یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرعامل شرکت معین کوثر گفت: بضاعت ما ساخت سی طبقه نیست و نمی‌دانم چرا این طرح پذیرفته شده است؟!
به گزارش یافته، حسین زاهدی در نشست خبری که صبح پنجشنبه ۷ اردیبهشت در مکان پروژه برج‌های دوقلوی کیو برگزار شد گفت: این پروژه هیچ گونه مطالعات امکان سنجی نداشته است.
او اظهار می‌کند: ما حتی در شورای شهر اعلام کردیم که ما این کاره نیستیم.
وی ادامه داد: ما شرکت مشاور داریم و باید بررسی کنیم و نیاز سنجی کنیم و براساس آن تعداد طبقات را معین کنیم.
 

 
افزایش طبقات از ۱۱طبقه به ۳۰طبقه!
زاهدی گفت: این پروژه از ۱۱طبقه شروع شده است و بعد از مدتی ۱۹طبقه و بعد هم به ۳۰طبقه رسیده است و این اتفاقات در تقریباً یک سال اتفاق گفته است.
او گفت: این درصد‌ها و این تعداد طبقات براساس چه محاسباتی بوده است.
او ادامه داد: آیا پیش‌بینی آب شرب، رفت و آمد و… شده است.
۱۲۰میلیارد تا سال ۹۷ هزینه شده است.
 
سهم ۲۵درصدی شهرداری از برج‌های دوقلو
زاهدی اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۴ رسما شروع به کار کرد.
او ادامه داد: این پروژه مشترک بین معین کوثر و شهرداری است که سهم شهرداری زمین و پروانه و شرکت معین کوثر ساخت آن است.
وی افزود: در این قرارداد سهم شهرداری ۲۵درصد شهرداری و ۷۵درصد معین کوثر است.
 
 
معین کوثر کلاه شهرداری را برداشت؟
زاهدی گفت: شهردار وقت در اولین جلسه به ما گفتند که شما سرما کلاه گذاشته آید. او ادامه داد: بر مبنای این حرف، ما هم از وی خواستیم که اجازه دهند که قرارداد لغو شود که شهردار اجازه نداد.
 
 
سرمنشأ اختلافات معین کوثر و شهرداری
او اظهار کرد: طبق قرارداد باید یک دانگ از زمین به شرکت معین کوثر واگذار شود که نشد که این مسأله سرمنشأ اختلافات شده است.
وی افزود: شرکت مفید راهبر هم حسابرس این مجموعه است.
او گفت: مفید راهبر مال معاون نظارتی دفتر مقام معظم رهبری است که گزارش فرستاده است که چرا با وجود پیشبرد پروژه، یک دانگ از زمین را دریافت نکرده‌اید.
زاهدی اظهار کرد: ما پروژه پارسی را در تهران فروختیم و در این پروژه هزینه کردیم و چون زمین به نام نمی‌شود اجازه نمی‌دهند که پروژه را ادامه دهیم.
 
پیش فروش واحد‌های برج‌های دوقلو
او گفت: بعد در جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد مصوب شدکه واحد‌های این پروژه پیش فروش شود و از این پول، سهم معین کوثر پرداخت شود.
وی ادامه داد: در این زمان یک حساب مشترک بین معین کوثر و استانداری و نه شهرداری! بسته می‌شود.
مدیرعامل گروه معین کوثر گفت: در جلسات بعد معین کوثر چون نتوانسته پیش فروش کند و در سال ۹۸ با توجه سیل بنابراین شرکت معین کوثر محکوم شد.
 
 
ساخت ۳۰طبقه توجیه اقتصادی ندارد!
وی با اشاره به رتبه رشد اقتصادی لرستان که از آخر دوم است، اذعان داشت: این ۳۰ طبقه به غیر از واحد‌های تجاری، شامل ۳۵۴واحد مسکونی است و چنان چه ساخته شود به طور حتم بر روی روی قیمت مسکن در خرم آباد تأثیر می‌گذارد و با توجه به مشارکت بنیاد شهید در این باره، مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.
او می‌گوید: به طور حتم با وجود این حجم جمعیت، ترافیک زیادی در این منطقه ایجاد می‌شود و تأمین برق و گاز و.. این مجموعه هم مشکلات خاص خود را دارد.
وی افزود: این پروژه اقتصادی نیست و در این مدت چند سال گذشته، هیچ بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری نشده است.
 
 
 
تأکید نماینده ولی فقیه برای اتمام این پروژه
زاهدی با بیان این که نماینده ولی فقیه از ما خواسته که این پروژه را به سرانجام برسانیم، گفت: واقعیت این است که ما این پروژه را با محاسبات خودمان می‌توانیم به نتیجه برسانیم.
او ادامه داد: برج‌سازی در این منطقه به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و برخی مسئولان استان از ما می‌خواهند که این طرح را براساس همان محاسبات قبلی بسازیم.
زاهدی افزود: در تاریخ ۲۱مهر سال گذشته بعد از جلسه که با امام جمعه داشتیم تصمیم گرفتیم که این طرح به همان برنامه اول یعنی ۱۱طبقه بسازیم.
 
 
شهردار هنوز جواب نداده!
او ادامه داد: ما برای کاهش تعداد طبقات برای اقتصادی‌سازی این پروژه به شهردار نامه زدیم که وی هنوز جواب نداده است.
زاهدی معتقد است آوردن ۳۲دستکاه آسانسور برای این پروژه، پله برقی و.. کاری غیر ممکن است.
 
 
هیچ بنیاد دولتی حق دخالت در پروژه‌های خصوصی ندارد
او گفت: در سال ۹۷سیاست کلی کشور ابلاغ شد که هیچ بنیاد دولتی حق مشارکت در طرح‌های خصوصی داشته باشد و تنها طرح‌های که بالای ۲۵درصد پیشرفت داشته ادامه یابد اجازه ادامه کار را دارند.
 
ما قصد تجاری‌سازی نداریم
او گفت: ما تصمیم گرفتیم تجاری‌سازی نکنیم و فقط یک طبقه را باشگاه و تالار بزنیم و بقیه‌اش را به واحد مسکونی اختصاص دهیم. زاهدی افزود: حتی قصد داریم که این واحد‌ها را به عنوان مسکن ایثارگر به بنیاد شهید واگذار کنیم و قصد فروش آن‌ها را نداریم.
وی اذعان داشت: سهم شهرداری هم از قسمت تجاری و هم از قسمت مسکونی محفوظ است
 
امکان جابه جایی تاور‌ها وجود ندارد
زاهدی با اشاره به این که تاور مال پیمانکار است اذعان داشت: ما نمی‌توانیم آن را برداریم. وی ادامه داد: با وجود مراجعه ما دادستان و دادگستری نتوانستیم حکمی برای برداشتن آن دریافت کنیم فقط به صورت زبانی به ما اجازه داده‌اند.
 
ناتوانی شهردار، در معرفی کارشناس دادگستری
او گفت: ۹بهمن سال گذشته در جلسه‌ای یا حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر کشور، شهردار وقت و استاندار و …برگزار شد و توافق شد که هیئت کارشناسی سه نفره تشکیل شود تا در این باره به نتیجه قانع‌کننده‌ای برسیم.
زاهدی اظهار کرد: شرکت معین کوثر در تاریخ ۱۰بهمن سال گذشته کارشناس را معرفی کرد و شهرداری خرم آباد در اواخر سال گذشته یک نفر را معرفی کرد و بعد از مدتی کارشناس مربوطه را برکنار و کس دیگری را جایگزین وی کرد.
مدیرعامل شرکت معین کوثر گفت: ما تا دیروز درگیر انتخاب کارشناس بودیم!
وی گفت: در جلسه‌ای که ۶اردیبهشت سال جاری در استانداری داشتیم شهردار اصرار داشت که کارشناس بومی و فقط از خرم آباد باشد.
 
تا۳سال دیگر پروژه را به اتمام می‌رسانیم
او ادامه داد: در صورت توافق، ما می‌توانیم این پروژه را برمبنای قرارداداولیه و با ۱۱طبقه حداکثر تا ۳سال دیگر تحویل دهیم در غیر این صورت از ادامه این طرح معذوریم.
او گفت: ما در این مدت درگیر انتخاب کارشناس هستیم و به طور حتم فعلا درگیر خواهیم بود.
 
 
متضرر واقعی معین کوثر است
او گفت: این تصور که شهرداری ضرر کرده و معین کوثر باید خسارت دهد اشتباه است چون شهرداری زمین‌اش سر جای خودش است و هنوز هیچ سندی به نام معین کوثر نشده است. او ادامه داد: در واقع متضرر واقعی ما هستیم.
 
 
برج‌های دوقلو تبدیل به معضل اجتماعی شده است
حضور دهمین بار ما در لرستان نشانه اهمیت این پروژه برای ماست.
او گفت: همیشه در اولین کلام من معذرت خواهی از مردم خرم آباد بوده است و به عنوان یک مجموعه که ما یک طرف ماجرا هستیم از این که این پروژه یک معضل اجتماعی شده معذرت خواهی می‌کنیم.


گزارش: فاطمه داربی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 صنوبر قلایی 1402-02-07 17:06
معذور باشید وثایقتان ضبط می شود
البته اگر وثیقه کافی و متناسب از شما اخذ شده باشد
که بعید می‌دونم سلسله روابط منفعت طلبانه و سودجویانه اشخاص مرتبط با این قرارداد این اجازه رو داده باشه.
نقل قول کردن
#2 سید ناصر 1402-02-07 17:35
سلام
یکی نیست به این شرکت معین کوثر بگوید شما که نه توان مطالعه پروژه داشتی و نه توان اجرایی خیلی بیجا کردی قرار داد امضا کردی
مگر می‌شود مجموعه عریض و طویل سرمایه گذاری معین کوثر بعد از زخمی کردن پروژه که در ناب ترین جای شهر قرار دارد بیاید بگوید ببخشید ما مال اینکار نبودیم و توجیه هم ندارد
مدیران بی کفایت محلی عرضه ندارند از طریق محاکم قضایی ادعای خسارت کنند
نقل قول کردن
#3 محمد 1402-02-07 20:39
برج دوقلو . هتل پارک سخره ای . حریم قلعه فلک الفلاک نمونه های مدیریت استان....
نقل قول کردن
#4 عابر 1402-02-07 21:25
عالی شد برگی دیگر از افتخارات و آثار باستانی برای آیندگان هتل صخره ای داداشی پیدا کرد اون هم دو قلو.... مبارک باشه.
نقل قول کردن
#5 ارش 1402-02-08 04:01
توان مدیران استان در این حده پروژه های ناقص و نیمه کاره کدوم پروژه تموم شده توی استان سواد دوستان همینه انتظار بیشتر داشته باشید فشار میاد به مدیران عزیز اذیت میشن
نقل قول کردن
#6 فرزاد 1402-02-08 08:15
سپاس از سایت یافته که به طور مفصل به این پروژه پرداخته...ولی در اینجا جای یک سوال باقیست...چرا فقط در استان لرستان و خصوصا شهر خرم آباد همچین پروژه هایی به بنبست میخورد...کم نداریم از این دست پروژه ها که تقریبا بی سرانجام رها شده اند...که شاید اگر همین پروژه ها در زمان مقرر خود به سرانجام میرسیدند الان مدیر عامل شرکت معین کوثر نمیفرمودند که این شهر و استان توجیه اقتصادی ندارد که در آن رج 30 طبقه ساخته شود...برای نمونه عرض میکنم...راه آهن خرم آباد...کارخانه سیمان خرم آباد...کارخانه لاستیک سازی خرم آباد...هتل صخره ای خرم آباد...کتابخانه مرکزی خرم آباد...ورزشگاه 50 هزار نفری خرم آباد که بعد ها به 15 هزار نفری تقلیل یافت، و ده ها نمونه دیگر...مسئول یا مسئولین باید به این سوال پاسخ دهند ...البته اگر حس مسئولیتی در قبال این شهر و استان داشته باشند
نقل قول کردن
#7 فرزاد 1402-02-08 08:59
در ادامه صحبت ها باید عرض کنم که چه کسی و یا چه ارگانی باید از مسئولین این استان سوال کند که شما یا شماها دقیقا مشغول به چه کاری هستید...هوزه فعالیتتان کجاست؟؟؟
نقل قول کردن
#8 فرزاد 1402-02-08 09:49
آقایون مسئولین اگه عرضه ی ادامه ی پروژه رو ندارین ، لااقل این تاور کرین ها رو قبل از اینکه بیفتن و فاجعه به بار بیارن ، جمع کنین...
نقل قول کردن
#9 رشنو 1402-02-08 18:36
شرکت معین کوثر دارد مردم خرم‌آباد را گول میزند سال ۱۳۹۰ قرارداد بستید که در عرض ۳ سال ۳۰ طبقه بسازید و اجرایی و عملیاتی کنید ولی الان دارید زیرش می‌زنید و بعد از ۱۲ سال هیچکاری نکردید و پول و اعتبار طرح را بردید در جای دیگه خرج کردید و این طرح و زمین را بلااستفاده رها کردید
نقل قول کردن
#10 سلاحورزی 1402-02-08 18:37
انصافا این شرکت مردم و شهرداری خرم‌آباد را چی فرض کرده؟ بعد از این‌همه سال و روند لاک‌پشتی تازه میاد میگه ما نمیتونیم تکمیل کنیم و باید بشه ۱۰ طبقه؟ خب نمیتونی بزن کنار و خسارت طرح را پرداخت کنید
نقل قول کردن
#11 چگنی 1402-02-09 11:40
به نقل از رشنو:
شرکت معین کوثر دارد مردم خرم‌آباد را گول میزند سال ۱۳۹۰ قرارداد بستید که در عرض ۳ سال ۳۰ طبقه بسازید و اجرایی و عملیاتی کنید ولی الان دارید زیرش می‌زنید و بعد از ۱۲ سال هیچکاری نکردید و پول و اعتبار طرح را بردید در جای دیگه خرج کردید و این طرح و زمین را بلااستفاده رها کردید
همشهری گرامی شهرداری خرم‌آباد مقصره که طمع کرده و اجازه نمیده شرکت کارش رو بکنه و من اگر جای دادگاه بودم هم هتل پارک صخره‌ای و هم برج دو قلو را به بخش خصوصی واگذار میکردم تا تکمیلشون کنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا