یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حضور جمعی از اعضای انجمن‌ها و  فعالان محیط‌زیست خرم‌آباد و اعضای شورای اسلامی شهر؛  مراسم بزرگداشت روز جهانی درخت و درختکاری در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در این مراسم که شامگاه دوشنبه 29 آبان ماه در محل موسسه متارخ برگزار شد؛ جمعی از اعضای انجمن‌ها و  فعالان محیط‌زیست خرم‌آباد و اعضای شورای اسلامی شهر حضور داشتند.
 
تأکید پدر بلوط بر کاشت درختان بومی پهن‌برگ
پدر بلوط ایران بر کاشت درختان بومی پهن‌برگ، تأکید کرد.
مظفر افشار در این جلسه با تقدیر از سازمان‌های مردم‌نهاد برای کمک به زلزله‌زدگان گفت: با توجه به کمبود آب، لازم است کاشت درختان پهن‌برگ در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: بهتر است درختان بومی  پهن‌برگ از جمله بلوط و گیرچ (زالزالک وحشی) در سطح استان برای برنامه‌های درازمدت  کاشت و نگهداری شود.
افشار سخنانش را با تقدیر از مدیران عمل‌گرا و مردمی پایان برد.
 
بحران خشکیدگی در لرستان
در ادامه؛ "محسن تیزهوش" در خصوص اقلیم و انسان‌محوری، انطباق در دوران ورشکستگی و در مورد بحران خشکیدگی در لرستان و شرایط قرار گرفتن استان در محدوده خشک‌سالی و چرایی ورشکستگی زیست اکولوژیکی و راهبردها و راه‌حل‌های پیشنهادی مطالبی را اعلام کردند.
 
ارائه طرح دو- یک (هر دو متر یک درخت)
مدیر عامل موسسه متارخ هم  طرح دو-یک (هر دو متر یک درخت) را به حاضرین معرفی کرد.
سید محمد قاسمی  از جمله فواید اعجاب‌انگیز طرح مذکور را  خنک شدن دمای هوا بعد از چهار سال، برشمرد و افزود: کاهش گرد و غبار، کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از سیل و افزایش طراوت و زیبایی شهر ازجمله فواید این طرح است.
 
طرح به شورا ارسال شد
در ادامه طرح دو- یک (هر دو متر یک درخت) برای اجرایی شدن  به علی‌محمد صالحی نسب از اعضای محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تقدیم شد.
 صالحی‌نسب هم با ذکر فواید درخت و درختکاری و توسعه فضای سبز شهری  در مورد  مشکلات نقدینگی برای اجرای طرح‌ها صحبت نمودند.
زهرا نظری نائب رئیس محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در مورد فایده‌های درخت و فضای سبز و از کمبود فضای سبز برای بانوان صحبت کردند. وی هم‌چنین خواستار حضور خودجوش  مردم در طرح‌های زیست محیطی شدند و در مورد توانایی موفقیت طرح‌ها با حضور مردم سخنانی گفتند.
ولی‌اله رستمی دیگر عضو شورا هم سروده زیبایی از سروده‌های خودش را  به زبان لری در مورد زیبایی‌های شهر خرم‌آباد قرائت کرد.
شایان ذکر است مراسم نکوداشت روز جهانی درخت روز دوشنبه 29 آبان  به همت موسسه متارخ و با  حضور پدر بلوط ، اعضای شورای شهر، فعالین محیط زیست و مدنی، معاونین شهرداری، مسئول روابط عمومی شهرداری، مدیرعامل فضای سبز و پارک‌ها،  پیشکسوتان عرصه فرهنگ و جمعی از شهروندان در سالن اجتماعات موسسه متارخ برگزار شد.



دیدگاه‌ها  

#1 علی 1396-08-30 12:20
لطفا اهالی مظلوم انتهای خیابان ناصر خسرورادریابید اهالی این منطقه از داشتند یک پارک یا همان بوستان کوچک محروم هستند از یک طرف بین خیابان شست متری واز یک طرف به کوه مخملکوه محصور شده اند در شب به دلیل نبود چراغ در سطح معابر انگار در ظلمات بسر میبرند از شهردارمحترم وشورای شهرمیخواهیم این درخت کاریها واین عمل خیر ونیک درخت کاری را از این محله ومنطقه شروع کنند کوهپایه مخمل کوه نیاز به ساماندهی ودیدی نو دارد .با تشکر از سایت یافته عزیز.
نقل قول کردن
#2 کیوان 1396-08-30 12:43
با سلام
اگر جلوی کشاورزان بگیرن که دارن درخت های بومی را آتش میزنن و به زمین کشاورزی تبدیل میکندد خودش کافیه حتی اگر درخت هم نکاریم برید ببینید آیا درختی بزرگی مونده پس درخت کاری خوبه ولی اگر جلوی کشاورزان بگیرند خوبه که فکر نمیکنم ...
نقل قول کردن
#3 فرهنگی 1396-08-30 14:16
سر کار خانم نظری لطفا شما به مشکلات دانش آموزان استثنایی هم رسیدگی کنید. محیط زیست بزار ید برا متخصصین.
نقل قول کردن
#4 اکبر 1396-08-30 18:30
من واقعا تعجب میکنم که چرا اشترانکوه با این عظمت و با این حجم آب و برف که تا اواسط تابستان برف دارد درختی نداره . از مسئولین و گروه های مردم نهاد تقاضا دارم درختانی مثل بلوط و کاج در اونجا بکارند ، حتی نیاز به ابیاری نيست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا