یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شب دوم و پایانی کنسرت گروه موسیقی پاپلر در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ شهرستان خرم‌آباد با استقبالی کم‌نظیر در حالی به پایان رسید که اگرچند اجرای دیگر نیز به این دریچه موسیقایی افزوده می‌شد، بازخورد احساس ناب هواداران نیز وسعت بیشتری می‌یافت و شاهد سالنی مملو از جمعیت می‌بود.
این کنسرت که با هدف کمک به مردم زلزله‌زده‌ی غرب کشور تدارک دیده‌شده و قسمتی از عواید آن نیز به همین موضوع اختصاص یافته بود، در دو نوبت یک‌ساعته و با اجرای امیر رحمان خسروی، خواننده گروه عرضه و به سمع و نظر حضار سالن رسید.
نوبت اول دربرگیرنده قطعات خورموه، قمار و بهشت بود که با دکلمه و صدای نفس خسروی فرزند خردسال امیر رحمان خسروی در خصوص وطن به پایان رسید.
در نوبت دوم نیز قطعات بیستون، قمار، مسافر، دیربیا، پریشو نواخته و اجرا شد و با نمایش کلیپ قمار، روحان امامی بازیگر این کلیپ که چندین بار به‌عنوان طراح صحنه ممتاز و برتر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزیده شد، از بضاعت هنرمندان بومی لرستان که بی‌هیچ پشتوانه و کمکی در کشور می‌درخشند، سخن گفت و توجه بیشتر به هنرمندان مغفول شده را خواستار شد.
لباس متحدالشکل گروه، صحنه‌آرایی حرفه‌ای سالن، کیفیت مطلوب صدابرداری، روش نوین فیلم‌برداری نیز از مزیت‌های کنسرت مذکور بود که به همت استودیو جادویی آبرنگ و دیگر اسپانسرهای برنامه، انجام گرفته بود.
عناصر گروه پاپلر که در شبی رؤیایی حاضرین در سالن را به وجد آوردند به ترتیب عبارت‌اند بودند از: معین روزبهانی- گیتار و سرپرست گروه، محمد تیموری- گیتاربیس، حسین قنبری- تنظیم‌کننده و نوازنده کیبورد، امیرحسین کوشه- پیانو، یاسین بهاروند- گیتار ملودی، مهدی بیرانوند- کمانچه، اشکان پیوستی- درامز
در پایان، امیر رحمان خسروی خواننده و بنیان‌گذار پاپلر یاد و خاطره اتفاق حزین زلزله مردم کرمانشاه را گرامی داشت.
اما نکته قابل‌تأمل در برگزاری کنسرت پاپلر، هم‌زمانی برگزاری چند کنسرت از خوانندگان مطرح پاپ در هفته‌های آینده بود که این ‌هم‌زمانی با اجرای پاپلر، خالی از اشکال نیست.
قرار دادن هنرمندان کشوری و بومی در روبروی هم در یک بازه زمانی نزدیک به هم و مجاب نمودن مردم شهرمان خرم‌آباد (که درآمد سرانه‌ی زیادی برخوردار نیستند) برای خرید یکی از این دو بهمان اندازه که نازیباست، مسبب دوری مردم از خوانندگان فولک می‌شود.
کاش لااقل زمان‌بندی اجراها این‌چنین نزدیک نبود.
شایان ذکر است کنسرت "پاپلر" با صدای امیررحمان خسروی و گروه همراهش، پنج‌شنبه و جمعه 9 و 10 آذرماه از ساعت 20 شب در سالن شهید آوینی مجتمع ارشاد خرم‌آباد برگزار شد.








گزارش: مهرداد خدایی سوری
عکس: محسن نظری

دیدگاه‌ها  

#1 پورا 1396-09-11 23:08
من سالهاست نشریات لرستان رو‌میخونم
و‌ بعنوان یک خواننده باید بگم نشریه شما همیشه
از موسیقی و هنر حمایت کرده
درود بر امیررحمان که آثارش باعث شده زبان لری حفظ شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا