بعد از انجام مصاحبه برادران سپهوند و تحریم مسابقات منطقه‌ای در اعتراض به انتخاب نشدن دو بوکسور لرستانی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا، نوبت به رئیس هیات بوکس لرستان رسید تا به دلیل تحریم همین مسابقات زیر تیغ تیز فدراسیون برود و بعد از برگزاری مجمع فوق‌العاده به نوعی برکنار شود.

اختلاف‌نظر رئیس برکنار شده هیات بوکس لرستان با حسین ثوری به اوج خود رسیده است
 "علی مهرابی نژاد" در این خصوص گفت: یکی از مهم‌ترین اختلافات بنده با رئیس فدراسیون این است که ما در انتخابی تیم ملی دو نفر از نمایندگان را داشتیم که هر دو آن‌ها موفق به شکست رقبا شدند و باید به جاکارتا اعزام می‌شدند اما نمی‌دانم به چه دلیلی آن‌ها انتخاب نشدند.
رئیس هیات بوکس لرستان افزود: بنده به ثوری رئیس فدراسیون گفته بودم که خط قرمز من رعایت نکردن حقوق بوکسورها است. اگر حق بوکسورهای لرستانی رعایت نشود با او به‌شدت مخالفت می‌کنم.
 
جدا از اعتراض مهرابی‌نژاد نسبت به حق‌خوری بوکسورهای لرستانی، موضوع دیگری که شعله‌های اختلافات را بالا برد به تصمیمات ثوری بعد از برگزاری مجمع فدراسیون برمی‌گشت که رئیس فدراسیون با ایجاد شکاف بین افرادی که به وی رأی دادند و افرادی که مخالف وی بودند، فضای پرحاشیه‌ای و تبعیض‌آمیزی برای فدراسیون رقم زد، خانه‌نشینی افراد باتجربه‌ای چون: حسین نهرودی یا روح اله حسینی و درگیری کادر فنی جهت معرفی نفرات برتر به مسابقات جاکارتا با فدراسیون‌نشینان فضای بسیار ملتهبی را برای بوکس ایران رقم زده است.
 
رئیس برکنار شده‌ی هیات بوکس لرستان با غیرقانونی دانستن نحوه‌ی برگزاری مجمع فوق‌العاده هیات استان لرستان عنوان کرد: برگزاری مجمع به دو دلیل دچار مشکل بوده است، یکی به حدنصاب نرسیدن قانونی اعضای رأی‌دهنده دوم محتوای مکاتبه فدراسیون جهت برگزاری مجمع که کاملاً کذب قید شده است: بوکس لرستان دچار سقوط و افت شدید شده است.
مهرابی نژاد افزود: طی یک سال و شش ماه گذشته که بنده در این جایگاه خدمت کرده‌ام، لرستان 5 بوکسور ملی‌پوش را تحویل داده است، در رده بزرگ‌سالان از رده 27 به رده‌ی 7 ارتقا پیدا کرده‌ایم، در رده‌ی جوانان از رتبه 12 به مقام نایب‌قهرمانی ایران رسیده‌ایم، ضمناً نسبت به پاک‌سازی فضای مسموم گذشته اقدامات مثبتی انجام دادیم، ایجاد یک فضای امن و بدون حاشیه باعث شد بالای 150 نفر در دو نوبت 6 تا 8 و 8 تا 10 عصر در تمرینات حاضر شوند.
مهرابی نژاد با اشاره به اینکه نصف به علاوه یک از افرادی که در مجمع به بنده رأی دادند می‌بایست درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده به فدراسیون می‌دادند اظهار داشت: فدراسیون با هماهنگی اداره ورزش و جوانان لرستان به‌صورت غیرقانونی و حضور مخالفین بنده، پشت درهای بسته تشکیل جلسه و حکم به برکناری بنده داد.
 وی با ابراز گلایه از مدیرکل اداره ورزش و جوانان لرستان گفت: در کمال تعجب و تأسف مدیرکل اداره ورزش و جوانان لرستان به‌جای دفاع از بنده و جلوگیری از تضییع حق ورزشکاران لرستانی در اقدامی عجیب به جرگه‌ی مخالفین ما پیوست.
 رئیس اسبق هیات بوکس لرستان در پایان تصریح کرد: بنده در بوکس فقط به دنبال ایجاد فضای سالم و برنامه‌ریزی جهت پیشرفت این رشته بودم، ولی متأسفانه در این فضای آلوده پاک کار کردن تاوان دارد و به خطر افتادن منافع شخصی برخی‌ها اجازه‌ی کار کردن را به مدیران سالم نمی‌دهد.
 
امید آن می‌رود مجمع نمایندگان لرستان، خانه مطبوعات لرستان و دیگر نهادهای نظارتی با ورود به این موضوع مهم در راستای جلوگیری از تضییع حق ورزشکاران لرستانی و همچنین بررسی همه‌جانبه برگزاری مجمع فوق‌العاده هیات بوکس لرستان اقدام و مردم را از نتیجه‌ی پیگیری‌های خود مطلع نمایند.
 
رضا طولابی