یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته در فرهنگسرای الغدیر شهر تبریز برگزار شد هنرمندان لرستانی موفق به کسب سه عنوان شدند.
"طهمورث آشناگر" در بخش نقاشی و "فرزانه عالیخانی" در بخش نگارنگری اول شدند و "علی‌رضا معظمی گودرزی" در بخش گرافیک به عنوان سوم دست یافت.
نتایج کلی جشنواره:
در بخش گرافیک، فرزانه بیگی از خراسان شمالی، حسن جمشیدی از اصفهان و علیرضا معظمی گودرزی از لرستان عناوین نخست تا سوم را از آن خود کردند.
در بخش نقاشی، طهمورث آشناگر از لرستان عنوان نخست و محسن حسینی از یزد و هومن ارباب مجنی از گلستان به طور مشترک عنوان دوم و محمدعلی نادری از بوشهر و آقای حمید فرجی از مرکزی به طور مشترک عنوان سوم را کسب کردند و همچنین از فاطمه محمدی از چهارمحال و بختیاری و مریم السادات موسوی از آذربایجان شرقی نیز قدردانی شد.
در بخش کاریکاتور، علیرضا پاکدل از خراسان جنوبی، طاهر شعبانی از همدان و جابر اسدی از آذربایجان شرقی به ترتیب حائز رتبه های نخست تا سوم شدند و بنا بر اعلام داوران از ندا تنهایی مقدم از آذربایجان شرقی نیز قدردانی شد.
در بخش نگارگری، فرزانه عالیخانی از لرستان، سمانه فاجانی از تهران و فریبا منوچهری گلجو از همدان به ترتیب به رتبه‌های نخست تا سوم رسیدند و از زهرا خشنود از مازندران تقدیر شد.
در بخش دیگری از این آئین تجلیل و بنابه اعلام داوران، علی بحرینی از بوشهر، شبنم کسایی و معصومه شمشیری هردو از آذربایجان شرقی، یاور بالسینی از تهران و کریم فزونی از گلستان برگزیدگان کارگاه عملی نقاشی شناخته شدند.
در کارگاه عملی کارتون و کاریکاتور، سعید جوانمرد از بوشهر، اکبر تراب پور و محمود نظری هردو از همدان، احسان چراغی از قم و آیت نادری از اصفهان برگزیدگان این کارگاه معرفی شدند.
در کارگاه عملی نگارگری نیز عبدالرسول شریفی از کهکیلویه و بویراحمد، عصمت محمدی از مرکزی و رضوان عرب از گلستان برگزیدگان این بخش شناخته شدند.
یاسر عبدی از مرکزی، مرضیه شاکر از یزد و محمدحسن تفتی از یزد نیز به عنوان برگزیدگان کارگاه عملی گرافیک انتخاب شدند.
همچنین در بخش ویژه این آیین، از سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر خانه کاریکاتور ایران به خاطر فعالیت پرتلاش در بخش کاریکاتور تجلیل شد.
 
احترامی برای کار هنرمند قائل نیستند
نفر نخست بخش نقاشی هشتمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج، با انتقاد از عدم رسیدگی به هنرمندان، گفت: متاسفانه کمترین رسیدگی و امکاناتی در اختیار هنرمندان گذاشته نشده و با سازمان هایی که کار می کنیم، احترام زیادی برای کار هنرمند قائل نیستند.
طهمورث آشناگر از لرستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج از، هنر را گویاترین زبان عنوان و بیان کرد: اگر بخواهیم مثلا در مورد شهید صحبت کنیم، زبان به طور واقع قاصر خواهد بود ولی هنر می تواند خیلی راحت تر، ملموستر و گویاتر این احساس ما را بیان کند.
وی با بیان اینکه از کودکی به هنر به خصوص نقاشی علاقمند شدم، اظهار داشت: هنر انسان را خیلی حساس تر کرده و دید انسان را نسبت به مسائل بازتر و متفاوت تر می کند.
آشناگر با قدردانی از میزبانی بسیارخوب تبریز برای هشتمین جشنواره بسیج، خاطرنشان کرد: برگزار ینمایشگاه در کنار جشنواره، به مردم این امکان را می دهد که با سبک های مختلفی هنری آشنا شده و نسبت به آن ها علاقمند شوند.
وی با اشاره به اثر هنری برگزیده خود در این جشنواره، تصریح کرد: این اثری در سبک رئال است که آسمانی بودن مدافعان حرم را نشان می دهد که با چشم بستن از تعلقات دنیوی، به اوج رسیدند.
هشتمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج، 28 و 29 شهریور با حضور 145 هنرمند در رشته های نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و نگارگری به همت سازمان بسیج هنرمندان و میزبانی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، در فرهنگسرای الغدیر کلانشهر تبریز برگزار شد.

دیدگاه‌ها  

#1 امین قنبرپور 1396-04-10 18:18
درود بر استاد بزرگوار جناب آقای طهمورث آشناگر . من از جانب هنرمندان جوان کشور از ایشان بسیار سپاسگذارم که با ذوق و اندیشه ی خود الگوی برای دیگر هنرمندان شده است . باشد که همیشه سلامت و موفق باشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا