یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستانی‌های مقیم تهران با برگزاري مراسم آیین گِل در سوگ ابا عبدالله حسین (ع) و اهل بیت مطهرش عشق و ارادت خود را به این امام همام نشان دادند.
به گزارش خبرنگار يافته، صبح روز ‌یک‌شنبه 9 مهرماه 96 و مصادف با عاشورای حسینی، خیابان‌های بلوار فردوس تهران تحت تاثیر عزاداری لرستانی‌های مقیم مرکز‌، چهره‌اي خاص به خود گرفته بود.
لرستانی‌های ساکن تهران شامل جمعی از مقامات و مسوولان لشگری و کشوری، مقامات نظامی و انتظامی، نمایندگان ادوار گذشته و فعلی لرستان در مجلس و شوراها، هنرمندان، ورزشکاران ملی کشور و جمع کثیری از محبان امام حسین(ع)، در قالب "‌هیات عشاق‌العباس‌" نشان دادند که همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی و دینی، آداب و رسوم والایی داشته و در تعالی فرهنگ ایران اسلامی سهم به‌سزایی داشته‌اند و ارادت مردم این دیار به امام حسین (ع) انکارناپذیر است.
مراسم امسال به شکل رسمی از ساعت 8 صبح شروع شد، اما گروهی از عزاداران به‌رسم دیرینه این آیین، بی‌تاب‌تر از همیشه، شب را به صبح پیوند زده و بعد از نماز صبح در حوض‌های ماتم گرفته خیمه لرستانی‌ها حاضر شدند تا روایت‌گر عاشقانه‌ایی از حزن و اندوه مردمان لرستان باشند.
در ادامه جمعیت با تشکیل دسته‌جات کوچک در سطح خیابان‌های اطراف به حرکت درآمد و با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی سنتی، منطقه را تحت تاثیر عزاداری خود قرارداد بودند‌.
مراسم امسال عزادارای لرستانی های مقیم تهران چون شش سال گذشته یکی از باشکوه‌ترین مراسم انجام شده در روز عاشورا در تهران بود‌.
عزاداران لرستانی، امشب نیز در مراسم شام غریبان حاضر خواهد شد و با آه و ناله‌های حضرت زینب (س)، کودکان و زنان اسیر حماسه عاشور همراه خواهند شد.
مناسک عزاداری ایام محرم امسال توسط لرهای مقيم مركز که از روز اول محرم شروع شده تا سیزدهم محرم از ساعت 20 تا 23 در تهران، بزرگراه ستاري جنوب- بلوار فردوس غرب- بلوار شقايق- نبش كوچه سيزدهم شرقي برگزار است.

تصاویر " سعید معتمدی" از عزاداری با شکوه لرستانی‌های مقیم مرکز در روز عاشورای حسینی:




دیدگاه‌ها  

#1 لرستان 1396-07-09 11:16
خاکی ترین و حزن اندوه ترین عاشورای شیعیان
السلام عیلک یا اباعبدالله الحسین ع
السلام عیلک یا ابوالفضل العباس ع
السلام عیلک یا زینب کبری س
نقل قول کردن
#2 سیدناصر 1396-07-09 16:16
السلام علیک یا ابا عبدالله.
از دیدن سرداران محمدیان و رحیمی در هییت لرستانیهای پایتخت به عنوان یک لر به خود بالیدم. انشالله هییت لرهای مقیم تهران ضمن قبول عزاداریهایشان بتوانند سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ و رسوم لرها باشند.
ضمنا پیشنهاد میگردد مقاماتی که شرف حضور دارن در هییت لرها را معرفی کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا