یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

«وقايع تهرانیه» روزنامه‌اي طنز است که با کاغذ کرافت و با شکل و شمايل روزنامه‌هاي قديمي در ايستگاه‌هاي متروي تهران با عنوان روزنامه دوزاري مردم تهران رايگان در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.
سردبير لرستانی روزنامه «وقايع تهرانیه»: سعي کرده‌ايم طنز اجتماعي را پررنگ کنيمرضا ساکي به عنوان سردبير روزنامه «وقايع اتفاقيه» در گفت‌وگو با خبرنگار بخش رسانه ايسنا درباره‌ي ماهيت اين روزنامه گفت: اين روزنامه توسط مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران منتشر مي‌شود و آقاي شهرام گيل‌آبادي مدير مسؤول اين روزنامه است.
او گفت: وقايع تهرانيه از 18 بهمن 93 کار خود را آغاز کرد‌ و چهارشنبه سوم تير ماه به شماره 100 رسيد. اين روزنامه هر روز بدون وقفه منتشر شده و به صورت تک برگ و کرافت در ايستگاه‌هاي مترو به شهروندان ارائه مي‌شود.
رضا ساکي افزود: موضوعات اين روزنامه به شهر تهران، بحث مترو،‌ انضباط شهري‌، فرهنگ شهروندي و تا حدودي به موضوعات روز تا آنجا که به انضباط شهري و فرهنگ شهروندي مربوط مي‌شود، مي‌پردازد. با توجه به اينکه يکي از رويکردهاي اصلي هم که شهروندان با آن درگيرند بحث داستان‌هاي محيط زيست است که ما در شماره‌هاي قبلي به مباحث از جمله زيرگذرها، آلودگي‌ هوا،‌ درياچه اروميه‌، پرداخته بوديم و جالب است خيلي مورد توجه شهروندان قرار گرفت.
ساکی با اشاره به اينکه در روزنامه وقايع تهرانيه سعي کرده‌ايم طنز اجتماعي را پررنگ کنيم، گفت: چون اين سليقه‌ ايجاد شده است که مخاطب دنبال طنز سياسي مي‌گردد، سعي کرديم طنز اجتماعي را پررنگ‌تر کنيم.
http://yaftenews.ir/images/stories/reza%20saki.jpgوي درباره تحريريه نويسندگان طنز اين روزنامه نيز گفت: تحريريه‌اي داريم که يکسري نويسندگان مطرح با ما کار مي‌کنند البته کساني هم بودند‌، که نوقلم بودند و اکنون جزو نويسندگان خوب ما هستند و يکي از دلايلي که دوستان در اين روزنامه مي‌نويسند اين است که روتين‌نويسي نمي‌کنند.
اين طنزنويس همچنين به اين نکته اشاره کرد که فضاي طنز ما فقير است و کارهايي طنز با مشقت درمي‌آيد.
ساکي در پايان به يکي از ستون‌هاي ثابت روزنامه «وقايع تهرانيه» اشاره کرد و گفت: ستون بوستان شهري به نظرم يکي از اتفاقات خوب است که در آن اشعاري به شکل طنز کاملا تحليلي بيان مي‌شود.
به گزارش ايسنا‌، روزنامه وقايع تهرانيه‌، روزنامه طنز مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري تهران «ضميمه تهران شهر» است. شهرام گيل آبادي مدير مسئول‌، رضا ساکي سردبير‌، انوشه ميرمجلسي دبير تحريريه و جمعي از نويسندگان که نخواسته‌اند نامشان فاش بشود شوراي نويسندگان اين روزنامه هستند اين روزنامه هر روز منتشر مي شود.
روزنامه طنز «وقايع تهرانيه» به همت جمعي از طنزنويسان و با حمايت مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران از تاريخ 18 بهمن 93 منتشر شد. وقايع تهرانيه در يک ورق و روي کاغذ کرافت به طور رايگان در ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس‌هاي تندرو و مراکز فرهنگي شهر تهران توزيع مي‌شود.



دیدگاه‌ها  

#1 آزادی 1394-04-15 23:37
خسته نباشید آقای ساکی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا