یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار مرکز استان گفت: سراب شَوا را به یک جاذبه گردشگری مهم تبديل خواهیم کرد.
مسیر سراب شَهوا خرم‌آباد پاکسازی شد/ حادثه برای حاضرین نیز مانع ادامه کار نشدبه گزارش یافته، شهردار خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار نیم‌نگاه گفت: ساماندهی و بهسازي سراب نوستالژیک شَوا  دغدغه دیرین و از اولویت‌های کاری بنده و تیم مدیریت شهری است.
وی افزود: سرچشمه مطهری یا سراب شَوا  جزئی از هويت شهر باستانی خرم‌آباد است که می‌تواند به یک جاذبه گردشگری مهم تبديل شود.
رشیدی در ادامه طرح ساماندهی سراب شَوا  را چنين تشريح کرد: این پروژه دو مرحله دارد؛ نخست ساماندهی وضعيت فعلی آن (لایروبی و رفع ضايعات و اضافات) و در مرحله بعد زیباسازی و بهسازي آن است.
وی ادامه داد: طول نهر در محیط شهری 500 متر می‌باشد و طرح ساماندهی آن که به وسيله مشاوران خبره در حال انجام است حداکثر ظرف یک سال آینده به اتمام خواهد رسید.
البته شهردار خرم‌آباد بر این نکته نیز تأکید کرد که شهرداری تنها متولی این قضیه نیست. آنجا که سخن از همکاری دیگر دستگاه‌ها به میان آورد: دستگاه‌هایی چون آبفا، ميراث فرهنگی، علوم پزشکی و اداره اوقاف نیز به نوعی در این پروژه دخیل می‌باشند هرچند بار اصلی آن بر دوش مجموعه شهرداری است.
رشیدی وجود برخی مشكلات چون معارضین محلی و برخی مشکلات حقوقی را از موانع تسريع در اجرای پروژه ساماندهی سراب شَوا  عنوان کرد و گفت: با مساعدت و حمایت‌های استاندار محترم، دادستان دلسوز و پیگیری‌های اعضای محترم شورای شهر و تلاش شبانه‌روزی مدیریت شهری و سازمان‌های زیرمجموعه قطعاً تمامی این موانع رفع خواهند شد تا شهروندان و دوستداران خرم‌آباد به آرزوی دیرینه خود برسند و سراب شَوا  با چشم‌اندازی دیدنی زینت‌بخش شهر عزيزمان باشد.
 شهردار مرکز استان در پایان مجدداً از تمامی دست‌اندرکاران و حامیان این پروژه خصوصاً استاندار لرستان، دادستان خرم‌آباد، دستگاه‌های ذی‌ربط و اعضای شورای شهر قدردانی کرد.

عكس قديمي محله شاه آباد (مطهري) خرم‌آباد در سال 1355 - يافته


تصويري از سرچشمه آب سراب شاه‌آباد خرم‌آباد در تيرماه 1355

اين منطقه داراي سرسره‌اي سنگي بود. بچه‌هايي كه براي شنا به اين نقطه مي‌آمدند، از اين سرسره هم براي بازي استفاده مي‌كردند.
در اوايل دهه 70 موتورخانه آب روي اين چشمه احداث شد و سيماي قبلي آن به تاريخ پيوست تا اين تصاوير تنها يادگارهاي خاطرات كودكي ما از اين منطقه باشند. (عكس از آرشيو آقاي محمود ساكي)




دیدگاه‌ها  

#1 اکبر 1396-11-29 13:04
من از اونجا رد شدم دیدم آپارتمان چند طبقه ساختن ولی عقب نشینی کمی انجام گرفته و زيرشون هم تجاری نیست . یه چنین طرحی تو کشور هلند وجود داره می تونید از اون استفاده کنید . دو طرف رود رو پیاده رو و چراغ و محل دوچرخه سواری کرده بودن و دو طرف تا انتها تجاری بود و محل رستوران و کافی شاپ و قهوه خانه
نقل قول کردن
#2 رضا 1396-11-29 21:09
آقای شهردار خرم آباد لطفا ساختمان ابتدای پارک معلم که چند سال است فقط اسکلت است ونمای پارک را خراب کرده است را تکمیل وافتتاح کنید فکری به حال آبادی وزیبایی شهر باشید مناسب نیست چند سال است این ساختمان فقط اسکلت است
نقل قول کردن
#3 فافا 1396-11-29 21:22
سلیقه نیست
نقل قول کردن
#4 ایرج 1396-11-30 00:17
متاسفم برای شهرداری که به فکر آسفالت شهر نیست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا