم‌آباد و شهر مادري‌اش ياد مي‌كند.

 

آقاي طولابي، از چه سالي و چگونه فوتبال را آغاز كرديد‌؟

از 10 سالگي زير نظر قدرت‌الله كاوه فوتبال را آغاز كردم‌. در مسابقات آموزشگاه‌ها نيز كه آن زمان از رونق خاصي برخوردار بود زير نظر آقاي جزايري بازي كردم‌. در مسابقات قهرماني جوانان كشور كه در شهر اصفهان برگزار شد به اتفاق علي خليلي‌، علي كمالوند‌، بابك طهماسبي، شهريار شمس به همراه تيم لرستان به آن مسابقات اعزام شديم‌.

 

در چه تيم‌هاي باشگاهي بازي كرده‌ايد‌؟

فوتبال باشگاهي را از تيم فرهنگ كه اكثراً شامل بچه‌هاي محله‌ي چهارراه فرهنگ بود زير نظر استاد يدالله حسامي شروع كردم‌. پس از آن در تيم پيام و كشت و صنعت نيز بازي كردم.

 

در چه پستي بازي مي‌كرديد و بهترين‌هاي لرستان در دوران شما چه كساني بودند‌؟

من در ابتدا دفاع آخر بازي مي‌كردم. البتهبه دليل نياز در يكي از مسابقات به عنوان دفاع آخر از من استفاده شد كه همان يك بازي باعث شد تا سال‌ها در دفاع آخر قرار بگيرم، اما در خصوص بخش دوم سوال‌تان‌، علي خليلي، محسن سجادي، مهدي ميرزاده، علي كمالوند، علي‌اصغر و علي‌اكبر مرادي از نظر من جزء بهترين‌هاي آن زمان بودند‌.

 

بهترين بازيكن‌هاي دنيا از نگاه شما چه كساني هستند؟

مسي، اينيستا و پيكه

 

بهترين خاطره ورزشي شما در دوران ورزش شما‌؟

با تيم پارس‌اير به مربي‌گري عبدالرضا خداميان جهت انجام يك ديدار دوستانه به قائم‌شهر رفتيم. در اين بازي توافق شده بود كه ناصر ميرزايي كه آن زمان بازيكن تيم راه‌آهن تهران بود به عنوان يار كمكي براي خرم‌آباد به ميدان بيايد. وقتي كه زنده‌ياد ميرزايي شب قبل از مسابقه به هتل مي‌رسد رزرويشن خواب است و صداي در زدن ناصر را نمي‌شنود كه همين موضوع باعث شد ناصر شب تا صبح را پشت درب هتل بر روي ملافه‌اي كه با خودش آورده بود بخوابد‌. صبح كه بيدار شديم ناصر را در آن وضعيت ديديم و كلي خنديدم.

 

مربيان شما چه كساني بوده‌اند‌؟

غلام زيني‌وند، قدرت‌الله كاوه‌، يدالله حسامي و بهمن محمدي‌پور

 

دلايل افت فوتبال باشگاهي در لرستان از نقطه نظر شما چيست‌؟

يكي از مهم‌ترين دلايل اين عقب افتادگي پول است‌. تا قبل از ورود پول به فوتبال لرستان هميشه در فوتبال ايران وزنه‌اي سنگين محسوب مي‌شد، ولي وقتي پول وارد اين ورزش شد لرستان نيز دچار افت شديد گرديد‌.

 

حميدرضا باقري‌طولابي- يافته

 

چه سالي به خارج از كشور مهاجرت كرديد و به كدام كشور رفتيد‌؟

سال 1365 از ايران خارج شده‌، به روماني رفتم. 6 سال به همراه جهان روزبهاني و نجم‌الدين بيرانوند در يك تيم دانشگاهي بازي كردم. در آن‌جا ابتدا دندان‌پزشكي خواندم كه در ميانه‌ي راه منصرف شده و درس را رها كردم‌. عد از 6 سال به هلند رفتم و اكنون در اين كشور اقامت دارم.

 

آقاي طولابي، چند سال است كه خرم‌آباد نيامده‌ايد‌؟ آيا دل‌تان براي زادگاه‌تان تنگ نشده‌؟

الان 16 سال است كه از شهر و ديارم دور شده‌ام‌. باور كنيد وقتي در شبكه‌هاي اجتماعي عكس‌هاي خرم‌آباد را مي‌بينم اشك در چشمانم حلقه مي‌زند و خيلي دلتنگ مي‌شوم‌.

 

شما كه اين قدر دل‌تان تنگ شده چرا نمي‌آييد‌؟

از نظر كاري شرايطم طوري است كه وقت آمدن ندارم. من در طول سال فقط 2 هفته بي‌كار هستم كه در آن مدت هم به روماني مي‌روم تا دخترم را ببينم. بعد از آن در هلند در كنار پسرم هستم‌. متاسفانه ديگر مجالي براي آمدن به ايران نمي‌ماند، ولي سعي مي‌كنم هر طور شده در آينده‌اي نزديك براي مدت كوتاهي هم كه شده به ايران سفر كنم‌.

 

ممنون كه در اين مصاحبه شركت كرديد.

من هم از شما تشكر مي‌كنم كه اين فرصت را به من داديد تا مروري داشته باشم بر بهترين خاطرات زندگي‌ام‌. بهترين‌ها را براي همه‌ي مردم ايران به خصوص خرم‌آبادي‌ها آرزومندم.

 

مصاحبه: رضا  طولابي / خرم‌آباد

 


 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا