یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در خبرهاي روز گذشته آمد كه يك آتش‌نشان فداكار از نيروهاي آتش‌نشاني خرم‌آباد با ورود به منزلي كه در آن يك متهم تحت تعقيب با برافروختن آتش در منزل قصد فرار از دست نيروهاي پليس را داشت، اين متهم را دستگير كرد و تحويل پليس داد؛ البته از طرف او مورد ضرب و جرح نيز قرار گرفت.
خبرنگار پايگاه خبر يافته به منظور ارج مهادن بر اين جان فشاني آتش‌نشان فداركار با وي گفت‌گويي كوتاه انجام داد.
 جزئيات حادثه دستگيري متهم فراري از زبان آتش‌نشان مصدوم لرستاني
"رضا تركمن‌شاهي" كه مسئول روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني شهرداري خرم‌آباد نيز هست، پس از انجام اين عمليات خارق‌العاده به خبرنگار يافته گفت: حدود ساعت 10 صبح طی اعلام عوامل انتظامی شهرستان خرم‌آباد در خصوص متهم تحت تعقیبی که مرتکب آتش زدن يك خودروي پژو 206 در چهارشنبه آخر سال 1393 شده است، همراه نيروهاي ایستگاه آتش‌نشاني حضرت رسول (ص) خرم آباد به رضا تركمن‌شاهيخیابان "جلال آل‌احمد" راهي شديم.
تركمن با بيان اين كه مامورین آتش‌نشانی در ابتدای با بررسی اولیه مشخص متوجه شدند فرد خاطی با به آتش کشیدن واحد مسکونی كه در آن پنهان شده از ورود مامورین پليس و هم‌چنین نيروهاي آتش‌نشانی به داخل ساختمان جلوگیری مي‌كند، اظهار داشت: با احتمال این که شاید افراد دیگری از قبیل خانواده وی نیز در ساختمان حضور داشته و یا شدت حریق باعث سرایت آتش به ساختمان‌های همجوار و مغازه‌های زیرین ساختمان كه مردم بي‌گناه آن‌جا حضور داشتند گردد‌، به ناچار وارد ساختمان شديم.
وي خاطرنشان كرد: حين ورود با مقاومت شديد متهم و پرتاب وسائل مختلف از طرف او مواجه شديم و در این درگیری من از ناحیه هر دو دست و آرنج بر اثر اصابت ضربات اين فرد مصدوم و با وجود خون‌ریزی دست‌هايم به داخل ساختمان نفوذ كردم تا مأموريتم را با موفقيت به انجام برسانم.
اين آتش‌نشان فداكار در ادامه گفت: سرانجام با ورود بقيه نيروها ضارب را كنترل و دستگير كرده و تحويل عوامل انتظامي حاضر در محل داديم.
تركمن در خصوص وضعيت كنوني جسماني خود به خبرنگار يافته گفت: بر اثر اصابت وسائل تيز از سوي وي دست‌هايم دچار خون‌ریزی شد و کبودي‌هایی از ناحیه آرنج ايجاد شده است اما خوشبختانه دچار شكستگي دست نشده‌ام.
وي با بیان این که رسالت آتش‌نشانان ابتدا حفظ جان و بعد مال عموم مردم می‌باشد، افزود: اين شخص نيز از این امر مثتثنی نبود و ما براي حفظ جان خودش و ساير مردم كه در آن‌ خانه يا همسايگي اين فرد زندگي مي‌كردند ناچار به اين كار شديم.
اين آتش‌نشان فداكار لرستاني در پايان با بيان اين كه وقوع این طور حوادثي برای شغل ما طبیعی است و شکایتی نداریم، گفت: وظیفه، وظیفه است چه بسا در این راه بايد از جان خود گذشته تا جانی کسانی را نجات دهیم؛ كاري كه همين چند روز قبل همكار 36 ساله‌ي ما (علي قانع) در جریان عملیات امداد و نجات وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان لاله تهران به شهادت رسید.
 ر - ج
مطالب مرتبط:

 

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1395-04-30 08:22
پس نیروی انتظامی اونجا چکاره بوده. بنظرم وظیفه ی نیرو انتظامی رو انجام داده
نقل قول کردن
#2 همشهری 1395-04-30 15:47
افرین گفت بر تلاش و سخت کوشی این اتش نشان و دورود بر روح پر فتوح اتش نشان شهید .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا