یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اکبر لطفی از جمله جوانان مستعد بروجرد و لرستان است كه فعل خواستن را خوب صرف نموده و پلكان ترقي را به سرعت پيموده است.

وي كه سال 1357 در بروجرد به دنيا آمده دوران فوتبالش را به عنوان بازيكن در تيم‌هاي جوانان نساجی، منتخب جوانان بروجرد، نساجی، شهدان، فجر 24 بعثت، مرصاد و شهرداری گذرانده و سپس در سال 1376 به عضويت تيم اميد پاس تهران درامد.

وي سال‌هاي 77 و 78 يعني دوران خدمت مقدس سربازي را در تيم مقاومت اصفهان گذراند و سال 79 راهي تيم پتروشیمی اراک شد، اما خيلي روز فوتبال را كنار نهاد و به جرگه مربيان پيوست...

سال‌هاي 81 و 82 با تيم نوجوانان میعاد قهرمان بروجرد شد.

سال‌هاي 83 تا 85 را نيز با تيم‌هاي نوجوانان و جوانان ميعاد، پيمانه‌كار بروجرد و شهرداري اين شهر به عنوان سرمربي سپري نمود كه حاصل آن كسب چندين عنوان قهرماني در مسابقات نختلف شهرستان و استان بود.

سال 86 مربي تيم جوانان استقلال جنوب تهران شد و در سال‌هاي 87 تا 89 در مسابقات آسياويژن به عنوان سرمربي اين تيم در مسابقات مختلف حضور پيدا كرد.

سال 89 در سن 33 سالگي قهرمانی در لیگ 2 بزرگسالان کشور را همراه با استقلال جنوب به عنوان مربي تحربه كرد و در سال 90 نيز مربي اين تيم در ليگ دسته 3 كشور بود.

اما سال 91 اوج موفقيت اين مربي جوان فوتبال بروجرد است كه به عنوان مربي تيم‌هاي جوانان، امید و بزرگسالان دارایی تهران مشغول كار بود.

ارشيا اميرحسيني و شاهين شوكتيان گفت‌وگويي با وي ترتيب داده‌اند كه ردپي مي‌خوانيد:

 

آقاي لطفي، از زمانی بگويید که فوتبال را شروع کردید.

بله حتما. من فوتبال را از مدرسه فوتبال ورزشگاه شهید بیات بروجرد و زیر نظر استاد منوچهر عسگری شروع کردم. بعد از چند سال به تیم جوانان نساجی رفتم و افتخار شاگردی آقای غلامحسین کردی و سعید پیرهادی را دارم. چند سالی را در بروجرد با تیمهای نساجی، مرصاد، زاگرس،شهدان و 24 بعثت در سطوح مختلف ولیگ‌های شهر واستان مشغول بودم که چندین بار به عنوان آقای گلی مسابقات دست پیدا کردم. چند سالی را هم در استان‌های دیگر و لیگهای مختلف کشوری گذراندم.

 

به غیر از فوتبال در ورزش دیگری هم مشغول بوده‌اید؟

بله. به دلیل این که پدرم (محمد لطفی) یکی از مربیان بزرگ رشته رزمی رزم‌آوران در سطح کشور بودند، من از سن 4 سالگی وارد این رشته شدم و تا 16 سالگی در این رشته فعالیت می‌کردم و همین امر باعث شده بود که از لحاظ بدنی کمترین مشکل را داشته باشم و وارد هر رشته ای که می‌شدم موفق بودم.

رشته‌های ورزشی مانند بسکتبال، والیبال، پینگ‌پنگ، دو و میدانی، بدمینتون و هندبال ورزش‌هایی بودند که من در آنها حداقل در سطح مدارس شهر و استان فعالیت می‌کردم.

 

مربیگری را از کجا و چگونه آغاز کردید؟

در سال 81 یک تیم به نام میعاد تاسیس کردم و با توجه به اینکه خودم مطالعات شخصی زیادی در مورد مربیگری داشتم توانستم نتایج بسیار خوبی با این تیم بگیرم.همین قدر خدمتتان عرض کنم که آن موقع هنوز خیلی از تیم‌های لیگ برتری از دفاع 4 نفره خطی استفاده نمی‌کردند چه برسد به تیمهای شهرستانی، ولی به لطف خدا برای اولین بار ما به سراغ سیستم‌هایی مانند 4-3-3 یا 4-2-3-1  رفتیم و موفق هم بودیم. تقریبا در طی 5 سال بیش از 15 مقام در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در لیگهای شهر، استان و کشوری داشتم.البته آقای احمد کردی رییس هیات فوتبال به خاطر حمایت‌هایی که می‌کردند در موفقیت‌های من در آن زمان سهیم بودند. من با تیم میعاد برای اولین بار در تاریخ بروجرد توانستم در رده‌های پایه به لیگ کشور صعود کنم و در سال‌های بعد به لیگ‌های بالاتر راه پیدا کنیم.

 

چطور شد که برای مربیگری به تهران آمدید؟

خب واقعیتش اینه که دیگه چیزی برای به دست آوردن در شهرستان برایم وجود نداشت، تقریبا به همه مقام‌ها دست پیدا کرده بودم و دوست داشتم شرایط بالاتر را تجربه کنم .از طریق یکی از دوستانم بنام آقای عباس مقدسی و با کمک آقای یولداشی به باشگاه استقلال جنوب تهران پیوستم و به عنوان مربی یکسال در کنار آقای یولداشی بودم. در سال بعد با حمایت دوست خوبم آقای مهدی پالیزوان بعنوان سرمربی جوانان استقلال جنوب انتخاب شدم و به مدت 2 سال در جوانان و امید مشغول کار شدم و در نهایت در سال بعد شرایط حضور در لیگ 2 کشور در تیم بزرگسالان استقلال جنوب برایم فراهم شد.

 

در این مدت زمان کم رشدی خوبی داشتید. درسته؟

بله موافقم. ولی اگر حمایت‌های آقای سرهنگیان مدیر عامل باشگاه استقلال جنوب نبود مطمئناً این مسیر در سال‌های بیشتری طی می‌شد.

 

در سالی که استقلال جنوب به لیگ یک صعود کرد شما همراه این تیم بودید. به نظر شما چه دلایلی باعث شد که استقلال جنوب در آن سال قهرمان شود؟

خب دلایل خیلی زیادی بود.ما بازیکنان بسیار خوب و با تجربه ای داشتیم. امکانات بسیار خوب و اسپانسر که تقریبا کمتر به مشکل مالی مخصوصا برای امکانات برخوردیم. مدیریت خوب و در نهایت کادر فنی خوب که البته از حق نگذریم جمع و جور کردن همه اینها کار دشواری بود که الحق آقای امید طیری این کار را به بهترین نحو انجام دادند.

 

درسته که میگن کار کردن با آقای طیری سخته؟

این نظر شخصی شماست. چیزی را که من می توانم به شما بگویم این است که ایشان بسیار سختگیر هستند و مدیریت بسیار قوی بر تیم خود دارند. در صورتی که شما وظایفتان را بخوبی انجام دهید طبیعتا سختی در کار نخواهد بود. واقعا سال پرکاری را پشت سر گذاشتیم سخت بود ولی در نهایت با قهرمانی شیرین شد. بطور مثال اقای امین حمل آبادی که بعنوان مربی در این تیم بودند واقعا بیشتر از وظایف یک مربی برای تیم زحمت میکشیدند و همین تلاشهای همه نفرات بود که باعث میشد کار به جلو حرکت کند. اما یک واقعیت را باید حتما بگویم، کار با آقای طیری دید و تفکرات من را نسبت به مربیگری تغییر داد، من چیزهای زیادی از ایشان یاد گرفتم و به طور حتم ایشان بیشترین سهم را در قهرمانی استقلال جنوب داشتند. اما متاسفانه بعد از قهرمانی به دلیل مشکلات مالی مالکین باشگاه تصمیم به فروش امتیاز را گرفتند و بعد از فروش امتیاز این تیم به استقلال صنعتی، یک امتیاز لیگ 3 کشور خریداری نموده و دوباره مشغول به کار شدند.

 

بعد از فروش رفتن تیم چکار کردید و کجا رفتید؟

بعد از آن سال موفق شرایط کار در چند تیم لیگی برایم فراهم شد که یکی ار آنها از شهر خودم بروجرد بود. بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم تصمیم گرفتم که برای یکسال هم که شده برگردم به بروجرد و به تیم شهرداری که در لیگ 3 بود کمک کنم که خوشبختانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که دوباره به تهران برگشتم.

 

چرا خوشبختانه؟

خب مشکلات زیادی به وجود آمد. بنده چند هفته‌ای تیم را تحویل گرفته و بعد از تمام شدن تست‌گیری در هنگام شروع تمرینات افرادی که با آمدن ما انگاری منافعش در خطر افتاده بود شروع کردند به بهانه‌تراشی و سنگ اندازی در مسیر حرکتی تیم که خوشبختانه موفق شدند و من را از انجام یک اشتباه بزرگ منصرف کردند و من از آنها کمال تشکر را دارم. مصداق همان ضرب المثل قدیمی بود که می‌گوید: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد که در نهایت تیم شهرداری بروجرد که واقعا از بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد و می‌توانست مدعی صعود به لیگ 2 باشد از لیگ 3 حذف شد و هم اکنون شهر بروجرد فاقد تیمی در لیگ کشور است. البته به نظر بنده سکوت بازیکنان در آن زمان و پذیرفتن تصمیمات اشتباه سرپرستان تیم یکی از علل اصلی ناکامی تیم شهرداری بود. باید به این نکته اشاره کنم که فوتبال بروجرد همیشه دارای بازیکنان بسیار مستعد و بزرگی بوده ولی بخاطر نبود باشگاه مناسبی همه این بازیکنان در همان شهر مانده و در حقیقت از بین رفتند.

از موارد نادر می‌توان به آقایان  علی‌رضا کردی، احمد لطفی، معین نظام‌الاسلامی اشاره کرد که توانستند در لیگ يك کشور و در سطح پایین‌تر و مقطع کوتاه‌تری خود بنده، ولی صفایی، احمد ساکی و عباس مقدسی فعالیت کنند و یا بازیکنانی مثل مجید منصوری، شاهین شوکتیان، مصیب صیامی و عارف معظمی‌نژاد که در لیگهای پایه در تهران فعالیت داشتند.و هم اکنون فقط آقایان  علی عزیزی در لیگ 2 کشور و وحید خوش‌کلام‌پور و محمد مقدسی در حال فعالیت در لیگ تهران می باشند. در نهایت دوباره به تهران برگشتم و فعالیتم را با استقلال جنوب در لیگ 3 شروع کردم.

 

کار در لیگ 3 چطور بود؟

کار در کنار آقای واقف جعفردوخت مثل یک کلاس درس بود. ایشان یک مربی بسیار خوب و با تجربه هستند. به نظر من یکی از نقاط مثبت ایشان طراحی تمرین است که به بهترین نحو ممکن آن را انجام می‌دهند. به قول یکی از دوستان اگه صد نفر بازیکن هم توی زمین باشه آقا واقف از همه کار میکشه و برای همه تمرین داره .انشاالله که روزی شاهد حضور ایشان در لیگ برتر به عنوان سرمربی باشیم.

 

امسال در کجا مشغول بکار بودید؟

در ابتدای فصل قبل  یک پیشنهاد از تیم دارایی داشتم، توی جلسه اول با توجه به اینکه مدیر تیم آقای مبین درخشان به نظرم آدم  مصممی برای تیم داری اومد پیشنهادش رو قبول کردم. الان بعد از گذشت یک سال از انتخابم احساس رضایت می‌کنم و از بودن در کنار دوستان خوبم آقایان مبین درخشان و اکبر گلستانی احساس خوبی دارم و براشون آرزوی موفقیت می‌کنم و البته در کنار دوست خوبم احمد ایمانی و با مدیریت آقای امین حمل‌آبادی در مدرسه فوتبال ایران واقع در باشگاه راه آهن مشغول به کار هستم.

 

و حرف آخر؟

اول از همه از پدرم به خاطر این که در تمام این سال‌ها پشتیبان من بودند و از لحاظ روحی به من کمک زیادی کردند تشکر می‌کنم و از مادرم بخاطر زحمت‌های زیادی که برای من کشیدند. از آقایان غلام‌حسین و احمد کردی، مرحوم علی لطفی، ابوالفضل یولداشی، مهدی پالیزوان، اسماعیل سرهنگیان، امین حمل‌آبادی و دوست خوبم محمد پورحسین که هر کدام به نحوی در پیش‌رفت بنده تاثیرگذار بوده اند تشکر و قدردانی می‌کنم و از شما به خاطر این وقت و فرصتی که در اختیار امثال بنده قرار می‌دهید کمال تشکر را دارم.

 

ارسال كننده: يونس موسوي / بروجرد

دیدگاه‌ها  

#1 محمود اسدی 1394-06-18 10:13
باعرض سلام وخسته نباشید.اقای لطفی زحمات زیادی کشیدند بنده هم.باعث افتخاربود مدت کوتاهی ازحضور ایشان استفاده کردم.امیدوارم که درمراحل بالاتر ایشون رو ببینیم وامیدوارم در کلیه مراحل زندگی سربلندوپیروز باشند
نقل قول کردن
#2 امین معظمی نژاد 1394-09-01 22:44
باعث افتخار من بود که برای مدتی شاگرد آقای لطفی بودم...
امیدوارم که خداوند همیشه بهشون لبخند بزنه و در مراحل زندگی بیشتر از پیش همراهش باشد...
موفقیت در انتظار شماست پس به ملاقاتش بروید...
موفق و پیروز باشید...
نقل قول کردن
#3 علی موسوی منتظر ابولفضل یولداش 1394-09-03 03:24
سلام میخواستم خواهش کنم به آقای ابولفضل یولداشی بگید بهم تماس بگیره باتشکر
نقل قول کردن
#4 علی موسوی منتظر ابولفضل یولداش 1394-09-03 03:25
توروقرآن به ابولفضل یولداشی بگید علی موسوی همچنان منتظرش
نقل قول کردن
#5 امیرحسین طیبی 1400-12-16 00:52
آقا لطفی واقعا واقعا از شما نمیدونم چطوری تشکر کنم شما یکی از بهترین مربی من بودید اگر میشه با من تماس بگیرید آقا لطفی برای این که خیلی خیلی با هم حرف داریم . من شاگرد شما بودم امیر حسین ط
یبی که ۷ سال شما مربی من بودید . ۰۹۹۳۹۹۶۶۱۵۳اقا لطفی حتما با من تماس بگیرید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا