جافر دولتشاهي مديرعامل داتارك خرم‌آباد/ يافتهپس از سقوط غم‌انگیز دارتاک در مسابقات فصل گذشته‌ی لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور‌، هر روز اخبار ضد و نقیضی از وضعیت این باشگاه در فصل جدید لیگ دسته سوم به گوش می‌رسد‌.

جافر دولتشاهی مدیر عامل اين باشگاه که در مسابقات سال گذشته علی‌رغم مشکلات عدیده‌ی مالی، مرد و مردانه تا آخر رقابت‌ها تیم را رها نکرد، با توجه به وضع موجود دیگر انگیزه‌ای برای حضور در فوتبال ندارد.

تا به امروز تلاش‌های وی برای به سامان دادن به وضعیت دارتاک بی‌نتیجه مانده است‌. جهت بررسی آخرین وضعیت باشگاه دارتاک با وی به گفت‌وگو نشستیم:

 

آقاي دولتشاهي، بسیاری از علاقه‌مندان فوتبال استان می‌خواهند از آخرین وضعیت دارتاک اطلاع حاصل کنند. لطفاً در این خصوص صحبت کنید.

هفته‌ی گذشته جلسه‌ای در هیات فوتبال استان برگزار شد که در پایان قرار شد پس از آن که بدهی‌های فصل گذشته تسویه شود بنده نیز امتیاز را در اختیار شهر خرم‌آباد بگذارم و فرقی هم نداشت چه کسی یا کسانی تیم را اداره کنند، نیت بنده این بود که تیم در خرم‌آباد و لرستان بماند. قرار شد هزینه‌های جاری تیم نیز توسط آقای هاشم‌زاده پیمانکار آزادراه خرم‌‌زال تامین شود.  5 نفر نیز به عنوان هیات مدیره انتخاب شدند تا کادر فنی را تعیین نمایند‌. متاسفانه حرف‌های رد و بدل شده در آن جلسه تا به حال محقق نشده است و در حد همان حرف باقی مانده است!

 

با توجه به شرایطی که برشمردید آینده‌ی دارتاک را چگونه پیش‌بینی می‌کنید‌؟

چنانچه تا هفته آينده مسوولین هیات فوتبال لرستان و اداره کل ورزش و جوانان اقدامی جهت روشن شدن وضعیت تامین هزینه‌ها و بدهی‌های پیشین نکنند‌، امتیاز تیم را به خارج از استان واگذار خواهم کرد‌.

 

آیا در حال حاضر متقاضی خاصی برای خرید امتیاز دارتاک وجود دارد‌؟

بله! شهرداری بهشهر و نورد شهرکرد مصرانه خواهان خرید امتیاز باشگاه هستند ولی بنده تا آخرین لحظه صبر کرده‌ام که امتیاز دارتاک در خرم‌آباد بماند‌. ضمناً از طرف چند واسطه‌ی اصفهانی مذاکراتی با من صورت گرفته است‌. (در اين لحظه دولتشاهی تلفن همراهش را جلوي ما مي گيرد و پيامك‌‌هایی را که واسطه‌ها جهت خرید امتیاز دارتاک با وی داشته‌اند نشان‌مان می‌دهد)

 

اگر امکان دارد میزان بدهی‌های دارتاک را اعلام کنید.

تمامی بدهی‌ها شامل‌: فدراسیون، بازیکنان و کادر مربی‌گری 75 میلیون تومان می‌شود‌.

 

اگر در داخل استان مخالفت‌هایی با واگذاری امتیاز دارتاک صورت پذیرد چه تصمیمی اتخاذ خواهید کرد‌؟

اعلام كرده‌ام که هر کسی حاضر است بیاید بدهی‌های باشگاه را بدهد و امتیاز تیم برای وی و شهر خرم‌آباد‌، ولی تا به حال کسی پیش‌قدم نشده است. این در حالی است که بنده می‌توانم امتیاز را با قیمت 100 میلیون بفروشمف 75 میلیون را جای بدهی بدهم و 25 میلیون هم سود ببرم ولی به خاطر شهر و دیارم و جوانان هم‌استانی دلم نمی‌خواهد این کار را انجام بدهم. اگر مجبور شوم و در همین بلاتکلیفی قرار بگیرم و مسوولان هیات اجازه‌ی فروش تیم را ندهند باشگاه را منحل خواهم کرد‌.

 

 

گفت‌وگو از: رضا طولابي

 

 

* نكته جالب توجه اين كه در قرعه‌كشي برنامه 90 به تاريخ 8 مهرماه 1392، آقاي دولتشاهي يكي از 9 برنده خوش‌شانس برنامه بود و مبلغ نيم ميليون تومان به وي تعلق گرفت.