یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه هم‌اندیشی مسوولین محیط زیست و رسانه‌ی ملی -یافته

نشست هم‌اندیشی با عنوان "اتاق فکر" بین کارشناسان و مسوولان محیط زیست و رسانه‌ی ملی به منظور تعامل بیش‌تر، در منطقه حفاظت شده سفیدکوه (کل‌در 2) برگزار گردید.

به گزارش یافته به نقل از روابط عمومی سازمان محیط زسیت، "محمدحسين بازگیر" مدیرکل این اداره، ضمن معرفی منطقه حفاظت شده سفیدکوه گفت: سفیدکوه یک منطقه‌ی طولی به مساحت 70 هزار هکتار می‌باشد که از یک دره شروع میشود (کل‌در 1) و تا تنگ معشوره که مرز شهرستان نور‌آباد است ادامه می‌یابد.

بازگیر عنوان داشت‌: گونه‌های جانوری متفاوتی در این منطقه زندگی می‌کند که گونه‌های غالب آن کل و بز بوده و دارای پوشش گیاهی غنی می‌باشد . این منطقه از سال  به 69 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام گردید.

لرستان سرزمینی با داشته‌های طبیعی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از داشته‌های طبیعی و سرمایه‌های الهی این سرزمین سخن گفت و بیان کرد : مساحت استان لرستان تنها 7/1 درصد کشور است، اما 10 درصد جنگل‌های کشور ، 25 درصد حیات وحش در این استان می‌باشد که علاوه بر این از منابع آبی جاری و زیرزمینی، گونه‌های مختلف گیاهی خوبی نیز برخوردار است .

ارض کلمه ای که بارها در قرآن کریم به آن اشاره شده است .

بازگیر با تأکید بر ارزش و اهمیت زمین در اسلام گفت: حفظ زمین و عناصر موجود در زمین در دین اسلام بارها سفارش شده است به همین دلیل این تکلیف الهی همه ی ما انسانها است که از زمین و طبیعت مراقبت کنیم.

او اضافه کرد: تهدیدهای اصلی زمین آلودگی عناصر آب، خاک و از بین رفتن جنگل‌ها می‌باشد. افزایش محیط بانان، گسترش مناطق حفاظت شده و حفاظت بیشتر تنها یک راه برای حفظ طبیعت است، اما فرهنگ سازی و ایجاد باور حفظ طبیعت راه حل پایدارتری می‌باشد که با همکاری رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما میسر خواهد شد.

الگوی کشت فعلی نامناسب است

در ادامه "قائدرحمت" معاونت محیط طبیعی استان نیز با طرح چند موضوع حساس زیست محیطی گفت : استفاده بی رویه و غیر اصولی از آب‌های زیرزمینی امروزه  به یک معضل زیست محیطی تبدیل شده که عمده‌ترین علت آن الگوی کشت نامناسبی می‌باشد که الان در کشاورزی ما وجود دارد.

وی بیان داشت: درخصوص خاک نیز می‌توان گفت که کشور ما نسبت به جهان 2 برابر و استان ما نسبت به کشور 2 برابر تخریب خاک مواجه هستیم که علت این امر نیز دام‌پروی‌های سنتی و وجود دام‌های فراوان، از بین رفتن مراتع و پوشش گیاهی و در نتیجه فرسایش خاک می‌باشد.

جلسه هم‌اندیشی مسوولین محیط زیست و رسانه‌ی ملی- یافته

جلسه هم‌اندیشی مسوولین محیط زیست و رسانه‌ی ملی- یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا