یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

"محمود ترابی‌گودرزي" رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجرد را باید سیاسی‌ترین مدیر ورزشی تاریخ اين شهر تلقی کرد، کسی که با استفاده از نیروی جوانی، جذب اسپانسر و البته نفوذ "علاءالدین بروجردی" توانسته تکانی به ورزش این شهر بدهد.
او با احیای هیأت‌هاي ورزشی فراموش شده، برگزاری مسابقات نسبتاً مهم کشوری و حمایت از ستاره‌ها محبوبیتی خارج از تصور را نزد ورزشکاران به دست آورده تا حدی که به زعم برخی اگر در انتخابات مجلس شرکت می‌کرد چه بسا که رای هم می‌آورد!
ترابی که در آستانه شروع نهمین سال مدیریت بر ورزش بروجرد قرار دارد، پای خیرین را هم به ورزش باز کرده و با پول آن‌ها چندین رشته ورزشی مثل دوچرخه‌سواری را تا حد ملی ارتقاء داده؛ البته حضور این خیرین برای ترابی چندان بی‌حاشیه هم نبوده و او متهم است که این چند نفر را همه جا می‌برد، از مراسم‌های ورزشی تا محافل تخصصی و البته خارج از دایره ورزش.
این پایان کار نبود و انتقادها از ترابی به انتخابات مجلس هم کشیده شد، این بار رئیس اداره ورزش بروجرد به هزینه از بیت‌المال در انتخابات متهم شد موضوعی که حالا پس از ۲ ماه محمود ترابی را به پاسخ وا داشته است:
 
کمتر مدیری در بروجرد توانسته در جایگاهش این همه دوام بیاورد، این موضوع به پشتیبانی مدیران تراز اول شهر از شما برمی‌گردد یا رضایت ورزشکاران؟
 قطعاً هر دو! هیچ کسی مدیر ضعیف را تحمل نمی‌کند نه مردم و نه مسئولان بالا سری. این‌ها با هم رابطه مستقیم دارد وقتی اعتراض‌ها زیاد شود، مدیر با هر پشتوانه‌ای باید برود، خدا را شکر عملکرد بنده در این ۸ سال رضایت هر دو طرف را تا حدود زیادی جلب کرده‌ است.
 
قبول دارید که شما بیش از دیگر مدیران قاطی سیاست شده‌اید؟
اگر منظور شما استفاده از سیاست در راستای پیشبرد اهداف ورزشی است، بله من سیاسی هستم!
محمود ترابي رئيس اداره ورزش و جوانان بروجرد 
شما قبل از این‌جا معلم ورزش بودید؟
بله از ابتدای مهرماه ۸۷ بنده در اداره ورزش و جوانان مامور به خدمت شدم و ماموریت بنده تا کنون هر سال تمدید شده است.
 
فکر می‌کنید در این سال‌ها موفق بوده‌اید؟
موفقیت نسبی است. من تمام تلاش خود را کرده‌ام که از هر طریقی ورزش بروجرد پیشرفت کند، اگر کمی منصفانه هم مقایسه‌ای با سال‌های قبل بشود، می‌بینید که ما نه تنها از نظر کمی با افزایش هیأت‌های ورزشی رشد قابل توجهی داشته‌ایم بلکه به گواه آمار در هیچ دوره‌ای تا این حد افتخارات انفرادی، تیمی، استانی، کشوری، آسیایی و جهانی نداشته‌ایم و از لحاظ عمرانی هم در ساخت اماکن ورزشی رشد ۵ برابری را داشته‌ایم.
 
چرا مشکلات شما با مدیران استان حل نمی‌شود؟
ببینید بنده با مدیرانی همچون محمدی‌اصل، سالاروند، نیکوخضال و عزیزپور (مديران كل تربيت بدني و ورزش و جوانان لرستان از سال ۸۷ تا كنون) کار کرده‌ام و با هیچ‌کدام اختلاف نظر و مشکلی نداشته‌ام. خب بحث بنده بحث بی‌عدالتی و تنگ نظری است. این را هم بگویم در بین این دوستان، نیکوخصال از نظر توان و رعایت عدالت کاملاً متمایز بود.
 
برسیم به بحث جوانان که حتی اعتراض و انتقاد شدید امام جمعه بروجرد از مدیر کل ورزش استان را هم به دنبال داشت؟
از نظر قانونی ۲۰ درصد اعتبارات چه در بخش ورزشی و چه در حوزه جوانان استان باید به بروجرد تعلق بگیرد که این اعتبار از زمانی که آقای عزیزپور آمده در بخش جوانان هرگز محقق نشده است، خب زمانی که امام جمعه محترم می‌بیند که ما با چه مشقتی کار را در حوزه جوانان جلو می‌بریم طبیعی است که واکنش نشان بدهد.
 
یعنی اعتباری برای استان رسیده و به بروجرد نداده‌اند؟
بنا بر گزارشات مربوطه حدود ۷۰ میلیون تومان فقط در سال ۹۴ به استان تزریق شد، اما بیشتر این اعتبار در مرکز استان هزینه می‌شود. خب انتظار این است که حق بروجرد را هر چقدر هم که ناچیز باشد با رعایت انصاف و عدالت بدهند.
 
پس در بخش ورزش اعتبار لازم را گرفته‌اید؟
اعتبارات ورزشی از چند محل تامین می‌شود یک بخش اختصاصی که از طریق رایزنی با وزارت ورزش، جهت کمک به هیأت‌ها اخذ می‌گردد و بخش دوم اعتبارات بازگشت اجاره اماکن ورزشی است که از طریق استان در اختیار اداره ورزش شهرستان‌ها قرار می‌گیرد و دیگری عمرانی است که در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان و استان تایید و قراردادهای آن در مرکز استان منعقد می‌شود و ما فقط نقش نظارتی در اجرای پروژه‌ها را بر عهده داریم.
 
اما خیلی‌ها اداره ورزش را به سفارش پیمانکار برای اجرای پروژه‌های عمرانی متهم می‌کنند، این را قبول دارید؟
 
مشکل این‌جاست که برخی افراد ندانسته شایعه‌سازی می‌کنند. طبق قانون ادارات ورزشی شهرستان‌ها اجازه واگذاری و عقد قرارداد برای اجرای پروژه‌های عمرانی را ندارند و انتخاب پیمانکار از طریق مناقصه استانی انجام می‌شود و ما فقط نقش نظارتی داریم.
 
در تعمیر و نگه‌داری چطور؟ کسی را سفارش کرده‌اید؟
مگر کل اعتبار تعمیر و نگه‌داری اماکن چقدر است که بخواهیم لابی‌گری کنیم؟! بد نیست مردم خوب بروجرد بدانند که کل اعتبار تعمیر و نگه‌داری اماکن ورزشی بروجرد در سال ۹۴، مبلغ ۴۰ میلیون تومان بوده که فقط ۱۸ میلیون تومان از آن محقق شد.
 
در خرید تجهیزات هم این‌گونه بوده؟
در تجهیزات که اوضاع بدترهم هست، کل اعتبار ما در سال گذشته ۲۰ میلیون بود که با اختصاص ۵۰ درصد آن فقط ۱۰ میلیون محقق شد و اگر خیرین نبودند ما نمی‌توانستیم هیچ وسیله‌ای برای اماکن ورزشی بخریم.
 
پس شما دخل و تصرفی در اعتبارات نداشتید؟
هر اعتباری که مصوب می‌شود، با مشخص بودن محل هزینه به حساب استان واریز و پس از تایید، به حساب هیأت‌های ورزشی واریز می‌شود، پس این امکان وجود ندارد که شما آن اعتبار را جای دیگری هزینه کنید.
 
چرا موضوع اعتبارات باعث اختلاف شما و مدیرکل استان شده است؟
 
به دلیل اینکه ما بسیاری از اعتبارات را با رایزنی آقای علاءالدين بروجردی به شکل مستقیم از وزارت ورزش دریافت می‌کنیم که به مذاق اداره کل خوش نمی‌آید و حرف مدیر کل هم این است که شما با توجه به ارتباطاتی که دارید، اعتباراتی را اخذ و مجموع اعتبارات استان را کاهش می‌دهید، اما بروجرد به عنوان دومین شهر استان نباید معطل تصمیم‌گیری‌های زمان‌بر اداره کل باشد و ما به خاطر توسعه ورزش مجبوریم این‌ کار انجام دهیم.
 
برویم سراغ سوالی که ذهن علاقه‌مندان به ورزش بروجرد را مشغول کرده و آن این که نفراتی که در کنار محمود ترابی هستند با چه هدفی برای ورزش هزینه می‌کنند؟
نفراتی که شما می‌گویید خیرینی هستند که در بخش‌های اجتماعی هم مشارکت دارند، از طرفی وقتی ما دیدیم که در اعزام تیم‌ها، تجهیز و خرید امکانات ورزشی با مشکل روبه‌رو هستیم از این عزیزان که دوستان قدیمی و چند ساله من هستند کمک خواستیم و آن‌ها هم دریغ نکردند. من نمی‌دانم چرا در این شهر هر کسی در امور خیر مشارکت می‌کند او را به موارد مختلف متهم می‌کنند!
 
شاید یکی از دلایلش ورود و حضور فعال همین نفرات در انتخابات و درخواست شما برای حمایت از یک کاندیدای خاص بوده است؟
اشخاص حقیقی اختیارشان دست من نیست که با درخواست من کاری خلاف میل باطنی‌شان انجام دهند، ضمن این که یادمان نرود وظیفه شرعی هر کسی است که در انتخابات حضور فعالی داشته باشد.
 
بله اما وقتی نام اداره‌ای در میان باشد حکایت متفاوت می‌شود، برخی می‌گفتند محمود ترابی از بیت‌المال در انتخابات هزینه می‌کند.
این دیگر از آن حرف‌ها است! بنده با سند و مدرک اثبات می‌کنم که اداره ورزش از این حیث کوچک‌ترین خطایی نداشته  و سالم‌تر از فضاهای دیگر است و این شایعات برگرفته از افکار برخی افراد سیاسی است که منافع آن‌ها در خطر افتاده و حالا جوش منافع‌شان را می‌زنند.
 
اما سوال این است که چرا محمود ترابی به نفع کاندیدای خاص تلاش می‌کرد؟ این در شرایطی است که مقبولیت شما در جامعه ورزش حتی می‌توانست خود شما را در صورت کاندیداتوری راهی مجلس کند؟
من باید این سوال را کامل توضیح دهم. در خود انتخابات بارها دیده شده که کاندیداها به نفع هم کنار می‌روند. خب این موضوع در مورد بنده قبل از انتخابات صورت گرفت و وقتی فردی مثل آقای بروجردی و حتی نفرات شاخص دیگر حضور داشتند صلاح دیدم که وارد میدان انتخابات نشوم. اما در مورد حمایت از آقای بروجردی که می‌گویید، باید عرض کنم که این حمایت شخص محمود ترابی نبود بلکه این حمایت جامعه ورزش از ایشان بود. وقتی بسیاری از اعتباراتی که در این چندین سال به ورزش بروجرد تزریق می‌شود، با رایزنی و تلاش مجدانه آقای بروجردی صورت می‌گیرد، جامعه ورزش هم وارد عمل می‌شود و در هنگام انتخابات نقش تعیین‌کننده خود را بازی می‌کند، نقشی که واقعا قابل لمس می‌باشد.
 
و حرف آخر؟
آن‌هایی که این صحبت‌ها را می‌کنند تنها هدف‌شان تخریب است من با مدرک اثبات می‌کنم که نه تنها در اداره ورزش از بیت‌المال هزینه نشده بلکه با حضور همین خیرین که بعضاً مظلوم هم واقع می‌شوند به بیت‌المال اضافه شده است. نمونه‌ي بارز آن ساخت خانه کشتی در منطقه محروم ۳۰ متری انقلاب بروجرد توسط یکی از خیرین ورزشی است. بهتر است طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل‌، مشکلات مردم را در عمل حل کنیم نه با شعار … به عمل کار برآید و به سخندانی نیست.

منبع: شهر ايما
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-04-20 11:35
یکی از سفسته های که غالبا در این گونه بحث ها می بینیم اینست که بروجرد رو یه طرف حساب میکنن و خرم آباد و تمام شهرهای استان رو یه طرف! مثال همان هفتاد ملیون تومانی که میگن سال ۹۴ برا بخش ورزش به مرکز داده اند .بیان میکنن که سهم ناچیزی سهم بروجرد شده است .مثل اینکه این آقا یادش رفته که کلی شهرستان داریم که همه نیازمند کمک و یاری هستند...در ضمن جدیدا مد شده که بعضی ا زمسئولین بروجردی تمامی کم کاریها و بدی مدیریت خود را گردن مرکز میندازن و خودشان روبراحتی از پاسخگویی خلاص میکنن.و با زیاده طلبی میخوان حق دیگران رو تضیع کنن.
نقل قول کردن
#2 خادم ملت 1395-04-20 11:42
(به دلیل اینکه ما بسیاری از اعتبارات را با رایزنی آقای علاءالدين بروجردی به شکل مستقیم از وزارت ورزش دریافت می‌کنیم)
یعنی چی؟
آیا به جزء اعتبارات ورزشی ؛ اعتبارات دیگه ای هم از این کانال وارد میکنید؟
نمایندگان خرم آباد و سایر شهرستانها شما هم من بعد مراقب شرایط باشید
آقای بروجردی کمیسیون امنیت ملی اندکی تامل!!
پس سلسله مراتب چه می شود؟
اینکه بودجه بر اساس اولویت باید در بین شهرها تقسیم بشه شکی توش نیست
وجهه ی استان و مردم سایر شهرستانها رو در نظر بگیرید اگه خوب به این عمل فکر کنید متوجه عمق مطلب خواهید شد.
آقایان بیرانوند و ملکشاهی
شما هم با وزیران مرتبط رایزنی کنید و قلعه فلک الافلاک که تو دنیا شناخته شده است رو امسال آزاد کنید مثل تپه آقبلاغ
شما هم با وزیر مربوطه رایزنی کنید و پول لایه روبی رودخانه درون شهر خرم اباد که اگه تو شهر مذکور بود تا الان صدبار در باب اوضاعش اعتراض میکردن رو بگیرید و سروسامانش بدید.
خوب نیست آدم شرایط کذبی رو به وجود بیاره و طوری وانمود کنه که بودجه همش به خرم آباد میرسه و بقیه شهرها بی بودجه میمونن
نقل قول کردن
#3 علیرضا 1395-04-20 12:52
بعنوان یک خرم آبادی میگوم که دکتر محمود ترابی انقلابی در ورزش بروجرد و لرستان به پا کرده و از مدیران توانمند ، باهوش و با سلیقه میباشند. خسته نباشید و ممنونیم از همه تلاشهای بی وقفه تان. با آرزوی بهترینها
نقل قول کردن
#4 علیرضا 1395-04-20 12:58
و باید اعتراف کنیم که در حال حاضر بروجرد ویترین ورزش با قدمت لرستان شده که در اکثر رشته ای معتبر و المپیکی در تیم های ملی صاحب جایگاه و عنوان هستیم مانند بوکس ، دوچرخه سواری، کشتی، وزنه برداری و ...
نقل قول کردن
#5 گودرزی 1395-04-20 13:23
پس علاالدین بروجردی در بروجرد حرف اول را میزند و دولت تدبیر و اصلاح طلبان در این شهر قدرتی ندارند که ایشان و برخی مدیران دیگر اصولگرا چندین سال است مدیریت میکنند و کسی را یارای تغییر آنان نیست
نقل قول کردن
#6 مهدی 1395-04-20 13:59
برخی به رعایت سلسله مراتب در استان اعتقادی ندارند و بنده خودم به عینه شاهد بودم که واسه راه اندازی یکی از رشته های ورزشی در فلان شهر نماینده شون صراحتا گفتن که با تهران هماهنگ باشید نه با مرکز استان همه میدونن در حال حاضر بودجه و اعتبارات کافی وجود نداره و مطرح کردن این بحث در این برهه بیشتر یک فرافکنی توسط ایشان میباشد و استان لرستان را نیز به دو بخش مرکز استان و بروجرد تقسیم کرده اند
نقل قول کردن
#7 رامین 1395-04-20 15:39
متاسفانه رسم شده برخی مسولین که کفایت و شایستگی لازم رو برای نشستن بر روی یک صندلی رو نداره بی کفایتی خودشون گردن مرکز استان می ندازند مگر لرستان فقط یک شهرستان به اسم بروجرد داره پس حق دیگر شهرستان ها چی مثلا شهرستان کوهدشت که از نظر جمعیت سومین شهرستان استان هست چرا باید امکانات و زیر ساخت هاش در حد یک شهرستان 30هزار نفره باشه بعضی انتظار داره تمام شهرستان تعطیل بشن و فقط بودجه های کلان به این شهر تعلق بگیره
نقل قول کردن
#8 ا 1395-04-20 15:46
آقای ترابی :
1- آیا سایر شهر هایی که نماینده شناخته شده دارند مثل بروجرد با مرکز استان رفتار می کنند؟
2- شما 20 درصد میخوایی ، کل شهرستانهای استان 80 درصد ؟ آخه این چه منطقی است شما داری؟
3- اگر محدودیت منابع هست شامل همه شهر هاست نه فقط بروجرد. بودجه کجا صددر صد تخصیص داده شده که برای بروجرد نشده؟
4- لطفاً برويد توی جلسات اگر حقی داریي بگیريد نه توی مطبوعات.
نقل قول کردن
#9 تحلیلگر 1395-04-20 16:16
اگر مدیر، مدیر باشه و یه جو غیرت همین مصاحبه بهترین دلیل برای عزل یه مدیر شهرستان نافرمانه، عزیزپور و تیمش اگر ساکت بمونن دیگه سنگ رو سنگ بند نمیمونه
نقل قول کردن
#10 بسیجی یاور رهبر 1395-04-20 17:52
بخدا خودم شاهدم این آقای تو ستاد بروجردی بود.در زمانی که مسوولیت در آن شهرستان داریم در انتخابات شرکت کنیم ولی تو ستاد نریم و بعضی وقت ها از پول بیت المال استفاده کنیم
نقل قول کردن
#11 مهدی 1395-04-20 21:36
به نقل از حمید ت:
یکی از سفسته های که غالبا در این گونه بحث ها می بینیم اینست که بروجرد رو یه طرف حساب میکنن و خرم آباد و تمام شهرهای استان رو یه طرف! مثال همان هفتاد ملیون تومانی که میگن سال ۹۴ برا بخش ورزش به مرکز داده اند .بیان میکنن که سهم ناچیزی سهم بروجرد شده است .مثل اینکه این آقا یادش رفته که کلی شهرستان داریم که همه نیازمند کمک و یاری هستند...در ضمن جدیدا مد شده که بعضی ا زمسئولین بروجردی تمامی کم کاریها و بدی مدیریت خود را گردن مرکز میندازن و خودشان روبراحتی از پاسخگویی خلاص میکنن.و با زیاده طلبی میخوان حق دیگران رو تضیع کنن.

اتفاقا حرف شما سفسطه است چون این آقا می گوید به نسبت جمعیتی باید یک پنجم بودجه ورزش استان به شهرستان بروجرد برسد اما مرکز استان آن را می زند و نمی دهد. اگر مدعی هستید دروغ می گوید که چیز دیگری است ولی حرفش کاملا مشخص است و سفسطه ای در کار نیست.
نقل قول کردن
#12 مهدی 1395-04-20 21:39
به نقل از مهدی:
برخی به رعایت سلسله مراتب در استان اعتقادی ندارند و بنده خودم به عینه شاهد بودم که واسه راه اندازی یکی از رشته های ورزشی در فلان شهر نماینده شون صراحتا گفتن که با تهران هماهنگ باشید نه با مرکز استان همه میدونن در حال حاضر بودجه و اعتبارات کافی وجود نداره و مطرح کردن این بحث در این برهه بیشتر یک فرافکنی توسط ایشان میباشد و استان لرستان را نیز به دو بخش مرکز استان و بروجرد تقسیم کرده اند

مشکل اینجاست که خرم آباد در بیست سال گذشته تمامیت خواه شده و همه چیز را برای خودش می خواهد. شهرهای استان هم یاد گرفته اند که یا دم نزنند یا از هرجا شد کمی از حق و حقوق خود را دریافت کنند. اگر مانند همدان یا اصفهان مرکز استانمان به رشد همه شهرها اعتقاد داشت کسی مجبور نمی شد از مجراهای دیگر و با دردسر دنبال پول برود.
نقل قول کردن
#13 جانا 1395-04-21 00:18
خیلی هنر نیست که بودجه یک استان به یک شهر اختصاص پیدا کنه همه هم میدونن که این اقا مال این حرفها نیست والان هم خیلیها دست به دست هم دادن که ایشان را با حمایت نماینده شون کاره ای بکنن
نقل قول کردن
#14 ناشناس 1395-04-21 10:01
والا ما هم الیگودرزیم.و خوش خوبی نسبت به بد عهدی ها و عدم توزیع منابع از مرکز استان نداریم.وقتی خود خرم آباد شهرهای استان رو به این ور گردنه و اون ور گردنه تقسیم میکنه باید خود شهرستان ها بتوانند گلیم خودشون را با ارتباط مستقیم گرفتم از تهران از آب بیرون بکشند.لطفا دوستان مرکز نشین کمی بیشتر فکر کنند و بهتر پاسخگو باشند.
نقل قول کردن
#15 ترابی گودرزی بروجرد 1395-04-25 21:56
با سلام به تمام هم استانیهای عزیزم بنده به عنوان خادم تمام ورشکاران عرض میکنم
هدف بنده به عنوان متولی ورزش شهرستان بروجرد ارتقاع ورزش لرستان میباشد لرستانی که مهد قهرمانان و پهلوانان بوده پس عرض میدارم که جایگاه فعلی ورزش لرستان در حال حاضر بایستی به مانند گذشته جز 10 استان برتر کشور قرار گیرد و این امر به سادگی قابل دسترسی است وسلام ترابی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا