یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان صبح شنبه 30 دی‌ماه به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار و با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی استان برگزار شد.
به گزارش یافته، در این جلسه طبق روال همیشگی، دستور کار جلسه عنوان شد و مصوبات جلسه قبلی نیز بررسی شد.

دیدار اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان‌ها با رهبر انقلاب
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در این جلسه اظهار داشت: اعضای ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کل استان‌ها، اردیبهشت سال آینده با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.
مجتبی بیرانوند افزود: در این دیدار، مصوبات شورای هماهنگی استان‌ها در حضور مقام معظم رهبری بررسی می‌شوند و دستگاه‌های عضو ستاد، گزارش‌ها خود را درزمینهٔ مبارزه و مقابله با مواد مخدر ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بایستی گزارش‌های فعالیت‌های خود را درزمینهٔ مقابله و مبارزه با مواد مخدر ارائه دهد، افزود: این دستگاه‌ها موظف‌اند گزارش فعالیت‌های خود را در ماه‌های بهمن، اسفند 96 و فروردین سال 97 را به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تحویل دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی درزمینهٔ مقابله و مبارزه با مواد مخدر به‌طور مثال ۲۰ درصد فعالیت داشته است باید آن را در این مدت به حداقل ۷۰ درصد برساند.

مواد مخدر صنعتی در رأس استفاده مصرف‌کنندگان
در ادامه این جلسه معاون اداره کل اطلاعات استان لرستان نیز به کشفیات مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: طی 3ماه گذشته، باندهای مختلفی در استان که به توزیع انواع مختلفی از مواد مخدر همانند تریاک، هرویین،شیشه و ماری‌جوانا مبادرت می‌نمودند توسط این اداره کل مورد ضربه قرارگرفته‌اند.
انهدام مزرعه ماری‌جوانا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)
این مقام امنیتی با بیان اینکه در این عملیات‌ها تعداد 30 نفر دستگیر،21 خودرو کشف و ضبط‌شده است، افزود: مقدار 54 کیلوگرم هرویین،20 کیلوگرم شیشه،110 کیلوگرم تریاک،460 لیتر مواد پیش ساز و یک مزرعه ماری‌جوانا کشف‌شده است.
وی گفت: این اقدامات در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد،الیگودرز، کوهدشت  نورآباد انجام‌شده است.
معاون اداره کل اطلاعات استان لرستان خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد سمت‌وسوی مصرف مواد مخدر در استان به سمت مواد مخدر صنعتی سوق پیداکرده است.

22 نقطه آلوده لرستان در تور اطلاعاتی قرار دارد
در ادامه این جلسه معاون اطلاعات سپاه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام بر هماهنگی دستگاه‌های کاشف مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد.
این مقام مسوول اظهار داشت: در راستای مبارزه با مواد مخدر، دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بایستی به‌صورت متمرکز و در کنار یکدیگر فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه سپاه استان طرحی در راستای مقابله با مواد مخدر به شورای هماهنگی استان تحویل داده است، افزود: این طرح با موضوعیت محله محوری و در راستای مبارزه با مواد مخدر تدوین‌شده است و ۲۲ محله آلوده استان در این طرح شناسایی و موردبررسی قرارگرفته‌اند.

دستگاه‌های امنیتی در کنار یکدیگر برنامه‌ریزی کنند
معاون اطلاعات سپاه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام با اشاره به اینکه اداره اطلاعات و نیروی انتظامی به‌صورت قابل توجهی فعالیت می‌کنند اما دستگاه‌های کاشف مواد مخدر بهتر است به‌جای مستقل عمل کردن، به‌صورت متمرکز عمل کنند، افزود: به‌طور مثال اگر اداره اطلاعات در محله اسدآبادی جهت شناسایی و مقابله به یک مدل خاص فعالیت می‌کند و سپاه و ناجا نیز هرکدام به مدل‌های خاص خود فعالیت می‌کنند، بهتر است در این موضوع هم‌افزایی صورت بگیرد و این دستگاه‌ها به‌صورت متمرکز و در کنار یکدیگر در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت نمایند.
این مقام امنیتی با بیان اینکه بایستی به‌صورت متمرکز اقدام کنیم، افزود: وقتی این دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند نتایج و ثمرات مقابله و مبارزه با مواد مخدر بسیار اثربخش‌تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: اگر کلیه دستگاه‌های عضو این ستاد به‌خوبی وظایف خود را انجام دهند دیگر نیاز نیست رهبری به این موضوع ورود پیدا کند و ما نباید طوری اقدام کنیم که رهبری شخصاً به این موضوع ورود پیدا کنند.
در این اظهارات مشخص است، برای کیفیت‌بخشی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه‌های امنیتی می‌بایست در کنار یکدیگر و به‌صورت کار گروهی و با برنامه‌ریزی و هم‌افزایی اقدامات لازم جهت مقابله، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرد.




مصطفی باقری/ پایگاه خبری یافته
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا