یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: پیشنهاد تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی لرستان به رئیس جمهور ارائه شد.
سید موسی خادمی در گفتگو با خبرنگار یافته با بیان اینکه بر اثر سیل خسارات زیادی به لرستان وارد شده است، افزود: برخی از مردم اکنون سرپناه ندارند، برخی دیگر اقتصاد و کشاورزی‌شان از بین رفته است و برخی دیگر که در مسیر جاده‌ها تجارت و شغلی داشتند کُل امکاناتشان از بین رفته و یا دچار رکود شده‌اند.
وی با بیان اینکه به طور طبیعی یک سری مشکلات را سیل برای لرستان به وجود آورده و خسارات سیل بسیار سنگین است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه روحیه مردم خوب است و روال عادی زندگی جریان دارد.
استاندار لرستان یادآور شد: خرم‌آباد هم جزو شهرهایی است که بخش‌هایی از آن بر اثر سیل خسارت دیده است اما مردم با روحیه در حال زندگی هستند.
خادمی با اشاره به اینکه امروز در روستای چم‌مهر پلدختر مراسم عروسی هفت زوج برگزار شده، تصریح کرد: امروز هم روز نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) است و از آن‌جایی که ما به انتظار اعتقاد داریم همین باعث شده که امیدواری در بین مردم بسیار زیاد است.
وی بیان داشت: سفر آقای رئیس جمهور به لرستان نیز به امید مردم کمک کرد چرا که رئیس جمهور با مردم سیل‌زده صحبت کرد به آن‌ها قول داد که هم نظام هم دولت مشکلات مردم را حل می‌کنند.
استاندار لرستان با بیان اینکه کارهایی که از دست استان برمی‌آمده تا کنون انجام شده است، اظهار داشت: اما بخش مشکلات بلند مدت وجود دارد،
مثلاً پل‌هایی داریم که طول آن ۱۳۰ متر بوده و از بین رفته است لکن باید این پل‌ها را تامین اعتبار، طراحی و مجدد احداث کنیم.
خادمی گفت: البته برخی از آن‌ها به صورت موقت در حال اتصال هستند اما روال بازسازی پل‌ها نیازمند زمان است.
وی ادامه داد: جاده پلدختر که دچار مشکل شده به طور موقت و امدادی وصل کرده‌ایم اما این جاده ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد که برای احداث آن، تونل بزنیم جاده را اصلاح کنیم و... این ها زمان می‌برد!
استاندار لرستان گفت: موضوع اسکان سیل‌زدگان بسیار اهمیت دارد و اما ساخت منازل نیاز به زمان دارد.
خادمی افزود: برخی از نقاط برای تامین مسکن بایستی زمین هم تأمین بکنیم چرا که زمین برخی نقاط از بین رفته است.
خادمی با بیان اینکه برخی از امورات زمان‌بر است و مردم باید تحمل کنند، افزود: سرعت عمل ما نیز بایستی بیشتر شود اما به هر حال طبع برخی از کارها نیازمند زمان است و در کوتاه مدت قابل انجام نیست.
وی اظهار داشت: سیل سال‌ها لرستان را عقب برده است اما اگر  کمک‌هایی که هست بیشتر شود و مردم هم کمک کنند امیدواریم بتوانیم ظرف مدت یک سال آینده بحث اسکان و برخی موارد اساسی را حل بکنیم و سرعت آن‌ها را بیشتر بکنیم که عقب ماندگی‌ها جبران شود.
استاندار لرستان گفت: به ریاست محترم جمهور پیشنهاد داده‌ایم که بودجه عمرانی لرستان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشد که سرعت امورات ساخت منازل و زیرساخت‌ها بیشتر شود.
 
مصطفی باقری/ یافته


دیدگاه‌ها  

#1 سالاروند 1398-02-02 07:05
استاندار و نمایندگان استان در مجلس پیگیر ساخت سد هم باشند چون سدی برای کنترل سیلاب نداریم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا