یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین اختتامیه سی‌ و‌ چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شامگاه دوشنبه 12 بهمن‌ماه در حالی در تالار وحدت تهران برگزار گزارش اختصاصی یافته از درخشش 2 لرستانی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر+ عکس و حواشیشد که هنرمندان لرستانی توانستند 2 جایزه اصلی این جشنواره را به خود اختصاص دهند. "علی‌آقا حسین‌پور" برای طراحی بروشور و «امین ابراهیمی» برای نگارش نمایشنامه «ترانه‌ای برای تو» همه رقبا را پشت سر گذاشته و تندیس جشنواره را به خود اختصاص دادند.
نکته قابل توجه در مراسم پایانی، حضور ابراهیمی در بین نامزدهای کسب تندیس سه بخش بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی بود که در نهایت وی موفق به کسب تندیس این جشنواره برای نگارش نمایش "ترانه‌اي براي تو" بود.
ابراهیمی که متولد کوهدشت است، در سال 86 نمایش «خون و لجن» را در جشنواره تئاتر فجر به صحنه برده بود و امسال با گروه نمایش "ترانه‌اي براي تو"کاندیدای 5 جایزه بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر بودند.
خبرنگار پایگاه خبری یافته که در مراسم اختتامیه جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر حضور داشت، در حاشیه مراسم پایانی و به بهانه موفقیت این هنرمند ارزنده تئاتر لرستان و کشور گفت‌وگویی با وی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا این موفقیت را به شما و جامعه هنری استان تبریک می‌گویم. از حس و حال‌تان بعد از گرفتن جایزه بگویید:
بسیار خوشحال هستم و امید که امانتدار این جایزه باشم. جایزه نویسندگی یکی از لذت‌بخش‌ترین جوایز هر جشنواره است، آنجا که نویسنده‌ای تبلور اندیشه‌اش را در نظر دیگران همراه با مایید می‌یابد، تمام لحظات عرق‌ریزان روحش، خاطراتی خوشایند و ماندگار می‌شود. جایزه و تشویق شدن، همیشه مایه مسرت و آرامش و انگیزه‌ای برای تداوم در مسیر هدف و ارمان انسان است، چه‌بهتر که این جوایز، همراه با آگاهی و شناخت و نیز موجب تحرک و تکاپو برای کسب تجربه‌های تازه گردد. جایزه اگر مقصد و هدف شود، همچون شمعی در تندباد اتفاقات، به خاموشی خواهد رسید، این دیده شدن‌ها باید نوعی تلنگر برای جسارت بخشیدن به اندیشه ورزی و تلاش و تکاپو برای معنا بخشیدن به فعالیت‌های هنری در جهت اعتلای فرهنگ جامعه و دردهای مبتلابه مردم شود، امید که چنین باشد.
 
امین ابراهیمی برنده سیمرغ تئاتر فجر‌این موفقیت چه تأثیری به روی آینده هنری شما خواهد داشت؟
کسب جایزه نویسندگی بخش بین‌الملل، وظیفه من را سنگین و دوچندان خواهد ساخت، چرا که متن و نوشتار، لوح عریان اندیشه و تفکر نویسنده ست و مخاطب در ارتباطی دوسویه با جهان داستان نمایش، در جایگاه تفسیر و تأویلی شخصی قرار می‌گیرد. نامداران بزرگی پیش از این در این جایگاه قرارگرفته‌اند و حال که قلم من، موردعنایت مجموعه‌ای از اساتید و اهل هنر ایران و بین‌الملل قرار گرفته است، وظیفه‌ای سنگین بر دوش خویش احساس می‌کنم تا امانت‌دار خوبی برای اعتبار عنوان محترم نویسنده باشم و با تکیه‌بر مطالعات و تجربه زیستی در دنیاهای متفاوت، این هنر والا را به‌درستی، تجربه و ادامه دهم. نویسندگی دنیای همزمان عینیت و ذهنیت است و تلاشی سخت و درعین‌حال لذت‌بخش و جان‌افزا و دریافت جایزه نویسندگی از بخش بین‌الملل، فرصتی برای تداوم این راه سخت و آرام‌بخش است تا در طرح موضوعات و دغدغه‌ها و دردها و علائق مردمان این دیار و این دنیا، سخت‌کوش‌تر و مصمم‌تر و با انگیزه‌تر باشم. نوشتن برای من، والاترین هنرهاست، چرا که خداوند هم به قلم و آن‌چه می‌نویسد، قسم یاد کرده است.
 
از موضوع نمایش «ترانه‌ای برای تو» بگویید:
این اثر 55 دقیقه‌ای، نمایشی عاشقانه است درباره روزگار پس از جنگ که تم اصلی‌اش دلدادگی و جدایی عاشقی است که بعد از سال‌ها به دنبال معشوق مرده‌اش می‌گردد. نمایش به گونه‌ای مونولوگ است که به همراه چند بازی‌ساز که به صورت سایه‌هایی بر صحنه حضور دارند، روایت می‌شود؛ فضای نمایش انتزاعی است و در روایت با گونه‌ای جریان سیال ذهن مواجهیم. میزانسن صحنه‌ها رئالیستی است ولی در طراحی صحنه، تلاش کرده‌ایم فضای کابوس‌وار و رویاگونه را شکل دهیم.
 
چه عواملی با شما همکاری داشتند؟
نویسندگی و کارگردانی نمایش به عهده خودم بود، که در هر دو بخش کاندید اخذ جایزه شدم، علاوه بر این به عنوان بازیگر هم در این نمایش ایفای نقش کردم که در بخش بازیگری هم یکی از کاندیدهای اخذ جایزه بودم. وحید اکبری، محمد کمانگیر، امیرحسین ملکی، حدیث رشنو دیگر بازیگران این نمایش بودند.
طراح صحنه و لباس به عهده روح اله امامی بود که ایشان هم موفق شده بود به عنوان کاندید اخذ جایزه برای طراحی لباس این نمایش در بین برگزیدگان باشد.
رامین صادقی آهنگسازی نمایش را به عهده داشت و وظیفه طراحی گرافیک (پوستر و بروشور) به عهده علی آقا حسن‌پور هنرمند ارزنده هم استانی بود که حسن‌پور هم موفق شد، جایزه اول طراحی بروشور بخش بین‌الملل را کسب کند.
همچنین رضا شاکرمی به عنوان طراح نور، مجتبی ابراهیمی مشاور کارگردان، سجاد ابراهیمی مدیر اجرایی، زینب وفایی و فاطمه گرایی منشی صحنه و ستار گراوند عوامل اجرایی گروه بودند که همین‌جا اجازه می‌خواهم از تک‌تک این هنرمندان و همه اعضاء گروه تشکر کنم.
 
 جشنواره امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
شواهد در این دوره نشان می‌دهد که دوره متفاوتی از فجر را نسبت به سال‌های قبل شاهد بودیم. نظم و انضباط و توجه به کیفیت اجراها به‌جای توجهی که همیشه به شهرت کارگردان‌ها می‌شد، از نقاط مثبت جشنواره امسال بود.
 در جشنواره فجر، همیشه نام‌های خاصی حضورداشته‌اند ولی امسال شهرستان‌ها حضور پررنگی داشتند که این خیلی مهم است.
فراموش نکنیم با توجه به امکانات و شرایط موجود کار تئاتر در شهرستان‌ها بسیار سخت و مشکل است؛ اما من امیدواریم این روند توجه به تئاتر شهرستان‌ها ادامه یابد.
قابل ذکر است سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری سعید اسدی از يكم تا ۱۲ بهمن‌ماه برگزار شد.

ترانه‌اي براي تو

گفت‌وگو: عبدالرضا  قاسمی

پایگاه خبری یافته/ تهران

دیدگاه‌ها  

#1 سامان جعفری 1394-11-14 09:38
بسیار عالی دورود بر شما عزیزان هنرمند که باعث افتخار لرستان هستید
نقل قول کردن
#2 فاطمه-کوهدشت 1395-02-17 16:39
یه کوهدشتی هنرمند.....من قبلا تئاتر امین خان رو دیده بودم واقعا تو بازیگری هم ید تولایی دارن..جالبه بدونین ایشون کارگردانی خوندن و فارغ التحصیل دانشگاه تهران هستن...و اسم دخترشون هم نیلا هستش!! :P :lol: :D 8) ....انم اشک شوقه :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
#3 لیلا خسروی 1395-08-22 23:17
همسر عزیزم بودن در کنارت باعث افتخاره,به امید موفقیتهای روز افزون عزیزم
نقل قول کردن
#4 احسن بر شما 1399-03-05 16:51
سلام موفق باشید
نقل قول کردن
#5 احسن بر شما 1399-03-05 16:53
موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا