یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فکر مخارج خانه و شاد بودن همسر و فرزند به جانم افتاده بود و از بیکاری طولانی‌مدت به تنگ آمده بودم که با حمایت بسیج سازندگی حرکتی نو در زندگی ما آغاز شد.
محسن عادل پور، جوان خرم‌آبادی، دو ماه در نیروگاه در حال ساخت برق خرم‌آباد، به عنوان آتش‌نشان مشغول به کار بوده است که نیروگاه به دلایل مختلف مالی و... تعطیل شد. وی از فروردین 94 بیکار شد و با توجه به داشتن سابقه بیمه جهت دریافت بیمه بیکاری اقدام کرده بود و در این مدت به هر دری برای یافتن شغل زده است.
عادل پور، در خصوص مدت بیکاری خود گفت: در مدت بیکاری با توجه به متاهل بودنم به هر دری برای یافتن شغل و کسب درآمدی هرچند کم جهت گذراندن زندگی زدم و با درهای بسته مواجه شدم.
 وی با بیان اینکه برای یافتن شغل روزانه به کوچه و خیابان، دکه‌های مطبوعات و ادارات سر می‌زدم، افزود: روزی که با خستگی و ناامیدی در حال جستجوی شغل بودم با بنر تبلیغاتی مواجه شدم، از آنجایی که همه تبلیغات و اعلامیه و اطلاعیه‌های سطح شهر و روزنامه‌ها را برای یافتن شغل مطالعه می‌کردم در نگاه اول بنر را فقط مطالعه کردم.
 عادل پور گفت، بعد از ثانیه‌های فکر کردن سراسیمه دوباره این بنر را مطالعه کردم، گویا همان هنری بود که خود به آن علاقه داشتم و به این دلیل کلمه به کلمه را چند با مطالعه کردم رشته جواهرسازی و همان‌طور که مطالعه می‌کردم با خود فکر می‌کردم که شاید بتوان با کسب این هنر امیدی به اشتغالی در این زمینه داشت.
وی، با بیان اینکه این رشته برای نخستین بار در شهرستان خرم‌آباد و استان لرستان به همت نهاد فنی و حرفه‌ای استان برگزار شده بود، افزود: چون می‌دانستم این رشته هنری بسیار باروحیه‌ام سازگار است همان موقع برای ثبت‌نام اقدام کردم و واقعاً از این پیش آمد رضایت داشتم.
وی افزود: با علاقه زیادی در کلاس‌های آموزشی شرکت کردم و با اتمام دوره آموزشی عزم جدی برای ایجاد کارگاهی هرچند کوچک را داشتم.
عادل پور، ابراز کرد: برای ایجاد کارگاه نیاز به اعتبار بود و از آنجایی که دستم خالی بود و پشتوانه مالی نداشتم به سراغ وام گرفتن از بانک‌ها رفتم، اما هر بانک و موسسه‌ای برای ارائه تسهیلات نیاز به شرایط خاصی چون سپرده‌گذاری داشت.
وی افزود: هر روز ناامیدتر می‌شدم و تصمیم گرفتم سری هم به مسئولان بزنم شاید حمایت دستگاهی را جلب کنم که در این زمینه هم با درهای بسته مواجه شدم.
عادل پور، ادامه داد: پس از حدود چهار ماه چاره‌اندیشی و مراجعه با بانک‌ها، مؤسسات، صندوق‌های خصوصی و دولتی و کارآفرینی، روزی که در ناامیدی کامل به منزل بر می‌گشتم و فکر مخارج خانه و شاد بودن همسر و فرزند به جانم افتاده بود و از بیکاری به تنگ آمده بودم، با یکی از آشنایان مواجه شدم که پس از سلام و احوالپرسی علت ناراحتی‌ام را پرسید و به شکل جدی گفت: چرا تاکنون به بسیج مراجعه نکرده‌ای.
عادل پور، تصریح کرد: با اینکه در دل نمی‌توانستم امیدوار باشم به این نهاد مراجعه کردم و به حمدالله با روی باز از طرح کارگاه خانگی مواجه شدم و در مدت یک ماه و پس از بازدیدهای اولیه موفق به کسب تسهیلات از این نهاد شدم در حالی که این رخداد برایم باور نکردنی بود.
وی گفت: با حمایت بسیج سازندگی سپاه پاسداران استان از این رشته هنری نوظهور در استان و ایجاد کارگاه خانگی حرکتی نو در زندگی من و خانواده‌ام آغاز شد و کارگاه تولیدی ریخته‌گری فلزات قیمتی در کنج منزل دایر شد.
این تولیدکننده لرستانی، ابراز کرد: حدود یک سالی است که دارم آموزش می‌بینم و با کمک بسیج سازندگی درزمینهٔ ریخته‌گری فلزات قیمتی این کارگاه را راه‌اندازی کرده‌ام.
 عادل پور، همسرش را یار و همراه خود در کارگاه می‌داند و افزود: حمایت‌های همیشگی و صبر و تحمل همسرم در دوران بیکاری و همچنین امروز در کارگاه ریخته‌گری همواره بزرگ‌ترین پشتوانه‌ام بوده است.
 وی با بیان اینکه در کارگاه همسرم با دقت خاصی کار می‌کند، افزود: دقت وی باعث زیبایی و ظرفت کار می‌شود.
عادل پور، تصریح کرد: همسرم در مراحل موم زنی یار و همراه من است و به‌ویژه در زمانی که کار زیاد است به عنوان یار و همراه همیشگی در کنارم است.
وی با بیان اینکه در این کارگاه فلزات قیمتی چون نقره برای ساخت جواهرات استفاده می‌شود، ادامه داد: به‌رغم بزرگی شهر خرم‌آباد در این رشته تقاضای کار تولیدی وجود نداشت و با مشکلات متعددی برخورد کردم اما هیچ‌گاه نا امید نشدم و جهت بازاریابی به شهرها و استان‌های دیگر کشور مراجعه کردم و خوشبختانه موفقیت‌های خوبی به دست آوردم.
 این تولیدکننده، با بیان اینکه کار خود را با صادرات محصولات تولیدی به استان‌های هم‌جوار چون همدان و تهران و. آغاز کردم، افزود: کارهای این کارگاه بعد از مدتی از صادر شدن مورد استقبال در کشور قرار گرفت و به دلیل صداقت در کار تولیدات این کارگاه مورد استقبال استان‌های همسایه به‌ویژه در استان همدان قرار گرفت.
 عادل پور، بیان کرد: به حمدالله از طریق دوستان و همکارانی که در استان‌های هم‌جوار هستند نمونه کارهای کارگاه خانگی ما نه‌تنها در سطح کشور بلکه به کشورهای همسایه مثل عراق (کربلا و نجف و.) و افغانستان و ارمنستان هم ارسال می‌گردد.
 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سهم بسیار مهمی در موفقیت این کارگاه تولیدی دارد، افزود: اگر امروز به فکر توسعه کارگاه و تقویت آن هستیم مدیون حمایت و استقبال بسیج سازندگی از این طرح هستیم.
 عادل پور، ادامه داد: برای خروج از کارگاه خانگی و ورود جدی به عرصه بازار نیاز به سیستم‌های جدید است که این سیستم‌ها تا حدودی تهیه شده است.
وی افزود: توسعه این کارگاه هم از لحاظ درآمدی و هم کمک به نسل جوانی است که به دلیل بی‌اطلاعی از بیکاری رنج می‌برند بسیار دارای اهمیت است.
این تولیدکننده خانگی، با بیان اینکه حدود 60 میلیون تومان تاکنون در این زمینه هزینه شده است، ابراز کرد: نخستین اعتبار آن و حدود نیمی از این اعتبار از تسهیلات بسیج سازندگی بوده است.

عادل پور، همچنین با اشاره به مشکلات فرا روی این کارگاه خانگی، بیان کرد: نبود سرمایه در گردش این کارگاه تولیدی را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.
وی با اشاره به اینکه فلز نقره گران‌قیمت است، افزود: وقتی کارها وارد بازار می‌شود تا برگشت سرمایه و خرید نقره جدید نیاز به سرمایه در گردشی است که کارگاه در این فاصله تعطیل نشود و تحقق این هم نیاز به حمایت جدی مسئولان دارد.
استان لرستان، به‌رغم داشتن استعدادهای خدادادی از چرخه صنعت کشور جامانده است و اندک صنایع آن نیز با مشکلات بسیار روبرو هستند به‌نحوی‌که می‌توان ادعا داشت امروز لرستان از بیکاری رنج می‌برد و اغلب خانواده‌های این استان با مشکل بیکاری فرزندان دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
روزی استعدادهای این استان و روزی دیگر جوانان بیکار برای یافتن شغلی آواره استان‌های هم‌جوار به‌ویژه مراکز صنعتی می‌شوند و گاهی دیگر جوانان رشید این دیار در برابر هجوم مشکلات به دامان افیون و مداد مخدر پناهنده شده و در اوج جوانانی با اعتیاد خود دردی بر دردهای خانواده‌های می‌افزایند.
 حمایت از نسل جوان به‌ویژه با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کاربردی و همچنین تسهیل شرایط بانکی برای ارائه تسهیلات به نسل جوان می‌تواند گامی برای کمک به خانواده‌ها و همچنین دستگیری از نسل جوانی باشد که از بیکاری تاریخی در استان رنج می‌برند.
خبرگزاری شبستان

دیدگاه‌ها  

#1 ب منم کمک کن یاد بگیرم 1396-01-19 15:33
سلام آقای یاوری بمنم کمک کن یاد بگیرم از بیکاری کلافه شدم سرمایه هم دارم.
نقل قول کردن
#2 ب منم کمک کن یاد بگیرم 1396-01-19 15:37
شماره من جهت همکاری با آقای عادل پور 09362372343
نقل قول کردن
#3 حسینی 1396-01-20 08:48
خسته نباشی انشاالله با سعی و تلاش بیشتر بتوانی الگوی باشی برای دیگر جوانان بیکار . کاش ادرسی هم برای فروش محصولاتت اعلام میکردی
نقل قول کردن
#4 محسن عادلپور 1396-01-21 14:21
با عرض سلام وخسته نباشید
درمطالبی که در متن بالا نوشته شده متاسفانه یکی از مطالب مهم که ظاهرا از قلم افتاده رو میخواستم یادآوری کنم اون هم ،چگونگی ورود این رشته به سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان لرستان هستش.که با تلاش و کوشش وپیگیر بودن بدون وقفه معاونت پژوهش وآموزشی اداره کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان جناب مهندس معتمدی میسر گردیده که با این همت خود کمک بسیار بزرگی به هنرجویان لرستانی نموده اند
ومن در اینجا لازم میدونم که از طرف خودم وتمامی هنرجویان وجوانان شهر واستانم از معاونت سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان قدردانی کرده ومتشکرم ...( ما به مسئولان دلسوز مثبت اندیش برای پیشرفت شهر واستانمان نیاز داریم)
نقل قول کردن
#5 ابراهیم 1396-02-01 11:59
با سلام خدمت مدیر خبرگزاری یافته بنده در کار انگشتر هستم و برای خرید رکاب انگشتر شماره ایشان را نیاز دارم.. اگر مقدور است شماره ایشان را برایم بفرستید شماره بنده 09370877110 ایمیل: با تشکر ابراهیم عالی پور
نقل قول کردن
#6 روح الله پاکدل از همدان 1399-04-16 05:44
سلام من آموزش نقره سازی دیدم ولی هنوز کاری نکردم می‌خواهم با ایشان همکاری کنم مقداری هم سرمایه دارم
شماره تماس بنده ۰۹۱۸۹۱۵۸۶۱۶
نقل قول کردن
#7 محمدمحسنی 1400-06-12 22:22
سلام در مورد ریختگری مشاوره میخواستم ممنون ازتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا