یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تیرماه 1391 اخباری مبنی بر اخذ مجوز استخدام بیش از 3 هزار نفر در سطح دستگاه‎های اجرایی استان رسانه‎ای و قرار شد این میزان استخدامی که برای اولین بار مجوز آن به لرستان داده شده بود تا پایان سال 91 جذب شوند.

به گزارش يافته، سال 91 تمام شده و سال 92 هم به نیمه می‎رسد. با وجود اخذ مجوز برای استخدام نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌هاي استان و همچنین پایان کار دولت دهم، هرگز 3 هزار نفر در دستگاه‌های دولتی استان جذب نشدند!

به منظور آگاهی از دلایل تعلل در این کار و جزییات بیشتر استخدام این تعداد نیرو با "ابراهیم آقامحمدی" نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس نهم و به عنوان فردی که تاثیر بسیاری در اخذ مجوز استخدام این تعداد نیرو برای استان داشته است، مصاحبه‎ای ترتیب داده‎ایم که در ادامه آمده است:

* یکی از مشکلات اصلی مردم بیکاری جوانان است، آیا در این خصوص اقدامی کردهاید؟

سال گذشته دولت بعد از مدت‎ها منع استخدام، اقدام به دادن مجوز استخدام به استان‎ها و وزارتخانه‎ها نمود، یعنی هم سهمیه استانی و هم سهمیه ملی برای استخدام اعلام نمود. بنده به عنوان یک فرصت به این موضوع نگاه کردم و پی‌گیری‎هایی برای استفاده از این فرصت و افزایش سهم استان به‎عمل آوردم. در آن موقع جلساتی با دکتر عزیزی معاون وقت توسعه منابع و نیروی انسانی ریاست جمهوری برگزار و با تشریح وضعیت بیکاری لرستان به‎ویژه مرکز استان، ایشان متقاعد شد که سهمیه استان را 50 درصد افزایش دهد.

 

* سهم استان چقدر بود؟

سهم استان 2 هزار نفر بود که در آذرماه 91 در یکی از این جلسات آقای دکتر عزیزی موافقت کردند و سهم استان لرستان را به بيش از 3 هزار نفر افزایش دادند.

 

* یعنی شما با پی‌گیری خود یک هزار نفر به سهمیه استخدامی استان اضافه کردید؟

بله. با پی‌گیری بنده و تشریح وضعیت بیکاری در استان هزار نفر اضافه شد.

 

* این سهمیه رسماً از سوي دولت اعلام شد؟

بله. همان روز در دفتر آقای دکتر عزیزی ما با استاندار محترم آقای دهمرده و معاون توسعه نیروی انسانی آقای معین تماس گرفتیم و هم آقای دکتر عزیزی و هم بنده موضوع رابه اطلاع آنها رساندیم که آنها هم تشکر کردند و جز سهمیه استان رسماً اعلام شد و آقای عزیزی این را به‎عنوان سهمیه ویژه بنده به استانداری اعلام نمودند.

 

* با توجه به نرخ بالاي بیکاری استان، آیا نمیشد این سهمیه را بیش‌تر از این افزایش داد‌؟

چرا می‎شد. ولی باید به استعداد و توان جذب استان هم توجه داشت. اتفاقاً آقای عزیزی به دنبال پی‌گیری‎ها و اصرار بنده متقاعد به افزایش صددرصدی و حتی بیش‌تر هم شد و موافقت نمود که به هر میزان استانداری تشخیص بدهد که قدرت جذب و استخدام دارد آن را به‎عنوان سهمیه استانی موافقت و اعلام کند و این مطلب را هم بنده به مسوولان استانداری اعلام کردم.

 

* به نظر میرسد این اقدام تأثير به سزايي در كاهش بيكاري در استان داشته باشد.

بله. اقدام مؤثر و قابل ملاحظه‎ای بود. در یکی از این جلسات چند نفر از نمایندگان استان‎های دیگر هم برای افزایش سهمیه استانی آمده بودند که به یکی از استان‎های غربی ما که استان مطرحی هم هست،150 نفر به سهمیه آنها اضافه شد و این عنایت خاصی بود که به لرستان شد.

 

* آیا این استخدامها الآن انجام گرفته است؟

خیر. صرفاً آزموني برای جذب هزار نفر صورت گرفت و اگر استانداری اكنون به آن عمل نکند معلوم نیست سیاست دولت يازدهم چگونه در بحث استخدام‎ها وارد شود و ممکن است این زحمت به هدر برود و ما از این امکان هم نتوانیم خوب بهره بگیریم.

 

* شما خودتان جهت برگزاری آزمونها و جذب این سهمیه پی‌گیری نداشتهاید؟

پی‌گیری کرده‎ام. من برای این کار زحمت کشیده‎ام و اگر این سهمیه جذب شود و جمعی از جوانان جویای کار جذب شوند من شاداب می‎شوم و لذا پیگیرم که این زحمات ثمر خودش را بدهد هم با استانداری تماس گرفته و پیگیر شده‎ام و هم به وزیر کشور کتباً تذکر داده‎ام که در این کار تسریع به‎عمل آید، همین جا هم از استاندار لرستان می‎خواهم که این را هم به مانند بعضی کارها که خود علاقه دارد و توجه می‎کند و اگر لازم باشد شب هم بیدار می‎ماند این استخدام‎ها را هم جز اولویت‎های اول کاری قرار دهد. این حق جوانان بیکار ماست که باید انجام گیرد. کار خوب پیش نمی‎رود و رضایت کننده نیست.

 

* ما از استخدامهای سهم ملی هم سهمیه داریم؟

بله. بعضی وزارتخانه‎ها تا 150 هزار نفر سهمیه استخدام برای‌شان لحاظ شده که استان ما هم به‎عنوان یکی از استان‎های کشور سهم خود را از آنها دارد. مثلاً وزارت بهداشت 90 هزار نفر سهمیه ملی دارد که چند هزار باید سهم ما باشد. دانشگاه‎ها و سایر ادارات هم به همین صورت سهمیه دارند که متولیان دستگاه‎ها باید پی‌گیر اخذ سهمیه خود باشند و اگر با مانع و مشکل برخوردند به ما بگویند تا اقدامات لازم قانونی را جهت احقاق حق استان به‎عمل آوریم.

 

* اگر الآن موانعی باشد امکان پی‌گیری و حل آن وجود دارد؟

البته مانعی وجود ندارد. ولی اگر نیازی به پی‌گیری در خصوص سهمیه استان وجود داشته باشد بنده این آمادگی را دارم که از طریق معاونت توسعه و نیروی انسانی ریاست جمهوری دنبال کنم.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا