یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مرد لر: «چکمه‌های سردارمه؛ چکمه‌های سردارمه؛ هر روز صبح به یاد سردار (ستارخان) این چکمه‌ها رو تمیز می‌کنم.»
پزشک مخصوص ستارخان: «دقیقاً همین‌ها بودن»
مرد لر: «پاهای شریفی پاشنه‌های مردانگی رو به زمین می‌کوبید؛ این چکمه‌ها راه می رفت تا مردم آسوده سر به بالین بزارن؛ روز را شب کنند و شب را روز؛ چکمه را از پا انداختن به نام مشروطیت ...»
ایراندخت (دختر پزشک مخصوص ستارخان): «وسایل سردار ملی در اختیار شماست؟»
مرد لر: «بله حقمه؛ سهم عاشقیمه؛ وقتی این چکمه‌ها رو نگاه می‌کنم احساس غرور می‌کنم!»
ایراندخت: «شما لر هستید؟ چطور یک لر می‌تونه ستارخان رو تکریم کنه؟»
مرد لر: «ستارخان یک نفر نبود همه بود؛ اگر همه ایران نبود ولی ایرانی بود...»
این بخشی از گفتگوهای یکی از صحنه‌های مجموعه تلویزیونی «ستارخان» است که در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای به مدت 10 شب از 12 تا 22 بهمن، بعد از خبر 21، از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.
در این صحنه از فیلم، یکی از بازیگران که نقش نوکر و پادوی ستارخان را بازی می‌کند و از قضا بر اساس داستان و تخیل آقای «محمدرضا ورزی» نویسنده و کارگردان این سریال، یک مرد «لر» هست، چکمه‌های به جا مانده از ستارخان را بغل گرفته و بو می‌کند و بعد از آن که دوبار می‌گوید: «چکمه‌های سردارمه؛ چکمه‌های سردارمه» با افتخار ادامه می‌دهد: «هر روز صبح به یاد سردار (ستارخان) این چکمه‌ها را تمیز می‌کنم.»
برعکس «کمال تبریزی» کارگردان سریال جنجال‌برانگیز «سرزمین کهن» که مستقیم و آشکارا لرهای بختیاری را با وقاحت تمام، نوکر انگلیس معرفی کرد! حالا جناب آقای ورزی برای آن که سریال میلیاردی‌اش به سرنوشت سرزمین کهن دچار نشود و جلوی پخش آن با اعتراض قوم لر گرفته نشود، این بار نه مستقیم که در لفافه و با ظرافتی هنرمندانه (بخوانید تفرقه‌افکنانه) قوم بزرگ «لر» را تخریب می‌کند؛ البته به‌گونه‌ای که مخاطب عام متوجه نشود و در عوض، این ایده غلط را به لرتباران سراسر کشور و سایر قومیت‌ها به باوراند و آن‌ها را اقناع کند که لرها شهروندانی درجه‌دو هستند و در تحولات، رویدادها و در بزنگاه‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز این سرزمین، پرچم‌دار نبوده و در حاشیه بوده‌اند.
 تأسف‌بار این که «ستارخان» تنها سریال مناسبتی دهه فجر بود و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به‌جای آن که موجب امیدواری و وحدت بین اقوام و ملت ایران شود، باعث ناراحتی قوم لر شد، قومی که قلب و ستون فقرات ایران بوده و هست.
متأسفانه یک «خط تخریب» در رسانه ملی جاخوش کرده است؛ معلوم نیست این خط تخریب از جان قوم لر چه می‌خواهد؟ چرا باید هزینه‌های میلیاردی و بودجه مملکت صرف تخریب قومیت‌های اصیل این کشور شود؟ قوم لر در سال‌های اخیر مورد هجوم سرزمینی، هویتی و اقتصادی قرار گرفته است.
در کتاب‌های درسی «استان شناسی» دوره متوسطه که زبان و گویش‌های لری مناطق لر نشین کشور زیرمجموعه زبان کردی محسوب شده؛ آب آشامیدنی و کشاورزی مناطق لر نشین که بدون دادن حق آبه و لحاظ کردن شرایط نامناسب مردم این مناطق، دارد هدایت می‌شود به مناطق مرکزی کشور؛ بخش‌هایی از مناطق آبخیز استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری هم که چراغ خاموش دارد به استان اصفهان الحاق می‌شود؛ در کتاب‌های تاریخی مدارس هم که اخیراً شنیده شد در درس انقلاب مشروطیت به‌جای بختیاری‌ها، اصفهانی‌ها جایگزین شده؛ حالا دیگر برای قوم لر فقط تاریخ و فرهنگی مانده که مردم این دیار به آن می‌بالیدند که آن هم دارد سانسور و حذف می‌شود.
آیا سهم لرها در انقلاب مشروطیت فقط واکس زدن و پادویی «ستارخان» بوده؟ همان نقش و اهمیتی که سقوط تبریز به دست مشروطه خواهان دارد، بیشتر از آن را سقوط و تصرف شهر مهم و راهبردی اصفهان به دست مشروطه خواهان بختیاری دارد؛ می‌توان گفت شکست حکومت در اصفهان، نقش اصلی را در شکست «استبداد محمدعلی شاهی» و پیروزی انقلاب مشروطه ایفا کرد.
آیا کارگردان سریال ستارخان که خودش نویسنده این اثر هم هست، نمی‌توانست به جای «چکمه» ستارخان «تفنگ» او را به آن مرد لر بدهد تا روغن‌کاری و تمیز کند؟ سادگی است اگر فکر کنیم که این نقش تصادفی یا باری به هرجهت در این فیلم گنجانده شده است، چرا که نویسنده این فیلم‌نامه هم چون سایر نویسندگان و دست‌اندرکاران آثار هنری، به روی تک‌تک کلمه‌ها و واژه‌ها، اندیشه کرده و وقت گذاشته است.
تخریب قومیت‌ها و خدشه‌دار کردن وحدت و یکپارچگی کشور به نفع چه کس و کسانی است؟ تخریب و سانسور تاریخ قوم لر که بخش افتخارآمیز تاریخ این مرزوبوم است چه دستاوردی برای کشور دارد؟
حضرت علی (ع) در خصوص ضرورت اهمیت خواندن، دانستن و عبرت‌های تاریخ خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند: «پسرم! درست است كه من به‌اندازه پيشينيان عمر نكرده‏ام، امّا در كردار آن‌ها نظر افكندم و در اخبارشان انديشيدم و در آثارشان سير كردم تا آنجا كه گويا يكى از آنان شده‏ام، بلكه با مطالعه تاريخ آنان، گويا از اوّل تا پايان عمرشان با آنان بوده‏ام...»
در حقیقت ملتی که تاریخ خودش را نشناسد قطعاً به بی‌راهه خواهد رفت؛ نگارنده از ساختن مجموعه‌های تاریخی استقبال می‌کند، اما به شرطی که بخشی از تاریخ برجسته و بخشی دیگر کمرنگ و حذف نشود.
ساختن سریال‌های تاریخی اگر منصفانه و به دور از حب و بغض‌های قومیتی باشد، برای آشنایی مخاطبان با تاریخ کشور مفید خواهد بود، چون در کنار معرفی شخصیت محوری داستان، بخشی از تاریخ و رویدادهای سرنوشت‌ساز پیرامون آن شخصیت و در حقیقت تاریخ کشور نیز بیان‌شده و زوایای پیدا و پنهان آن رویدادها هم بررسی و آشکار می‌شود.
هیچ‌کس منکر رشادت، از جان گذشتگی و وطن‌دوستی ستارخان نیست و درست است که داستان فیلم، حول شخصیت ستارخان می‌چرخد ولی انصاف حکم می‌کند با توجه به هم‌عصر و هم‌زمان بودن این رویداد تاریخی و نقش اصلی لرها به‌ویژه لرهای بختیاری در انقلاب مشروطیت، اشاره‌ای هرچند کوتاه به آنان می‌شد که متأسفانه نه‌تنها نشد که سازندگان این سریال ضمن توهین به لرها، همان‌طور که در بالا اشاره شد، تلاش کردند به مخاطبان القا کنند که آن‌ها شهروندانی درجه‌دو هستند!
کسی نیست از آقای ورزی بپرسد که پس سردار اسعد، بی‌بی مریم، علیمردان خان، مشروطه خواهان در لرستان و...چه شدند؟ (1)
اگر از روز اول برخورد قاطعی با کمال تبریزی می‌شد الآن دوباره شاهد توهین آقای ورزی به لرها نبودیم؛ تبریزی آرامش یک قوم بزرگ و بخشی از کشور را برهم زد به‌طوری که ضرغامی رئیس وقت رسانه ملی مجبور شد برای کاهش تنش و درگیری‌ها در مناطق لر نشین، لباس بختیاری بپوشد و به میان آن‌ها در مسجدسلیمان برود؛ با این حال کمال تبریزی برای آشوبی که به پا کرد و میلیاردها تومان سرمایه مملکت را هدر داد، حتی یک روز از فعالیت منع نشد!
به عنوان یک فعال فرهنگی و رسانه‌ای از مسئولان ارشد کشور و رسانه ملی می‌خواهم یک بار و برای همیشه جلوی ساخت برنامه‌های تفرقه‌افکنانه که باعث خدشه‌دار شدن وحدت و امنیت کشور می‌شود را بگیرند و به کسانی که با احساسات بخش عظیمی از جامعه بازی می‌کنند و باعث نارضایتی آن‌ها می‌شوند، برخورد کنند.
اما تأسف‌بارتر این که نقش نوکر و پادوی ستارخان در این سریال را «عزت‌الله مهرآوران» بازیگر لرتبار، بازی می‌کند و کفش‌های ستارخان را مثل «دارِ مراد» بغل می‌کند و می‌بوید!
چندی پیش آقای ابوالفضل پور عرب مهمان برنامه دورهمی بود؛ آقای مهران مدیری از او پرسید چرا در بخش دوم سریال «شهرزاد» بازی نکردی؟ جواب داد: «در یکی از صحنه‌ها می‌بایست سیلی محکمی به صورت یکی از بازیگران خانم نقش مقابل بزنم؛ به کارگردان مجموعه گفتم این صحنه را حذف کن من این کار را نمی‌کنم، چون آن صحنه را حذف نکرد من هم از بازی در سریال کنار کشیدم.»
درعین حال که ابوالفضل پورعرب را می‌ستایم به آقای مهرآوران بازیگر لرتبار مجموعه تلویزیونی ستارخان می‌گویم: «کلاهت را بالاتر بگذار آقای مهرآوران»
 
مصطفی رباطی
 
(1) برای اطلاع بیشتر درباره نقش لرستانی‌ها در انقلاب مشروطیت، رجوع شود به کتاب «لرستان در انقلاب مشروطیت» اثر سعادت خودگو
 
 


دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-11-28 10:48
بسیار متن شیوا و عالمانه ایی بود ...هر دو کارگردان سازنده دو فیلم اهانتی ،تبریزی تبار هستند و یقینا این اهانتها نباید به راحتی نادیده گرفته شود
نقل قول کردن
#2 علی 1396-11-28 10:48
با سلام خدمت جناب آقای رباطی وسایت محترم یافته
در انقلاب مشروطه علاوه بر بختیاریان عزیز لک زبانها ها وکوردها نیز حضور داشتند چرا که سرداران واقعی مردم یتم دیده همچون غلام علی خان بیرانوند ویارمحمدخان زردلانی واسماعیل آقا سمیتقو معروف به شاه کوردستان در این جنبش شریک بودند اما متاسفانه بعد از به انحراف کشیدن مشروطه توسط یکسری از سردارنماها که بر تاریخ نام آنها به زشتی وبدی برده شده است این بزرگان از مشروطه نا امید وبه مناطق ایلی وسرزمینی خود برگشتند البته این توهین ها کاملا برنامه ریزی شده است وتردیدی در آن نباید داشت که با نیت انجام میشود در پایان دورود میفرستم بر روان همه شهدای مشروطه بخصوص ستار خان وباقر خان که آبروی تاریخ مدرن ایران هستند.
نقل قول کردن
#3 مصطفی 1396-11-28 11:42
با سلام
وقتی لرها حتی نمی توانند یک فیلم ملی بسازند!پس اکثر موقع ها در نقش های کارگر و پادو در فیلم ها حضور دارند.
و اما قضیه این فیلم که جایی تاسف داره که لرها همیشه سرداران بزرگی داشتند و هیچ زمانی اجازه تجاوز ندادند به کسی و اکنون بخاطر بی کسی و جایگاه نداشتن لرها !اینگونه شده ایم زیرمجوعه بقیه!
نقل قول کردن
#4 امرایی 1396-11-28 11:49
اگر خود ما قوم لر به مفاخر و بزرگانمان بها می دادیم کسی هم به خود اجازه نمیداد به پا توهین کند. آیا خیابان یا مکان فرهنگی در خرم اباد به یک فرد لر نامگذاری شده است. از ماست که بر ماست . مطالعه تاریخ غضنفری را به علاقمندان فرهنگ لرستان توصیه میکنم.
نقل قول کردن
#5 لرتبار 1396-11-28 11:51
رحمت بر پدر و مادر نویسنده

ما لرها ، به کجای این شب کهنه بیاوریم قبلی ژنده خود را ؟
نقل قول کردن
#6 مسعود 1396-11-28 11:59
اینها نتیجه تفرقه های ایجاد شده بین لرها و تلاش برای تقسیم داخلی آنها به لر- لک و بختیاری است که متاسفانه بازار این قبیل تفرقه ها اخیرا بیشتر رونق گرفته و بجای وحدت دنبال تفکیک و تضعیف قوم بزرگ لر هستند
نقل قول کردن
#7 لرستانی 1396-11-28 12:56
ترکها فیلم بزرگانشان را می سازند. نام بزرگانشان بر سر در مکانها یشان است ما لرها چه؟
نقل قول کردن
#8 عباس سالاروند 1396-11-28 13:01
تنها راهی که سبب جلوگیری از این اقدامات غیر منصفانه می شود، تقویت درونی، اتحاد لر ها و نفوذ لرهای متعصب به پیکره ی تصمیم گیری نظام است.
نقل قول کردن
#9 یلدا 1396-11-28 13:27
واقعا فقط میتوانم بگویم متاسفم . قوم لر با اصالت ترین قوم ایران است

چه دلیلی دارد که قومی با این سابقه ی تاریخی و فرهنگی همیشه مورد ناسزا قرار بگیرد ؟ واقعا جناب نویسنده ی فیلم سواد تاریخی ندارند که بدانند تهران توسط لرها فتح شد بعد جناب ستار خان از تبریز تشریف آوردند !! چرا همیشه اسم ستار خان هست اما اسم سردار اسعد نه . چرا فیلمی بنام قهرمانان لر ساخته نمیشود. حتی اگردر جامعه امروزی هم یک لر بسیار موفق میشود و پله های ترقی را هم می پیماید بازهم آنگونه که شایسته اش است از او تجلیل نمیشوداما اگر یک ...باشد یک شبه تبدیل به اسطوره میشود و بر سر زبانها می افتد.
نقل قول کردن
#10 اکبر 1396-11-28 13:40
خداوند خيرتان ندهد پس سردار اسعد کجاست تو این فیلم ؟ اگر به حقیقت و واقعیت باشد اصلا لرها ستارخان و باقرخاني نمی شناسند مگر تنها به اسم !! لرها پررنگ ترین نقش رو تو فتح تهران و مشروطه داشتند ولی اسمی ازشون نیست
نقل قول کردن
#11 اکبر 1396-11-28 13:41
همیشه سعی دارن لرها رو سرکوب کنند
نقل قول کردن
#12 علی 1396-11-28 14:24
با سلام
لطفا تیتیر را عوض کنید.این فیلم توهینش را خواجه حافظ شیراز هم می فهمد کجیش زیر پوستی است؟
با سپاس از زحمات شما
نقل قول کردن
#13 پیامنی 1396-11-28 14:39
آقای رباطی عزیز ، اگر همچین چیزی توی تاریخ واقعیت داشته باشه کاریش نمیشه کرد ، خیلی وقتها و خیلی جاها خودمون زمینه توهین رو فراهم میکنیم پس تا زمانیکه مثل سایر اقوام به خودباوری فرهنگی و اجتماعی نرسیم همین آشِ و همین کاسه ، غیر از محسن رضایی کسی رو ندیدم که با افتخار بگه من لرم ، همه نگرانن که مورد تمسخر واقع بشن ، امیدوارم هم استانیهای عزیز در مقابل حرفام جبهه نگیرن چون اگر یه کم به حرفام دقت کنن هیچ نقطه تاریکی نمی بینن ، حدود ۱۷ میلیون لر توی ایران زندگی میکنن اما در تاریخ ایران بعد از انقلاب کسی به وزارت نرسیده( اگر اشتباه میکنم تصحیح کنید) این یعنی عدم خودباوری
نقل قول کردن
#14 پیامنی 1396-11-28 14:51
درود بر آقای رباطی چیره دست ، بیوگرافی ایشون رو بنویسید لطفا
نقل قول کردن
#15 جنبش بیداری جوانان لر 1396-11-28 16:03
با فحش دادن و توهین به بازیگران و کارگردانان سریال ستارخان مشکلی حل نمی شود.باید نمایندگان به ناظران صداو سیمامیلی ایران اعتراض کنند.
نقل قول کردن
#16 جنبش بیداری جوانان لر 1396-11-28 16:04
باید محمدرضا ورزی از ملت لر عذرخواهی کند.
نقل قول کردن
#17 کوهدشتی 1396-11-28 17:07
به مسعود جعفری جوزانی کارگردان مطرح لر باید بگیم فیلمی درباب تاریخ و تمدن لرها بسازد از وقتی لر چهل هزار سال پیش در دره میرملاس کوهدشت میزیسته است هیچ قوم دیگری در این حد و اندازه نبوده از ماست که بر ماست
نقل قول کردن
#18 بیرانوند لرستان 1396-11-28 17:26
به نقل از علی:
با سلام خدمت جناب آقای رباطی وسایت محترم یافته
در انقلاب مشروطه علاوه بر بختیاریان عزیز لک زبانها ها وکوردها نیز حضور داشتند چرا که سرداران واقعی مردم یتم دیده همچون غلام علی خان بیرانوند ویارمحمدخان زردلانی واسماعیل آقا سمیتقو معروف به شاه کوردستان در این جنبش شریک بودند اما متاسفانه بعد از به انحراف کشیدن مشروطه توسط یکسری از سردارنماها که بر تاریخ نام آنها به زشتی وبدی برده شده است این بزرگان از مشروطه نا امید وبه مناطق ایلی وسرزمینی خود برگشتند البته این توهین ها کاملا برنامه ریزی شده است وتردیدی در آن نباید داشت که با نیت انجام میشود در پایان دورود میفرستم بر روان همه شهدای مشروطه بخصوص ستار خان وباقر خان که آبروی تاریخ مدرن ایران هستند.

الکی کردها رو قاطی قیام مشروطیت نکن بهت میخندن ..
نقل قول کردن
#19 کوکلا 1396-11-28 18:35
این آقای ورزی هم ترک تبریز است او ادامه دهنده سریال سرزمین کهن است وقتی هیچ حرکت جمعی از طرف لرها نمی شود حتی افغانی هم به لرها توهین می کنند کار دیگر از عذر خواهی گذشته ما در حال جنگ سرد هستیم باید مثل خودشان رفتار کرد باید سریال ساخت و به آنها که این همه ضعف دارند و مزدوران حکومت عثمانی در ایران هستند حمله کرد ولی افسوس که خود شما سایت یافته نوشته های انتقادی ما را سانسور می کنید بزرگترین دشمن لر خود ما هستیم و بی جهت احتیاط می کنیم طرف مقابل بدون هیچ محدودیت به ما توهین می کند و ما باز به فکر اتحاد اقوام هستیم چه اتحادی بین من لر با یک ترک وجود دارد چه تشابهی فرهنگی وجود دارد در آن آدم بی عقل لری که حاضر شده برای مقداری پول بی ارزش به خودش توهین کند خیلی بدتر از آن آقای ترک و کارگردان سریال است باید این ها را از جامعه لر حذف کرد
و نمایندگان در مجلس حرکتی بکنند و حداقل مجلس را چند روز ترک کنند بخدا نترسید هیچ کاری نمی توانند بکنند
نقل قول کردن
#20 اکبر-ظ 1396-11-28 19:58
ببینید چطوری تو سر لرها میزنند هر دو کارگردان فیلمهای اهانت کننده تبریزی اند .نمایندگان استانهای لرنشین می بایست بفکر ایجاد فراکسیون لرها در مجلس باشند .بهترین اقدام تحریم این فیلم توسط مردم لرزبان در سراسر کشور است.
نقل قول کردن
#21 باید ورزی عذرخواهی کند 1396-11-28 21:25
درطول تاریخ هیچ لری حتی رعیت های آنها هم کفش کسی را واکس نزده است، چه برسد به خان های لر.که الان اینگونه توهین به شخصیت
نقل قول کردن
#22 بیرانوند 1396-11-28 21:27
این توهین زیر پوستی است!؟!!!!!!
نویسنده این فیلم نامه تنها ضعف خودش را در مقابل عظمت قوم بزرگ لر نشان داد.
نقل قول کردن
#23 نه به سریال موهن 1396-11-28 21:34
محمدرضا ورزی علیه امنیت و انسجام ملی سریال ساخته و باید نمایندگان در دادگاه عالی کشور از او شکایت کنند.به خدا اگر اینکار را نکنیم این سریالها ادامه پیدا میکند.
نقل قول کردن
#24 حسنوند 1396-11-28 21:54
ترکها همدیگر را تقویت می کنند به عنوان مثال همین علی دایی را ببینید چطور بزرگش می کنند اما ما لرها متاسفانه همدیگر را تخریب و مسخره می کنیم . یک مثال ساده دیگه زمانی بود که ما یک تیم لیگ برتری به نام گهر داشتیم حتی یک بودجه ناچیز در اختیارش قرار ندادن تا ورزشگاه درود تکمیل شود اما تبریز ورزشگاه 60هزار نفری دارد و تنها هزینه ای که برای مربی خارجی آن شده شاید برابر با کل بودجه ورزش استان باشد.
نقل قول کردن
#25 احمد 1396-11-28 22:02
چه خبر از صولت الدوله قشقایی؟ ایشان که الحمدو لله کاملا سانسور شده.
نقل قول کردن
#26 شخص 1396-11-28 22:58
این چیزها که تو نوشتی باعث تفرقست.اگه یک ارادتمند بخواد کفشهای ستارخان را پاک کنه چه اشکالی داره.منم حاضر بودم اینکارا انجام بدم.
نقل قول کردن
#27 ایرانی 1396-11-28 23:56
سلام
در این فیلم به وضوح تاریخ تحریف شده است. خود ترکها هم شدیدا معترض هستند.
نقل قول کردن
#28 رسانه میلی 1396-11-29 00:28
نگذارید سریال جدید ورزی سریال ایراندوخت ساخته شود.پول بیت المال راهدر می دهد.با پول ما علیه ما فیلم می سازند.
نقل قول کردن
#29 داده علم 1396-11-29 00:29
لر و کورد از یک نژاد و تبارند و این تفرقه افکنان نباشند زندگیشان نابود خواهد شد التماس وحدت
نقل قول کردن
#30 احمد 1396-11-29 00:40
به نقل از بیرانوند لرستان:
به نقل از علی:
با سلام خدمت جناب آقای رباطی وسایت محترم یافته
در انقلاب مشروطه علاوه بر بختیاریان عزیز لک زبانها ها وکوردها نیز حضور داشتند چرا که سرداران واقعی مردم یتم دیده همچون غلام علی خان بیرانوند ویارمحمدخان زردلانی واسماعیل آقا سمیتقو معروف به شاه کوردستان در این جنبش شریک بودند اما متاسفانه بعد از به انحراف کشیدن مشروطه توسط یکسری از سردارنماها که بر تاریخ نام آنها به زشتی وبدی برده شده است این بزرگان از مشروطه نا امید وبه مناطق ایلی وسرزمینی خود برگشتند البته این توهین ها کاملا برنامه ریزی شده است وتردیدی در آن نباید داشت که با نیت انجام میشود در پایان دورود میفرستم بر روان همه شهدای مشروطه بخصوص ستار خان وباقر خان که آبروی تاریخ مدرن ایران هستند.

الکی کردها رو قاطی قیام مشروطیت نکن بهت میخندن ..
پس بهتر بری نقش یارمحمدخان کرمانشاهی رو یه مطالعه کنی تا کسی به شما نخنده...
نقل قول کردن
#31 نگین زاگرس 1396-11-29 00:57
درود بر شما نویسنده محترم . با سپاس فراوان از شما
نقل قول کردن
#32 رضاپلدختر 1396-11-29 06:31
درعظمت وقدمت لر،همین بس که لرتنها قومی درکشوراست که فقط خاص ایران است ودر هیچ کشوری غیر از ایران وجود ندارد ،ترک درچند کشور داریم ،عرب،بلوچ،ترکمن ،و...همینطور اما لر باتمام نامرادیها همچنان تکیه گاه ومرکز ایران رادردست داشته وپشت گرمی اقوام مرز نشین به لرهاست
نقل قول کردن
#33 اکبر-ظ 1396-11-29 07:39
می بایست نمایندگان استانهای لرنشین به ریئس صدا وسیما تذکر بدن .
نقل قول کردن
#34 حسین 1396-11-29 07:56
توروخدا این توهمات بیمارگومه وخودبزرگ بینی ها روول کنید کم کم دارم فکرمی کنم به بیماری پارانویید مبتلا شدید
نقل قول کردن
#35 بروجرد 1396-11-29 10:32
از تمام فامیلی ها و طوایف لرستان کامنت گذاشتن.هب این جای خوشحالی دارد که همه جمعن و در جمع بهتر میشه حرف رو رسوند.از اینکه دیگر قومیتهای غیر لر با هم متحدترن هیچ شک نکنید.ابتدا از داخل استان شروع به تغییر کنید.وقتی همه جا جلوی کار مثلن من بروجردی یا بروجردی ها سنگ میندازن و یا بقیه شهرهای استان وقتی که در مرکز استان لهجه من رو به تمسخر میگیرین وقتی که صداوسیمای لرستان انحصاری و طایفه ایست و با کوچکترین خبر پیشرفت شهری از استان رو بصورت ملی رسانه ای نمیکنن،وقتی در استخدام ادارات طایفه گراییس.خیلی از شهرهای کوچیکتر استان و یا طوایف کوچیکتر و یا گویش های کم مخاطب لرستان گریز شده و هیچ جا تعصب و دفاعی از خدای ناکرده توهین به قوم بزرگ لر ندارن.و این اجازه مانور رو به بدخواهان لر میدهد.یافته عزیز خواهشن این دلنوشته رو کامل منعکس کن.چون هیچ نوع توهین و....نداره و فقط تلخیه
نقل قول کردن
#36 باباجان باستان 1396-11-29 11:00
به والله باید به حال لرستان گریست با این قدمت تاریخی .یاد ضرب المثل گهی پشت بر زین گهی زین بر پشت می افتم .اما حقیقتا" توهین است و واقعن الان جامعه لر ولک شرایط مناسبی ندارن واید فکر وسامندهی شود و امید وارم دوبار برگردیم به وجهه پیشینمان
نقل قول کردن
#37 باباجان باستان 1396-11-29 11:07
به والله باید به حال لرستان گریست با این همه قدمت تاریخی.یاد ضرب المثل گهی زین بر پشت گهی پشت بر زین می افتم .که چنین کسانی اهانت کنند .ولی حقیقتا" حال و روز لرستان خوب نیست باید مسولان نیز دیگر تکانی حداقل در چنین مواقعه ای به خود بدهند.بلکم وامید وارم به وجهه واصالت سابقمان برگردیم
نقل قول کردن
#38 ناشناس 1396-11-29 16:43
جناب نویسنده برعکس اگه جلوی پخش سرزمین کهن را به خاطر شما نمی گرفتند الان جرئت نداشتید تایه سریالی به مذاقتون خوش نیومد اعتراض کنید.
نقل قول کردن
#39 # لر اصیل ترین قوم ایران 1396-11-29 17:39
با تشکر نویسنده متن
واقعا چرا باید هم چین فیلم توهین آمیزی ساخته و پخش شود واقعا هیچ نظارتی نمیشه.
مسئولین ساخت فیلم باید پاسخگو باشند.
نقل قول کردن
#40 محمدی جانکی 1396-11-29 17:46
سلام،جای تاسف دارد،همه اقوام ایرانی برادرند و باید وحدتمان را زیر پرچم الله حفظ کنیم،فقط طایفه برمک(برامحمدی یکی از طوایف بختیاری کنونی)،که در تاریخ ثبت شده و در کتاب تاریخ برامکه نوشته میرزا عبدالعظیم خان گرگانی به جزئیات آمده که برامک از نوادگان و فرزندان انوشیروان پادشاه دادگر ساسانی هستند،خود قدمت و اصالت و نقش بختیاری را در تاریخ ایران زمین نشان می دهد و همچنین شیرمردان و شیرزنانش در تاریخ معاصر که همه شنیدیم و عده ای دشمن نفوذی و تفرقه انگیز نمی توانند این قوم همیشه سر افراز را به حاشیه بکشانند.
نقل قول کردن
#41 بیرانوند لرستان 1396-11-29 20:34
به نقل از ناشناس:
جناب نویسنده برعکس اگه جلوی پخش سرزمین کهن را به خاطر شما نمی گرفتند الان جرئت نداشتید تایه سریالی به مذاقتون خوش نیومد اعتراض کنید.

.صبر لر هم حدی داره بترس از روزی ک لبریز بشه..
نقل قول کردن
#42 بیرانوند لرستان 1396-11-29 20:40
خطاب به علی:یارمحمدخان لک بوده من خودم لکم و افتخار میکنم لرم..پس یارمحمدخان رو به کردها نچسبون حالا فهمیدی چرا میگم کرد رو به مشروطه نچسبون
نقل قول کردن
#43 مانا 1396-11-29 23:13
آقای ورزی ،روزی که نام تو را به عنوان کارگردان فیلم دیدم حتی ثانیه ای از فیلم را تماشا نکردم چون فیلمهای ساخته شده قبلی نیز حرفی برای گفتن نداشتند.کرد،ترک ،لر ،بختیاری،بلوچ ،خراسانی،ترکمن، مازنی،گیلکی،عرب و بندری و و فارس همه کنار هم هستیم و کور شود هر آنکه نتواند دید.کووووووور
نقل قول کردن
#44 بهرامي 1396-11-29 23:51
به نقل از کوهدشتی:
به مسعود جعفری جوزانی کارگردان مطرح لر باید بگیم فیلمی درباب تاریخ و تمدن لرها بسازد از وقتی لر چهل هزار سال پیش در دره میرملاس کوهدشت میزیسته است هیچ قوم دیگری در این حد و اندازه نبوده از ماست که بر ماست

دلت خوش است . فردا ميرود يك ايران برگر ديگر ميسازد تا مردم بيشتر قوم اصيل ايراني لر را مورد تمسخر قرار دهند
نقل قول کردن
#45 بیرانوند 1396-11-30 08:54
زمانی که بزرگترین طایفه لر پرچم داشت اجداد شما کجا بودند.
نقل قول کردن
#46 محمد 1396-11-30 12:53
سلام با خواندن این مطالب اشکم دراومد و خون توی بدنم خشک شده وای بر ما که چه کردیم با اسم بختیاری و لر.
نقل قول کردن
#47 علی‌ م 1396-11-30 14:36
:ماتنها قوم‌ی هستیم‌که هیچ کس نتونسته به خاک‌ماتجاوز کنن ماسرداران‌بزرگی داشتیم ازاتابک لر آریوبرزن ماحتی امیرکبیر هم گفته بود ای کاش یک‌بچه لر دیگه‌بقیه اش رومی دونین این قوم لر بود تیمورلنگ روبیرون کرد
نقل قول کردن
#48 حسنوند 1396-12-01 02:09
با سلام خدمت تمامی لر زبانان عزیز من هم به نوبه خودم معترض به این توهین های قومیتی هستم اتحاد مردم تبریز و یا اصفهان به دلیل انسجامی که از دیرباز بینشون حاکم بوده برای داشتن اتحاد از پایه باید شروع کرد.وآغازش اینه که اجازه ندیم هیچ فیلمی پخش یا ساخته بشه که در اون قوم های لرزبان یا نوکر خانه زادن یا کارگر ساختمانی یا نقش هایی از این قبیل. همت میطلبه که عزیزان لر زبان از ساخت طنز فاصله گرفته و به ساخت فیلم های داستانی وتاریخی واقعی قوم دست نخورده لر اقدام کنند .و این کار اگر با اتحاد انجام بشه اونوقت مجالی برای دست درازی افرادی بی سواد وبی کفایت داده نمیشه که تاریخ رو تحریف کنند.موفق باشید
نقل قول کردن
#49 با افتخار لر هستم 1396-12-01 06:11
سرمم بالا میگرم چون اگر لر نبود شماهایی که این فیلمارو ساختینم نبودین چه راحت دل میشکنین .مهم‌اینکه ما اقوام‌لر خودمون میدونیم خوبیم احتیاجی نیست اما اگه کسی بخواد مارو مسخره کنه خودش میدونه..ویه چیز دیگه اون یه نفر که تو فیلم ستارخان اونجوری چکمه ها رو بو کرد توهینش مال کسیه که ایدشو داده.جای تاسف که ملت به این خوبی یه سری هستن که نمیذارن ملتمون خوب باشه .اگه دارید این متنو بخونید یادتون باشه کارگردان عزیز بدونید لر با این چیزا تخریب نمیشه چون دلش صافه تکرار نشه
نقل قول کردن
#50 ali izadi 1396-12-01 13:54
جالب اینکه در سرذیال فقط توهین میکنند از لرهای کارگر و پادو تا ذکاءلملک فراماسونر
نقل قول کردن
#51 پاپی 1396-12-01 15:29
بادرود به همه شماها که غیرتتان بجوش امده ولی نمینوانید حرکت محکمتری انجام بدهید ایا حق تلوزیون ماها نیست که الان وارد بررسی وانتقاد شود ایاالان نباید نماینده های ماکاری بکنند..من باتمام وجودم هم متاسفم هم درخدمتتان هستم.به امیدسربلندی
نقل قول کردن
#52 سارا 1396-12-03 12:40
واقعا باعث تاسف هست در کشور به راحتی به قوم با فرهنگ وریشه لر توهین می کنند .البته دوستان باید بگویم از ماست که برماست صداقت ویگرنگی وصفای ما لرها باید میشود که آدمای نادان وکج فهم وتازه به دوران رسیده به خودشان اجازه چنین گستاخی هایی را بدهند.از بزرگمنشی لرها سواستفاده میکنند.وآن عزیز لر که این نقش را بازی کرده باید از تمام مردم باغیرت وشجاع معذرت خواهی کند.
نقل قول کردن
#53 سپهوند 1396-12-03 17:22
بنظر من این نویسنده باید اول فکر میکرد بعد این توهین رو میکرد من ک واقعا براش متاسفم باید بره سوادش رو درباره اقوام لر زیاد کنه
نقل قول کردن
#54 مهدی بهمنی 1396-12-03 19:12
نقطعه ضعف ما اینه که مالرها درهمه تاریخی شیرمردانی بزرگی داشتیم والان ما آبروی شیرمردان را برده ایم که هر بی سرپایی به اصلیت ایرانی بودن توهین کنه
نقل قول کردن
#55 لر از کرج 1396-12-04 02:08
واقعأ از ته دل متاسفم برای کارگردان این فیلم.....!!؟؟ اصلا نمیتوانم بپذیرم که یه هموطن نما اینطوری توهین به ریشه فرهنگ ایران....لر با اصالت کند....
نقل قول کردن
#56 یک بختیاری 1396-12-06 10:58
نمایندگان لرتبار در مجلس چه کار میکنند؟؟
آیا برای هدفی جز دفاع از حقوق ما باید تلاش کنند. توهین و تحقیر دیگر بس است...
نقل قول کردن
#57 نازنین بیرانوند 1396-12-07 19:43
همونطوری که یادتون میاد چند سال قبل وقتی در برنامه فیتیله یه شوخی ساده با ترک های آذربایجان شد به شدت با برناما فیتیله برخورد کردن و جلوی پخش اونو گرفتن و ممنوع کار شدن خیلی بهشون بر خورد.حالا خیلی ساده به ما یه توهین بزرگ شده هیچ کدوم از ما اعتراض نمی کنیم
نقل قول کردن
#58 والی زاده 1396-12-11 14:25
به نقل از داده علم:
لر و کورد از یک نژاد و تبارند و این تفرقه افکنان نباشند زندگیشان نابود خواهد شد التماس وحدت

الان این موضوع چه ربطی به کردها داره ؟ چرا تا اسم لر میاد وسط سریع سر و کله شماها پیدا میشه؟
نقل قول کردن
#59 سپهوند 1396-12-11 14:28
مردم لر با هیچکسی خصوصأ هموطنان آذری زبان هیچگونه دشمنی نداشته و ندارند ولی چرا در سریال های سرزمین کهن و ستارخان که از قضا هر دو کارگردانشان آذری است به مردم لر توهین زیر پوستی شده است ؟
نقل قول کردن
#60 سالار پور 1396-12-11 18:20
به نقل از شخص:
این چیزها که تو نوشتی باعث تفرقست.اگه یک ارادتمند بخواد کفشهای ستارخان را پاک کنه چه اشکالی داره.منم حاضر بودم اینکارا انجام بدم.

در متن هم نوشته که چرا یک مرد لر باید اینکار را کند ؟ چرا بجای کفش ، یک تفنگ را به او ندادند که تمیز کند ؟
نقل قول کردن
#61 الیاس نمازی 1396-12-11 18:30
به نقل از ناشناس:
جناب نویسنده برعکس اگه جلوی پخش سرزمین کهن را به خاطر شما نمی گرفتند الان جرئت نداشتید تایه سریالی به مذاقتون خوش نیومد اعتراض کنید.

چطوره که اگر شخصی بجای خلیج فارس از واژه جعلی استفاده کنه داد شما درمیاد , چطوره برنامه فیتیله را تعطیل کردند ولی اگر به ما در تلویزیون توهین شود باید سکوت کنیم ؟ این منطق شماست ؟
نقل قول کردن
#62 احسان بازگیر 1396-12-11 18:36
به نقل از مانا:
آقای ورزی ،روزی که نام تو را به عنوان کارگردان فیلم دیدم حتی ثانیه ای از فیلم را تماشا نکردم چون فیلمهای ساخته شده قبلی نیز حرفی برای گفتن نداشتند.کرد،ترک ،لر ،بختیاری،بلوچ ،خراسانی،ترکمن،مازنی،گیلکی،عرب و بندری و و فارس همه کنار هم هستیم و کور شود هر آنکه نتواند دید.کووووووور

بله سریال های محمد رضا ورزی کاملا مصلحتی و یک طرفه هستند بنظرم او میخواسته با توهین به مردم لر ، حاشیه سازی کنه و موجب توجه بینندگان به سریالش شود. نباید او را زیاد جدی گرفت چون در امر فیلم سازی حرفی برای گفتن ندارد
نقل قول کردن
#63 امید 1396-12-11 19:20
بادرودبه لرنژادان به اریایی نژدان اصیل به دلاوران همه دوران مقاومت.دردوران جنگ تحمیلی درلشکرالمهدی بودم.به فرماندهی حاج اسدی تیله شیرنورابادی.لشک ری که خرنقطه مرزی ماموریت میگرفت.چه جنوب وچه غرب.هیچ لشکری توان رویارویی بااورا.نداشت.تن هالشکری به فرماندهی عمررشید.داماد.ص دام.باتمام امکانات سریع خودرابه ان منطقه میرساند.وان هم دچارخفتها.میشد. وضربات مهلکی ازاین لشکرمیخورد.فرام وش نکنید.که لرجماعت.بااصالت است.پس بادم.خودشیربازی نکن
نقل قول کردن
#64 بابک 1396-12-11 22:05
دوستان من ترک هستم و اتفاقا دوستان زیادی دارم که لر هستن ، بخاطر یک یا دو نفر چرا بحث قومیتی رو پیش میکشید اخه عزیزان ، این تفرقه افکنی ها کار یه عده ای هست که نمیخوان مردم ایران متحد باشن ، ما ترکها هیچ مشکلی با هیچ یک از قومیت های ایران نداریم ، الان تو عصری قرار گرفتیم که این مسائل قومیت گرایی و این چیزا واقعا تو اکثر کشورها حل شده اما ما ایرانیا هنوز درگیر این هستیم که کی لره کی فارسه کی ترکه ، تو همه اقوام خوب و بد هست بخاطر رفتار یک نفر که نبایذ بگیم مثلا لرها یا ترکها یا فارسها ادمای بدی هستن ، در ارتباط با ادما باید توجه کنیم که اون ادم ، ادم خوبیه یا نه وگرنه چیکار به قومیت و نژاد اون داریم ، خواهشا این مباحث قومیتی رو پیش نکشید ، ما همه ایرانی هستیم و نباید بذاریم بین ما تفرقه بندازن
نقل قول کردن
#65 آبکتی 1396-12-12 02:32
لرها از اقوام اصلی ایران ایران هستند.ولی بعضی دیگر مهاجر هستند.
نقل قول کردن
#66 چگنی 1396-12-12 19:54
تنها قومی که فقط در ایران وجود دارد ودر سایر کشور ها نیست2-تنهاقومی که تماما شیعه است
این ها تنها گوشه ای از افتخارات ما لرهاست اما افسوس که کسی قدر نمی داند.
نقل قول کردن
#67 رضا شمسی 1396-12-14 03:28
مشکل براشان پیش آمده......
نقل قول کردن
#68 مهدى 1396-12-23 18:34
نويسنده و كارگردان اين سريال اگر خيلى به ستارخان ارادت دارند و اينگونه به ايشان احترام مى گذارند، خودشان تشريف ببرند خانه ى مشروطه تبريز و چكمه هاى ستارخان را ليس بزنند و ... ... كنند و فيلم بگيرند! قطعاً سكانس جالب و پر بيننده اى براى پشت صحنه سريال خواهد بود!

اين را از اين جهت گفتم كه خصوصيات و كلام شخصيتهاى داستان، منعكس كننده بخشى از شخصيت نويسنده است.
هر جمله از ديالوگهاى يك نمايش يا داستان، نشان مى دهد كه نويسنده هيجانات خود را چگونه بروز مى دهد.
نقل قول کردن
#69 لک 1397-01-12 11:13
با نظر مهدی موافقم :
نويسنده و كارگردان اين سريال اگر خيلى به ستارخان ارادت دارند و اينگونه به ايشان احترام مى گذارند، خودشان تشريف ببرند خانه ى مشروطه تبريز و چكمه هاى ستارخان را ليس بزنند و ... ... كنند و فيلم بگيرند! قطعاً سكانس جالب و پر بيننده اى براى پشت صحنه سريال خواهد بود!

اين را از اين جهت گفتم كه خصوصيات و كلام شخصيتهاى داستان، منعكس كننده بخشى از شخصيت نويسنده است.
هر جمله از ديالوگهاى يك نمايش يا داستان، نشان مى دهد كه نويسنده هيجانات خود را چگونه بروز مى دهد.
نقل قول کردن
#70 دیارکلک بیشه پلدخترعزیزی 1397-01-12 20:36
((قوم دست نخورده لرهمگی بدانیم که اصالت به فتح تهران است ....به شکست محمودافغان لنگ کردن تیمورمعروف به کورگان است ....به سرافرازی ازآفت چنگیزواسکندر ......به شکست روم دررومشکان است....به نبرددربرابرصدام که نمونه اش استقامت مردم دهلهران است))((خصوصیات لرمهمان نوازی..مهربانی. .صداقت..شجاعت ))
نقل قول کردن
#71 بهرام 1397-01-13 02:58
لر برادر تورک تو ایرانه. این فیلم ها یه سیاست هایی هستن که ملتو درگیر خودشون کنن. کلا خیلی مسائل تو این سریال غلط بود و اشتباه حتی به ستارخان و مشروطیت هم توهین شده. اصل ماجرا سانسور شده ما خودمونم معترضیم.
نقل قول کردن
#72 مازندرانی 1397-01-13 12:22
متاسفانه صداو سیما چند سالیه که به سه قومیت سرافراز کشور با ساخت سریالهای مضحک توهین میکنه و بذر تفرقه رو میپاشه، ترکهای غیور، لرهای دلیر و مازندرانیهای سرافراز که سریال پایتخت به سخره گرفته میشند،، واقعا این رسانه ملیست یا ضد ملیت?
نقل قول کردن
#73 علی 1397-02-16 16:13
به نقل از چگنی:
تنها قومی که فقط در ایران وجود دارد ودر سایر کشور ها نیست2-تنهاقومی که تماما شیعه است
این ها تنها گوشه ای از افتخارات ما لرهاست اما افسوس که کسی قدر نمی داند.

بخشی از لر ها در عراق زندگی میکنن که اصطلاحا بهشون میگن لور فیلی اونام وضع بهتر از ما ندارن
نقل قول کردن
#74 علی 1397-02-16 16:19
اره ما همه ایران هستیم ولی محض اطلاعت فقط یه نگاه به ذخایر زیر زمینی ایران بنداز و حجم منابعم ببین میبین هر جا لر نشین هست نفت هم هست اب هست سنگ هست خیلی چیزای دیگه نفتو که یراست بالا میکشن اب رو انتقال میدن به شهرای کویری مثل اصفهان و یزد و خشکسالی رواج میدن سنگ ها و ذخایرشونم همه کارخونه جات اصفهانن و مردم لر نشین نرخ بیشترین بیکاری رو دارن نرخ فقر بعد سیستان و خیلی دردای دیگه شاید اگه هر منطقه فقط از منابع خودش بر می داشت الان خیلیا شاخ و دم نداشتن
نقل قول کردن
#75 بیرانوند 1397-02-26 03:12
من کاری با تبریز و سریال و تهین ،هنرمندان ندارم
من ازین همیشه غمگین هستم که چرا کسی اسمی از لرهایی که قبل این همه زبان و قونیت و ایرانیت بوده نیست
چرا کسی اسم علی مردان خان رو نمیاره که روس اجازه نداد به سرزمینش تجاوزکنه
دکتر منوچهرخان اعظمی هم قبل انقلاب کشتنش
از خودمونه ،اگه ما هم مثل قوم ترک ارزش اصالت خودمونو میدونستیم و میفهمیدیم کی بودیم و کی هستیم اینجور مارو پادو کفشاهای ستارخان نمیکردن
به راحتی هر چی بی سواد بلند نمیشه توهین کنه
نقل قول کردن
#76 آر از 1397-02-27 02:05
به نقل از حسنوند:
ترکها همدیگر را تقویت می کنند به عنوان مثال همین علی دایی را ببینید چطور بزرگش می کنند اما ما لرها متاسفانه همدیگر را تخریب و مسخره می کنیم . یک مثال ساده دیگه زمانی بود که ما یک تیم لیگ برتری به نام گهر داشتیم حتی یک بودجه ناچیز در اختیارش قرار ندادن تا ورزشگاه درود تکمیل شود اما تبریز ورزشگاه 60هزار نفری دارد و تنها هزینه ای که برای مربی خارجی آن شده شاید برابر با کل بودجه ورزش استان باشد.

سلام خدمت هم وطنان گلم من ترک اردبیل هستم و بسیار برای شما قوم بزرگ ارزش قائلم ..هموطن عزیز لطفا شخصیت بزرگانی مثل علی آقا دایی یا دارایی های یک قومیت رو به خاطر عصبانیت ناشی از یک برداشت زیر سوال نبریم .همه انسانها شایسته احترامند
نقل قول کردن
#77 تارا 1397-04-03 13:33
سلام علیرضا بیرانوند و وحید امیری همشهری و همزبان من هستند.و فکر میکنم این اواخر شاهد بازی های خوب اینها بودین.
نقل قول کردن
#78 بختیاری 1397-09-02 10:40
اگر چه به نام سردار اسعد کوچه و خیابانی نیست ولی تک تک رگ هایم به نام اوست .
نقل قول کردن
#79 لر 1397-09-25 10:50
معلومه که وقتی رضا پالانی چکمه های سردار اسعد رو داخل آذربایجان واکس میزد این هنوز تو کمرش بود.که الان به آلاف اولوف رسیده میخواد عقده گشایی کنه () کلوغ انداز را پاداش سنگ است
نقل قول کردن
#80 لر 1397-10-01 13:22
این قومیت که اینجوری از خودی ونخودی مورد حملات تنها گناهش وفاداری به ایران و تشیع هست واینکه خودش رو ستون ایران میدونه و یکدست شیعه علی هستن و به ایران خیانت نکرده
البته اگه گوینده از ایندست مزدور ویا عامل دشمن ایران و شیعه واسلام نیست گناهش از اینها هم کمتر نیست
نقل قول کردن
#81 gorg 1397-10-25 08:43
لرها در تاریخ ثابت شده اند
نقل قول کردن
#82 تاریخ را بخوانیم 1398-05-17 20:22
دوستان اگر تاریخ را بخوانید دلیل این که کارگردان به کفش و پای ستارخان و لرها اشاره دارد می فهمید
پای ستارخان براثر اختشاشی که سردار اسعد بختیاری ایجاد کرد و حمله او تیر خورد و ستارخان براثر همان ذخم سه سال بعد فوت کرد
صفحه ویکی پدیا رو بخونین درباره ستارخان نوشته
نقل قول کردن
#83 شهرام 1398-05-18 21:46
هرکس ب دنبال نداشته هایش هست یکی پول یکی خونه یکی جا ومقام
نقل قول کردن
#84 ایرانی ام 1398-06-11 03:22
تاروزگاربوده باامام علی وشیعیانشون دشمنی کردن امروزفشارفرهنگی ورسانه ای شدیدروی قوم لروبختیاری هست چراکه تنهاقومی هستندکه تماماشیعه انداگرحجم جوکها وفیلم هاوبدگویی هاوتخریب هارودیده باشیدمتوجه دستهای پشت پرده ای میشیدکه باخریدن یک مشت کارگردان وبازیگرو..مثل.. .جریان ضدفرهنگی وضددینی ایجادمیکنن وهمه ی اینهاطراحی شده است وگرنه تابوده وهست بزگی ودلاوری وغیرت وناموس پرستی لر.بختیاری هازبانزدعام وخاص بوده اگربه تاریخ نگاه کنیدزمانی که افغانهابه ایران حمله کردن شهربه شهرپیش می امدندومتاسفانه به ایران تجاوزمیکردنداما قوم لرو بختیاری نتونست که این تجاوزگری رونتونست تاب بیاره وبرای دفاع ازمام وطن افغانهاراازایرا ن فراری داد
نقل قول کردن
#85 امیر چگنی 1398-11-24 19:20
ما لرها خودمان سردار داریم این کارگردان هم لازم نکرده برای بزرگ کردن مشاهیر شهرش از لُرها مایه بگذارد.
نقل قول کردن
#86 بختیاری 1398-12-07 14:23
گیرم که پدر تو بوده فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل/یا تلاش کن سردار اسعد و علیمردان و بی مریم باش یا حرفای خاله زنکی نزن
نقل قول کردن
#87 لر بزرگ 1399-01-08 21:25
نمی شود کوه افتخاراتی را که گذشتگان ساخته اند بگذاریم ویران کنند و به عنوان پذیرش انتقاد که خود آنها بهتر می دانند هدف‌مند است از این گنج دفاع نکنیم و بعد دنبال ساختن افتخارات شخصی باشیم قوم لر و بختیاری پیشینه و افتخار چند هزار ساله ماست .
نقل قول کردن
#88 عرفان 1399-05-01 23:12
لر ها هیچ وقت چکمه ترکها روپاک نمی کنن هیچ وقت به غرورمان اجازه نمی دهیم که چکمه مردهای ترک را پاک کنیم این فیلم چیه ساختید
نقل قول کردن
#89 پیامم رو بخون... 1399-07-25 01:31
ببین !!!!!! من اصلا این سایتو نه تا حالا دیدم نه متنش رو خوندم و نه هیچییییی !!! فقط چشمم افتاد به این توهین !!!!!!! بقرااااااان جلو من یکی به لر توهین کنه ...
نقل قول کردن
#90 Mehrdad 1399-09-07 10:45
با سلام من یه لرم به لر بودنم افتخار میکنم اما هر جا میرم وقتی میگم لرم مسخرم میکنن اخه ما لرا چی کار کردیم جز اینکه اگه از هر قوم دیگه بیاد خونمون یا داخل جایی که زندگی میکنم مثلا روستا یا شهرمون بفهمیم غریبه بهش احترام میزاریم میبریمش خونه نمیزاریم کسی اذیتش کنه اما وقتی میریم یه جای غریب یا یه شهر دیگه مسخرمون میکنن ما چه بدی کردیم جز اینکه دلم پاکه سادیم هر کی هم بیاد خونمون اندازه یه شاه احترامش میکنم آخه ما چه بدی کردیم در طول تاریخ همیشه در جنگ بیشترین شهدا از ما لرا هستند اخه چرا باید این قد بد بخت باشیم من خودم دوتا از برادرام شهید شده دوتا عموم شهید شدن پدرم جان بازه دوتا دایم جان بازن اما بعضی از شبا نون خوردن نداریم آخه ما دردمون باید به کی بگیم ما صد تا خونوار داخل یه روستا در منطقه چهار محال بختیاری زندگی میکنم آب واسه خوردن نداریم اما سد زدنه آبمون بردن واسه اصفهان برنج میکارن اگه یه چیز هم گفتیم میبرم زندونمون میکنن الان گاز نداریم ما باید دردمان به کی بگیم
نقل قول کردن
#91 فرهاد از كرج 1399-09-12 04:57
با سلام آقا ما لرها دشمن هميم و غريب پرست به خاطر همينه به ما توهين ميشه،اتحاد يه چيز مسخره س بين لرها وقتي جنگ طايفه اي ميشه چند نَفَر كشته ميشن اونم با سلاح گرم ولي وقتي پاي غريبه مياد وسط ميشيم مهمون نواز و دل پاك و

مشكل لر نه قدمته نه اصالت نه شجاعت و نه هوش و ذكاوت كه همه رو بيشتر از همه داره فقط نجابت و شرميه كه دارن و نداشتن اتحاد من خودم تهران زندگي ميكنم اينجا چيزي بنام اصالت و نجابت و شرم معني نداره فقط پررو بودن حرف اول رو ميزنه كه ما لرها پررو نيستيم چون نجابت داريم يارو فكر ميكنه ساده هستيم،به جاي جدل با خودمون به ديگران اجازه نديم شاخ بشن برامون،يارو تهراني خونه برادرش ميره محل سگ بهش نميزاره ولي مياد خونه يه لر براش جون ميده طرف فك ميكنه ميزبانش گاگوله ولي نميدونه ما دشمنونم بياد مهمون بشه تو خونه مون بهش بي احترامي نميكنيم پس به جاي محبت بيش اندازه به غريبه ها به خودمون محبت و احترام بكنيم از هر ايل و طايفه و فقط بگيم لر و تقسيم بندي نكنيم
نقل قول کردن
#92 بیژن 1399-09-16 03:29
با سلام و عرض ادب خدمت تمام لر زبانان عزیز
دوستان عزیز سریال ستارخان و سرزمین کهن پیش کش شما سریال ایلدا را ببینید نوشین خانم پیرحیاتی که فکر کنم لر باشه فیلم نامه نوشته ،واقعا متاسفیم تو فیلم دشمن داره با توپ و تانک حمله میکنه عمو برفی داره سنگ میندازه خاک بر سر ما واقعا از ماست که بر ماست واقعا هیچ سهمی از اقتصاد و سیاست و غیره از ایران نبرده ایرانی که فقط چهار ایالت بود و بزرگ‌ترین ایالت آن لرستان بود و ششصد سال بر یکی از تمدن های بزرگ حکومت کرد وای بر ما الان هم جدیدا دارند با تفرقه لرهای بختیاری عزیز و افتخار آفرین را از لرستان جدا می‌کنند خدا به دادمان برسد
نقل قول کردن
#93 ایرانی 1399-09-19 00:20
لبها عزیز دل ما هستن در زمان جنگ مشروطه لر ترک نداشتیم همه بهم کمک می کردن ایرانی بودن مهمه
نقل قول کردن
#94 بختیاری 1399-10-11 18:19
لرها در تمام تاریخ جز ایران بودند ولی هرگاه چیزی بر خلاف اعتقادات و منافع آنها بود مقاومت میکردند مثل مقابله آنها با رضا خان ولی در دوران انقلاب به دلیل حکومت شیعی و ایرانی آن روحیه را کنار گذاشته اند ولی می بایست آن روحیه احیا شود و همچون بلوچ و کرد و...نظامی باشند و هرکس توهین کند و یا منافع آنها (انتقال آب و بی سهمی از نفت و گاز و فقر مناطق و بیچارگی و نبود فرودگاه و راه آهن و محرومیت از صنایعی همچون خودرو سازی و... واکنش نشان دهند
نقل قول کردن
#95 تبریزی 1399-12-02 01:08
طرف نون نداره بخوره دارین دعوای قومی میندازین؟ دوما تو این سایت چیز هایی نوشته شده که باید از ترک ها دفاع کنم همین ترکهانبودن با به صدام بابا میگفتین. لشکر عاشورا نبود مایی وجود نداشت اقایان محترم. ایران برای همه عزیز هستش/ هر قومی خوب داره بد هم داره چرا مغز فندقی فکر میکنید
ثالثا طرف ترکه طرف لره طرف فلانه ول کنین این حرف هارو واسه ما نون میشه
در کل اینا یه سری سیاست هستش اونم سیاست خرد و کلان که برای بازی دادن ملت ایران به کار گرفته میشه بهتره سکوت کنیم فقط. الان به جایی رسیدیم که سکوت بهترین کاره.
نقل قول کردن
#96 درود بر تمام لران 1400-03-22 07:35
درود بر تمام لرها و غیور مردان ایران زمین اولا باید بگم بگم که تا هممون پشت هم نباشیم همین آش و همین کاسه ما بهای سنگینی رو در مبارزه با متجاوزان از جمله روسیه و انگلیس پس چرا حتی یک فیلم در باره‌ی سردار اسعد نساختید واقعا شرم آور است یه پیامی هم برای بزرگواران لر دارم تا لر بوده ایران زمین همانند یک کشور قدرتمند بود من خودم لر بختیاری هستم در آخر می خواهم بگوییم که هیچ موقع پشت هم را خالی نکنید هرچند میدانم که یک لر هیچ موقع پشت برادرش را خالی نمی کند
نقل قول کردن
#97 به موقع 1400-04-25 09:12
من اصن خوشم از فیلم ایرانی نمیاد ولی وقتی این قضیه رو شنیدم میخندم که ما انسان هایی داشتیم که هزاران انسان دوره معاصر در حدشان نبوده فرمانده ها و پادشاهان و دربارها و مقامات حکومتی و .... لر
از دوره ایران باستان تا دوره معاصر انسان هایی داشتن که حتی ستارخان امثال او در حدشان نبودن بعد میان مسخره ما میکنن
نقل قول کردن
#98 وحید ورمزیار 1400-09-08 01:04
زنده باد قوم بزرگ لر
نقل قول کردن
#99 الهه-اصفی 1400-09-16 05:29
لر بودن نه صفت و نه شهرت و نه تعصب و بی فکرانه فقط فقط غیرت بودنه،اصیل موندنه ،تغیر نکردنه،لر بودن ناخودآگاه سرو بالا آوردن و حس افتخار و غرور داشتن
نقل قول کردن
#100 محمد 1400-12-29 03:31
لرها نژاد اصلی ایران هستند عیلامیان لر بودند و اخرین مفرغی که از کوه های لرستان دراوردند ۶۴ هزار سال قدمت دارن این قوم اصالت یعنی لر زرغامی سیخی چند
نقل قول کردن
#101 علی 1401-07-21 08:35
ترکها همه کار ایران هستند اولین حکومت دنیا شناخنه شده است
نقل قول کردن
#102 داود 1401-09-20 22:22
تفرقه افکنی بین اقوام ایران کار زشتی هست مخصوصا کسی این کار را برای مطرح شدن انجام‌بدهد . چه کارگزدان باشد چه منتقد فیلم
نقل قول کردن
#103 یاشاسین لر کرد ترک عرب فارس بل 1401-10-27 04:17
یاشاسین ایران یاشاسین تمام کسانیکه نژادشان انسانیت است وبه قوم نژادشان برحسب انسانیت میباللند لعنت برنژادپرستان که همیشه موجب شدنددوستی بین قومها ازبین برودوانسانهای بیگناهی کشته شوند
نقل قول کردن
#104 خرم آباد 1402-02-02 00:27
در تمام طول تاریخ لرها سربازان ایران بوده اند. و برای کشورشان جان داده اند. در زمان قاجار لرها از دولت مرکزی اطاعت نکردن و سرانجام کار این شده است که هنوز ایران رنگ خوشی به خود ندیده.بترسید و آگاه باشید
نقل قول کردن
#105 شهروند 1402-05-04 16:24
کارگردان سریال یک هموطن تُرک آذربایجانی است و بخاطر بافت قومی و قبیله‌ای ایران همیشه این اتفاقات می افتد شاید علتش نداشتن درک درست از تاریخ واقعی باشه وگرنه یک لر بختیاری در ۱۲۰ سال پیش چطور رفته تبریز و به چه زبانی ارتباط برقرار کرده در تبریزی که اکثرا ترک زبانند؟ خب این نشون میده واقعا سواد تاریخی نویسنده یکم ضعیف بوده است
نقل قول کردن
#106 ساواش لر 1402-06-23 16:25
به نقل از پیامنی:
آقای رباطی عزیز ، اگر همچین چیزی توی تاریخ واقعیت داشته باشه کاریش نمیشه کرد ، خیلی وقتها و خیلی جاها خودمون زمینه توهین رو فراهم میکنیم پس تا زمانیکه مثل سایر اقوام به خودباوری فرهنگی و اجتماعی نرسیم همین آشِ و همین کاسه ، غیر از محسن رضایی کسی رو ندیدم که با افتخار بگه من لرم ، همه نگرانن که مورد تمسخر واقع بشن ، امیدوارم هم استانیهای عزیز در مقابل حرفام جبهه نگیرن چون اگر یه کم به حرفام دقت کنن هیچ نقطه تاریکی نمی بینن ، حدود ۱۷ میلیون لر توی ایران زندگی میکنن اما در تاریخ ایران بعد از انقلاب کسی به وزارت نرسیده( اگر اشتباه میکنم تصحیح کنید) این یعنی عدم خودباوری

لر ها رو نمیزارن که به وزارت برسن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا