یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

" علی‌رضا لرستانی" کشتی‌گیر خوش استیل و بااخلاق دیروز، مدرس و مربی امروز کشور است.
 اکثر کسانی که کشتی‌های این دلاور لرستانی را به یاد دارند، به‌خوبی می‌دانند که لرستانی ظرفیت بالایی برای کسب مدال‌های جهانی داشت، اما سرنوشت او به نحوی رقم خورد که مدال جهانی نداشته باشد اما با به دست آوردن 5 طلا و 1 نقره‌ی آسیایی، یکی از پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ این ورزش در کشور باشد.
سرمربی 52 ساله تیم ملی فرنگی نوجوانان ایران که در جوانی در هر دو رشته کشتی فرنگی و آزاد فعالیت داشت، در کمال تواضع دعوت هیات کشتی لرستان را پذیرفت و با حضور در خرم‌آباد از نزدیک نظاره‌گر مسابقات قهرمانی نوجوانان لرستان بود، پس از پایان رقابت‌ها دقایقی با وی به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل آن در پی خواهد آمد:

 
کشتی گرفتن هم‌زمان در فرنگی و آزاد بر روی عملکرد شما تأثیر منفی برجای نمی‌گذاشت؟
در اوایل خیر، ولی به‌مرور این تداخل تأثیر منفی بر روی عملکردم داشت، اگر زمان به عقب برمی‌گشت هیچ‌وقت این کار را انجام نمی‌دادم.
 
چقدر از کشتی لرستان شناخت دارید؟
همان‌طور که اطلاع دارید بنده اهل همین استان هستم، شناخت خوبی از کشتی این خطه دارم، لرستان گنج استعداد است و در تمامی رشته‌های ورزشی دارای ورزشکارانی است که در صورت خودباوری و داشتن مشاورین دلسوز می‌توانند در آسمان ورزش کشور بدرخشند. کشتی لرستان همیشه دارای تک‌ستاره‌هایی چون: سیاوش نوری، کریم سوری بوده که چشم‌ها را به‌سوی خود خیره کرده‌اند.
 
بزرگ‌ترین حسرت علی‌رضا لرستانی در دوران کشتی چه بوده است؟
نداشتن یک مشاور و راهنما که مسیر درست را نشانم دهد، بدون اغراق اگر کسی بود که مسیر صحیح را نشانم می‌داد، حداقل 10 مدال جهانی در کارنامه‌ام ثبت می‌شد. من با یک ساندویچ به عنوان ناهار در سالن 7 تیر تهران تمام رقبایم را شکست داده و پدیده‌ی کشور شدم.
 
آیا این شیوه‌ی مدیریت را قبول دارید که نفر اول یک مجموعه در چند جایگاه هم‌زمان فعالیت کند؟
خیر، به‌هیچ‌وجه این اقدام منطقی نیست، متأسفانه برخی‌ها دچار خودشیفتگی هستند، این افراد دنبال جمع‌کردن یکسری بله گو قربان و چاپلوس هستند، آن‌ها برای حفظ جایگاه خود کوتوله‌ها را در اطراف خود جمع می‌کنند. در این حالت افراد شایسته و لایق به انزوا کشیده شده و بستر برای متملق‌ها باز می‌شود.
 
عملکرد هیات کشتی لرستان را تا به امروز چگونه ارزیابی می‌کنید؟
فعلاً برای ارزیابی عملکرد هیات لرستان زود است، ولی این را با اطمینان می‌گویم که: وحید والی‌زاده مرادی برای خدمت و کمک به کشتی آمده و می‌دانم چقدر دلسوزانه به فکر رشد و پیشرفت کشتی لرستان است.
 
شنیده‌های ما حاکی از آن است که شما مدرس سخت‌گیری هستید، قبول دارید؟
من کسی را که ضعیف باشد در دوره‌های آموزشی قبول نمی‌کنم، هر کسی باید تلاش کند و عرق بریزد تا ارزش جایگاه خود را بداند، در کلاس‌هایی که می‌روم برخی شرکت‌کنندگان برای تطمیع بنده و پوشاندن ضعف خودشان می‌گویند: آقا برای شما عسل آورده‌ام، برای شما برنج از شمال آورده‌ام و ... بنده نیز بی‌درنگ این افراد را رد کرده و نمی‌گذارم با این شیوه قبول شوند. اگر این کار سخت‌گیری است، بله سخت‌گیر هستم
 
به‌جز مربی‌گری و تدریس، شغل دیگری دارید؟
بله روبروی دانشگاه تهران یک انتشاراتی دارم.
 
پس اهل مطالعه هستید؟
بله شدیدن مطالعه را دوست دارم و در طول روز حتماً مطالعه می‌کنم، با توجه به رشته‌ی تحصیلی‌ام، بیشتر به کتاب‌های روان‌شناسی علاقه دارم.
 
یک کتاب خوب را به مخاطبین هم استانی‌تان معرفی کنید؟
کتاب (خود مقدس شما/ نويسنده: وين داير) یک اثر بی‌نظیر است که خواندن آن را به همه پیشنهاد می‌دهم.
 
چطور به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشور انتخاب شدید؟
بنده تا پیش از این به عنوان یکی از اعضای شورای فنی کشتی فرنگی در فدراسیون فعالیت می‌کردم، در جلسه‌ای که برای تعیین سرمربی تیم فرنگی نوجوان برگزار شد، گزینه‌ی پیشنهادی نتوانست از شورای فنی رای لازم را بگیرد، در همان جلسه به بنده پیشنهاد دادند که ای کاش شما این مسوولیت را می‌پذیرفتید، من هم اعلام کردم باکمال افتخار می‌پذیرم و تمام توان خود را برای پیشرفت کشتی فرنگی در رده‌ی پایه به کار خواهم گرفت.
 
حرف نگفته‌ای اگر باقی مانده است در خدمت شما هستیم.
جوانان ما باید به این خودباوری برسند که برای رسیدن به قله‌های موفقیت هیچ کم و کسری ندارند، فقط باید فعل خواستن را با تمام وجود صرف کنند، هر چقدر که بزرگ بیندیشید، به موفقیت‌های بزرگ‌تری خواهید رسید.



گفت‌وگو: رضا طولابی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 رشنو 1395-10-06 08:31
درود بر این پهلوان لرستانی
خدا حفظش کنه
لرستان سرزمین پتانسیل ها و توانمندیهاست فقط امکانات متناسب با جمعیت کم است.
الان خرم آباد فقط یک مجموعه ورزشی دارد که سال ۴۶ ساخته شده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا