یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه بررسی پروژه‌های گردشگری استان صبح امروز به ریاست استاندار برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، در این جلسه که حدود 4 ساعت به طول انجامید و دارای حواشی مختلفی بود، پروژه‌های گردشگری استان موردبحث و بررسی قرار گرفت.
هتل شاپور خواست خرم‌آباد یکی از هتل‌هایی است که سال 1381 عملیات اجرایی‌اش آغازشده و پس از کش‌وقوس‌های فراوان پس از تملک بانک به یک سرمایه‌گذار خرم‌آبادی واگذارشده است.



تخلف آقای کارشناس

در این واگذاری کارشناس شهرداری خرم‌آباد متراژ این هتل را 1000 متر کمتر در گزارش قید نموده بانک عامل هم برای متراژی که شهرداری تعیین کرده اقدام به پرداخت عوارض نموده است. حال که پروژه به یک سرمایه‌گذار فروخته‌شده اکنون شهرداری ادعای دریافت عوارض می‌کند، بانک عامل هم اظهار می‌کند که تمامی وجه پرداخت‌شده و اگر مشکلی هست خریدار باید آن را پرداخت نماید.
ازاین‌رو استاندار لرستان در خصوص این مسئله و در این جلسه اظهار داشت: کشف فساد به عهده فروشنده است.
خادمی افزود: بانک باید این مسئولیت را به عهده بگیرد و شهرداری نیز از طریق مسائل حقوقی پیگیر این قضیه باشد.
وی تأکید کرد: نیرویی که در این مابین تخلف کرده باید به دادگاه معرفی شود تا برخور لازم صورت گیرد.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار به پیشرفت پروژه ادامه دهد و این مسئله توسط شهرداری و بانک عامل از طریق مراجع حقوقی حل‌وفصل شود.
در ادامه این جلسه یکی دیگر از هتل‌هایی که موردبحث قرار گرفت و حواشی زیادی هم داشت هتل صخره‌ای خرم‌آباد بود.

هتل نحس خرم‌آباد به کجا رسید؟
این هتل که سال 1377 بر بام هتل صخره‌ای خرم‌آباد کلنگ زنی شده طی سال‌های اخیر توسط یک سرمایه‌گذار خریداری شد.
معاون عمرانی استاندار در خصوص این هتل اظهار داشت: سال 1377 یک مخروبه‌ای در تپه خرم‌آباد کلنگ زنی کردند و این هتل نحس قرار شد که روی توسعه استان تأثیر بگذارد.
احمد مراد پور افزود: مدتی پیش یک سرمایه‌گذار آن را خریداری کرد و گفت نیازی به تسهیلات نیست و تمکین مالی دارم و طی یک سال آینده آن را جمع‌بندی می‌کنم.
وی ادامه داد: این سرمایه‌گذار اظهار داشت که هتل بر اساس استاندارد ساخته نشده و نیاز به فضاسازی جدید دارد، استاندار وقت هم دستور داده بود که شروع به کار کنند و حین انجام کار نسبت به رفع مشکلات و دریافت مجوزهای مربوط به شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی اقدام لازم صورت بگیرد.

ترک استاندار از جلسه
پس از بررسی چند مورد پروژه دیگر استاندار جلسه را به دلایل نامعلوم ترک گفت و دقایقی بعد معاون اقتصادی وی ریاست جلسه را به عهده گرفت.
معاون اقتصادی استاندار توضیحات مبسوطی را در مورد هتل صخره‌ای ارائه داد و گفت: هتل صخره‌ای مشکل تمدید پروانه داشت و مشکل آن‌هم راه عبور دسترسی بود.
گودرز امیری ادامه داد: در اراضی راه و شهرسازی پیش‌بینی کردند و گفتند پارکینگ کم دارد هر دو طرح را کمیسیون ماده 5 تصویب کرده و شورای عالی معماری شهرسازی هم جواب مثبت داد فرستادند برای قیمت‌گذاری راه و شهرسازی اعتراض به قیمت کرد.

مباحثه معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی
وی گفت: قرار بر این بود اداره راه و شهرسازی قیمت‌گذاری را از کانون کارشناسان دادگستری بخواهد و بر اساس آن واگذاری به سرمایه‌گذار صورت بگیرد.
معاون اقتصادی استاندار در پاسخ به سخنان مدیرکل راه و شهرسازی که گفت ما باید مجوز را از مرکز بگیریم، افزود: چند بار مجوز می‌خواهید؟ آن مسئول چه کسی است که باید مجوز بدهد؟ بگویید کیست که من هم‌اکنون با او تماس بگیرم و مجوزش را بگیرم.
امیری همچنین در پاسخ به یکی دیگر از سخنان این مدیر که می‌گفت ما مجوزهای زیر پنج هزار متر را فقط می‌توانیم صادر کنیم و بیشتر از آن توسط مرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: کدام ماده‌قانونی واگذاری اراضی می‌گوید این‌که این مورد باید تجمعی انجام شود؟ بخشی از اراضی قبلاً واگذارشده و الان بخش دیگری می‌خواهد واگذار شود، شما چرا از آن بند استفاده می‌کنی که این مورد را تجمعی کنی؟ چرا از آن بند استفاده نمی‌کنی که تفکیکی انجام شود؟
وی با بیان اینکه ظاهر امر نشان می‌دهد که بنای ما برای حل این مشکل نیست و اراده‌ای برای حل این مشکل نداریم، اظهار داشت: چگونه است که با تماس من با دبیرخانه شورای عالی معماری شهرسازی آن‌ها اظهار می‌کنند که آقای امیری شما معاون عمرانی بودید! اینکه اصلاً مجوز ما را نمی‌خواهد! یک صورت‌جلسه کمیسیون ماده پنج است که برای ما ارسال می‌کنند اگر ما ظرف 10 روز اعتراض داشته باشیم، اعتراض خود را اعلام می‌کنیم.



معاون اقتصادی استانداری افزود: شورای عالی معماری شهرسازی هم اعتراضی در این خصوص نکرده است و چون اعتراض نکرده‌اند به‌منزله پذیرش است و سکوت به‌منزله رضایت است، حال اینکه اداره راه و شهرسازی می‌گوید نیاز به نامه دارد ما به شورای مربوطه مکاتبه می‌کنیم.

آقای مدیر! راه حل پیدا کن
امیری گفت: آقای علیخانی از شما خواهش می‌کنم کمک بکنید این موضوع تمام شود و یک‌راه حلی پیدا کنید که موضوع حل‌وفصل شود، الآن اگر این موضوع مانعی در سطح ملی دارد و حتی نیاز هست که استاندار با وزیر صحبت بکند بگویید که هم‌اکنون ما به ایشان بگوییم با وزیر تماس بگیرد و موضوع را حل کند.
وی تصریح کرد: اگر نیاز هست من امشب به تهران بروم و قضیه را تمام بکنم ولی خواهش ما این است نرویم به مرکز و آن‌ها بگویند مانع کار در استان است و آبروی ما برود.
معاون اقتصادی استاندار گفت: آقای مدیر شما بگویید که مشکل قضیه کجاست که اکنون با مرکز تماس بگیرم و در حضور حضار تلفن را روی پخش بزنم که همه حضار بشنوند و هم جنابعالی!
امیری در پایان عنوان کرد: با این تفاصیل قضیه روشن است و بقیه‌اش با خودتان!

تذکر آقای معاون به رسانه‌ها
وی سپس در تذکری به خبرنگاران حاضر در جلسه اظهار کرد: ما در جلسات گاهی ناچاریم که به مقامات ملی تماس بگیریم که مطبوعات این موضوع را بد تفسیر کرده‌اند.
معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: خواهشا بد تفسیر نکنید! ببینید با چه مشکلاتی گرفتاریم! ما ناچاریم در حضور مدیران شفاف‌سازی بکنیم! شما نروید و تفسیر به رأی کنید که می‌خواست قدرت خودش را نشان بدهد! اصلاً موضوع قدرت مطرح نیست. در سلسله‌مراتب اداری در سطح وزیر "استاندار" ارتباطات برقرار می‌کند و در بحث معاون وزیر "معاون استاندار" ارتباط برقرار می‌کند. بحث قانونی است و رعایت سلسله‌مراتب است. رسانه‌ها خوب دقت کنند و تفسیر به رأی نکنند. یک‌چیزهایی گاهی نوشته می‌شود که مردم و عوام هم‌فکر می‌کنند این حرف‌ها درست است.

تخریب نکنید
امیری گفت: خواهشا در جهت دلسوزی برای مردم استان گام برداریم نه در جهت تخریب و خراب کردن و به هم ریختن!
در ادامه این جلسه پروژه گردشگری مخمل کوه موردبررسی قرار گرفت. سرمایه‌گذار این پروژه اظهار داشت که ما ازلحاظ امنیت در این مکان دارای مشکل هستیم. کسانی که از قبل در این مکان سکونت داشته‌اند اکنون اجازه فعالیت به ما نمی‌دهند و میگویند اگر اینجا را راه‌اندازی کنی در کنارش دام‌هایمان را نگه‌داری می‌کنیم.
در این حین فرماندار خرم‌آباد سخن به میان آورد و گفت: این پروژه از ابتدا مشکل داشت!
اسد عبداللهی افزود: در ابتدای این پروژه تعدادی خانه عرفی وجود داشت که با آغاز عملیات اجرایی این هتل، چند خانه که چند خانواده در آن زندگی می‌کردند، خانه مردم را خراب کردند.
وی گفت: این خانواده ازلحاظ بزه‌کاری اجتماعی دارای مشکل هستند و همواره درگیری‌هایی را با این مجموعه (هتل) دارند. این سرمایه‌گذار روز اول باعجله کار را شروع کرد و حال به این وضعیت دچار شده است.
معاون اقتصادی استاندار هم در این خصوص گفت: روزی که من از پروژه بازدید کردم سریعاً اعلام کردم که جانمایی پروژه اشتباه بوده است و آنجا به درد هتل نمی‌خورد.


مصطفی باقری/ پایگاه خبری یافته
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر عاشق خرم آباد 1397-03-06 16:38
از اظهارات مقامات مسئول در جلسه بررسی هتل های نیمه تمام خرم آباد چه نتیجه ای می توان گرفت؟!متأسفانه به نظر نمی رسد عزمی برای تکمیل این هتل ها که به نماد توسعه نیافتگی استان لرستان تبدیل شده اند وجود داشته باشد...
نقل قول کردن
#2 سپهر عاشق خرم آباد 1397-03-06 16:44
واقعاً با هیچ معیاری قابل قبول نیست که پروژه های هتل سازی خرم آباد پس از بیست سال(هتل صخره ای) و پانزده سال(هتل شاپورخواست)هنوز تکمیل نشده باشند.به خدا مسافران،با دیدن هتل صخره ای می خندند و می گویند زاپاس قلعه فلک الافلاک است!چرا هتل صخره ای و هتل شاپورخواست که در بهترین موقعیت های جغرافیایی ممکن کلنگزنی شده اند و می توانند بخشی از کمبود زیرساختها های اقامتی در لرستان را رفع کنند را بلاتکلیف رها کرده اند؟؟؟مایه ی شرمساری است...
نقل قول کردن
#3 سپهر عاشق خرم آباد 1397-03-06 16:49
پس چرا در جلسه امروز هیچ حرفی از هتل چهار ستاره پارسیان و هتل پنج ستاره کیو که سال1394 به ترتیب در مجتمع بام خرم آباد و مجاورت دریاچه کیو کلنگزنی شدند به میان نیامده است؟؟؟مگر قرار نبود هتل کیو در بالاترین سطح هتل های پنج ستاره بین‌المللی و به عنوان زیباترین هتل ایران طی مدت سه سال در کنار دریاچه کیو ساخته شود؟!مگر قرار نبود فاز اول هتل پارسیان تا پایان سال95 افتتاح شود؟!
نقل قول کردن
#4 سپهر عاشق خرم آباد 1397-03-06 16:52
اگر به قول مدیرکل میراث فرهنگی لرستان قرار است پل های تاریخی لرستان تا سه سال آینده(سال2021می لادی)ثبت جهانی شوند حتماً باید هتل های نیمه تمام هرچه زودتر تکمیل و افتتاح شوند.هزاران توریست خارجی که به لرستان می آیند را می خواهید مثل مسافران نوروزی در پارکها و خیابانها اسکان دهید؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#5 سپهر عاشق خرم آباد 1397-03-06 16:56
یکی از مسئولان میراث فرهنگی لرستان چند هفته قبل در بازدید از پروژه هتل شاپورخواست سطح این هتل را چهار ستاره اعلام کرد که کاملاً اشتباه است.هتل شاپورخواست از ابتدا به عنوان یک هتل پنج ستاره کلنگزنی شد.دیگر درجه هتل های لرستان را کاهش ندهید.چرا اینقدر مردم شریف لرستان را آزار می دهید؟؟؟چرا بزرگ ترین شهر لرنشین ایران نباید هتل پنج ستاره داشته باشد؟؟؟چرا تعداد هتل های پنج ستاره اصفهان در آستانه دورقمی شدن است اما بر شهر باستانی خرم آباد روا ندارید که یک هتل پنج ستاره داشته باشد؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#6 سپهر عاشق خرم آباد 1397-03-06 17:01
جناب آقای قاسمی،مدیرکل محترم میراث فرهنگی لرستان ما لرستانیها از حضرتعالی خواهشمندیم به وعده بسیار مهم و تاریخی خود مبنی بر ثبت جهانی پل های تاریخی لرستان تا سال2021میلادی عمل نمایید و خدای ناکرده مثل مسئولان سابق،فقط در حد حرف و شعارهای زیبا نباشد.شما به خوبی اطلاع دارید که دلیل اصلی عدم موفقیت استان لرستان در حوزه گردشگری،نداشتن اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می باشد.پس برای رفع این کمبود نهایت تلاشتان را بکار بگیرید تا نام نیکتان برای همیشه در اذهان و قلوب مردم با صفای لرستان باقی بماند.
نقل قول کردن
#7 لُر 1397-03-06 18:15
شیر مادرت حلالت آقای امیری که اینگونه مشخص کردی چه کسانی عامل پسرفت استان هستن
نقل قول کردن
#8 چگنی 1397-03-09 23:52
هتل پارک صخره ای به نماد توسعه نیافتگی خرم آباد بدل شده است و معلوم نیست تا کی نیمه تمام است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا