یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز گذشته نماینده محترم مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اظهار داشت: مردم لرستان از عملکرد استاندار "هوشنگ بازوند" ناراضی هستند و این را نیز به وزیر کشور اعلام کرده‌ایم.
 این بیانیه به مزاج کانال‌های وابسته به دولت و استانداری خوش نیامد و در حالی که همگی منتظر جوابیه از سوی روابط عمومی استانداری بودند آن‌ها پیش‌دستی کردند و با دادن بیانیه‌ها و گزارشی نصف و نیمه از عملکرد و خدمات دولت در استان بشدت بر نماینده مردم پل‌دختر و معمولان تاخته‌اند.
این رسانه‌ها که بدون در نظر گرفتن مطالبات مردم و رسالت واقعی خود، با چشم‌بسته از پروژه‌ها و خدمات نیمه‌کاره دولت در استان حمایت می‌کنند، ضروری است بدانند آزادراه خرم_آباد به اراک و همچنین احداث خط ریلی دورود به خرم‌آباد از طرح‌هایی هستند که علیرغم گذشت چند سال از عملیات اجرایی آن‌ها، پیشرفت چندانی نداشته است و با اعتبارات قطره‌چکانی و حرکت لاک‌پشتی مطمئناً این پروژه‌ها به این زودی به بهره‌برداری نخواهند رسید.
سال گذشته که این‌جانب از گلخانه دیناروند بازدید کردم، از 55 واحد غرفه آن، تنها دو غرفه فعال بود. هفته گذشته نیز که وزیر کشور از گلخانه بازدید کرد همان ۲ واحد فعال بودند و این بسی جای نگرانی دارد که چطور گلخانه‌ی که هنوز تعیین تکلیف نشده و فارغ‌التحصیلان غرفه دار در پیچ وخم کارها و مشکلات گم شده‌اند حضور وزیر محترم چه مشکلی را حل می‌کند، راستی این گلخانه به طور کامل کی به بهره‌برداری می‌رسد.
احیاء کشت و صنعت با کدام اولویت آغاز شده است؟ اول اینکه دام‌پروری در اولویت بوده یا ایجاد گلخانه؟
که مدام گلخانه را به رخ مردم می‌کشند، حال آنکه کشت و صنعت همچنان از نامش پیداست می‌بایست احیاء گردد
متأسفانه پروژه‌های نیمه‌کاره استان که زبانزد عام و خاص هستند و مطمئناً منظور نماینده پل‌دختر از تبلیغات، در بوق و کرنا کردن پروژه‌هایی است که کمتر از ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و نمایندگان عالی دولت تدبیر در استان به آن افتخار و بزرگنمایی می‌کنند. ازجمله اقداماتی هستند که فعلاً نه به دار است و نه به بار و مردم از سایه‌سار آن‌ها طعم بهره‌برداری در تولید و اشتغال را نچشیده‌اند.
این مایه تأسف است که وزیر کشور برای افتتاح پل خیرات هاشم زاده به استان سفر کرده است! پلی که بار ترافیکی آن یکی از بدترین راهکارهای ترافیکی در حوزه شهری است.
شما که بر طبل تلاش و شایستگی خود می‌کوبید از وضیعت تولید و اشتغال بگویید، وضیعت نابسامان اقتصادی استان را تشریح کنید. به نظر شما با آمار و ارقام غیرواقعی و شعار، می‌توان بر مشکلات اقتصادی استان چیره شد و آن را مرتفع ساخت؟
این‌ها تنها سیاسی‌کاری است که با آمار و ارقام بازی کنیم و معیشت مردم را نیز به سخره بگیریم. اکثر نمایندگان ملت در مجلس می‌گویند وضیعت اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم تغییر نکرده است اما معاون استاندار به‌صراحت می‌گوید از محرومیت رهایی یافته‌ایم و نرخ بیکاری کاهش یافته است اما در کدام مناطق و بخش‌ها معلوم نیست!
شاید سؤال نماینده پل‌دختر این باشد که نرخ بیکاری در اولین سالی که دولت تدبیر و امید زمام امور را به دست گرفت نزدیک به ۴۰ درصد بود حال چطور شده که طی ۳ سال نرخ بیکاری به صورت فزاینده‌ای به ۱۲ درصد کاهش یافت؟
چند کارخانه، چند تولیدی، چند کارگاه اشتغال‌زا ایجاد شده است؟
چه تحول اقتصادی ایجاد نمودید که طی ۴۰ سال همه دولت‌ها از دادن این تغییرات ناتوان بودند؟ این مشاغل کجایند؟
آیا شعار و آمار و ارقام کافی است؟
یکی از حامیان استاندار در مطلبی نماینده محترم پل‌دختر را به سهم خواهی متهم کرده بود که واقعاً جای تأسف است که او خود نمی‌داند بنا به سهم خواهی و مواجب‌بگیری رسانه استانداری شده است و از ایشان حمایت می‌کند!
یکی از کانال‌های وابسته به استانداری، نماینده محترم مردم پل‌دختر و معمولان را به دخالت در عزل و نصب مدیران متهم کرده بود که لازم به ذکر است بگویم کدام مدیر بر اساس رابطه و سیاسی‌کاری عزل و نصب نمی‌شود؟ چطور شما که یک کانال دارید و چون از استاندار حمایت می‌کنید انتظار دارید استاندار به نظرات شما در عزل یا نصب فلان مدیران توجه کند اما نماینده مردم یک شهرستان در مجلس حق اظهارنظر ندارد؟ عزل و نصب مدیران برحسب رابطه گرایی و سیاسی‌کاری تنها اصلی است که مسئولان استان به‌خوبی به آن پایبند هستند.
ای‌کاش به‌عنوان یک رسانه‌ای قبل از آن که مطلبی را به نگارش در بیاوریم اول منافع مردم، دوم منافع توسعه و پیشرفت استان، سوم آینده فرزندان و جوانان این استان، چهارم در نظر گرفتن وجدان، پنجم استفاده از قلم در راه حقیقت را در نظر بگیریم و آن‌ها را هدف اصلی خود در این عرصه قرار دهیم.
 
مهدی زکی‌پور/ روزنامه‌نگار

دیدگاه‌ها  

#1 رومشگان 1396-04-25 19:49
مرسی جناب زکی پور عالی بود
نقل قول کردن
#2 شرفی 1396-04-25 20:05
کاش به جای این همه رفت و امد وزرا، می توانستند سرمایه های مردم رو که با هزاران بدبختی به دست آوردند، پس بدن. انگار نه انگار هزاران میلیارد از پول مردم لرستان رو به جیب زدن و همش وعده های الکی رو به مردم میدن.
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1396-04-25 20:36
استاندار باید ریز کارهای انجام شده و تعداد شغل های ایجاد شده را بطور شفاف از طریق رسانه های استان را به اطلاع مردم برساند در غیر اینصورت باید به امار و ارقام داده شده شک کرد
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1396-04-25 21:16
کاملا تایید میشه .سفرهای بی خیر و برکت دردی را از مردم لرستان کم نمی کنند . قطعه اول ازاد راه اراک -خرم اباد {یعنی از خرم اباد تا بروجرد} می بایست تیر ماه سال گذشته{95} به بهره برداری میرسید اما هنوز خبری نیست . مسئولین قرارگاه خاتم که در نیمه اول سال 95 اعلام کرده بودند می بایست راه اهن درود-خرم اباد تا پایان سال نود و پنج 38 درصد پیشرفت داشته باشد اما اینم نشد .سدها همینطور .اگر بنا باشد دسته ایی از وزرا فقط برای افتتاح گلخانه و بوستان گوجه فرنگی و یک پل خیرساز به لرستان بیان همان بهتر که زحمت نکشن .
نقل قول کردن
#5 علی 1396-04-25 22:28
از یک بام و دو هواهای مدیران این دولت از جمله اهالی .... این است که میگویند: کسی که به روحانی رای نداده نباید مسئولیت بگیرد،قبول، اما ..
دوم اینکه مدام سخن از رای مردم میگویند اما نوبت به نمایندگان استان که میرسد گویا لرستان فقط یک نماینده دارد! و بقیه نمایندگان با رای مردم انتخاب نشده اند و رای مردم دیگر آن ارزش را ندارد
نقل قول کردن
#6 لرزاده 1396-04-25 23:13
درود بر نماینده پلدختر که سخن حق رو به زبان آوردند . آقای استاندار سه ماه پیش در مصاحبه گفته بودن حتی اگه دولت رای بياره و بخواد که بازوند استاندار لرستان باقی بمونه ايشون قبول نمیکنند . خانوادشونم راضی نیستن لرستان زندگی کنن. دل به چي خوش کنیم ؟. اومدن پل راه آهن ساختن سر راه خرم آباد به بروجرد برای تبلیغات فکر کردن مردم نميدونن در واقعیت کاری انجام نگرفته . بحث ایجاد شغل نیس . بحث وعده و وعید و شعار های الکی هست که برخی از ما مردم از ایشون ناراضی هستیم . دهمرده استاندار بود که با هیچ بام به اون عظمت رو ایجاد کرد و تمام چهارخطه ها رو مدیون ایشون هستیم .و ...
نقل قول کردن
#7 شهروند 1396-04-25 23:38
زنبور بی عسل
نقل قول کردن
#8 شاهرخی 1396-04-25 23:57
سلام خدمت زکی پور اقای زکی پور بابت دفاع از حق شهروندان از شما کمال تشکر را دارم شهرستان پلدختر در زمان اقای... هیچ خیری ندیدن
دقاع اقای کاظمی هم دفاع از موکلین حوضه انتخابیه خود است ولی افسوس ..
نقل قول کردن
#9 همشهری 1396-04-26 00:52
خدا شاهده من تو ستاد روحانی براش زحمت کشیدم

ولی اصلا این طرحها که افتتاح شد 20نفر رو هم شاغل نکرده

الان با شرکت ایتالیایی قرار داد منعقد شده واسه راه آهن قم به اراک ولی راه آهن لرستان لاک پشتی داره پیش میره

این پایلود اقتصاد مقاومتی هم دردی دوا نکرد

این رفت و امدا وزرا و معاونان هم تبلیغاتی بوده و هیچ خیر و برکتی برا استان نداشته و با این تبلیغات به شدت مخالفیم

ولی منطقی فک کنیم آقای کاظمی حقیقت رو گفته


البته خوب نمایندگان همیشه دنبال سهم خواهی هم هستن
نقل قول کردن
#10 ارش 1396-04-26 01:40
اگر درميان مردم برويد خواهيد ديد كه مردم از همه چيز خبردارند ووضيعت اشتغال لرستان هم دراين چندسال هيچ تغييري نكرده وفقط شعاااااار
نقل قول کردن
#11 رضا 1396-04-26 09:11
دولتمردان و استاندار محترم باید روی پیشرفت سریعتر پروژه های عمرانی ، صنعتی و اشتغال زا تمرکز بیشتری داشته باشند.مثلا همین کشت و صنعت باید به موازات بحث گلخانه وارد اجرای سایر فازها ازجمله صنایع غذایی ، تبدیلی و بسته بندی شود.
نقل قول کردن
#12 چگنی 1396-04-26 13:17
اقایون چه خبره الان تهران دیگه جمعیت قابل توجهی ازش لر هستند که در اینده ایی نزدیک هویتشان عوض میشه.بگذارید اینجا این استانهای لر نشین بکر باقی بمانند تا در اینده مکانی بشه برای تفرجگاه استانهای فارس زبان
نقل قول کردن
#13 پلدختری 1396-04-26 13:34
برخی حامیان مدیران ارشدحامیان مناقع سیاسی و......... هستند نه حامی مردم
نقل قول کردن
#14 بروجردی 1396-04-26 13:44
تشکر از نماینده شجاع پلدختر واقعن شهر پلدختر بخاطر فاصله گرفتن از آزادراه خرم آباد و همچنین احداث سد معشوره یکی از مظلومترین شهرهای استان نه ایران نه بلکه جهانه.راه اهن دورود به بروجرد خرم آباد وقتی ساخته هم بشه بصورت اتصال آنتنیه و تا زمانیکه راه آهن خرم آباد به پلدختر و اندیمشک ساخته نشه و را جنوب تغییر نکنه بی فایده س.گویا وزارت راه گفته ما برنامه ای برای ادامه این راه اهن به اندیمشک و هزینه 300کیلومتری نداریم و بیشتر جنبه تبلیغاتی و حتی اوردن پلدختر در مسیر یه اقدام پوپولیستی بوده.همین راه آهن دورود بروجرد خرم آباد هم به گفته کارشناسان 7سال زمان میبره.
نقل قول کردن
#15 رضا نظری 1396-04-27 00:19
تشکر از نماینده عزیز پلدختر که همواره پشتیبان مردم خون گرم لرستان بوده وهست و ما او را تنها نخواهیم گذاشت
نقل قول کردن
#16 مهدی 1396-04-27 11:16
کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.......... .....برخی از نمایندگان محترم و عزیز تا الان هیچ کاری حتی سر سوزنی برای این استان انجام ندادن و فقط حرف زدن و حرف زدن و به فکر جابجایی این مدیر و ان آبدارچی و ....بودن ....حداقل برن از نماینده های دیگر استانها یاد بگیرن و از نفوذ سیاسی و نمایندگی خود برای توسعه استان استفاده کنند بخدا این مردم حقشون بیشتر از اینه
نقل قول کردن
#17 سعیدی 1396-04-29 01:43
راه آهن دورود _ خرم آباد _ پلدختر _ بروجرد با روندی لاک پشتی و اعتبارات قطره چکانی خدا میداند کدامین سال احداث شود
نقل قول کردن
#18 نعمت راد 1396-04-29 01:45
راه آهن دورود _ خرم آباد _ پلدختر _ اندیمشک با روندی لاک پشتی و اعتبارات قطره چکانی خدا میداند کدامین سال احداث شود.
نقل قول کردن
#19 بروجردی 1396-04-29 22:06
به نقل از نعمت راد:
راه آهن دورود _ خرم آباد _ پلدختر _ اندیمشک با روندی لاک پشتی و اعتبارات قطره چکانی خدا میداند کدامین سال احداث شود.

الان چه اصراری داری که عین کامنت بالا رو کپی کنی و اسم بروجرد رو حذف کنی.چه حذف کنی یا نه این راه آهن از اقلیم بروجرد رد میشه.ولی یه نصیحت بهت میکنم این جور رفتارهاس که پدر این استان رو درآورده پس شما چطور انتظار داری که مردم بروجرد هم نسبت به داشته های خرم آباد مثل قلعه و... تعصب داشته باشن؟؟و در عمل هم دارن ولی کمرنگش تکنید یا حق
نقل قول کردن
#20 ایوب 1396-04-29 22:28
واقعأ پلدختر را تنها گذاشتند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا