یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کارگردان نمایش "هزار شلاق" از بی‎توجهی مسئولان لرستانی به موفقیت‎های این نمایش در جشنواره تئاتر فجر گلایه دارد.
احسان ملكيبه گزارش یافته به نقل از ایسنا، احسان ملکی، با اشاره به اینکه نمایش "هزار شلاق" در جشنواره تئاتر فجر امسال عملکرد بسیار خوبی داشت، اظهار کرد: گروه ما(تیتال) امسال دو تولید داشتیم. یکی برای حوزه هنری و دیگری برای فرهنگ و ارشاد که هر دو برگزیده شدند اما چون قانون حضور هر گروه در جشنواره فجر فقط یک اثر است، متأسفانه نمایش "کر" ما دیده نشد.
وی ادامه داد: این کار نیز با استقبال خوبی روبرو شد که متأسفانه قانون اجازه نداد دو کار در جشنواره داشته باشیم.
ملکی با اشاره به این که "هزار شلاق" برای اولین بار در تاریخ لرستان حائز تندیس دو بخش نویسندگی و موسیقی و همچنین تقدیر کارگردان در جشنواره تئاتر فجر شد، ادامه داد: در پنج بخش از شش بخش جشنواره کاندید شدیم و همین موضوع نشان‎دهنده کیفیت کار ما بود با این حال برای مسئولان استان این موفقیت مهم نبود.
کارگردان نمایش هزار شلاق اضافه کرد: نمایش ما سبب شد که نگاه‎ها به تئاتر لرستان عوض شود و در نقدهای کار به این موضوع اشاره می‎شد.
وی در پاسخ به پرسش که احتمال می‎دادید نمایش هزار شلاق این موفقیت‎ها را در جشنواره فجر کسب کند؟ گفت: بله، چون ما در روزی که شروع کرده‎ایم از سال 75 تاکنون برای کارمان از جان و دل مایه گذاشته‎ایم. پروسه درازمدتی در این سال‎ها داشته‎ایم و احتمال می‎دادیم که امسال نام تئاتر لرستان با هزار شلاق دیده و شنیده شود.
ملکی با اشاره به اینکه گروه ما در حال تغییر اسم به«هنای» است، یادآور شد: سال‎های گذشته در جشنواره‎های مختلف جوایز بسیاری کسب کرده‎ بودیم که امسال این مهم نیز در جشنواره فجر نیز حاصل شد و همه کارها طبق برنامه پیش رفته است.
این کارگردان لرستانی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی برای اجرای این نمایش، اذعان کرد: این مشکل که نه فقط تئاتر بلکه مقوله هنر به آن دچار است و مظلوم واقع شده‎ایم. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یک‎سوم هزینه‎ها نمایش را تقبل کرد و اگر خودمان هزینه نمی‎کردیم این کار دیده نمی‎شد و مجبور شدم خودرویم را بفروشم.
وی در پایان با انتقاد از مسوولان فرهنگ و هنر استان، بیان کرد: از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حتی یک نفر بعد از موفقیت "هزار شلاق" تماس تلفنی با گروه ما برقرار نکردند و متأسفانه درک درستی از هنر و هنرمند ندارند.
قابل ذکر است، نمایش هزار شلاق در جشنواره امسال تئاتر فجر در بخش‎های کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه، بازی در نمایش و نویسندگی نامزد شد که احسان آنالویی در بخش موسیقی به‌ عنوان نفر برتر معرفی شد، همچنین جایزه اثر برتر را ناصر حبیبیان برای نگارش نمایشنامه دریافت کرد و از احسان ملکی برای کارگردانی این نمایش تقدیر شد.
منبع: ایسنا لرستان
اجرای

 

دیدگاه‌ها  

#1 Raptor 1393-11-20 17:53
احسنت به اقای ملکی و دوستانشان باعث افتخار ما هستيد،با ارزوي موفقيت روز افزون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا