یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجتبي كرماني مقدم بازيكن سابق پرسپوليس- يافته"مرتضی کرمانی‌مقدم" بازیکن شاخص تيم فوتبال پرسپولیس تهران و تيم ملی کشورمان در دهه‌هاي 60 و 70 را همه فوتبالی‌ها به خوبی در خاطر دارند.

وی بعداز سال‌ها دوری از زادگاهش، در سفري كه به خرم‌آباد داشت، دعوت به گفت‌وگوي ما را پذيرفت كه ماحصل آن را در پي مي‌خوانيد:

 

آقاي كرماني؛ خيلي‌ها شايد ندانند شما بچه خرم‌آباد هستيد! لطفاً خودتان را براي نسل جوان ما بيشتر معرفي كنيد.

مرتضی کرمانی‌مقدم هستم. 20 تير 1344 در محله‌ي شمشیرآباد خرم‌آباد به دنیا آمدم و تا سن 6 سالگی در زادگاهم سکونت داشتم. افتخار هم مي‌كنم اهل اين‌جا هستم.

 

مجتبي كرماني مقدم بازيكن سابق پرسپوليس- يافته

چرا به تهران مهاجرت كرديد و سرآغاز فوتبال شما كجا بود؟

به دليل شغل پدرم ناچار به مهاجرت شديم. بعد از عزیمت به تهران از سنین نوجوانی و به صورت جدی فوتبال را آغاز کردم. تیم‌های باشگاهی من در تهران‌، نيروي زميني و پرسپولیس‌ بودند و بعد هم كه به عضويت تيم ملي درآمدم.

 

الآن هم با فوتبال سر و كار داريد؟

بله، بعد از این که بازيگري را کنار گذاشتم به دنبال کلاس‌های مربی‌گری رفتم. اکنون دارای مدارک مربي‌گري A آسیا هستم و در حال حاضر در باشگاه پیکان به عنوان مربي فعالیت دارم‌. قبلاً مربي ذوب‌آهن بودم.

 

آقا مرتضي، هنوز هم خرم‌آباد را دوست داري؟

علی‌رغم  این که سال‌های زیادی است از زادگاهم دور هستم اما افتخار مي‌كنم كه لرستاني بوده و خود را متعلق به دیار لرستان و شهر خرم‌آباد می‌دانم. زندگی در تهران باعث نشده که تعصب به شهرم را فراموش کنم. حدود  10 سال قبل به خرم‌آباد آمدم و مدرسه فوتبالی دایر نمودیم، اما به علت نبود امکانات و عدم همکاری مسوولان‌، فعالیت آن مدرسه تداوم نداشت.

 

اگر از شما دعوت شود كار هدايت يكي از تيم‌هاي لرستاني را بپذيري، آيا قبول مي‌كني؟

با افتخار می‌گویم اگر روزی شرایط مهیا شود و مسوولان استان از من بخواهند و کمکی از دستم برآید، مطمئن باشید همه تجربیات و دانش خودم را در اختیار همشهریانم قرار می‌دهم‌.

 

مي‌دانيم كه سرت شلوغ است و بايد به جاهاي مختلف سر بزني. از اين كه دعوت ما را براي گفت‌وگوي كوتاه پذيرفتي سپاسگزارم. اگر حرفي مانده در خدمت شما هستيم.

از شما متشكرم كه زمينه‌اي فراهم آورديد تا همشهريانم از وضعيت من مطلع شوند و بيشتر آشنا شويم. امیدوارم روزی فرا برسد که فوتبال لرستان با حمایت مسوولان بتواند در سطح فوتبال کشور بدرخشد.

(جالب اين كه به اصرار ما، کرمانی‌مقدم بخش‌هاي پاياني صحبت‌هايش را با لهجه‌ي شیرین لری به پايان برد.)

 

گفت‌وگو از: سيد احمد  موسوي / روزنامه خبر ورزشی (ضمیمه لرستان)
بازنشر در پایگاه خبری یافته‌

 

* مرتضی کرمانی‌مقدم 2 دوره عضو باشگاه پرسپولیس بود كه در 98 بازی که با لباس این تیم به زمین رفت و 20 گل براي سرخ‌پوشان پايتخت به ثمر رساند.
وي در سال‌های 1371 تا 1374 برای باشگاه الغرافه قطر بازی کرد و در اواخر دوران بازیگری، به باشگاه کشاورز تهران پيوست و سال 1375 کفش‌ها را آویخت و بعدها به مربیگری روی آورد.

كرماني 24 بازی و 3 گل ملی در کارنامه فوتبالي‌اش دارد. وی از جمله بازیکنانی بود که در جام ملت‌های آسيا سال‌هاي 1988 قطر و 1992 هيروشيما حضور داشت.
محرومیت یک ساله مرتضي کرمانی‌مقدم‌٬ فرشاد پیوس و مجتبی محرمی از نکات قابل توجه مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال 1992 به خاطر اتفاقات و درگیری بازي ايران و ژاپن در دقايق پاياني بود که به شکست 1-0 ایران انجامید.

وي خرداد 1368 كه تيم استقلال در خرم‌آباد برابر خيبر اين شهر بازي داشت نيز در ورزشگاه تختي خرم‌آباد حضور يافت و از نزديك به تماشاي بازي پرداخت، اما پس از دريافت گل سوم توسط خيبري‌ها، ورزشگاه را به خاطر نارحتي ترك كرد. آن بازي با 3 گل امير قلعه‌نويي، جعفر مختاري‌فر و بهمن تركاشوند با نتيجه 3 بر صفر به نفع استقلال خاتمه يافت.
رضا جایدری / یافته

دیدگاه‌ها  

#1 دولتشاهی 1392-11-15 22:56
برای کدوم تیم میخوای تشریف بیاری آقا مرتضی آها یادم رفت برا داتیس ودارتاک که با حمایت مدیران لایق ورزش لرستان که به لیگ دسته یک صعود کردن و فقط مربی ندارن میخوای افتخار بدی :P
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا