یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان - يافته"هوشنگ بازوند" استاندار لرستان  از برخی مسائل شخصی و علایق خود گفت، گفت‌وگویی از احساسش بعد از صدور حکم استانداری تا موضوع تلخی که 48 ساعت خواب را از او گرفت.

به گزارش مهر، هوشنگ بازوند متولد 1342 است ولی می‌گوید که شناسنامه اش را 1341 گرفته‌اند و خودش هم همین تاریخ را قبول دارد. اصالتاً اهل استان همدان و شهرستان نهاوند بوده و معتقد است که این شهرستان با توجه به این که از شهرستان‌های لرنشین همدان محسوب می‌شود به لحاظ آداب و رسوم با لرستان هماهنگ است.

به خاطر اسم فامیلش، بسیاری فکر می‌کنند که باید اصالتاً کوهدشتی باشد ولی خودش این موضوع رد می‌کند و البته می‌گوید از این که کوهدشتی باشد "ابایی" ندارد ولی واقعیت این است که اهل شهرستان نهاوند است و زمانی که معاون عمرانی استانداری لرستان بوده برای نخستین بار به شهرستان کوهدشت رفته است.

در گفت‌وگویی مشروح از او می‌خواهیم پاسخ برخی سوالات حاشیه‌ای را بدهد، سوالاتی که شاید متن پاسخ آن‌ها برای مردم لرستان که علاقه‌مند هستند از استاندار بیش‌تر بدانند جذاب باشد.

 

استانداری که می‌گوید فرزندانش را در بخش دولتی استخدام نمی‌کند!

از هوشنگ بازوند می‌خواهیم کمی در مورد خودش و خانواده‌اش بگوید. او 3 فرزند دارد که البته هیچ کدام آن‌ها دختر نیست. دو پسر از سه پسرش را هم راهی رشته‌های مهندسی کرده که یکی از آن‌ها در حال فارغ‌التحصیلی در رشته معماری و دیگری ترم‌های پایانی مهندسی عمران و فرزند سومش نیز محصل است.

از او می‌پرسیم چرا علاقه داشته فرزندانش در انتخاب رشته تحصیلی راه پدر را بروند و او هم با صراحت می‌گوید که انگیزه‌اش از این که با فرزندانش صحبت کرده به سمت رشته‌های فنی و مهندسی بروند این بوده که بتوانند در بخش خصوصی مشغول به کار شوند و کارمند دولت نشوند.

از هوشنگ بازوند می‌پرسیم با توجه به نزدیک بودن فارغ‌التحصیلی فرزندانش آیا اهل پارتی‌بازی برای استخدام آن‌ها در سیستم دولتی است یا خیر؟ که باز هم با همان صراحت قبلی تاکید می‌کند که حتما در کار دولتی برنامه‌ای ندارد و البته خود فرزندانش هم علاقه‌ای ندارند.

استاندار لرستان در پاسخش به این سوال اضافه می‌کند که اصلاً اهل پارتی بازی نیست ولی یادآور می‌شود که وقتی در استان مرکزی بوده 70 درصد ملاقات کننده‌هایش در روزهای ملاقات عمومی لرستانی و عمده آن‌ها جویای کار بوده‌اند و تلاش می‌کرده برای‌شان آن‌جا کار جور کند.

 

طلب بخشش استاندار لرستان از همسرش

سوال بعدی از استاندار لرستان این است که "چقدر زمان برای خانواده‌اش اختصاص می‌دهد؟" تا با کمی تامل بگوید: شاید اگر از من بپرسند از وقتی وارد چرخه مدیریتی شدید از چه چیزی غفلت کردید خواهم گفت خانواده‌ام، چرا که باید بیش‌تر وقت می‌گذاشتم.

فرصت را غنیمت می‌داند در انتهای پاسخش می‌‌گوید که امیدوار است خانواده و به خصوص همسرش به خاطر این غفلت او را ببخشند.

 

بازهم لرستان را انتخاب می کنم

از بازوند می‌پرسیم دوباره قرار است همین الان وزیر کشور برای شما حکم بزند و شما می‌توانید بین 3 استان لرستان، مرکزی و همدان انتخاب کنید، کدام را انتخاب می‌کنید؟ اول می‌گوید که این سوال، سوال سختی است ولی با کمی تامل که بعد تبدیل به قاطعیت می‌شود می‌گوید به‌رغم همه سختی‌هایش باز هم لرستان را انتخاب می‌کنم.

استاندار حرف‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد: خیلی‌ها به من گفتند که شرایط برای رفتن به استان‌های دیگر مهیا است ولی خودم میل داشتم به لرستان بیایم بلکه بتوانم در مورد مشکلات این استان به آسیب‌شناسی برسم و همچنان روی همان اعتقادم مصمم هستم و از آمدن پشیمان نیستم.

بازوند در پاسخ به طرح این موضوع که ممکن است به دلیل حاشیه‌ها نتواند کاری از پیش ببرد نیز می‌گوید: حیف است که چنین اتفاقی بیافتد ولی من فکر می‌کنم چنین اتفاقی نمی‌افتد چرا که توکلم به خداست.

برای ادامه دادن حرف‌هایش کمی دوباره تامل می‌کند و با حسرتی می‌گوید: خیلی مسائل مختلف را می‌دانم که مرا زجر می‌دهد ولی می‌دانم که گفتنش هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

 

در لرستان از این دست مسائل تا دلت بخواهد وجود دارد

استاندار لرستان ادامه می‌دهد: چند وقت پیش صدا و سیما یک فیلمی را پخش کرد که در آن دختری از مرگ پدرش در معادن قیر به خاطر گازگرفتگی سخن می‌گفت و این که پدرش مجبور بوده به خاطر بی‌کاری به این کار پرمخاطره روی بیاورد.

بازوند با یادآوری این که بعد از دیدن این تصاویر و صحبت‌های دختر تا 48 ساعت نمی‌توانسته است که بخوابد، می‌گوید: احساس می‌کردم من باید پاسخ‌گوی این موضوعات باشم. این جور چیزها واقعاً زجرم می‌دهد و متاسفانه در لرستان از این دست مسائل تا دلت بخواهد وجود دارد.

بازوند آرام حرف‌هایش را این‌گونه می‌بندد: امیدوارم خدا کمک کند این نگرانی‌ها را رفع کنیم.

از وي می‌پرسیم که سال را کجا تحویل کرد و برای نوروز چه برنامه‌ای دارد؟ او می‌گوید سال تحویل در کنار خانواده و همه نوروز 93 را در لرستان خواهد بود و مسافرت نمی‌رود و از روز عید سرکشی به همه حوزه‌های کاری به خصوص پرسنل اداری و دولتی که مشغول ارائه خدمات هستند را در دستور کار دارد.

بازوند در ادامه حرف‌هایش می‌گوید که هر ساله عیدی می‌دهد و امسال هم مثل همه سعی می‌کند به خانواده‌اش پول عیدی بدهد و چون پدر و مادرش در قید حیات نیستند همسر و فرزندان را در اولویت اول و همکاران را در اولویت دوم دادن عیدی قرار می‌دهد.

 

ناخودآگاه راهی کربلا شدم

از بازوند سوال می‌کنیم که زمان ابلاغ حکم استانداری لرستان چه احساسی داشته است؟ کمی ذهنش را مرور می‌کند تا جملات را مرتب کنار هم بگذارد.

وی می‌گوید: ساعت 10 صبح روزی که قرار بودم بروم جلسه هیأت دولت با ما تماس گرفتند که ساعت 4 جلسه برگزار می‌شود و بدون هیچ زمینه قبلی به جلسه هیأت دولت رفتم. بعد از این که حکم من در دولت مطرح و تصویب شد ناخودآگاه راهی کربلا شدم و به پابوس حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) رفتم تا واسطه شوند و کمک کنند که من بتوانم در لرستان به خوبی خدمت کنم.

بازوند به موسیقی نیز علاقه دارد و می‌گوید که هر کجا نوای موسیقی لری را بشنود گوش می‌کند و معتقد است که در این نوع موسیقی هیچ گونه ابتذالی وجود ندارد و نباید از کنار ظرفیت موسیقی لری به راحتی عبور کند.

می‌گوید که از موقعی به لرستان آمده کم‌تر ورزش می‌کند ولی از مدیرانی است که به ورزش بسیار علاقه دارد و تا کنون بنیان‌گذار چندین باشگاه فوتبال مثل مس کرمان و صنایع اراک بوده و الان هم علاقه دارد که خیبر خرم‌‌آباد را احیا کند و برای این موضوع، کار را از لیگ 3 استارت زده است.

بازوند ادامه می‌دهد که در استان مرکزی واقعاً ورزش می‌‌کرده ولی در این‌جا نه که باید در سال 93 زمانی را برای ورزش کردن اختصاص دهد.

 

منتشر شده در خبرگزاری مهر (لرستان)
بازنشر در پایگاه خبری یافته‌

دیدگاه‌ها  

#1 حمید 1394-05-01 02:13
خیلی مردی ...خیلی بزرگواری آقای استاندار
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا