پس از برگزاري انتخابات شوراي شهر خرم‌آباد در 24 خردادماه امسال، شايد خيلي‌ها هنوز فكر و ذهن‌شان مشغول نتايج انتخابات بود كه پس از مدتي نتيجه نهايي آن اعلام شد.

به گزارش يافته، اما با مشخص شدن 13 نماينده مردم براي تصميم‌گيري و نظارت بر كار شهرداري و اظهارات اوليه شماري ا زآن‌ها، اين نگراني براي مردم خرم‌آباد به وجود آمد كه همچون روزهاي آغازين شوراي شهر سوم، عده‌اي بر پايه‌ي ديدگاه‌هاي طايفه‌اي و يا منافع شخصي، در صدد به كرسي نشاندن عقايد و نظرات‌شان و تحميل آن‌ها بر ديگر اعضا و مردم شهر برآيند.

يكي از اين موارد، شايعاتي پيرامون انتخاب شهردار جديد است كه باعث نگراني مردم شده و مدام از اصحاب رسانه مي‌خواهند كه در مورد صحت و سقم آن، اخباري منتشر كنند تا بدانند كساني كه به آن‌ها براي عضويت در شوراي شهر چهارم راي داده‌اند، به چه دليلي مايلند راه اشتباه شوراي شهر سوم را دنبال كنند؟ لذا مردم از قلم‌داران مي‌خواهند در مقابل چنين كساني كه منافع شخصي‌شان را بر منافع مردم يك شهر ترجيح مي‌دهند، سكوت ننمايند.

اكثر اصحاب قلم نيز با توجه به اين كه از نزديك با مسوولان شهرداري و شوراي شهر در ارتباط بوده و هستند، به آن‌ها قول داده‌اند كه در صورت اطلاع از چنين مواردي، آن را بي‌پرده با مردم در ميان نهند تا نقشه‌هاي اين افراد نقش بر آب شود.

در روزهای تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا نه فقط در خرم‌آباد بلکه در سراسر ایران هیچ کاندیدایی اعلام نکرده بود که اگر انتخاب شود از شهردار شدن فلان کس حمایت می‌کند یا شهردار فعلی را تغییر می‌دهد. البته در شهرهایی که فهرست‌ها جریان غالب بودند، می‌شد گمانه‌زنی کرد که شهرداری از‌‌ همان طیف فکری در صورت به دست آوردن اکثریت بر مسند شهرداری تکیه بزند.

از لحظه خروج مرحوم علي‌محمد ساکی از شهرداري خرم‌آباد تا ورود هرمز(فرهاد) نصیری به ساختمان شهرداریِ 90 ساله‌ی خرم‌آباد، خرم‌آباد در اين 35 سال شهرداری به خود ندید که با وجود مشكلات شديد مالي، علاوه بر کاردانی، درایت و اهتمام به مسائل خرم‌آباد از قبیل تحول در مبلمان شهری و برنامه مدون برای تغییرات متناسب با خواسته‌های شهروندان، فرهنگ عذرخواهی از مردم را نیز در صورت کوتاهی در فعالیتی را داشته باشد. تمام موارد که روزگاری کیمیا شده بود با حضور آقای نصیری نمایان شد.

این نصیری بود که فارغ از هر گونه بی‌برنامگی "حالا چه باید کرد؟" با برنامه و دقت از‌‌ همان روز اول حضور در این مسند تلاش و جدیت خود را به صورت عینی در پیش چشم مردم شهر قرار داد. تلاش و جدیتی که نه برای یک مدت محدود بلکه با وجود تمام کسری بودجه‌های شهرداری و نبود امکانات مالی در این حوزه، مانعی برای ادامهٔ فعالیت‌های ممتاز ایشان و مجموعهٔ شهرداری خرم‌آباد نشد.

نكته جالبي را كه بايد ذكر كنيم اين است: در ذهن مردم خرم‌آباد، چه کودکان امروز و چه میان‌سالان و كهن‌سالان، هر که بر مسند شهرداری بنشیند قطعاً و یقیناً عملکرد او را با فعالیت‌های شهردار ساکی مقایسه خواهند کرد و در قالب این قیاس است که به یک شهردار نمرهٔ قبولی یا رد می‌دهند. در این میان بررسي عملكرد شهرداران در خرم‌آباد، از طریق همین قیاس در یک باور عمومی به دورهٔ قبل و بعد از شهردار ساکی تقسیم شده است. چه آن‌جا که پیش از او چندان فعالیتی در‌خور وجود نداشته و چه پس از او که کج‌دار و مریض شهر به حال خود‌‌ رها شد و فقط خُرده فعالیت‌هایی در طول سالیان دراز در جهت سامان‌بخشي به سیمای شهر صورت گرفت و از امور فرهنگي و اقتصادي غافل ماند که هیچ کدام شایسته و بایستهٔ نه شهر باقدمت خرم‌آباد و نه شهروندان آن نبود.

اما از امروز به بعد خرم‌آباد دومین متر و معیار خود را برای مقایسه عملکرد به دست آورده است. هر کس پس از نصیری بر مسند شهرداری خرم‌آباد قرار گیرد و فعالیت او به سقف فعالیت‌های وي، چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی نرسد، قطعاً این اعضای محترم و تازهٔ شورای شهر چهارم خرم‌آباد خواهند بود که باید پاسخگوی عمل خود باشند که چرا شهر را از مسیر و ریل پیش‌رفت خارج کردند.

کیست که نداند شهرداری خرم‌آباد بودجه‌ای منظم برای انجام فعالیت‌های عمرانی ندارد و فقط از طریق درآمدهای گاه به گاه است که سر پا مانده است، اما نصیری و همكارنش با دست خالی و ابتكارهاي شخصي این همه را انجام داده که رضایت نسبی اکثریت شهروندان از دورهٔ حضور ایشان در شهرداری سند غیر قابل انکاری است که در کارنامهٔ ایشان باقی است و در پاسخ به مخالفان و دوستانی که امروز خواهان تغییر ایشان هستند، حجتی آشکار است.

امید است اعضای شورای شهر خرم‌آباد روی تغییر شهردار اين شهر به بهانه‌های مختلف خط بکشند و نگویند کسی خواهد آمد و بهتر کار خواهد کرد. این را در نظر داشته باشند که اکثریت شهروندان خرم‌آبادی خواهان ادامهٔ فعالیت نصیری هستند و با در نظر گرفتن حُسن همکاری و دفاع از برنامه‌های ایشان که نمونه‌های بارز آن عینیت یافته است مقدمات را برای فعالیت بیش‌تر، برای به انجام رساندن برنامه‌های وي از طریق مصوبات شورای شهر شرایط را فراهم کنند تا دامنهٔ فعالیت‌های عمران شهری در خرم‌آباد شتاب بیش‌تری گرفته و نهایتاً شهر را از فرد شایسته‌ای چون نصیری محروم نکنند.

«لازم به ذکر است که نگارنده مطلب حتی یک بار هم آقای نصیری را از نزدیک ندیده‌ام و ایشان اگر این‌جانب را در خیابان ببینند قطعاً نخواهند شناخت، صرفاً برای تذکر به کسانی که در ذهن می‌پرورانند که از اين قبيل افراد کسی پول می‌گیرند تا تعریف و تمجيد کنند، اين مطلب ذكر شد و از نظر من به عنوان يك شهروند، فعالیت‌های نصیری گواهی مستند و غیرقابل انکاری است برای دفاع از ایشان، چرا كه اين خدمات را حس كرده‌ام.»

ارسال‌کننده: ساسان  عسكري‌عالم

 

 

 


 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن شیعه پور 1392-06-09 11:26
درود بر شرافت شما جناب عسکری عالم
بنده به عنوان یک شهروند خرم آبادی حمایت خودم رو از جناب نصیری و همکارانشون اعلام میکنم و تاکید میکنم که تا به حال کسی رو ندیدم که از جناب نصیری تعریف و تمجید نکنه........
نقل قول کردن
#2 علی 1392-06-11 11:49
قطعا فردی مانند نصیری یکی از سرمایه های شهر خرم آباد از لحاظ نیروی مدیریتی است و عملکرد بسیار خوبی داشته و باید از طرف مردم و مسئولین حمایت بشه وگر نه خدا آخر عاقبت شهر دیرینه خرم آباد رو ...........
نقل قول کردن
#3 محمد 1392-06-11 19:56
تشکر عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید