یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 همدلي شوراي شهر از زمان انتخاب شهردار اتفاق افتاده است
جهان آرا در خصوص آن كه آيا شوراي شهر به همدلي و وفاق دست يافته است يا خير؟ عنوان داشت: همدلي و وفاق در شوراي شهر از ماه‌هاي پيش تبلور يافته است.
وي شوراي شهر را محل اراده و خرد جمعي دانست و افزود: زماني كه افكار سالم باشند مي‌توان به يك همدلي و وفاق جمعي خوش‌بين بود‌، خوشبختانه اعضاي شوراي شهر به خاطر سلامت كاري كه دارند خيلي زود به اين اتحاد دست پيدا كردند.
رييس شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد تصريح كرد: انتخاب يحيي عيدي‌بيرانوند به عنوان شهردار خرم‌آباد اتفاق خوبي بود كه نشان از اتحاد و همدلي اعضاي شوراي شهر دارد و پيامد اين انتخاب، ثبات مديريت است كه در شوراي شهر خرم‌آباد شاهد آن هستيم.
 وي عنوان داشت: البته عملكرد شهرداري زير ذره‌بين شورا قرار دارد و شورا انحراف از مسير توسعه و عمران را به شهرداري گوشزد خواهد نمود.
 
براي برخي حوزه‌ها افرادي پيشنهاد شده‌اند اما پافشاري نكرده‌ايم
رييس شوراي شهر خرم‌آباد در خصوص دخالت شورا در انتصابات شهردار گفت: شوراي شهر به عنوان منتخب مردم، قانون‌گذار و ناظر بر اجراي قانون در شهرداري است بنابراين شوراي شهر، شوراي عزل و نصب در شهرداري نيست اما شهردار بايد پاسخگوي شورا باشد.
وي افزود: ما همواره در انتصاب توصيه‌هايي را به شهردار داشته و خواهيم داشت تا در جهت پيش‌برد اهداف شهردار يك تيم قوي در كنار خود داشته باشد و از افرادي در حوزه شهري استفاده كند كه از لحاظ مالي و اخلاقي داراي سلامت كامل و مورد اطمينان و وثوق باشند.
جهان‌آرا در ادامه بيان داشت: بر اين باوريم كه دخالت شورا در عزل و نصب‌ها عدم موفقيت شورا و شهرداري را در پي خواهد داشت.
 وي عنوان كرد: بنده منكر اين مطلب نيستم كه افرادي پيشنهاد نشده‌اند اما دست شهردار در عزل و نصب‌ها همواره باز گذاشته شده و در تمام جلسات علني و غير علني اعلام كرده‌ايم كه شهردار در عزل و نصب‌ها اختيار تام دارد.
جهان‌آرا در ادامه بيان كرد: هيچ گاه بر انتصاب مديران پافشاري نكرده‌ايم وحتي گاهي در برخي سازمان‌ها مانند سازمان خدمات موتوري و سازمان آتش‌نشاني اعضاي شورا بعد از  مراسم معارفه از عزل و نصب‌هاي آن سازمان اطلاع پيدا كرده‌اند و خود شهردار مي‌تواند اين موضوع را تاييد كند.

علي جهان‌آرا رئيس شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد
 
شهردار فردي بسيار تلاشگر است
رييس شوراي شهر خرم‌آباد، در مورد كارنامه و عملكرد يحيي عيدي‌بيرانوند گفت: خوشبختانه تا امروز شهردار خرم‌آباد بسيار پر‌تلاش بوده و حتي گاهي فشار كار و خستگي را مي‌توان از چهره وي مشاهده كرد.
 جهان‌آرا  افزود: بارها اتفاق افتاده است كه شهردار در ساعاتي بعد از نيمه‌شب با ما تماس گرفته و مطلبي را بيان نموده، آن وقت ما متوجه شده‌ايم كه شهردار تا پاسي از شب در حال انجام وظيفه است، به طوري كه دغدغه پيش‌برد برنامه‌ها را در مدت زمان كم با كيفيت بالا دارد.
وي تصريح كرد: در ايام نوروز حتي شهردار شب را نيز انتخاب كرديم تا شهردار با توان بيش‌تري بتواند به اهداف مورد نظر نزديك‌تر شود.
 
با متخلفان پل 9 دي برخورد خواهيم كرد
جهان آرا در خصوص اين موضوع كه اگر كارهاي كوچك را كنار بگذاريم و تمام فكر خود را معطوف پروژه‌هاي بزرگ بكنيم ضرر خواهيم كرد ، گفت: براي برون‌رفت از تمام اين كمبودها توسعه پايدار شهري را در حوزه‌هاي درآمدي در دستور كار قرار داده‌ايم و در وهله اول بايستي مديريت توسعه عمراني را در برنامه‌هاي خود جاگذاري كنيم.
وي افزود: امروزه ثبات مديريتي حرف اول را مي‌زند، به عنوان مثال مي‌توان به سطل‌هاي زباله اشاره كرد، كه اين سطل‌ها هر كدام 700 هزار تومان براي شهرداري هزينه در بر دارد كه اگر در همين كار كوچك مديريت درست نشود؛ آن‌ها سريعاً از رده خارج شده و باعث ايجاد مشكل مي‌شوند. پس بايستي قيد كنيم كه اگر به اين توسعه پايدار نرسيم به طور حتم به مشكل بر خواهيم خورد.
جهان آرا در ادامه بيان داشت‌: يكي از راه‌هاي اساسي كسب درآمد توسعه پايدار جذب سرمايه‌گذار است زيرا با توجه به نيروي جوان موجود در استان اگر بتوانيم ضريب افزايش امنيت را براي سرمايه‌گذاران فراهم كنيم و موانع را از سر آن‌ها برداريم مي‌توانيم پروژه‌هاي كوتاه و بلند‌مدت را هدايت كنيم‌.
وي تصريح كرد: اگر دلخوش به همين اعتبارات باشيم و برنامه‌هاي‌مان را نسبت به آن پيش ببريم مدت زمان اجراي آن‌ها مانند جهادگران طولاني خواهد شد؛ هر چند در حال حاضر استاندار بسيار ياور شهرداري بوده و كمك كرده كه بتوانيم بسياري از پروژه‌هاي نيمه‌كاره را به پايان برسانيم و نمونه آن نيز پل مازيار است كه عرشه آن آماده شده و تا دو ماه آينده نيز تكميل مي‌شود و يا پل 9 دي كه رفع اشكال آن در پيش است و كميته‌اي را تشكيل داده‌ايم كه مسوول قصور در آن را مشخص كرده تا با وي برخورد كنيم.   
 
با مجتمع‌هاي غير استاندار برخورد مي‌كنيم
جهان‌آرا از مجوزهاي دوره‌هاي قبل به پاساژ‌سازان نيز گلايه‌مند بود و گفت: متاسفانه مجوز برخي مراكز تجاري بدون پاركينگ در ادوار گذشته صادر شده است اما در طي مدتي كه از دوره چهارم گذشته است، هيچ گونه مجوزي صادر نشده يا به بهره‌برداري نرسيده است و شوراي شهر نيز تمهيدات خوبي را براي جلوگيري از اين روند در پيش گرفته است‌.
وي افزود: در طي دو سال گذشته نه تنها به هيچ مجتمع تجاري و مسكوني با حجم بالا مجوز نداده‌ايم بلكه آن تعدادي را كه پاركينگ نداشته‌اند را نيز مشمول ماده 100 قرار داده‌ايم. به عنوان مثال در چهارراه فرهنگ مجتمع تجاري قرار دارد كه به علت كمبود تعداد 63 پاركينگ آن را مجاب كرده‌ايم كه با خريداري زميني در همان محدوده كمبود اين تعداد را تكميل نمايد.
جهان آرا در خصوص ساختمان‌هاي پزشكان نيز عنوان كرد: متاسفانه مهندسي بسياري از ساختمان‌ها نه مورد تاييد نظام مهندسي و نه نظام پزشكي است و به هيچ وجه نمي‌تواند موجب رفاه بيماران قرار گيرد، لذا با توجه به اين كه با هر گونه بي‌انضباطی در حوزه شهری مقابله می‌کنیم حتماً این مجتمع‌ها نیز بایستی این دو مجوز را کسب کنند و به استانداردهای پزشکی دست پیدا کنند تا خللی در رفاه شهروندان اتفاق نیافتد.
 
آب‌گیری‌های سال پیش تکرار نخواهد شد
رییس شورای شهر، شهرداری را موظف به آن دانست که ضمن قرار داد با بانک شهر یک فهرست از تمام معابری را که نیاز به لکه‌گیری دارند فراهم کند و در یک کار کارشناسی آن را اعلام کند.
وی بیان داشت، در حال حاضر تقریباً 68 هکتار نیازمند لکه‌گیری می‌باشد و احتیاج دارد که در یک برنامه منظم اجرا شود لذا طرح اولویت‌بندی آسفالت را اعلام کرده‌ایم که با کار کارشناسانه طی هفته‌های آینده به صحن شورا می‌رسد و با این شیوه با توجه به خریداری مقدار زیادی قیر تا قبل از فصل سرما از آب‌گیری‌های سال‌های پیشین جلوگیری شود.
 
سال 94 ترمینال برون‌شهری را بهره‌برداری خواهیم کرد
وی ترمینال‌های موجود در شهر را غیر استاندارد خواند و عنوان کرد: در این مراکز به دنبال حداقل‌ها بوده‌ایم و برای برون رفت از این معضلات هیچ ضریب ایمنی وجود ندارد و تنها این پایگاه‌های موقتی برای ورود و خروج مسافر تهیه شده‌اند كه هیچ گونه امکاناتی را نیز ارایه نمی‌دهند.
جهان‌آرا افزود‌: در حال حاضر به دنبال تامین اعتبار برای ترمینال برون استانی هستيم و اميد است كه آن را در سال 94 به بهره‌برداری برسانيم هر چند نسبت به ظرفیت شهرمان گنجایش این همه مسافر را نیز باز نخواهد داشت.
 
ورودی‌های شهر را ساماندهی می‌کنیم
جهان‌آرا ورودی‌های شهر را ویترین يك شهر دانست و بیان داشت: با یک نگاه کلی و اباور به این مطلب که ورودی‌های شهر یکی از مشکلات اساسی است. شهرداری بسيار تلاش کرده که آن را ساماندهی کند و به دنبال آن هستیم که طی قراردادی که با شرکت تعاونی ناجا داریم این افراد را از ورودی خارج کرده و با تهیه میادینی برای آنها این ساماندهی را صورت دهیم.
وی همچنین عنوان داشت: اماکنی دیگر را نيز مانند مسجد آیت‌الله کمالوند برای شهر در نظر داریم که این نوید را می‌دهیم تا در پایان دوره چهارم مردم شاهد تفاوت‌های چشمگیری باشند.
 
پروژه بهارستان از صفر شروع خواهد شد
جهان‌آرا پروژه بهارستان را نیز یکی از دغدغه‌های شورای شهر دانست و گفت: متاسفانه در دوره گذشته این طرح مشمول موضوع 48 قرار گرفت و به همين علت بایستی طرح دوباره از صفر آغاز شود و ساخت دوباره آن نيازمند آن است كه مطالعه دوباره صورت گيرد و ميزان اعتبار برآورد شود سپس كار كارشناسي صورت گيرد.
وي بيان داشت: شهردار را مامور آن كرده‌ايم كه سريعاً به اين مورد رسيدگي كند و تعيين تكليف نمايد كه آيا قصد دارد پروژه را از صفر آغاز كند يا اين كه در صدد احيا آن برآيد و مرمت صورت گيرد.
جهان‌آرا همچنين در خصوص نظر شخصي خود عنوان كرد: با توجه به اين كه مصالح و پيمانكاري سالانه با رشد قيمت همراه است، اگر اين پروژه از آغاز شروع شود نسبت به مرمت بهتر است تا سال‌های آتی دوباره به فکر ساختن آن بيافتيم.
 
رضایت مردم متغیر است
جهان‌آرا در مورد میزان رضایت مردم نسبت به شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: میزان رضایت مردم متغیر است و بر اساس میزان عملکرد شهری و دامنه فعالیت‌های ما فرق می‌کند.
وی افزود‌: هر چه به سمت حاشیه برویم رضایت مردم نیز کم‌تر خواهد شد لذا ما به دنبال آن هستیم که فعالیت‌های‌مان قابلیت محسوسی داشته باشد که مردم آن را به عینه در رفاه خود ببینند، زیرا می‌دانیم که مردمی قدردان داریم هر چند ما خدمت‌گذاریم و تنها وظایف خود را به عنوان وکلای مردم انجام می‌دهیم.
در انتهای این مطلب بایستی از علی بابایی مسوول روابط عمومی شورای شهر خرم‌آباد كه باعث هماهنگی و تدارک این جلسه شد نهایت سپاس‌گزاری را داشته باشيم.
 
* توضيح: متن این مصاحبه در روزنامه قدس ویژه لرستان به تاريخ 15 اردي‌بهشت 1394 به چاپ رسیده است. گفتگو: علیرضا میرزاوند / قدس
 

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1394-02-17 11:02
ما همواره در انتصاب توصيه‌هايي را به شهردار داشته ایم افرادي در حوزه شهري استفاده كند كه از لحاظ مالي و اخلاقي داراي سلامت كامل و مورد اطمينان و وثوق باشند.
جناب جهان آرا سلام ، متاسفانه در شهرداری در دوره آقای [...] تعدادی از مدیران سالم و کاربلد مورد بی مهری قرار گرفتند و به دلیل گفتن نه قانونی از مسند مدیریت عزل و برخي سفارش شده که جاده صاف کن ديگران بودند جایگزین شدند...
نقل قول کردن
#2 میرزاوندی 1394-02-17 11:08
لازم به ذکر است در این مصاحبه بهرام بهرامی زحمت عکس را کشیدند
نقل قول کردن
#3 ساکی 1394-02-17 14:21
امیدواریم که در طراحی جدید پروژه بهارستان باز هم از گزینه غیر کارشناسی "زیرگذر" برای این منطقه استفاده نشود ... ایجاد زیرگذر در شهر کوهستانی و منطقه ای با معضل شدید آب گرفتگی یعنی اوج کار غیرکارشناسی ....
نقل قول کردن
#4 کیوان 1394-02-17 15:29
فکر نمیکنم با این عملکرد رضایت مردم روبه دست بیاریید این دوره 4 ساله هم تمام میشود ما هم پیر میشویم خرم آباد هیچ تغییر چشم گیری نخواد کرد
نقل قول کردن
#5 مهناز 1394-02-17 15:37
سلام از آقای جهان آرامیخایم که تذکربدنددرموردب رخی مدیران شهرداری چرافقط مدیرعامل های موتوری وآتشنشانی بایدعوض بشند چرامدیرعامل تاکسیرانی باید بماند درصورتی که درطول مدیریت 7 ساله مدیرکنونی هنوز یک مورد تاکسی فرسوده نوسازی نشده چراتاکسیرانی تعاونی مصرف ومسکن ندارد چراتاکسی ها خط ویژه ندارند چرامدیرعامل وقت درطول هفته دراداره نیست چراهیچ نظارتی برکرایه تاکسی نیست چراتاکسی 133وابسته به شهرداری درشهرنیست چراتاکسی بعضا دست افرادمجرد وناسالم است چرابعضی ازکارمندان تاکسیرانی باارباب رجوع بد رفتارمیکنند چراکارمندصدورپر وانه بایدباارباب رجوع درگیرفیزیکی بشه وروزهاراننده بیچاره روبپیچونه لطفا به شهرداردستوردهید رسیدگی کننه
نقل قول کردن
#6 امین 1394-02-17 21:03
سلام بریافته ازآقای رییس شواری شهر واعضای شورای شهر خواهشمندم به شهردار اعلام کنند که ازنیروی پاکدست درمدیریت ها وواحدهای مختلف شهرداری بيشتر استفاده کنندشهرداری نیروی سالم زیادی داره بایدبه نحواحسن ازآنها استفاده شود جوان وبافکر وموفق هستند
نقل قول کردن
#7 فربد صالحی 1394-02-18 02:20
از شورای شهروشهرداری انتظار داریم خیابانها و معابر شهر خرم آباد از جمله خیابان انقلاب وشهدا- مطهری - جلال آل احمد- رازی - سبزه میدان-اسدآبادی- آزادی را تعریض کنند و جلوی مجوز برج سازی و ساخت و ساز در این محدوده های قدیمی شهر را بگیرند
نقل قول کردن
#8 نعمت الهی 1394-02-18 16:08
با سلام ..عجولانه کلنگ زدن و ویران کردن میدان بهارستان و باتخیر انداختن آن با این سما که روزانه مسافران از کنار آن رد می شود =با ذهنیت بوجود آوردن برای کسانی که از خرم اباد رد می شوند ..درنگ کردن در بعضی موراد حساس خوب نيست
نقل قول کردن
#9 همشهری شما 1394-02-20 08:24
رو گذر و یا زیر گذر را با ید به متخصص سپرد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا