یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر پیشنهادی نفت گفت: برای اینکه در دریای خزر به خلیج‌فارس در عمق بیشتری به حفاری بپردازیم نیازمند فنّاوری هستیم.
به گزارش یافته به نقل از خانه ملت، "بیژن نامدار" زنگنه دوشنبه 23 مردادماه میهمان کمیسیون عمران مجلس برای ارائه برنامه خود برای وزارت نفت بود.
بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت کمیسیون عمران است، گفت: در حوزه ترابری، ساخت و ساز، نیروگاه‌ها و حتی برق کمیسیون عمران عمده مصرف کننده نفت است.
وی با تاکید بر اینکه به بهینه‌سازی نیاز داریم، افزود: در حوزه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی می‌توانیم با صرفه جویی بسیاری از این چاه‌ها را راه بی اندازیم.
نامدار زنگنه با اشاره به تاکید نمایندگان بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی نفت و تکمیل زنجیره ارزش افزود: ظرفیت پالایشگاه‌ها از 1.7 به 3 میلیون می‌رسد که در این زمینه صادرات باید مدنظر باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت پتروشیمی‌ها در دهه 80 یک میلیارد دلار بود که اکنون به 20 میلیون دلار رسیده، تصریح کرد: تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را به 50 دلار برسانیم تا به این ترتیب از لحاظ ارزی تراز ما بالا برود.
وزیر پیشنهادی نفت با تاکید بر اینکه اشتغال‌زایی از حوزه پتروشیمی‌ها را قبول دارم، گفت: پالایشگاه‌ها در حال حاضر درآمدزایی زیادی ندارند از این رو ساخت پالایشگاه جدید جواب نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از منابع نفتی در خلیج‌فارس در عمق صد متری انجام می‌شود، افزود: برای اینکه در دریای خزر به خلیج‌فارس در عمق بیشتری به حفاری بپردازیم نیازمند تکنولوژی هستیم.
نامدار زنگنه با تاکید بر اینکه گازرسانی به روستاها را پیگیری می‌کنم، گفت: وزارت نفت دروازه پول خارجی به کشور است و در این راستا تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.
وی با اشاره به قراردادهای منعقده اخیر افزود: در خصوص قراردادها برعکس قراردادهای فاینانس گفته شده در مناقصه‌ها می‌تواند 100 درصد از ایرانی‌ها استفاده کند و در این زمینه اگر تولید و فروش متوقف شود، سهم کشور مقابل نیز متوقف می‌شود.
نامدار زنگنه با اشاره به قطع گاز از سوی ترکمنستان افزود: با قطع گاز از سوی این کشور ما واکنشی نشان ندادیم زیرا می‌دانستیم آن‌ها به دنبال زیاده‌خواهی هستند اما به‌طور حتم در ماه‌های پیش رو مذاکراتی صورت خواهد گرفت.
وزیر پیشنهادی نفت با یادآوری وابستگی بودجه کشور به نفت تصریح کرد: اگر منابع حاصل از درآمدهای نفتی به کشور تزریق نشود بودجه جاری نیز معطل می شود.
وی ادامه داد: متأسفانه پولی که از صنعت نفت عاید این وزارتخانه می‌شود جواب هزینه‌های جاری آن را نمی‌دهد.
وزیر پیشنهادی نفت با تاکید بر ضرورت توسعه بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی گفت: ما باید بتوانیم بازارهای کشورهای همسایه را به دست بیاوریم.
 
صنایع مادر در لرستان ایجاد شود
مجید کیان پور نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه گازرسانی به روستاها باید اولویت شماره یک وزارت نفت باشد، گفت: توجه ویژه به پارس جنوبی و فعال کردن برداشت از تمام میدان‌های مشترک با کشورهای جنوب خلیج‌فارس لازم است.
نماینده مردم دروود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی که زنجیره تولید را کامل‌تر کرده و اشتغال زیادی ایجاد می‌کند لازم است.
وی ادامه داد: توجه به استان لرستان با توجه به اینکه بیش از 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت از آن می‌گذرد لازم است و باید صنایع مادر در آن ایجاد شود.
 
مدیریت حوزه نفت جزیره‌ای است
محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از انتقال پالایشگاه اراک از خرم‌آباد به اراک گفت: متأسفانه مدیریت حوزه نفت جزیره‌ای است.
 
سخنان سایر نمایندگان
در ادامه این نشست فرج‌الله رجبی عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش فروش نفت در اقتصاد مشخص نیست، گفت: توسعه پالایشگاه شیراز مطالبه ما از دولت دوازدهم است.
در ادامه محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی در حوزه قراردادها گفت: باید سهم بودجه از نفت را کاهش داده و به صنایع پایین‌دستی توجه شود.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه میدان‌ها نفتی مطابق با برنامه ششم گفت: گازرسانی به روستاها لازم است.
در ادامه این نشست شهرام کوسه غراوی در سوال از وزیر نفت گفت: اکتشاف نفت و گاز در استان گلستان به کجا رسیده و وضعیت تهاتر با ترکمنستان در چه مرحله‌ای است.
حسین هاشمی تختی نژاد عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی در بدنه دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که واردات بنزین از خارج از کشور نداشته باشیم.
در ادامه این نشست حسین نیازآذری عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فروش و صادرات نفت خام گفت: توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی برای ایجاد اشتغال ضروری است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهمیه گذاری در دریای خزر به ویژه در مناطق مشترک لازم است.


دیدگاه‌ها  

#1 آزاده 1396-05-24 10:33
نماینده های ما موندن تو ۳۰ سال پیش و گیر کردن بین خرم آباد و اراک ،،،،،کسی هم نیست نجاتشون بده،،آقا محض رضای خدا در سالهای ۹۴تا ۹۸ زندگی کنید البته اگه نماینده مردم هستید.......اگه بقیش رو بنویسم شک ندارم یافته نمایشش نمیده، بگذریم بهتر است
نقل قول کردن
#2 همشهری 1396-05-24 21:37
پالایشگاه تمام شد ورفت وبه تاریخ پیوست حالا فریاد می زنید مواظب باش پالایشگاه پلدختر که قولش رادادند به ایلام ندهند قول راه اهن را پیگری ومطالبه کنید
نقل قول کردن
#3 لرستان 1396-05-24 23:02
نماینده های لرزبان همه بی عرضه اند حالا یافته جان میخوای چاپ کن میخوای نکن...تا سالهای آینده هم باز نماینده های بی عرضه ای خواهیم داشت چون طایفه بازی و ایل گرایی رو ول نمیکنیم
نقل قول کردن
#4 رضا 1396-05-25 08:47
امیدواریم نمایندگان استان به فکر تسریع در اجرای پروژه های فعلی نظیر راه آهن ، آزادراه ، سدها و کارخانجات جدید باشند ، همچنین نسبت به تعریف پروژه های جدید اقدام نمایند.از طرفی مسئولین اجرایی و نمایندگان استان باید دارای نقشه راه برای 4 سال ماموریت خود باشند که طی این 4 سال باید به کجا برسیم؟
نقل قول کردن
#5 اسی 1396-05-25 11:02
به نقل از آزاده:
نماینده های ما موندن تو ۳۰ سال پیش و گیر کردن بین خرم آباد و اراک ،،،،،کسی هم نیست نجاتشون بده،،آقا محض رضای خدا در سالهای ۹۴تا ۹۸ زندگی کنید البته اگه نماینده مردم هستید.......اگه بقیش رو بنویسم شک ندارم یافته نمایشش نمیده، بگذریم بهتر است

درود بر شما. نماینده محترم خرم آباد بجای اینکه بفکر الان شهر باشن دارن قبر کهنه رو زیر و رو می کنن که بگن من خیلی پیگیرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا