یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند روز پيش بود که موتور بزرگي را در یکی از خیابان‌های خرم‌آباد دیدم که پلاک آن خارجی بود. یک مرد حدوداً 30 ساله راکب موتور بود، لذا علاقه‌مند شدم با صاحب آن صحبت کنم.
زمانی که به سمتش رفتم، کلاه ایمنی‌اش را برداشت، آن گاه بود كه از چهره‌اش فهمیدم خارجی است. از او به زبان انگلیسی پرسیدم که اهل کجا هستی؟ پاسخ داد: از جمهوری چک آمده‌ام. من هم خوش‌آمد گفتم و با و بعد خداحافظی کردم.
زمانی که به درب پارکینگ ساختمان منزل رسیدم دوباره موتورسوار خارجي را دیدم که با موتور خود وارد بلوک مجاور ما شد. با خود گفتم کاش می‌شد یک گزارش از او بگیرم تا مشخص شود سفرش به ایران و خصوصاً لرستان به چه دلیل بوده است؟
دوباره به سمتش رفتم تا گزارش بگیرم. موتورسوار خارجي یک دوست خرم‌آبادی داشت كه شب مهمان او بود. آن شخص که خود را به من "امیر‌اشکان راشدی" معرفی کرد به زبان انگلیسی تسلط کامل داشت. من هم از این فرصت نهایت استفاده را کردم تا سؤالتم را بپرسم و آقای راشدی هم مترجم ما شد.
خودم را به آن‌ها به‌ عنوان خبرنگار پایگاه خبری یافته معرفی کردم و ضمن خوش‌آمد گویی به موتورسوار خارجي گفتم تعدادی سؤال از شما در رابطه با سفرتان به کشور ایران و استان لرستان دارم.
نخست اسمش را پرسیدم كه در پاسخ گفت: اسم من "میلوش موتوشکا" است و شغل من آموزگاری در پایه‌های ابتدایی در کشور جمهوری چک است.
هدف از سفرش با موتورسیکلت را پرسيدم که موتوشکا اظهار کرد: عاشق موتورسیکلت هستم و این پانزدهمین موتوری است که خریده‌ام.
وي اضافه كرد: موتور خود را 22 هزار دلار خریده‌ام (این مبلغ به پول کشور ما حدود 70 میلیون تومان است)
سپس گفت: آغاز سفرم از جمهوری چک بوده و 3 ماه است که از کشورم خارج‌ شده‌ام. نخست تصمیم داشتم به آفریقا سفر کنم ولی نظرم عوض شد که به ایران سفر کنم. زمانی که با هواپیما از بالای کشور ایران عبور کردیم، دوستانم به من پیشنهاد سفر به این کشور تاريخي را دادند و هدف اصلی من از این سفر دیدن ایران و طبیعت آن بوده است.
از او پرسیدم تا کنون به کدام شهرهای ايران سفر کرده است؟ پاسخ داد: از مرز بازرگان وارد ایران شدم و نخستین شهری که رفتم تبریز بود سپس به ترتیب به ارومیه، سنندج، همدان، کرمانشاه و در نهایت به خرم‌آباد آمدم.
ساعتي با يك جهانگرد اروپايي در خرم‌آباد: مردم لرستان مهمان‌نواز هستند + عكس
چهارمین سؤالم را درباره طبعیت و مردم لرستان بود که وي گفت: 2 روز است که خرم‌آباد هستم، دوستان خوبی پیدا کردم و خلاصه بگویم مردم این‌جا مهمان‌نواز هستند و زمانی که من را می‌بینند هیجان‌زده می‌شوند!
آقای راشدی که مترجم ما در این گفتگو بود در اين زمان گفت: دیروز ایشان را به منطقه ازنا سگوند برده‌ام و با توجه به این‌ که ایشان خلبان پالاگرایدر هم هست، از فراز کوه‌های آن منطقه، پروازهایی داشتیم.
میلوش موتوشکا نيز اظهار داشت: خدا هدیه بزرگی به من داد که موفق شدم کوه‌های زاگرس را ببینم.
سؤال يگري در خصوص كساني که ایشان را در این سفر همراهی می‌کنند پرسیدم که موتوشكا گفت: تنها هستم ولی یک موتورسوار همچون خودم را 2 بار در طول مسیر در کشور ترکیه دیدم.
بعد پرسيدم چند روز از است که وارد ایران شده است؟ او گفت: 16 روز است که از سفرم به ایران می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که می‌خواهم در ایران به آن‌جا بروم کوه‌های نمک قشم است که توسط  3 نفر از محققان جمهوری چک کشف ‌شده است.
چون دیروقت بود و اين جهانگرد اروپايي هم می‌خواست صبح زود به سفر خود ادامه دهد، ناچار به خداحافظی شدم. البته او آدرس سایت "يافته" را از من خواست.
 
 مصطفی  باقری / خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1394-09-12 02:29
بهش بگید تا بلای مرغابی دریاچه کیو رو سرش نیووردن زود با موتورش از این شهر خارج بشه...راستی گفتی موتورش چقدر می ارزه؟...
نقل قول کردن
#2 محمد 1394-09-12 07:54
این عکس از کجا گرفتی ازش
نقل قول کردن
#3 فافا 1394-09-12 12:07
:lol:
نقل قول کردن
#4 سپهر 1394-09-12 12:40
آقای راشدی این جهانگرد را به دیدن آثار باستانی و جاذبه های گردشگری خرم آباد نبرده اند؟حداقل بازدید از قلعه فلک الافلاک و دریاچه کیو دور از انتظار نبوده.
نقل قول کردن
#5 آیت میردریکوند 1394-09-12 13:37
ای کاش از آقای موتوشکا می پرسیدی در کشور جمهوری چک معلمین ابتدایی چه جایگاهی دارند و مقایسه ای با معلمین مقطع ابتدایی کشور خودمان داشتیم.
نقل قول کردن
#6 م.قم. 1394-09-12 13:57
به شهر خرم آباد خوش آمدی مسافر عزیز
ای کاش ما هم مثل تو واجبات زندگی رو داشتیم
و در پی جهان گردی بودیم.
ولی افسوس که ما هنوز در پی تامین خوراک پوشاک و مسکن هستیم.
نقل قول کردن
#7 علی 1394-09-12 16:05
با تشکر از یافته عزیز.
به عنوان یک پیشنهاد میخواستم بگم روزانه میلیونها نفر در سراسر جهان به شکلهای مختلف مسافرت میروند و یک امر طبیعی محسوب میشه، لذا لطفا یه طوری تو این شهر با اینها رفتار نکنید، که این دوستان مسافر فکر کنن ما ایرانیها تو غار زندگی میکنیم، یا بار اولمون هستش خارجی میبینیم یا این که اونا خونشون از ما رنگی تر هستش.
ممنون بابت احترامتون که به همه عقاید میگذارید.
نقل قول کردن
#8 محمد ر 1394-09-12 19:08
گزارش جالبی بود بنده نیز به مسافرت علاقه زیادی دارم از این همشهری گرامی که پرسیده بودند از ایشان سوال می کردید تفاوت حقوق معلمان چقدر است بنده چند وقت پیش سفری به مالزی داشتم اتفاقا از یک راننده تاکسی راجع به حقوق معلمین انجا سوال کردم ایشان گفتن به پول شما سه میلیون از ایشان دوباره سوال کردم حقوق کارمند بانک چقدر است گفت یک میلیون وهفصد هزار تومان ؟
نقل قول کردن
#9 حمید ت 1394-09-13 00:03
پست شماره یک مربوط به من است و فقط برای مزاح انرا نوشتم دوست داشتم کمی تفریح کنید من خودم عاشق خرم ابادم و از خدا خواهان پیشرفت و توسعه این شهرم . من مدتها در تهران زندگی کردم ولی طاقت دوری از این شهر و مردمان خوبش را نداشتم و برگشتم. درامد کمتر اینجا رو ترجیح دادم به درامد بالا در تهران رو. شهر عزیزم نامت بلند اوازه باد. :P
نقل قول کردن
#10 همشهری 1394-09-13 21:56
سلام
این معلم عزیز خارجی که سه ماه ار سال تو سفره پس کی میره سر کلاس وحقوقشو کی میگیره کاش اینو هم می پرسیدید ;-)
نقل قول کردن
#11 سینا 1394-09-14 00:15
من اصالتا پدرم خرم آبادیه . متولد تهرانم و تهران زندگی میکنم
متاسفانه لرستان محرومه کاریشم نمیشه کرد. مطمئنا با دیدن این عکس تو کشور چک اولین چیزی که به ذهنشون میرسه اینه که چرا تابلوی ترافیکی پشت سرش با اسپری رنگ مشکی روشو نوشتن؟؟؟
محرومیت فقط مربوط به کمبود امکانات نیست. گاهی وقتا ضعف و محرومیت فرهنگی مایه تاسفه، به امید روزی که از ندیدن این صحنه ها لذت ببریم ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا