یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برنامه‌هاي حوزه جوانان اداره كل ورزش و جوانان لرستان - يافتهبه دنبال حضور وزیر ورزش و جوانان در لرستان و برگزاری چند جلسه و نيز بازدید از اماکن ورزشی استان،‌ جهت اطلاع از دستاوردهای این سفر در حوزه جوانان  به سراغ "معاون جوانان" اداره کل ورزش لرستان رفتیم تا عملکرد این حوزه و نتایج سفر وزیر را براي ما و خوانندگان يافته تشریح نماید.

"حشمت امان‌الهی" ابتدا در خصوص سفر وزیر و دستاوردهای وی در حوزه جوانان به لرستان گفت: خوشبختانه دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه و مثبتی به لرستان دارد که این فاکتور مهم  نکته‌اي مثبت است و ما می‌توانیم به خوبی از آن استفاده کنیم.

وي در ادامه بيان داشت: در سفر ایشان به استان‌، جلسات تخصصی به‌ویژه در حوزه جوانان با حضور موسسات مردم‌نهاد برگزار شد و خروجی این جلسات از زبان وزیر "تشکیل مجلس جوانان" بود.

امان‌الهی افزود: مجلس جوانان می‌تواند اتاق فکری باشد که مسوولان ثمن‌ها می‌توانند با حضور در آن به بیان دیدگاه و طرح مشکلات خود بپردازند‌.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش استان در ارتباط با آمار موسسات مردم‌نهاد در لرستان گفت: در حال حاضر نزدیک به 15 موسسه مردم‌نهاد دارای مجوز داریم و در حدود 10 موسسه نيز در شرف تاسیس هستند و تعدادی موسسه هم هستند که فعالیت دارند اما دوره مجوزشان به پایان رسیده و نیاز است نسبت به تمدید مجوز اقدام کنند.

امان‌الهي تصريح كرد: طبعاً این‌چنین موسساتی که مجوزشان تمدید نشده از ارائه خدمات محروم می‌شوند و عملاً ما نمی‌توانیم خدماتی به آنها ارائه دهیم، لذا در این فرصت از آن دسته از مسوولانی که مجوز موسسات‌شات پایان یافته دعوت می‌کنیم نسبت به طی مراحل اداری تمدید مجوز سریع‌تر اقدام کنند.

قائم‌مقام مدير‌کل ورزش و جوانان استان با ناکافی دانستن اعتبارات حوزه جوانان خواستار کمک سایر دستگاه‌های اجرایی استان در امر جوانان شد و گفت: قبل از ادغام سازمان ملی جوانان در ادارات تربیت‌بدنی‌، حوزه جوانان اعتبارات چندصد میلیون تومانی داشت ولی بعداز ادغام با ورزش این منابع به زیر صد میلیون و حتی خیلی پایین‌تر کاهش داشت!

امان‌الهي گفت: این در حالی است که اعتباری هم که از وزارت به ما در حوزه جوانان ترزیق می‌گردد با برنامه‌ریزی خود مسوولان وزارت‌، جهت برنامه مشخصی ابلاغ می‌گردد.

حشمت امان‌الهي معاون امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان لرستان - يافتهاین مقام مسوول در خصوص حمایت از موسسات مردم‌نهاد استان نيز گفت: با توجه به این که اداره کل ورزش و جوانان فقط یکی از 25 دستگاه متولی امور جوانان بوده و بیش‌تر در راستای برنامه‌ریزی و پی‌گیری امور جوانان اقدام می‌کند، امسال بیش‌تر برنامه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد خواهد بود و برنامه‌های خواهیم داشت تا دستگاه‌های که در حوزه جوانان ضعیف عمل نمایند را به جوانان و مردم معرفی کرده و هم‌چنین بانک‌هایي که در پرداخت تسهيلات ازدواج کوتاهی می‌کنند نیز معرفی خواهند شد.

امان‌الهی عمده برنامه‌های حوزه جوانان را در سال 93 را اجرای برنامه‌های هفته جوان، برنامه اعزام جوان به حرم مطهر امام خمینی و اعزام جوانان به اردوهای راهیان نور عنوان كرد و افزود: برگزاری اردوهای هویتی و تفریحی، توانمند‌سازی موسسات مردم‌نهاد استان، برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر، برگزاری محافل انس با قرآن‌، پی‌گیری جدی ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه نيز مد نظر ما هستند که هر کدام را در موعد مقرر خود با حضور مسوولان استانی برگزار خواهيم كرد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در سال 92 نيز گفت: تجلیل از مسوولان دو بانک استان که در پرداخت تسهیلات به ازدواج جوانان فعال بودند، تجلیل از 20 زوج جوان و خاص‌، تجلیل از خانواده شهدای جوان و ورزشکار، اعزام جوانان کم‌بضاعت به دوره‌های آسیب‌های اجتماعی‌، تشکیل هیات ورزشی طلاب استان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری جشنواره‌های اوقات فراغت‌، تجلیل از 7 دستگاه برتر و سازمان مردم‌نهاد‌، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت صعود تیم ملی به جام جهانی در سطح شهر‌، پخش سرودهای انقلابی برای جوانان جهت جلوگیری از هیجانات کاذب جوانان به دنبال صعود تیم ملی به جام جهانی نيز از ديگر اقدامات ما بود.

امان‌الهی در پایان گفت‌: اميدواريم با همکاری مدیران مرتبط سایر ادارات بتوانیم در سال 93 به نسبت سال گذشته فعال‌تر به جوانان هم‌استانی خدمات ارائه کنیم.

منتشر شده در روزنامه خبر ورزشی (ضمیمه لرستان)
بازنشر در پایگاه خبری یافته‌

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا