یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

صندلي مديريت - يافتهیکی از مشکلاتی که ورزش لرستان را دچار چالش و رکود محسوسی طي چند سال اخير نموده، کمبود شدید منابع مالی و نبود حامیان ورزشی است‌.

نبود این دو فاکتور مهم، تاثیرات منفی زیادی در خصوص احداث پروژه‌های عمرانی‌، فعالیت هیات‌های ورزشی‌، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و ... گذاشته است.

با توجه به این که استعدادهای ناب بی‌شماری در ورزش لرستان نهفته است، خوشبختانه با عشق و علاقه و تعصبي خاص،  ورزشکاران، مربیان و عوامل ورزشی در حد توان خود توانسته‌اند بدون توجه به نقیصه‌های مالی‌، ظرفیت‌ها و پتانسیل ورزش استان را در سطح کشور معرفی کنند  و پله‌های ترقی را اکثراً با هزینه‌های شخصی طی نمایند‌.

در واقع ورزشکاران لرستانی با دست خالی همیشه در سطح ورزش کشور خوش درخشیده‌آند که این درخشش‌ها پیام‌های زیادی به مسوولان می‌دهد. مسوولانی که بعضی از آن‌ها در مواجه به موضوع مهم ورزش و تن‌درستي همچنان در خواب خرگوشی به سر برده و تفکری مثبت نسبت به ورزش استان خود ندارند‌.

اگر در رده‌های پایه ورزش را جدی بگیریم و سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در آن داشته باشیم، به راحتی پایه ورزش استان را قوی کرده و در آينده بیش‌ترین بهره‌برداری را در رده‌های بالاتر می‌بریم، ولی متاسفانه در استان ما به ورزش سنین پایه اهمیتی داده نمی‌شود.

به عنوان نمونه تیم فوتبال امید سرخ‌پوشان خرم‌آباد و چند مورد دیگر از این قبيل، از تیم‌های پایه فوتبال استان هستند که با هزینه شخصی مربی و حمایت یکی از نمایندگی‌های استان با درخشش در مسابقات استانی توانستند جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورند، اما این تیم که توان پرداخت ورودیه مسابقات کشوری را هم ندارد در آستانه حذف و کناره‌گیری از این بازی‌ها هستند. آیا این ظلم به عده‌ای جوان نیست که نتوانیم حداقل یک میلیون تومان هزینه‌ي مسابقات را برای‌شان تأمين کنیم؟!

در حالی که در اکثر استان‌ها بیش‌ترین توجه و سرمایه‌گذاری روی سنین پایه می‌شود در لرستان شاهد عکس این ماجرا هستیم و کسی هم پاسخگوی این همه جوانان خوش‌ذوق نیست! در این میان با توجه به گستردگی حوزه فعالیت اداره کل ورزش استان و کمبود شدید اعتبارات به نظر می‌رسد سایر ادارات استان می‌بایست با ورود به ورزش هر کدام گوشه‌ای از این مسوولیت را بپذیرند و با حمایت از رشته‌های ورزشی، حق خود را به ورزش استان همانند سایر استان‌ها ادا کنند.

در حالی که در  اکثر شهرها، سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصي به حوزه ورزش استان خود ورود پیدا کرده‌اند و به نام‌خودشان تيم‌هاي مختلف را تحت پوشش برده‌اند و سال‌هاست مشغول خدمت به جوانان و ورزش هستند در لرستان سرمایه‌گذاری ادارات در ورزش لرستان به نقطه‌ای کور تبدیل شده و عملاً ضعف تفکر ورزش و عدم درک جوانان لرستانی توسط بعضی مدیران ادارات استان به وضوح قابل مشاهده است‌.

این درحالی است که قوانین نیز دست همه مدیران را برای سرمایه‌گذاری در ورزش باز گذاشته و بر خلاف نظر بعضی مدیران غیر‌ورزشی هیچ اتفاقی برای سمت‌شان و چارچوب اداری نمی‌افتد!

جالب است وقتی بحث تحت پوشش قراردادن يك تيم ورزشي را با برخي مدیران باز می‌کنیم برای رفع این مسوولیت هزاران قانون و تبصره را سپر خود کرده و مي‌گويند كه قانون، اجازه فعالیت ورزشی را به آنها نمی‌دهد! البته این دلایل فقط جنبه توجیهی دارد چرا که وقتی می‌بینیم مدیران سازمان‌ها و ادارات در خیلی از  استان‌ها مانند: ایلام، زنجان، خوزستان، بوشهر، تهران، یزد، اصفهان و حتی بعضی شهرستان‌های کم جمعیت اکثر رشته‌های ورزشی را در لیگ‌های مختلف کشوری تحت پوشش قرار داده‌اند، دیگر نمی‌توانیم دلایل مدیران لرستان در خصوص قوانین دست و پا گیر در خصوص حمایت از ورزش باور کنیم!

علی‌رغم این که سازمان‌ها و ادارات لرستان هر کدام می‌توانند بهترین خدمت را به ورزش بکنند و هر کدام چند رشته ورزشی را تحت پوشش خود ببرند، متاسفانه آقایان مدیر تنها به یک مسأله فکر نمی‌کنند كه آن هم ورزش است! مدیرانی که از هر چیزی پرهیز می‌کنند تا چند روز بیش‌تر بر صندلی ریاست تکیه بزنند.

در اين حالت چند سؤال مطرح مي‌شود:  چرا مدیران ادارات و سازمان‌ها در سایر استان‌ها دم از قوانین دست و پا گیر برای خدمت به ورزش نمی‌زنند اما در استان ما چنين نيست؟ چرا فقط مدیران استان ما در بعضی ادارات به کلی با مقوله ورزش بیگانه‌اند؟! و ...

به آن دسته از  مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که با ورزش بیگانه هستند پیشنهاد می‌کنیم با مدیران سایر استان‌ها مشورت نموده و اگر راه‌کار حمایت از ورزش را نمی‌دانند از تجربیات مدیران موفق استان‌هاي ديگر استفاده کنند تا متوجه شوند خدمت به جوانان و ورزش، نه تنها مشکلی برای‌شان بوجود نمی‌آورد بلکه موجب می‌شود جامعه ورزش برای همیشه از آنان به نیکی یاد نمايند.

به امید روزی که تفکر و درک ورزش به مدیران ما در لرستان  بازگردد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با برنامه‌ریزی مدون و تخصیص اعتبارات لازم هر چند جزیی به حمایت از ورزش در لرستان بپردازند.

 

منبع: روزنامه خبر ورزشی (ضمیمه لرستان)

 

 

 

 


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 اسد 1392-12-20 09:15
از ْآن دسته از مديران كه فكرش رو هم نمي كردند روزي مدير شوند و در عمرشان به هيچ ورزشگاهي نرفتند چه انتظاري داريد!!!!!!!!!! !
نقل قول کردن
#2 رضايي 1392-12-20 09:21
اي كاش ساير افراد دخيل در ورزش ، مثل آقاي موسوي حقايق رو بيان كنند اما متاسفانه گوش شنوايي نيست!!
نقل قول کردن
#3 افشین 1392-12-20 10:01
بعضی نمایندگان بجای اینکه از مدیران بدنبال برخی منافع و خواسته های غیر ضرور باشند می بایست از مدیرانی که بعضی از آنها بواسطه خودشان مدیر شدند!!!!!!!! بخواهند در حوزه ورزش نیز ورود پیدا کنند اما متاسفانه....... ............... .
نقل قول کردن
#4 عباسی 1392-12-20 10:04
خدمت به ورزش شهامت می خواهد این شهامت و شجاعت در مدیران استانهای دیگر خودجوش است اما همانطوری که در مطلب موسوی آمده است مدیران ما با ورزش بیگانه هستند !!
نقل قول کردن
#5 حسن 1392-12-20 10:07
اگر هر مدیری از سازمانها و ادارات لرستان مطابق قوانین موجود تنها یک هزارم از اعتبارات خود را صرف ورزش کند و یک رشته ورزشی را حمایت کنند جوانان لرستانی این قابلیت را دارند که تا رده های جهانی پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورند
نقل قول کردن
#6 زهره 1392-12-20 10:13
شهردار وقت خرم آباد با حمایت مالی از جودو بانوان مقام قهرمانی جودو لرستان را برای ورزش لرستان کسب کرد و هیچ اتفاقی برایش بوجود نیامد و همیشه از او به نیکی یاد می شود . وقتی نخواهیم در ورزش هزینه کنیم هزاران دلیل و قانونهای من درآوردی از خود در می آوریم.
نقل قول کردن
#7 دولتشاهی 1392-12-23 00:16
سید عزیز از مدیری که در دوره مدیریتش فکر میز ریاست واستخدام بستگانش است انتظار مدریت وخلاقیت نباید داشت. :-| :-| :-|
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا