یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از انتشار شماره صفر فصل‌نامه ايوار، نخستين شماره اين نشريه، ويژه تابستان 1394 منتشر گرديد.
به گزارش یافته، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول فصل‌نامه ايوار، حجت‌اله والی‌زاده است که متولد سال 1349 در خرم‌آباد بوده و حدود 20 سال سابقه نویسندگی و فعالیت در برخی مطبوعات و سایت‌ها را بر عهده داشته است.
پس از انتشار شماره صفر فصل‌نامه ايوار، نخستين شماره اين نشريه، ويژه تابستان 1394 منتشر گرديد.
والی‌زاده به سابقه نشریه ايوار اشاره کرد و گفت: ایوار در دهه 70 با صاحب‌ امتیازی برادرم ساسان والی‌زاده (فعال فرهنگی و محقق لرستانی)، شروع به فعالیت کرد و حدود 5 شماره هم از آن منتشر شد و حتی در آن دوران کنگره "ایوار" توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، اما متأسفانه به دلایلی انتشار نشریه دچار وقفه گرديد؛ ولی از سال قبل تصمیم گرفتیم تا با رویکردی جدید نشریه را منتشر کنیم و تابستان 93 پیش‌شماره آن منتشر شد.
وی ادامه داد: بعد از انتشار پیش‌شماره، موفق شدیم اولین شماره رسمی نشریه را در روزهای پایانی تابستان 94 عرضه کنیم.
مدیر مسئول فصل‌نامه ايوار در خصوص نام نشریه گفت: شیخ بهایی در غزلیات خود به ایوار اشاره‌کرده و می‌گوید:
ای ساربان! خدا را؛ پیوسته متصل ساز
ایوار را به شب‌گیر، شب‌گیر را به ایوار
کلمه ایوار به معنی غروب است و ما در زبان لری برای غروب آفتاب از کلمه «ایواره» هم استفاده می‌کنیم.
از مدیر مسوول ايوار در باره دغدغه‌های هیات تحریریه نشریه پرسیدیم؛ والی‌زاده تأکید کرد: مهم‌ترین دغدغه ما در رویکرد نشریه، بحث محیط زیست و مبلمان شهری است و متأسفانه طی سال‌های اخیر بسیار نامهربان با زمین رفتار کرده‌ایم و ما در نشریه تلاش داریم به‌طور موازی به این دو موضوع مهم بپردازیم.
وی افزود: اکثر مطالب نشریه تولیدی و حاصل تلاش نویسندگان فصل‌نامه است و در این شماره بسیاری از نویسندگان و فرهنگ دوستان لرستانی در حوزه‌های مختلف با ما همکاری کرده‌اند.
والی‌زاده اضافه کرد: اولین شماره فصل‌نامه "ایوار" با مطالب متنوعی چون: لرستان كهن‌ترين زادگاه نقاشي، من يك سرهنگ هستم، برنامه‌هايي با نام دبيرستان امام خميني (ره) و اميركبير، افسانه زمستان در باور مردم لرستان، آسيب‌شناسي توليد در استان لرستان، زن زاگرسي، تاريخ محلات (خضر سردار خورشيد)، مبلمان شهري كيوسك‌هاي روزنامه‌فروشي و ... در دو بخش اقتصادی و فرهنگی منتشر شده که در بخش اقتصادی سعی شده تا با استفاده از کارشناسان آگاه به مشکلات و ویژگی‌های اقتصادی استان به‌ویژه بحث گردشگری پرداخته شود.
وی افزود: در بخش فرهنگی با تنوعی از مطالب فرهنگی سعی کرده‌ایم به رسالت رسانه‌ای خود عمل نموده و با نگاهی ارزش مدارانه تلاش شده در قالب مصاحبه، مقاله، یادداشت و ... سرمایه‌های مادی و معنوی لرستان را در حوزه فرهنگی معرفی کنیم.
وی گفت: در بخش فرهنگی چند مصاحبه با فرهیختگان استانی صورت گرفته که یکی از بهترین گفتگوهای این شماره به صحبت‌های سرتیپ دوم اسکندر بیرانوند، فاتح نبرد مهران در سال 1353 با متجاوزان عراقی و از فرماندهان ارشد عملیات فتح المبین و عملیات محرم و فرمانده لشگر 84 خرم‌آباد در 8 سال دفاع مقدس اختصاص دارد که امیدواریم با انتشار این گفتگو بخش کوچکی از دین خودمان را نسبت به رزمندگان ظفرمند ایران در ایام مقارن با هفته دفاع مقدس ادا کرده باشیم.
عبدالرضا قاسمی- حجت والیزادهوالی‌زاده سپس به معرفی همکارانش پرداخت و با ذکر این مطلب که فرشاد میر سپهوند به عنوان سردبیر و مسوول سیاست‌گذاری با این فصل‌نامه همکاری می‌کند گفت: پروین مراحمی و یحیی سلیمانی مسئوليت مدیریت هنری را به عهده دارند و وظیفه امور گرافیک و صفحه‌آرایی نیز به عهده پروین مراحمی و پروین ندری است و عباس آزادبخت و امین اسکینی ویراستاری فصل‌نامه را به عهده دارند.
والی‌زاده اضافه کرد: راه‌های ارتباطی با فصل‌نامه ایوار آدرس پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و شماره تلفن 06633204769 می‌باشد که پذیرای مطالب و نظرات خوانندگان است.
وی در پایان گفت: اولین شماره فصل‌نامه فرهنگی، اقتصادی ایوار با قطع مجله‌اي در 100 صفحه به‌صورت تمام‌رنگی و به قیمت 3500 تومان در کیوسک‌های مطبوعاتی لرستان عرضه شده است.

عبدالرضا قاسمی
 

دیدگاه‌ها  

#1 داریوش جعفری 1394-07-04 18:00
درود برشما
و خدا قوت
نقل قول کردن
#2 بشیری 1394-07-04 18:20
مبارک است
انشااله که موفق باشی
نقل قول کردن
#3 فاطمه نریمانی 1394-07-05 01:44
8)دایی عزیزم من مطالب شمارومطالعه کردم وصادقانه به شماافتخارمیکنم قول میدهم فرداایواربگیرم وعمیق مطالعه کنم جالب ترین نکته برای من معنی کلمه ایواربودسپاسگزت رم
:oops:
نقل قول کردن
#4 محمدرضا صارمیان 1394-07-05 06:56
از تلاش خوب آقای والیزاده در این عرصه فرهنگی که نیاز جامعه هم هست متشکرم
نقل قول کردن
#5 ترکارانی 1394-07-05 12:11
مبارک است. جناب والی زاده. امیدوارم در رسیدن به اهداف خود موفق باشید.
نقل قول کردن
#6 سحر هاشمیان 1394-07-05 12:46
سلام.عالی بود.مخصوصا صفحه آرایی و انسجام مطالب.همیشه موفق باشید.
نقل قول کردن
#7 علی حسین تابان 1394-07-05 19:19
از آنجایی که هم به لحاظ ساختارشخصیتی وهم به لحاظ رفتارشناسی جناب آقای والیزاده وچه نیکوترآنکه بگویم خانواده ی بسیارارزشی لرستانی الاصل می شناسم ،می توانم به این حریم وارد شده و به خود رخصت نظر بدهم وبگویم چنین کار های سترگی، از تبار برمی خیزد ومایه می خواهد. از این رو، برای والیزادگان به خاطر اصالت و فرهنگ مداری و پاسداشت از ارزش های فرهنگی، از این اسطوره رادمردان ونیز از همه ی نژاده مهربانوان شان قدر دانی کنم، باشد که فرخنده روزگار و هماره از بلندقامتان اندیشه وفرهنگ وتبارشناسی و گسترش دهنده ی باور های کهن و اصیل فرهنگ لر باشند.
نقل قول کردن
#8 حسن سلاحورزی 1394-07-05 21:25
شهرمان نیاز به دلسوزانی همچون جناب والیزاده دارد که امیدواریم با تلاش و زحمتی که ایشان و سایر همکارانشان در انعکاس مشکلات این مرز و بوم و ارایه راه کارهایی در زمینه حل معضلات شهر بر میدارند شاهد روند رو به رشدی در اعتلای فرهنگ و ... شهرمان باشیم انشالله
نقل قول کردن
#9 زهرا سیفی 1394-07-06 08:43
با سلام
مبارک باشد ·ان شاءالله شاهد درخشش هرچه بیشتر
حضرتعالی در عرصه فرهنگی، که نیاز یک جامعه است
باشیم·
نقل قول کردن
#10 حجت والیزاده 1394-07-06 20:09
از همه سروران خوبم و عزیزان دلم که مرا مرهون لطف و محبت خودشان قرارداده اند صمیمانه قدردانم،از جناب استاد تابان گرامی که بزرگوارانه مرا و خانواده مرا مورد تفقد و عنایت خویش قرار داده اندبی نهایت سپاسگزارم من نوعی هر چه دارم بدون تردید محصول کوشش و آموزش اساتیدی گرانمایه ای چون جناب استاد تابان بوده و تا آخر عمر خود را مدیون و مرهون زحمات آنان دانسته و زانو نشین مکتب انسانیت آنان خواهیم بوداز خدای همیشه باقی خواهانم وجود این عزیزان سایه گستر زندگی ما باشد
نقل قول کردن
#11 سیدحشمت موسوی 1394-07-27 19:44
سلام وعرض ادب خدمت جناب والیزاده عزیز وخداقوت میگم به شما وهمه دست اندر کاران این فصل نامه وزین ؛
باعث افتخار وخوشحالیست که عزیزانی مثل شماها باعث شناخت ونشر فرهنگ کهن این دیار هستید خدا قوت امید دارم روزی برسد فصل نامه وزین ایوار دامنه کشور بزرگ ایران را فرگیرد موفوق ومنصورباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا