یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز جمعه 13 مردادماه، حادثه‌ای تلخ در روستای ملک‌آباد شهرستان الیگودرز به وقوع پیوست که قلب مردم این شهرستان را جریحه‌دار نمود و موجب تأسف و تأثر همگان شد.


یقیناً کشته شدن عده‌ای از هم‌تباران عزیزمان در این حادثه، چه کسانی که در شهرستان الیگودرز و روستای ملک‌آباد ساکن بودند و چه آن‌ها که سال‌هاست ساکن استان خوزستان شده‌اند برای تمام مردم این دیار دردناک بود و موجب تأسف و تأثر همگان گردید و در همین رابطه دکتر خدابخشی نماینده مردم الیگودرز با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار همه را به آرامش دعوت نمود و بی‌گمان در این شرایط همگان باید آرامش خود را حفظ نموده و پایبند به قانون باشند که در این صورت حق هیچ ذی‌حقی ضایع نخواهد شد و در این راستا دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی با قانون‌شکنان برخورد می‌نماید و دامن زدن به این اختلافات از سوی طرفین و یا اظهارات خارج از حیطه اختیارات دیگران وضعیت را بغرنج‌تر خواهد نمود و خسارات جبران‌ناپذیری نصیب همگان می‌نماید.
در ابتدا بد نیست گذری داشته باشیم به امنیت موجود الیگودرز که بنا بر اظهارات مسؤولین قضایی و انتظامی و امنیتی و البته با استناد به آمار، این شهرستان یکی از امن‌ترین مناطق استان است و یقیناً وقوع این حادثه اگرچه خسارات و تبعات اجتماعی بسیاری در پی داشت و مردم و مسؤولین اعم از شورای تأمین و مراجع انتظامی و قضایی، جمعیت هلال‌احمر، حوزه درمانی و... را درگیر نمود، اما به دلایلی که در پی خواهد آمد نمی‌تواند اصل امنیت در شهرستان را خدشه‌دار نماید و اگر هم در ویترین و سیمای شهرستان وقوع حوادثی از این دست نا امنی جلوه‌گر شود باید اهل فرهنگ و رسانه و قلم و تریبون این سوءتفاهم را بزدایند.
اگر چنانچه صفحات حوادث روزنامه‌ها را تورق و یا فضای مجازی را رصد نماییم هر روزه شاهد بروز این حوادث و حتی نا گوار‌تر از آن در سراسر کشور هستیم و یقیناً منطقی و عقلانی نیست که کسانی بخواهند این‌گونه حوادث را ابزاری برای سنجش امنیت یک شهرستان نمایند و به‌رغم بروز این حادثه دردناک بازهم الیگودرز در مقایسه با اکثر شهرهای کشور از امنیت خوبی برخوردار است.
امنیتی که در سطح کلان حاصل خون پاک بهترین فرزندان این مرزوبوم است که منتج به این حقیقت انکارناپذیر گردید تا کشور عزیزمان ایران به‌عنوان جزیره ثبات همچون نگینی در خاورمیانه بحران‌زده بدرخشد و در شهرها نیز با ایثار و ازخودگذشتگی نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی و سپاه و بسیج این امنیت تداوم‌یافته و پایدار باشد و لازم است بروز این‌گونه حوادث را ناامنی تلقی نکنیم و زحمات و تلاش‌های چندساله حافظان امنیت در این شهرستان را نادیده نگریم که یقیناً ما برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت به این فضای امن به‌عنوان اساسی‌ترین اصل توسعه و شکوفایی اقتصادی جهت جذب سرمایه‌گذار نیازمند هستیم.

امروزه کارشناسان این حوزه تعریف ناامنی را در ناهنجاری‌هایی نظیر بروز قتل‌های سازمان‌یافته می‌دانند و یقیناً درگیری‌های لحظه‌ای که برآمده از احساسات است و ناخودآگاه در این بین تعدادی نیز مورد آسیب قرار گرفته و یا فوت می‌نمایند نمی‌تواند دلیل محکمی بر نبود امنیت باشد.
در اینجا ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه روز جمعه بیان نکاتی چند را لازم و ضروری می‌دانیم.
 آنچه مسلم است بروز این‌گونه حوادث تلخ ریشه در مباحث فرهنگی و اجتماعی دارد.
شهرستان الیگودرز و مردمانش از گذشته‌های دور دارای فرهنگ غنی بوده و این غنای فرهنگی در روستاها جلوه سنتی و بی‌پیرایه و صادقانه‌ای داشته است،
فرهنگی که بر اعتقادات دینی و مذهبی مبتنی شده و تمام‌ آداب آن برگرفته از دین ‌مبین اسلام و مذهب شیعه می‌باشد و اصولی‌ترین رکن این فرهنگ همدلی و برادری به‌وقت بروز سختی‌ها و گرفتاری‌هاست.
اما به‌راستی چرا ما از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم؟!
هنوز یادمان نرفته که اگر در روستایی اختلافی پیش آمد می‌کرد بزرگان روستا و حتی ریش‌سفیدان روستاهای اطراف به جهت جلوگیری از ریشه زدن اختلاف و دودستگی به‌سرعت وارد عمل شده و مصالحه را به سرانجام می‌رساندند، اما امروز ما را چه شده است که نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت شده‌ایم و این بی‌تفاوتی نه‌تنها در روستاها بلکه در بین شهرنشینان نیز بیشتر هویدا و آشکار است.
به‌راستی به کجا رسیده‌ایم که احترام و رابطه جوان‌ترها و بزرگان خدشه‌دار شده است.

بیاییم در مواقع عصبانیت احساسات خود را کنترل نموده که بی‌شک غلبه عقل بر احساسات زودگذر که عمری را با ندامت نصیب ما می‌کند عواقب گواراتری خواهد داشت.
 کلام آخر اینکه: در این شرایط همه ما و به‌ویژه کاربران فضای مجازی باید در جهت تلطیف فضای جامعه تلاش نمایند و از دامن زدن به این موضوع که آتش اختلاف را شعله‌ور‌ می‌نماید خودداری نمایند و همه تلاش نماییم تا هیچ‌گاه شاهد وقوع این حوادث نباشیم.



عباس شاه علی/ الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 سلام 1396-05-15 10:23
آقای شاه علی ویافته خوب نون بهم قرض میدیت ناامنی یعنی چی دیگه/؟
نقل قول کردن
#2 علی 1396-05-15 12:28
دوست عزيز! چه بخواهیم وچه نخواهیم قتل عمد یکی از عمده ترین شاخص های ناامنی است
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1396-05-15 16:30
متاسفانه ملت لر با خودشان به خاطر مسایلی از قبیل حق و حقوق حتی یه ذره کوتاه نمی آیند در حالی که حقوقشان هر روز توسط غریبه و خارج از مناطق لر نشین هر روز ضایع می شود و صدایشان در نمی آید و براحتی از کنار آن می گذرند مانند انتقال اب از الیگودرز و دیگر مناطق کسی اعتراضی نکرد ولی با هم تباران و نزدیکان خود بخاطر چند وجب زمین خون همدیگر را می ریزند که جامعه شناسان و روان شناسان باید برای این معضل فکری بکنند
نقل قول کردن
#4 سپهر 1396-05-15 17:08
یعنی قتل با اسلحه ناامنی نیست.چرا متعصبانه حمایت میکنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا