یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نورالدين درمنان فرماندار چگنيچگني از نقاطي در لرستان است كه در گذر تاريخ، كم‌تر دست‌خوش تغيير شده است و با توجه به طبيعت زيباي منطقه، قابليت‌هاي بسياري در حوزه گردشگري دارد.
به منظور آشنايي بيش‌تر با داشته‌ها و نداشته‌هاي اين منطقه، به سراغ فرماندار اين شهرستان رفتيم تا پاسخ برخي سؤالات مردم را از زبان ايشان بشنويم.
نورالدين درمنان حدود 8 ماه است كه است به عنوان فرماندار چگني مشغول خدمت است و ارتباط خوبي با خبرنگاران دارد.
براي ساعتي وقتش را در اختيار یافته گذاشت كه در پي ماحصل اين گفت‌وگو را مي‌خوانيد:
 
آقاي فرماندار، به نظر شما ظرفيت‌ها و پتانسیل‌های منطقه چگني كدامند؟
شهرستان دوره چگنی دارای 3 بخش و 6 دهستان و 202 روستا با 43 هزار نفر جمعیت می‌باشد که دارای طبعیت بکر، جنگل‌های بلوط، گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی و داشتن معادن سنگ و ماسه همچنین یکی از قطب‌های دام‌پروری استان می‌باشد. وجود زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیز، مناظر گردشگری و ابنیه تاریخی و 320 اثر تاریخی که 180 اثر آن به ثبت رسیده و وجود امام‌زادگان، دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای پیشرفت و تعالی این شهرستان می‌باشد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید محور اصلی دولت تامین مایحتاج معیشت مردم با توجه به التهاباتي که بر اقتصاد مملکت حاکم بود، دولت در ابتدا با چالش‌ها و تنگنا‌هایی مواجه بود که با درایت رئیس‌جمهور و هیأت دولت تا حدودی این تنگناها رفع گردید.

به نظر خودتان عملکرد شما در شهرستان دوره چگنی چه بوده است؟
من حدود 8 ماه است که در خدمت مردم شهرستان چگنی به عنوان خدمت‌گزار در فرمانداری حضور دارم. ما ابتداي خدمت، نقشه‌ي راهی را ترسیم کردیم و برای اولین بار با توجه به نرخ بالای بیکاری در شهرستان، سند اشتغال با دستور مهندس بازوند استاندار لرستان تهیه و در اختیار مسوولان شهرستان قرار گرفت که برای شهرستان چگنی در سال 93 بنا شد با مبلغی حدود 173 میلیارد تومان تعداد 788 شغل ایجاد شود و در 4 ماهه اول سال جاری با پی‌گیری انجام شده با مبلغ 29 میلیارد و 470 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال صورت گرفته و خوشبختانه براي 433 نفر اشتغال ایجاد کردیم. مکمل این برنامه‌ سند آمایش که با برش سرزمینی اقدامات‌مان را شروع کردیم و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در حقیقت تحقق شعار سال (‌اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهاد) اقداماتی انجام گرفته است.
 
چه اقداماتي؟ توضيح دهيد.
افتتاح 17 پروژه را طي هفته دولت در شهرستان داشتیم از جمله افتتاح مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان، جاده‌سازی در حوزه شهرسازی، بنیاد مسکن اجرای طرح‌های هادی در حوزه دهیاری‌ها، احداث پروژه برق‌رسانی، آسفالت سطح شهر ویسیان، گازرسانی به 5 روستاي شهرستان ویسیان كه در مجموع برای این طرح‌ها مبلغی بالغ بر 12 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
در راستای توسعه زیر‌ساخت‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان چه اقدامات شاخصی انجام داده‌اید؟
همان طوری که گفتم در راستای رفع مشکلات زیر‌ساخت‌ها بحث 4 بانده کردن جاده دوره به ویسیان را داشتیم که از مطالبات به حق مردم دو شهر بود. برای فاصله 8 کیلو‌متری يك میلیارد و 276 میلیون تومان پرداخت شد که 30 درصد پیشرفت داشته و به اعتباري حدود 5 میلیارد تومان دیگر برای ادامه ساخت نیاز دارد.
همچنین بخش شاهی‌وند که از نقاط محروم شهرستان می‌باشد قبلاً ساختمان بخشداری آن شروع شده اما به پایان نرسیده که این عامل باعث شده بود که هیچ کدام از ادارات در این بخش استقرار پیدا نکنند. مردم مجبور بودند جهت پی‌گیری مشکلات‌شان مسیر طولانی تا مرکز شهرستان طی کنند، لذا با تکمیل ساختمان بخشداری و استقرار بخشدار در مرکز بخش این مشکل تا حدی مرتفع و در آینده به حول و قوه الهی سایر ادارات نیز مستقر خواهند شد.
در خصوص مسکن مهر در شهرستان 48 نفر ثبت نام كرده بودند که زمین واگذار و تسطیح شده که با تاکیدات استاندار قرار بر این شد بنیاد مسکن در راستای حل مشکلات این حوزه اقدام لازم را به عمل آورد.
 
در مورد بخش بهداشت و درمان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
همان طور که مستحضر هستید یکی از ماندگارترین طرح‌های دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت می‌ باشد که به سرانجام رسیده و بیش‌تر خدمات نظام سلامت در بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد، اما این شهرستان فاقد بیمارستان است. با نشست مشترکی که با دکتر ساکی رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان داشتیم ایشان قول مساعد دادند مرکز بهداشت شهرستان تجهیز شود و مردم شهرستان به نحو بهتری از خدمات بهداشت بهره‌مند شوند. تا پایان سال ساختمان نیمه‌کاره مرکز بهداشت تکمیل و در بحث خانه بهداشت روستایی و تجهیزات و آوردن پزشک متخصص به جد پی‌گیر هستيم.
 
در خصوص حراست و حفاظت از درختان بلوط و جنگل‌هاي منطقه چگني چه اقداماتی صورت گرفته است؟
در بحث حراست و حفاظت از جنگلها و درختان بلوط که میراث گذشتگان ما هستند برای جلوگیری از قطع درختان و تامین سوخت روستاییان، گازرسانی به روستاها یکی از مسائل بسیار مهم است که ما دو نقطه شهری‌مان گاز‌رسانی انجام شده و از 202 روستا 7 روستا داری گاز شده‌اند که این رقم مناسبی نیست و پی‌گیری‌های انجام گرفته و اخيراً  7 روستای دیگر از این نعمت برخوردار شده‌اند و درمجموع برای 14 روستاي شهرستان گازرسانی صورت گرفته است، اما ما به این آمار قانع نیستیم و می‌خواهیم بر اساس مصوبه شورای برنامه و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان میانگین گاز‌رسانی به روستاهای شهرستان کم‌تر از میانگین گازرسانی روستاهای  استان نباشد‌.
 
 
به عنوان سوال آخر، در آینده چه برنامه‌هایی جهت پیشرفت شهرستان چگنی دارید؟
با توجه به برنامه‌هايی که در دست اجرا داریم تحقق برنامه‌های سند اشتغال و آمایش سرزمینی می‌باشد که ان‌شاءالله این‌ها را دنبال می‌کنیم و
 از جمله کارهای در دست اقدام احداث شهرک فراوری سنگ‌های معادن، توسعه شهرک دام با توجه به ظرفیت بالای دام‌پروری شهرستان، توسعه بخش کشاورزی، توسعه صنعت گردشکری و تفریحی، بستر‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصیو اقدامات دیگر که در صورت محقق شدن به اطلاع مردم خواهیم رساند.
 


نورالدين درمنان فرماندار چگني

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1393-06-17 11:11
مرسی اقای فرماندار
نقل قول کردن
#2 محمد 1393-06-23 23:31
انشا الله بیشتر موفق باشید ممنون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا