یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اخلاق‌مداری، تواضع و خوش‌رفتاری از ویژگی‌های بارز اين فوتباليست لرستاني در مستطیل سبز بود. مدافعی سخت‌کوش كه به خاطر تعصب بالایش در بازی همیشه در میان تماشاگران خرم‌آبادی محبوب بود و قابل احترام تا این که به تیم‌های بزرگ کشور پیوست و پله‌های ترقی را بيرون استان طی كرد.
"بيژن كوشكي" ابتدا با پيراهن پاس قهرمان ليگ برتر و سپس همراه استقلال تهران در فصل 87-86 قهرمان جام حذفی و در فصل 88-87 قهرمان لیگ برتر شد.
به بهانه راه‌اندازی شعبه‌اي از آکادمی فوتبال استقلال در لرستان گفتگویی با اين مدافع مستحکم لرستانی کردیم:
 
تاسيس آکادمی استقلال در لرستان چطور کلید خورد؟
از 3 ماه گذشته توسط جناب مهندس بازوند استاندار لرستان پی‌گیری و جلساتی با آقای وزیر ورزش و آقای افشار‌زاده مدیر عامل استقلال برگزار گردید و قرار شد آکادمی استقلال در لرستان فعالیت کند.
 
راه‌اندازی آکادمی فقط مختص به لرستان است یا در دیگر استان‌ها هم ایجاد می‌شود؟
 خیر، قرار است در چندین استان این آکادمی راه‌اندازی شود اما نظر با شگاه این بود که اولین استان لرستان باشد.
 
وضعیت آکادمی لرستان بعد از 3 ماه درچه مرحله‌ای است؟
در این 3 ماه ما جلسات متعددی داشتیم با مسئولان مختلف استانی رایزنی کردیم. خوشبختانه هفته گذشته هم باشگاه استقلال مجوز را صادر کرد و هم مسئولان ورزشی استان و نیروی انتظامی، تقریباً اكثر كارهاي اداری انجام گرفته و ان‌شاءالله به زودی مابقی کارها صورت بگیرد تا کار به صورت عملیاتی اجرا شود.
 
هدف باشگاه استقلال از راه‌اندازی این آکادمی در لرستان چیست؟
لرستان سرشار از استعداد ورزشی است. مسئولان باشگاه خوب می‌دانند اگر در لرستان پایگاه ایجاد کنند، می‌توانند بازیکنان مستعد و آینده‌دار را کشف کنند. بنابراین این کار هم برای باشگاه استقلال مفید است هم برای استان.
 
به نظر شما امکانات و زیر‌ساخت‌های لازم در لرستان جهت راه‌اندازی آکادمی به معنای واقعی وجود دارد؟
واقعیت این است که در لرستان مشکل زیر‌ساخت‌های ورزشی داریم و ما نيز همین مشکل را برای آکادمی احساس کردیم. قرار بود شرایط کار ما به صورت کمپ باشد. در مجموعه تختی که خواستیم برای تمرینات زمین بگیریم به علت اجاره بودن نتوانستیم اما با صحبت‌هایی که با مسئولان داشتیم احتمالاً محل آکادمی در مجموعه ورزشی کارگران خرم‌آباد باشد.
 
بيژن كوشكي: شعبه آکادمی باشگاه استقلال تهران در لرستان داير می‌شود

نفرات آكادمي در چه رده سنی جذب می‌شوند؟
هدف اصلی ما در آموزش سنین پایه است و همه تمرکز ما در این آکادمی نونهالان سنین 6 تا 14 ساله است و جذب و پذیرش ما در این سن انجام می‌شود.
 
تا چه حد به آینده این آکادمی امیدوار است؟
این آکادمی باید یک برنامه 5 ساله داشته باشد تا بتواند بازیکن را بعد از آموزش و شناسایی به راحتی و بدون واسطه به بهترین مدارس فوتبال و باشگاه‌های معتبر و سطح بالا کشور معرفی کند و من هم به عنوان یک لرستانی با تمام وجود هدفم اجرای این مهم است.
 
آیا اسپانسری آکادمی را حمايت می‌کند؟
بله، با اسپانسر صحبت‌های لازم را داشتیم و قرار است يك شرکت حمایت‌هایی را انجام دهد، اما نیاز است مسئولان استان هم پای کار بیایند و از این فرصت به نفع جوانان و نوجوانان این استان استفاده کنند. مثلاً آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکزی که امکانات ورزشی دارند می‌توانند در این راه به ما کمک کنند.
 
شهریه هم بابت ثبت نام دریافت می‌شود؟
بله. چون همه امکانات را به صورت اجاره ای در اختیار می‌گیریم و مقداری البسه ورزشی و بحث بیمه بازيكنان نيز وجود دارد، هزینه‌ای دریافت می‌شود كه البته سعي مي‌كنيم هزینه زياد نباشد.
 
فعاليت این آکادمی چه زمانی آغاز مي‌شود؟
اکثر کارها را انجام دادیم یک سری امورات اداری جهت دفتر کار و تجهیزات باید مهیا شود که به محض آماده شدن و آمادگی مسئولان استارت کار را خواهیم زد.
 
آیا در دیگر شهر‌های استان هم نمایندگی دایر مي‌كنيد؟
فعلاً شروع کار در مرکز استان است ولی در آینده قصد داریم که شهرستان‌ها را نیز فعال نماییم.
 
برگردیم به زمانی که در خرم‌آباد فوتبال می‌کردید. آيا آن دوران نقطه شكوفاشدن شما بود يا بعد از آن؟
واقعا آن دوران فراموش نشدنی است. بخشي از بهترین دوران فوتبالی‌ام در تيم‌هاي خرم‌آباد سپری شد و باید گفت که موفقیتم از خرم‌آباد شروع شد.
 
چه كساني نقش مهمي در پيشرفت شما داشتند؟
من وقتی که از معمولان به خرم‌آباد آمدم در خوابگاه ورزشگاه تختي مستقر شدم و ارتباط بسیار خوبی با مرحوم ناصر ميرزايي داشتم. همیشه گفتم الان هم تکرار می‌کنم 100 درصد موفقیتم در فوتبال را مدیون آقا ناصر می‌دانم. طي چند سالی که شاگرد او بودیم روی سالم زندگی کردن خیلی تأکید داشت. فوتبال بخش اصلي زندگی‌اش بود و همیشه به ما این موضوع را گوشزد می‌کرد. با تمام سلول‌های بدنش در فوتبال عاشقانه کار می‌کرد. هم از نظر اخلاقی و هم از لحاظ فنی خیلی تأثیر‌گذار بود. كساني كه شاگرد او بوده‌اند مي داند چه مي گويم و از چه انساني حرف مي‌زنم...
 
قضیه آن سیلی که به صورت تو زد ناراحت نكرد؟
فکر کنم بازی با مرصاد شیراز بود. قبل از بازی خیلی به من تذکر داد که نباید کارت بگیرم چون بازی‌های بعدی خیلی حساس هستند. تیم شیرازي مهاجمی به نام علی رضایی داشت که برادر غلامرضا رضایی بازیکن سایپا و پرسپولیس بود. از ناحیه آن بازیکن تحت فشار بودم و قصد داشت از سمت من عبور کند. مجبور بودم اجازه عبور به او ندهم. خطایی مرتکب شدم و کارت زرد گرفتم. می‌دانستم که با این کارت آقا ناصر حسابی ناراحت می‌شود. سوت پایان بازی را که داور زد آقا ناصر به سرعت سمت من آمد و به خاطر گرفتن کارت زرد آن سیلی آرامي را به من زد
.
چه عکس‌العملی داشتی؟
چون می‌دانستم آقا ناصر نسبت به بازیکن و تیمش متعصب است و آرزوي پيشرفت ما را دارد بنابراین در آن لحظه به عنوان شاگرد به تصمیم استاد احترام گذاشتم و سکوت کردم. الان متوجه می‌شوم که آن سیلی و نصايح و درس‌هاي استاد چقدر برای من در ادامه زندگی فوتبالی مؤثر بود. روزهای فراموش نشدنی من همان دوران است.
 
چه صحبتی با مسئولان لرستان داری؟
فرصتی ایجاد شده و جناب استاندار همه تلاش خود را در این خصوص به کار گرفته تا آکادمی به سرانجام برسد. از دیگر مسئولین نیز انتظار می‌رود مثل ایشان هر جا با مانعی در این خصوص مواجه شديم همکاری کنند و مسائل را حل کنند. لازم است در این فرصت از همکاری آقاي آشتاب مدیر كل کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکر کنم که در جهت در اختیار گذاشتن مجموعه کارگران نهایت همکاری را با ما داشتند.
 
آیا این احتمال وجود دارد که بازیکنان شاخصی از باشگاه استقلال به عنوان مربي در این آکادمی حضور داشته باشند؟
در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در مراسم افتتاحیه چهره‌های شاخصی از باشگاه به خرم‌آباد بیایند.
 
چه صحبتی با مردم داری؟
خوشحالم که قرار است یک بار دیگر به استانم خدمت کنم. همه هدفم خدمت بی‌منت به مردم لرستان است و من این قول را به آن‌ها خواهم داد که با تمام وجود تجربیاتم را به نونهالان انتقال دهم تا در آینده شاهد پرورش و درخشش بازیکنان شاخصی از لرستان باشیم.

منتشر شده در روزنامه خبر ورزشی (ضمیمه لرستان)
بازنشر در یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 میلاد 1395-04-27 22:04
اقا اخبار مربوط به این اکادمی رو پیگیری کنین و به اطلاع برسونین لطفا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا