یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همیشه عده‌اي در خوشی و ناخوشی و در سرما و گرما کنار ورزشکاران بوده‌اند كه گرمابخش اصلي تنور رقابت‌هاي ورزشي به شمار فته‌اند. آري! ماشاگران متعصبي كه شايد هم‌پاي برخي ورزشكاران تلاش كرده‌اند!

فوتبال لرستان هم از قدیم‌الایام از زحمات هواداران بی‌نصیب نمانده است. عده‌ای از تماشاگران ديار ما سال‌ها در کنار فوتبال بوده و با هزینه‌ي شخصی، ديگر تماشاگران را برای تشویق به سایر شهرهای ایران می‌بردند.

اينك بعد از سال‌ها به سراغ یکی از این تماشاگران متعصب رفتیم تا يادي از آن‌ها كه جزيي از تاريخ ورزش ديار ما به شمار مي‌روند كرده باشيم:

روزگاری که  مسئولان  فوتبال دوست بودند

"جمشید رونقی" از آن تماشاگرانی بود که در ابتدا به عنوان ورزشكار فعاليت مي‌كرد و در رشته‌هاي فوتبال و هندبال در مقطع آموزشگاهی خرم‌آباد حضور داشت.

جمشيد رونقيوي در این خصوص می‌گوید: بعد از فوت پدرم، توان و روحيه‌ي ادامه ورزش را نداشتم و به جرگه‌ي تماشاگران پیوستم و سال‌های سال نه تنها در خرم‌آباد بلکه در سایر شهرهای کشور به تشویق تیم‌هاي شهرم به همراه دوستانم پرداختم.

این تماشاگر قدیمی می‌افزاید: در آن سال‌ها که فوتبال استان سهم بیش‌تری در كشور داشت، هواداران و مسوولان اولاً با هم روابط دوستانه‌ای داشتند و دوم این که مسوولان با دست خالی نهایت سعی و تلاش خود را به کار می‌گرفتند.

رونقي معتقد است: متأسفانه در حال حاضر حمایت مسوولان ما فقط در حد اسم است و عملاً می‌بینیم که فوتبال ما تعطیل شده و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

اين تماشاگر خونگرم لرستاني از سيدحسين طاهری، ناصر و هادي پیشوایی، فیروز گندابی، مرحوم شکرالله، شهید بهروز مدیری و برادران فاتحی به عنوان هواداران با تعصب فوتبال خرم‌آباد نام می‌برد تا از انانيادي كرده باشد.

رونقي شکست پرسپولیس تهران مقابل خیبر خرم‌آباد در سال 1365 را یکی از بهترین خاطرات ورزشی خود نام می‌برد و ادامه به بيان يكي از خاطراتش مي‌پردازد: بازی لرستان مقابل منتخب خوزستان در اهواز که منجر به درگیری با تماشاگران خوزستاني در سال  67 شد را خوب به خاطر دارم. در آن بازی تیم ما بازی را باخت، ولی متأسفانه هواداران حريف از بیرون ورزشگاه با پرتاب شیشه و سنگ به سمت ما، جو ورزشگاه را به هم ریختند و حسابی از خجالت هم در آمدیم.

وي بيان مي‌كند: البته ما شانس داشتیم كه بچه‌های تیپ 57 ابوالفضل لرستان که مرخصی داشتند و در ورزشگاه حضور يافته بودند، به کمک ما آمده و به دادمان رسیدند.

جمشید رونقي در پایان اظهار امیدواری کرد در آینده همانند سال‌های دور، هواداران لرستاني در ورزشگاه‌ها گرد هم آيند و خاطرات خوب گذشته را زنده کنند.

گفت‌وگو از: سيداحمد  موسوي/ سرپرست روزنامه خبر ورزشی در خرم‌آباد

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا