دادستان خرم‌آباد گفت: مهم‌ترین دغدغه دادستانی مسائل عمرانی شهر خرم‌آباد است.
سعید رازانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یافته بابیان اینکه مسائل حوزه مدیریت شهری را طی مکاتبات مختلفی از استاندار، شهردار و سایر مسؤولین مربوطه پیگیری کرده‌ام، اظهار داشت: دادستانی با استفاده از توان دستگاه های اجرایی به دنبال راه حل مشکلات است.
وی یکی از امورات در دست اقدام دادستانی را پیگیری احداث کمربند سبز در منطقه فلک‌الدین دانست و گفت: چندین روز است که مرتباً به‌صورت حضوری و تلفنی موضوع احداث جاده جهت جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و همچنین حاشیه‌نشینی را پیگیری می‌کنیم و اکنون در حال اجراست.
دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: طی هماهنگی‌های انجام‌شده، کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و اداره کل راه و شهرسازی جهت تعیین حدود اراضی ملی اقدام نموده که مابقی آن بایستی همانند منطقه پشته حسین‌آباد و گل‌سفید درخت‌کاری شود.
رازانی تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد بایستی به‌صورت مستمر وظایف خود را برای احداث جاده انجام دهد.
وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه شهربازی خرم‌آباد مدت زیادی از تعطیلی آن می‌گذرد، اظهار داشت: در قراردادهای طرفین بایستی بندهای واضح و روشن داشته باشد لذا اگر حدود اختیارات طرفین روشن بود مشکل قانونی پیدا نمی‌کرد.
دادستان خرم‌آباد گفت: در چنین مسائلی بایستی به‌موقع، در دادگاه‌های حقوقی این مسائل حل‌وفصل شوند و ما پیگیری لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم.
رازانی بابیان اینکه در خصوص وضعیت پل اناری و پل بهداری به استاندار مکاتبه کرده‌ام، تصریح کرد: در این مکاتبات خواستار تعیین تکلیف وضعیت این پروژه‌ها شده‌ام.
وی همچنین گفت: چند روز قبل از سیل 12 فروردین، طی نامه‌ای به شهرداری خرم‌آباد اعلام کردیم که پل در حال احداث ساحلی رودخانه ارتفاع کمی دارد و ممکن است خساراتی را به وجود بیاورد، هشدارهای لازم را دادیم.
دادستان خرم‌آباد یکی دیگر از مشکلات مرکز استان را موضوع سد معبر دانست و گفت: مکاتبات مکرری با شهرداری در این زمینه داشته‌ایم و راهکار هم ارائه دادیم که سد معبر خیابان‌های فردوسی، میدان امام حسین (ع)، خیرآباد و... برطرف شود.
رازانی دغدغه اصلی خود را نسبت به مسائل عمرانی خرم‌آباد دانست و تأکید کرد: دادستانی به‌صورت شبانه‌روزی پیگیر پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های مختلف شهری است.

مصطفی باقری / یافته