یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پروژه تولید مرغ مادر گوشتی با ظرفیت تولید یکصد هزار قطعه در منطقه شهرستان چگنی استان لرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افتتاح شد.
به گزارش «یافته»، مجتمع مرغ ماهان در راستای اهداف و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و همچنین رشد و شکوفایی تولید و اشتغال پایدار و با اولویت سرمایه‌گذاری و رونق مناطق محروم کشور با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در آیین افتتاح پیشرفته‌ترین مزرعه مرغ مادر گوشتی کشور گفت: این پروژه اولین و آخرین پروژه نیست که توسط سازمان اقتصادی کوثر انجام شده است و سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر در بخش‌های مختلف برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به دولت و در جهت منافع مردم و ایثارگران انجام می‌شود و به عنوان نمونه مجتمع مرغ ماهان چگنی جوابگوی ۴ تا ۵ استان غربی کشور خواهد بود.
معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که سال ۹۶ یک سال استثنایی برای کشور بود افزود: انتخابات ریاست جمهوری با توجه به مشکلات داخلی و خارجی، اعمال تحریم و موضوع برجام سال 96 را به یک سال استثنایی تبدیل کرد
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عوامل موفقیت انقلاب اسلامی در مقابل توطئه‌ها و مشکلات اشاره کرد و گفت: رهبری و ولایت فقیه در زمان امام راحل و اکنون توسط مقام معظم رهبری عمده‌ترین دلیل این موفقیت بوده است و مردم و نقش آفرینی آنها که در برهه‌های مختلف از خود نشان داده‌اند و همچنین اعتقاد آنها به انقلاب هم از دیگر عللی بوده که ملت ایران توانسته است در مقابل هجمه‌ها مقاومت کند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود به ایثارگری خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: ۸۴ خانواده در کشور داریم که ۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و حدود ۷ هزار خانواده هم داریم که ۲ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند که این ایثارگری‌ها امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را به ارمغان آورده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: همه باید حواسمان جمع باشد تا با وحدت و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از دولت به توسعه کشور کمک کنیم. دشمنی آمریکا مربوط به امروز نیست و از اول انقلاب تا به امروز ادامه داشته و هر روز با عناوین مختلف علیه ایران اقدام کرده‌اند اما ایران اسلامی توانست همه این مشکلات را پشت سر بگذارد و  ۴۰ سال در این زمینه مقاومت کرده است.
مجتمع مرغ ماهان چگینی با زیربنای 22 هکتار و ظرفیت سالانه 100 هزار قطعه، پیشرفته‌ترین مزرعه مرغ مادر گوشتی کشور به شمار می‌رود و با سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در  ۱۸ سوله احداث شده است.
این پروژه پراکنش جغرافیایی تولید در ایران پهناور، تأمین امنیت غذایی، تکمیل زنجیره تولید و تأمین پروتئین مورد نیاز غرب کشور، اشتغال‌زایی 100 نفر به صورت مستقیم و 2800 نفر به صورت غیرمستقیم، توانمندسازی و اشتغال ایثارگران در مناطق محروم کشور و صادرات جوجه یکروزه به کشورهای همسایه را دنبال خواهد کرد.

 


ادای احترام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به مقام والای شهدای استان لرستان
 حجت‌الاسلام ‌و المسلمین شهیدی با حضور در گلزار شهدای خرم‌آباد به مقام شامخ شهدای استان لرستان ادای احترام کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گلزار شهدای این استان با ارائه گزارشی از میزان اشتغال ایثارگران گفت: قبل از شروع به کار دولت حدود 67 هزار ایثارگر جویای کار وجود داشت و در دولت یازدهم بالغ بر 75 هزار ایثارگر از فرصت‌های شغلی و استخدامی استفاده کردند و در این مدت 44 هزار و 589 نفر از ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استخدام شده‌اند و 30 هزار و 748 نفر نیز از تسهیلات برای اجرای طرح‌های خود اشتغالی استفاده کرده‌اند.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه آمار ایثارگران جویای کار در چند سال گذشته افزایش یافته است گفت: علی رغم اشتغال تعداد زیادی از ایثارگران هم اکنون حدود 60 هزار ایثارگر جویای شغل هستند و علاوه بر ادامه برنامه‌های گذشته در سال 1395 در اجرای قانون و آئین نامه ماده 79 نظام صنفی برای حدود 10 هزار نفر مجوزهايی از مراجع ذيصلاح برای ايجاد اشتغال ایثارگران گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بنیاد همواره درصدد خدمت رسانی و رفع مشکلات ایثارگران است، گفت: برای حل مشکل مسکن ایثارگران در طی سال‌های 1392 الی 1395 بیش از 166 هزار نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن دریافت کرده‌اند و اعطای تسهیلات مسکن به ایثارگران واجد شرایط ادامه خواهد داشت.
گفتنی است، خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور در گلزار شهدای خرم آباد با رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار و مسائل خود را مطرح کردند و حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نیز دستورات لازم برای پیگیری مسائل این عزیزان را صادر کرد.
دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، افتتاح مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار، افتتاح بزرگترین و مدرن‌ترین پروژه تولید مرغ مادر گوشتی و شرکت در شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های سفر حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به استان لرستان بود.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1396-05-05 09:04
به امید پروردگار پروژه های بزرگ و اینچنینی باز هم در استان اجرایی شود تا با به حرکت درامدن اقتصاد مشکل بیکاری برای جوانان این مرز و بوم زودتر حل شود .
نقل قول کردن
#2 علی محمدی 1396-05-05 14:27
شهرستان محروم چگنی واقعأ با معضل فقر اقتصادی و بیکاری مواجه است.امیدواریم مسولان توجه جدی به شهرستان محروم چگنی بکنند.همچنین جاده خرم آباد به چگنی نقاط و گردنه های حادثه خیز زیادی دارد. جاده ورودی خرم آباد از سمت چگنی واقعأ وضعیت خوبی ندارد
نقل قول کردن
#3 امامیان 1396-05-05 14:30
سالانه کاروان های راهیان نور از سمت خرم آباد به چگنی و کوهدشت و غرب کشور میروند اما ورودی های خرم آباد هیچ گونه مجتمع خدماتی و رفاهی برای پذیرایی ندارد.ورودی خرم آباد از سمت چگنی نه دوربین حفاظتی و امنیتی دارد نه روشنایی و نه کیفیت آسفالت درستی.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1396-05-05 17:55
خدارو شکر لااقل خبر مثبتی شنیدیم .
نقل قول کردن
#5 نیکنام 1396-05-05 21:01
فردا , پس فردا بارها و بارها این مرغداری باز هم به بهره برداری میرسد
نقل قول کردن
#6 کوروش 1396-05-06 02:14
چه کسی گفته مرغداری یکصد هزار قطعه ای بزرگترین در کشور است ؟ لااقل یک جستجوی ساده اینترنتی واهی بودن این مطلب را هویدا میکند .
هولدینگ برکت مرغداری های یک میلیون قطعه ای دارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا