یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فوتسال لرستان سرشار از استعدادهای ناب و شگرفی است که تماشاي هنر آنان درون ميادين ورزشي، هر بیننده‌ای را مجذوب و شیفته‌ی حرکات تکنیکی و چشم‌نوازشان می‌کند‌. اکثر فوتسالیست‌های خوب لرستانی از همان دوران نونهالی و نوجوانی در کوچه و خیابان با شور و هیجان خاصی به فوتسال می‌پردازند و تنها با دیدن دقایقی از بازی آنها می‌توان به استعداد وصف‌ناپذیری که در وجودشان موج می‌زند پی برد‌.

طی سال‌های گذشته حضور یک جوان محجوب و آینده‌دار به عنوان مربی توانست در رده‌ی پایه نام فوتسال لرستان را بر سر زبان‌ها بیندازد و کسب موفقیت‌های فراوان باعث شد مربیان مطرح کشور با وسواس و دقت خاصی فوتسالیست‌های لرستانی را زیر نظر بگیرند‌.

امین سپهوند مربی 32 ساله‌ی دلسوز خرم‌آبادی طی سال‌های گذشته بازیکنان شایسته‌ی فراوانی ‌را به فوتسال لرستان‌ و ایران معرفی کرد‌. اوج هنر او را می‌توان به قهرمانی تیم شن‌سا خرم‌آباد در مسابقات لیگ امیدهای کشور برشمرد‌.

با دعوت از وی گپ دو ساعته‌ای با هم زدیم که ماحصل آن تقدیم به شما علاقه‌مندان  فوتسال لرستان مي‌شود:

 

امين سپهوند سن سا لرستانآقاي سپهوند از چه سالی مربیگری فوتسال را آغاز کردید‌؟

سال 84 تیم جوانان لرستان را به مسابقات قهرمانی کشور بردم. این اعزام اولین حضور رسمی من در فوتسال بود. کلاس‌های مربیگری را نیز زیر نظر مهدی ابطحی، مجید جلالی و استاد حسین شمس و ناصر صالح پشت سر گذاشتم، البته لازم به ذکر است که قبل از آن در سطح محلات نیز مربیگری را تجربه کرده بودم .

 

چرا فوتسال را انتخاب کردید‌؟

فوتسال یک ورزش پرهیجان و جذابی است که تکنیک نقش مهمی در آن دارد‌. وقتی بازی فوتسال را از نزدیک می دیدم شوقی عجیب وجودم را فرا می‌گرفت همین علاقه‌ی ذاتی مرا به سمت فوتسال کشاند‌.

 

چگونه باشگاه  شن سا خرم آباد اوج گرفت‌؟

سال 86 به واسطه‌ی یکی از اساتیدم به نام ناصر صالح با مهندس مرتضوی مدیرعامل شن‌سا آشنا شدم همین آشنایی سبب شد یک سال در تیم‌های پایه‌ی شن‌سا ساوه مشغول به مربیگری شدم. رضایت مدیر عامل از نحوه‌ی کار کردن و خروجی خوب برنامه‌هایم مزید بر علت شد تا بعد از یک سال به عنوان استعدادیاب باشگاه، منطقه‌ی غرب کشور به من سپرده شد‌. خرم‌آباد را به عنوان پایگاه اصلی مرکز استعداد یابی شن‌سا برگزیدیم و کارمان را آغاز کردیم‌. از سال 87 به مدارس ابتدایی رفته و بازیکنان مستعد را زیر نظر گرفتیم‌. پس از مدتی با حمایت‌های مدیر عامل باشگاه تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید شن‌سا خرم‌آباد را تشکیل دادیم که طی سال‌های بعد خروجی این فعالیت‌ها ظهور چندین فوتسالیست آینده‌دار لرستانی بود که شاکله‌ی اصلی آن همان نفراتی بودند که در مسابقات دانش‌آموزی قهرمان کشور و جهان شدند‌.

 

از قهرمانی ش‌سا در مسابقات امیدهای کشور بگویید.

پس از آن که به 16 تیم برتر کشور راه پیدا کردیم بازیکنان به خودباوری رسیدند که توانایی رقابت به تیم‌های قدرتمند را دارند پس از پشت سر گذاشتن تیم‌ها در مرحله‌ی مقدماتی به عنوان سرگروه به پلی‌آف صعود کردیم سپس با شکست تیم‌های پرامکانات و قدرتمند ملی حفاری اهواز، قزوین و تهران با اقتدار و شایستگی قهرمان مسابقات شدیم و به لیگ برتر صعور کردیم‌.

 

آیا از نظر امکانات وضعیت خوبی داشتید‌؟

در ابتدا وضعیت خوب بود ولی پس از مدتی به دلیل اختلافات پیش آمده بین فدراسیون و مسوولان شن‌سا حمایت کمتری شدیم بعد از مدتی نیز مسوولان شن‌سا عطای تیم داری را به‌ لقایش بخشیده و کلاً از سرمایه‌گذاری در ورزش انصراف دادند‌. یک دفعه دست ما خالی شد ولی با کمک یک‌دیگر و صرف هزینه از جیب خودمان و چند بازیکن توانستیم قهرمان ایران شویم‌.

 

و از همان موقع اوفول شن‌سا لرستان استارت خورد‌؟

بله درست می‌گویید پس از انصراف مسوولان شن‌سا از تیم داری مشکلات تیم ما که تازه به لیگ برتر صعود کرده بود آغاز شد‌. خود شما بهتر می‌دانید حضور در لیگ برتر مستلزم داشتن یک تشکیلات قوی و منسجم می‌باشد. هزینه‌های هنگفتی به دنبال دارد‌. با تمام مشکلات و سختی‌ها تیم را در لیگ برتر حفظ کردیم ولی در سال 91 فدراسیون با یک قانون من‌درآوردی حکم به سقوط 6 تیم داد که این قانون باعث شد تیم ما نیز سقوط کند‌. در آن سال سالن برای تمرین نداشتیم. با مینی‌بوس به دیگر شهرها اعزام می‌شدیم وضعیت تغذیه‌ی خوبی بازیکنان نداشتند و ... آن‌قدر مشکلات مالی به ما فشار آورد تا این که امتیاز تیم را به کوهدشت واگذار کردیم‌. در حال حاضر فقط یک تیم نوجوانان به اسم شن‌سا داریم‌.

 

وقتی شن‌سا منحل شده است و هیچ حمایتی از شما نمی‌کند چرا اسم تیم نوجوانان خود را شن‌سا انتخاب کرده‌اید‌؟

سوال جالبی پرسیدید. مجموعه‌ی ما خاطرات خوب و فراموش نشدنی با شن‌سا تجربه کرده‌ایم. در سال‌های گذشته شن‌سا یه غول در فوتسال ایران بود و با شنیدن اسم شن‌سا لرزه بر اندام هر تیمی می‌افتاد من نیز به دلیل تعلق خاطری که نسبت به این باشگاه داشتم ترجیح دادم بر روی تیم نوجوانان‌مان نام شن‌سا را برگزینم.

 

‌ از وضعیت تیم فوتسال کوهدشت خبر دارید‌؟

‌ تا حدودی با بازیکنان و مربیان آن‌ها در ارتباط هستم. بچه‌های تیم می‌گویند وقتی به مسابقات اعزام می‌شویم به جای غذای درست و حسابی تن ماهی و کنسرو لوبیا می‌خوریم و به زمین مسابقه می‌رویم و یا این که چند صد کیلومتر را با مینی‌بوس سفر می‌کنیم‌. با این سبک و سیاق نمی‌توان انتظار معجزه از هیچ تیمی داشته باشیم‌. بدون تردید تیم کوهدشت هم در صورت استمرار این وضعیت به زودی دچار بن‌بست می‌شوند‌.

 

آینده ی فوتسال لرستان را چگونه می‌بینید‌؟

بدون اغراق می‌گویم که شایستگی فوتسال لرستان حضور در لیگ برتر است. واقعا حیف است که لرستان با این همه استعداد یک تیم لیگ برتری نداشته باشد اما آنچه که در لرستان وجود ندارد اسپانسر و یا حمایت ادارات و یا ارگان‌هایی که می‌توانند کمک مالی نمایند‌. در بین بازیکنان تیم دانش‌آموزی که قهرمان جهان شدند فقط سجاد بابایی به ملی حفاری اهواز پیوسته و قرار است طی روزهای آینده مسلم اولادقباد به یک تیم لیگ برتری منتقل شود‌. دیگر نفرات به هیچ تیمی نپیوسته‌اند و در همین خرم‌آباد در حال هرز رفتن می‌باشند‌. واقعا سرنوشت بازیکنانی که قهرمان کشور و جهان شده‌اند باید این باشد‌؟ هیچ کسی هم پی‌گیر وضعیت این بازیکنان نیست. خیلی از آنها سرخورده و دل‌زده شده و خانه ‌شین شده‌اند‌.

 

نظر شما در خصوص راندمان ‌كار کمیته‌ی فوتسال لرستان چیست‌؟

خوشبختانه عزیز سلیمانی با برگزاری لیگ پایه در تمامی رده‌های سنی تحول عظیمی در فوتسال لرستان به وجود آورد. امیدوارم در سال‌های آینده با داشتن این خیل عظیم استعداد بتوانیم تیمی خوب  در لیگ برتر فوتسال کشور داشته باشیم.

 

و حرف آخر؟

از اینکه این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید سپاسگزارم و از تمامی اصحاب رسانه تقاضا دارم بیش‌تر به فوتسال استان بپردازند چون این رشته در صورت توجه بیش‌تر مسوولان پتانسیل افتخارآفرینی برای لرستان را دارد‌.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا